Napraattopic 132
zaterdag 11 juli 2020 om 08:59
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 12 juli 2020 om 19:06
Ik voel ook geen enkele behoefte om het experiment te gaan saboteren, maar ik verbaas me er wel over. Als ik zie wie er schrijven in 2.0 dan vind ik het over het algemeen prima dat ze dat in een eigen topic doen. Doen nu poeslief, maar de ware aard is vaak genoeg boven gekomen, dus het is wachten op de volgende uitbarsting. Geen behoefte aan.

zondag 12 juli 2020 om 19:24
Als ik een behoefte zou voelen iets te melden over een topic, zal ik dat zeker hier doen en niet elders. Vooral ook vanwege de onsmakelijke berichten en discussies die ik daar heb gelezen. En idd, ware aard(en) die ik heel erg naar vind.
Daarmee gezegd dat ik de mening van die forummers over een topic waar ik iets over te melden zou kunnen hebben, volstrekt oninteressant vind.
Dus nee, geen nieuw topic voor mij. Ik zou mij heel erg ongemakkelijk voelen....bang bijna daar iets te schrijven!
Daarmee gezegd dat ik de mening van die forummers over een topic waar ik iets over te melden zou kunnen hebben, volstrekt oninteressant vind.
Dus nee, geen nieuw topic voor mij. Ik zou mij heel erg ongemakkelijk voelen....bang bijna daar iets te schrijven!

zondag 12 juli 2020 om 20:24
Ik vind het ook raar niet durven meeschrijven. Oh wacht dat komt natuurlijk omdat wij een kliek wegpestende heksen zijn met borderline, die het altijd met elkaar eens zijn en die elkaar de hand boven het hoofd houden. En de mannen die hier komen zijn allemaal narcist*Pauze* schreef: ↑12-07-2020 18:39Ik vind het raar dat een Mod in het Vraag het de Mod-topic zegt dat de reden voor 2.0 is omdat er mensen zijn die hier niet durven/kunnen meeschrijven en dat ze nu testen of er in 2.0 dan andere mensen gaan napraten.
Wat een belachelijke reden voor een 2.0 topic.
Het is dus onzin dat het topic werd geopend voor napraten zonder geklets. Dat is meer een bijkomend voordeel voor sommigen.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

zondag 12 juli 2020 om 20:49
Precies dat dus. Alsof kletsen een algemeen bekende oorzaak is van heksenkliekvorming. Dus openen we een topic zonder geklets dan zullen zich ook geen heksenklieken vormen. Case closed. Probleem opgelost. Iedereen blij (of iedereen een heks).

zondag 12 juli 2020 om 20:56
Als je in 2.0 mee wil schrijven ben je eigenlijk aan het verklaren dat je liever een droge napraat hebt zonder ruimte om ook even gewoon te kletsen.
En met een beetje mazzel wordt op basis daarvan 1.0 gesloten en daarmee tevens bevestigd dat 1.0 inderdaad bestond uit een vijandige heksenkliek. Of, in het meest gunstige geval, blijven beide open en zijn de napraters verdeeld in twee kampen.
En met een beetje mazzel wordt op basis daarvan 1.0 gesloten en daarmee tevens bevestigd dat 1.0 inderdaad bestond uit een vijandige heksenkliek. Of, in het meest gunstige geval, blijven beide open en zijn de napraters verdeeld in twee kampen.

zondag 12 juli 2020 om 21:00
We weten toch al dat het Viva-beleid functioneert volgens het motto "goed bedoeld is het kleine zusje van Scheiße"? Hoe lang denk je dat ze over dit plan hebben vergaderd (niet dat dat een indicatie van de kwaliteit is)? Het was gewoon een slecht idee om de markt te proberen te reguleren. En nu wordt ook nog eens het hele forum door deze discussie gedomineerd.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
zondag 12 juli 2020 om 21:05
Bulbul schreef: ↑12-07-2020 21:00We weten toch al dat het Viva-beleid functioneert volgens het motto "goed bedoeld is het kleine zusje van Scheiße"? Hoe lang denk je dat ze over dit plan hebben vergaderd (niet dat dat een indicatie van de kwaliteit is)? Het was gewoon een slecht idee om de markt te proberen te reguleren. En nu wordt ook nog eens het hele forum door deze discussie gedomineerd.
Het hele forum? Nee toch?
Alleen als ik de specifieke topics erover op zoek. Of lees ik op te weinig topics mee?
zondag 12 juli 2020 om 21:06

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 12 juli 2020 om 21:08
Nee, je hebt gelijk natuurlijk, niet overal. Maar mijn gekleurde indruk (indruk of colour?) is het dat het er op de rest van de topics wat gezapiger/rustiger aan toegaat sinds 2.0-gate.

zondag 12 juli 2020 om 21:15
Oh zo. Ach, dat weet ik niet. Het is natuurlijk al langere tijd een wat saaie boel... Voor de rest kijk ik wel wat er gebeurt. Qua moderatie en gewijzigd beleid, kijk ik momenteel de kat uit de boom.

zondag 12 juli 2020 om 21:16
Ik heb eerder het idee dat het andersom was. Het was hier een wat gezapige boel en toen gebeurde er eindelijk iets en dook iedereen er bovenop. Terwijl het nauwelijks ergens over gaat. Napraat = ook kletstopic = ons kent ons. En dus doen we een napraat 2.0. voor mensen die sec willen napraten, maar laten we deze ook gewoon bestaan. Voor ieder wat wils, zou je zeggen. En hups, het halve forum van de leg.
zondag 12 juli 2020 om 21:16
zondag 12 juli 2020 om 21:18
Dat het nergens over gaat ben ik helemaal met je eens. Hoeven we geen filosofische kwestie van te maken.Avena schreef: ↑12-07-2020 21:16Ik heb eerder het idee dat het andersom was. Het was hier een wat gezapige boel en toen gebeurde er eindelijk iets en dook iedereen er bovenop. Terwijl het nauwelijks ergens over gaat. Napraat = ook kletstopic = ons kent ons. En dus doen we een napraat 2.0. voor mensen die sec willen napraten, maar laten we deze ook gewoon bestaan. Voor ieder wat wils, zou je zeggen. En hups, het halve forum van de leg.

zondag 12 juli 2020 om 21:20
Ik voorspelde de avond van tevoren al dat ik volgens mij mijn neutrale status aan het verliezen was, and here I am, inderdaad niet in napraat 2.0.-Shifty- schreef: ↑12-07-2020 20:56Als je in 2.0 mee wil schrijven ben je eigenlijk aan het verklaren dat je liever een droge napraat hebt zonder ruimte om ook even gewoon te kletsen.
Want ik vind het stom.

zondag 12 juli 2020 om 21:29
De zijn er wel geweest. En er zijn er ook nog wel een paar volgens mij. Maar over het algemeen vallen die denk ik een beetje dood omdat deze een functionele grondslag missen. Het is niet de bedoeling dat je in zo'n topic gaat napraten of een heel specifiek onderwerp gaat uitdiepen.
Het is, wat mij betreft, juist de combinatie die het draagkracht geeft. Inhoud+gezelligheid+discussie
zondag 12 juli 2020 om 21:32
Maar oorspronkelijk was dit topic dus alléén om na te praten, daar kwam de kritiek toch ook vandaan? Waarom die regulering, vraag ik me af. Het moet toch mogelijk zijn om een topic te hebben waar alles (binnen de grenzen van de forumregels) mag? Wat kan daar nou op tegen zijn? Of denk ik weer te simpel?

zondag 12 juli 2020 om 21:34
De reden dat mensen hier baalden was omdat er in eerste instantie was bepaald dat hier niet meer m9cht worden nagepraat. Niet per se omdar er een topic voor sec napraten was geopend.Avena schreef: ↑12-07-2020 21:16Ik heb eerder het idee dat het andersom was. Het was hier een wat gezapige boel en toen gebeurde er eindelijk iets en dook iedereen er bovenop. Terwijl het nauwelijks ergens over gaat. Napraat = ook kletstopic = ons kent ons. En dus doen we een napraat 2.0. voor mensen die sec willen napraten, maar laten we deze ook gewoon bestaan. Voor ieder wat wils, zou je zeggen. En hups, het halve forum van de leg.