Napraattopic 132
zaterdag 11 juli 2020 om 08:59
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in overig/napraat-2-0/list_messages/465266# kan er nagepraat worden, maar zonder off-topic berichten.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 12 juli 2020 om 21:36
Als er mensen moeite hebben met 1 forummer mogen we niet de hele napraat over 1 kam scheren, maar andersom mag dit wel? Bijzonder.broekrok schreef: ↑12-07-2020 19:24Als ik een behoefte zou voelen iets te melden over een topic, zal ik dat zeker hier doen en niet elders. Vooral ook vanwege de onsmakelijke berichten en discussies die ik daar heb gelezen. En idd, ware aard(en) die ik heel erg naar vind.
Daarmee gezegd dat ik de mening van die forummers over een topic waar ik iets over te melden zou kunnen hebben, volstrekt oninteressant vind.
Dus nee, geen nieuw topic voor mij. Ik zou mij heel erg ongemakkelijk voelen....bang bijna daar iets te schrijven!
zondag 12 juli 2020 om 21:36

BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

zondag 12 juli 2020 om 21:38
Bulbul schreef: ↑12-07-2020 21:32Maar oorspronkelijk was dit topic dus alléén om na te praten, daar kwam de kritiek toch ook vandaan? Waarom die regulering, vraag ik me af. Het moet toch mogelijk zijn om een topic te hebben waar alles (binnen de grenzen van de forumregels) mag? Wat kan daar nou op tegen zijn? Of denk ik weer te simpel?
Het was ook prima zoals het was. Behalve dat sommigen vonden dat er teveel gekletst werd waar je een scrollvinger van kan krijgen. En dan is er nog de klassieker: ja maar hullie in het napraat maken mij huillie.
Combineer dat met een experimentele mod die twee kampen creëert om iets te doen aan verzustering.
zondag 12 juli 2020 om 21:41
zondag 12 juli 2020 om 21:42

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

zondag 12 juli 2020 om 21:47
Het ligt er gewoon heel erg aan of je past in de sfeer en modus van dit topic. En dat is niet zo heel moeilijk als je gewoon meeforumt en tegen een stootje en een grapje kunt. Het is hier zeker geen nare pestende kliek. Maar niet iedereen is hier op haar plek. Ik snap best dat mensen dan het gevoel zouden kunnen hebben er niet tussen te komen. Maar dat is zo in elk topic dat al lang loopt en waar, onvermijdelijk, een min of meer vaste groep schrijft.
zondag 12 juli 2020 om 21:52
Maud*de*Braose schreef: ↑12-07-2020 21:47Het ligt er gewoon heel erg aan of je past in de sfeer en modus van dit topic. En dat is niet zo heel moeilijk als je gewoon meeforumt en tegen een stootje en een grapje kunt. Het is hier zeker geen nare pestende kliek. Maar niet iedereen is hier op haar plek. Ik snap best dat mensen dan het gevoel zouden kunnen hebben er niet tussen te komen. Maar dat is zo in elk topic dat al lang loopt en waar, onvermijdelijk, een min of meer vaste groep schrijft.
Tuurlijk, maar dat was natuurlijk niet de functie van de napraat. Die is met een andere doelstelling opgericht. Dus ik snap het idee van de mod(s) wel.
Such fun!1

zondag 12 juli 2020 om 21:56
Nee ik niet. Ik snap niet dat je vermeende kliekjesvorming wil oplossen met twee polariserende napraten met het functionele verschil in wel/niet kletsen wat natuurlijk geen ene drol met kliekjes te maken heeft.

zondag 12 juli 2020 om 21:56
In de napraat mag en mocht meer dan alleen napraten.
Ik vind het heel prima dat de mods 2.0 hebben geopend voor mensen die willen napraten zonder kletsen, en de kans op een napraat zonder (nu nog) een redelijk vaste groep schrijvers. Ik hoop dat het een succesvol initiatief is.

zondag 12 juli 2020 om 21:59

zondag 12 juli 2020 om 22:05
Waar haal jij vandaan dat deze napraat gesloten wordt? Niet van de mods, in ieder geval.-Shifty- schreef: ↑12-07-2020 21:59Zo succesvol dat op basis daarvan napraat 1 gesloten wordt omdat 2 bewijst dat er geen behoefte is aan kletsen en daarmee tevens bewezen is dat 1 een kliekje was?
Ik ben niet tegen 2 napraten maar wel tegen een experiment dat bovenstaande op rare gronden 'aan het bewijzen is'.
En verder vind ik jouw gehamer op "rare gronden" nogal vermoeiend. Deze mods zijn duidelijk bezig de moderatie anders in te richten, na veel kritiek van onze kant. Doen ze dat perfect? Vast niet. Mag je niet meer kritisch zijn? Tuurlijk wel. Maar kom op zeg, geef ze ook een kans en blijf niet doorgaan op 1 punt.
zondag 12 juli 2020 om 22:05
-Shifty- schreef: ↑12-07-2020 21:59Zo succesvol dat op basis daarvan napraat 1 gesloten wordt omdat 2 bewijst dat er geen behoefte is aan kletsen en daarmee tevens bewezen is dat 1 een kliekje was?
Ik ben niet tegen 2 napraten maar wel tegen een experiment dat bovenstaande op rare gronden 'aan het bewijzen is'.
Dan maak je van de eerste napraat toch gewoon een kletsgroepje? Met een kletsgroepnaam? Wat zou daar het probleem van zijn?
Such fun!1

zondag 12 juli 2020 om 22:17
Ik word helemaal week van die knussels op.

zondag 12 juli 2020 om 22:23
Je mag het geen kletsen noemen.
Ook eens met de opmerking van Jagersvrouw trouwens. Soms is het hier bon ton om andere forumleden zwart te maken.
zondag 12 juli 2020 om 22:23
Persoonlijk, omdat ik kletsgroepjes niet zo leuk vindt. Puur en alleen kletsen dan. Het napraten tussendoor maakt het topic wat het is.
Maar ik wacht af hoor, we horen het wel!
Life is short. Eat dessert first.
zondag 12 juli 2020 om 22:29
Geheel mee eens.Maud*de*Braose schreef: ↑12-07-2020 21:56In de napraat mag en mocht meer dan alleen napraten.
Ik vind het heel prima dat de mods 2.0 hebben geopend voor mensen die willen napraten zonder kletsen, en de kans op een napraat zonder (nu nog) een redelijk vaste groep schrijvers. Ik hoop dat het een succesvol initiatief is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 12 juli 2020 om 22:30

Het gaat juist om de combi napraten en kletsen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning