Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:BrutusExemplaar schreef op 17 december 2014 @ 17:19:

[...]

Ik ook, maar ben al eeuwen vrij. Zomervakantie liep over in zwangerschapsverlof en nu ouderschapsverlof tot vrijdag. Dan start kerstvakantie. 4 Januari begin ik weer.

En eigenlijk kan ik niet wachten om weer te beginnen, maar nu nog even met man en dochter doorbrengen vind ik ook wel fijnCollega's.
quote:Istar_ schreef op 17 december 2014 @ 17:17:

Toch zie ik hier geregeld discussies over topics, zoals B, Vrouw, het nut van "bedel"topics, we hebben een discussie gehad over de acceptatie van psychiatrische ziektes. En dat in de afgelopen paar weken.Maar dat sneeuwt wel onder in het geneuzel. Of iemand vindt 'het niet gezellig' en dramt er een ander onderwerp door.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Even een serieus onderwerp.

Ik verbaas me een beetje over het ge ach en weeklaag over forummers die kerst dit jaar door onvoorziene omstandigheden niet met man en kind rond de kerstboom kunnen doorbrengen.

Ik snap best dat dat even wennen is. En niet leuk, en zo. Maar kom op. Half Nederland viert kerst alleen. Of samen, zonder geld voor kerstboom, kado's of copieuze maaltijden. Of met gezin en geld zat, maar met hun irritante schoonouders op bezoek.

Waarom moet kerst zo'n ding zijn? We maken het onszelf zo moeilijk door dat ideaalplaatje zo verschrikkelijk te cultiveren.

Ligt dat nou aan mij?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Enn schreef op 17 december 2014 @ 17:21:

Maar er is zo énom leuk topic geopend net! écht waarop iedereen nét zat te wachten.

Zo toevallig.

Dus.waarwaarwaar
Dana, had je dit topic al gezien? http://forum.viva.nl/foru ... raat/list_messages/249689
quote:merano schreef op 17 december 2014 @ 17:22:

Ik verbaas me een beetje over het ge ach en weeklaag over forummers die kerst dit jaar door onvoorziene omstandigheden niet met man en kind rond de kerstboom kunnen doorbrengen.

Ik snap best dat dat even wennen is. En niet leuk, en zo. Maar kom op. Half Nederland viert kerst alleen. Of samen, zonder geld voor kerstboom, kado's of copieuze maaltrijden. Of met gezin en geld zat, maar met hun irritante schoonouders op bezoek.

Waarom moet kerst zo'n ding zijn? We maken het onszelf zo moeilijk door dat ideaalplaatje zo verschrikkelijk te cultiveren.

Ligt dat nou aan mij?Amen
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
Eens Merano. Zolang je geliefden niet dood en begraven zijn maar alleen op afstand, is het niet leuk maar kop op he.
quote:hatsetats schreef op 17 december 2014 @ 17:22:

[...]

Maar dat sneeuwt wel onder in het geneuzel. Of iemand vindt 'het niet gezellig' en dramt er een ander onderwerp door.

Al die onderwerpen zijn pagina's lang doorgegaan, zonder gedram tussendoor. En zo zijn er vast nog meer onderwerpen voorbij gekomen, zoals ik eerder al zei, ik lees niet alles en heb die behoefte ook niet.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom anderen die behoefte wel hebben. Daarbij kan je natuurlijk altijd zelf een discussie aanslingeren. Hier of in een eigen topic.

Ik snap best dat dat even wennen is. En niet leuk, en zo. Maar kom op. Half Nederland viert kerst alleen. Of samen zonder kerstboom, zonder geld voor kerstboom, kado's of copieuze maaltrijden. Of met gezin en geld zat, maar met hun irritante schoonouders op bezoek.

Ligt dat nou aan mij?

Ik denk dat het een deel ideaalplaatje is. En dat dat door bijv. reclames en traditie in stand wordt gehouden. Het is de tijd van gezelligheid, samen zijn, knus, lief. Dus meer dan andere tijden van het jaar kan het dan zielig / eenzaam voelen om alleen te zijn.

Zelf ben ik eerste kerstdag ook alleen en meestal met oud en nieuw ook. En ik kan heel goed alleen zijn, vind het ook fijn om in de vakanties tijd voor mezelf te hebben. En toch, bijv. met oud en nieuw voel ik me soms wel een beetje sneu. Terwijl ik oud en nieuw zelf niet zo aansprekend vind.
quote:BrutusExemplaar schreef op 17 december 2014 @ 17:19:

[...]

Ik ook, maar ben al eeuwen vrij. Zomervakantie liep over in zwangerschapsverlof en nu ouderschapsverlof tot vrijdag. Dan start kerstvakantie. 4 Januari begin ik weer.

En eigenlijk kan ik niet wachten om weer te beginnen, maar nu nog even met man en dochter doorbrengen vind ik ook wel fijn

Spannend.

Ik was ook zo lang thuis ooit en vond het echt fijn om weer te beginnen. Niets ten nadele van mijn gezin hoor maar ik vond het alleen maar thuis zijn zo saai op een gegeven moment.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Istar_ schreef op 17 december 2014 @ 17:25:

[...]

Al die onderwerpen zijn pagina's lang doorgegaan, zonder gedram tussendoor. En zo zijn er vast nog meer onderwerpen voorbij gekomen, zoals ik eerder al zei, ik lees niet alles en heb die behoefte ook niet.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom anderen die behoefte wel hebben. Daarbij kan je natuurlijk altijd zelf een discussie aanslingeren. Hier of in een eigen topic.Nee dus. In een eigen topic kan dat niet, want het mág alleen hier.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Steinbeck schreef op 17 december 2014 @ 17:26:

[...]

Ik denk dat het een deel ideaalplaatje is. En dat dat door bijv. reclames en traditie in stand wordt gehouden. Het is de tijd van gezelligheid, samen zijn, knus, lief. Dus meer dan andere tijden van het jaar kan het dan zielig / eenzaam voelen om alleen te zijn.

Zelf ben ik eerste kerstdag ook alleen en meestal met oud en nieuw ook. En ik kan heel goed alleen zijn, vind het ook fijn om in de vakanties tijd voor mezelf te hebben. En toch, bijv. met oud en nieuw voel ik me soms wel een beetje sneu. Terwijl ik oud en nieuw zelf niet zo aansprekend vind.Hier kan ik me helemaal in vinden
quote:prik schreef op 17 december 2014 @ 17:23:

Dana, had je dit topic al gezien? http://forum.viva.nl/foru ... raat/list_messages/249689Ga ik vanavond 'ns lezen. Bedankt!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik ben met kerst ook alleen. Ik ga een dagje niks doen en een dagje naar de sauna. Ik vind het prima.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-12-2014 18:11
Reden: niet toegestaan om uitspraken te doen over andere forummers
% gewijzigd
quote:Dana schreef op 17 december 2014 @ 17:27:

[...]

Nee dus. In een eigen topic kan dat niet, want het mág alleen hier.

Een topic over bijvoorbeeld de maatschappelijke acceptatie van ziektes, hoe jij omgaat met bedeltopics enz. mag natuurlijk wel gewoon.

De rest kan je toch hier aanzwengelen? En dan mis je eens een rel (want daar gaat het vlg mij de meesten om) of een discussie, dan is het einde toch niet zoek?
quote:Istar_ schreef op 17 december 2014 @ 17:25:

[...]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom anderen die behoefte wel hebben. Daarbij kan je natuurlijk altijd zelf een discussie aanslingeren. Hier of in een eigen topic.

Klopt deels. Alleen kan ik me ook wat 'doordram-acties-niet-gezellig' acties herinneren.

En juist dit topic is bedoeld voor forum- en beleidszaken. Dus een nieuw topic openen daarover is weer niet de bedoeling toch?

En natuurlijk heb je met het ene onderwerp meer dan het ander. Het geneuzel over huisdieren boeit mij bv dan ook helemaal niet. Daar lees ik dan maar overheen.
quote:doornroosje9 schreef op 17 december 2014 @ 16:31:

[...]

Is er al, werkte dus niet. napraters-kletstopicEn ik denk dat dat komt doordat er hier toch ook veel echt nagepraat wordt. Tuurlijk is er ook wel geklets tussendoor, maar het is ook echt wel veel over het forum zelf. Ik zie het probleem dus ook niet zo. Als je wilt napraten kun je hier gewoon een post neerzetten en daar wordt over het algemeen wel op gereageerd en dan hoef je ook niet terug te lezen. (IK doe dat altijd wel, maar dat doe ik meer omdat ik zo nieuwsgierig aangelegd ben, maar is niet noodzakelijk.)
En ik denk ook niet dat je dat geklets tussendoor tegenhoudt. Het gebeurt zelfs op het moderatortopic, waar het verboden is. Dat is volgens mij inherent aan het feit dat het een forum is waar mensen komen die het leuk vinden om te kletsen.
quote:Steinbeck schreef op 17 december 2014 @ 17:26:

[...]

Zelf ben ik eerste kerstdag ook alleen en meestal met oud en nieuw ook. En ik kan heel goed alleen zijn, vind het ook fijn om in de vakanties tijd voor mezelf te hebben. En toch, bijv. met oud en nieuw voel ik me soms wel een beetje sneu. Terwijl ik oud en nieuw zelf niet zo aansprekend vind.Eens. Ik nodig mezelf overigens gewoon bij anderen uit met kerst en o&n. Of anderen nodigen zich gewoon bij mij uit, ook gezellig. En ik hoop dat ik dit jaar True Blood seizoen 6 en 7 krijg, dan weet ik hoe ik mijn tijd ga besteden!

Ik snap best dat dat even wennen is. En niet leuk, en zo. Maar kom op. Half Nederland viert kerst alleen. Of samen, zonder geld voor kerstboom, kado's of copieuze maaltijden. Of met gezin en geld zat, maar met hun irritante schoonouders op bezoek.

Ligt dat nou aan mij?Nee, wat mij betreft ligt dat niet aan jou, ik denk er ook zo over.
Life is short. Eat dessert first.
quote:hatsetats schreef op 17 december 2014 @ 17:22:

[...]

Maar dat sneeuwt wel onder in het geneuzel. Of iemand vindt 'het niet gezellig' en dramt er een ander onderwerp door.

Schei nou uit Tats.

Je hebt zelf in een paar topics eerder geregeld geneuzel gepost in je fittie met MissI. Pagina's lang.

Totdat je de negeerknop ging gebruiken.

Dus doe nou niet of je het nooit zelf hebt gedaan.

Ik kap nu met de hele discussie.

Ben het spuugzat en word er alleen maar pissig van.
Huts!
Mag ik even tussendoor zeggen dat ik het heeeeel leuk vind dat napraters; Enn, BGB en Hats alleen weer van de partij zijn na dagen stilte!!

Wij zijn het niet altijd eens, maar ik heb jullie wel gemist hoor!!

quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 17:11:

[...]

Gooohh, goed idee zeg
quote:BellatrixVanDetta schreef op 17 december 2014 @ 17:33:

[...]

Schei nou uit Tats.

Je hebt zelf in een paar topics eerder geregeld geneuzel gepost in je fittie met MissI. Pagina's lang.

Totdat je de negeerknop ging gebruiken.

Dus doe nou niet of je het nooit zelf hebt gedaan.

Ik kap nu met de hele discussie.

Ben het spuugzat en word er alleen maar pissig van.

Maar zij hep afsprakuhh je weet tog!! (grapje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven