Napraattopic 14

16-12-2014 20:56 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:34:

[...]

Mwoah...het komt wel dichtbij he, vooral als je kinderen hebt. Dit is dan in oorlogsgebied maar vorig heb ik een actie gedaan voor minderjarige meisjes in India, China, Nepal, Thailand etc die in bordelen gedwongen seks hebben. Veel mensen werden er wel door geraakt. Maarja, de kinderloze egoïst raak je er niet mee nee

Zo, wat een vooroordelen heb jij zeg!

Dus ik als kinderloze ben een egoist die niet geraakt wordt door dit soort dingen?

Echt, ga je hoofd laten nakijken.
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:34:

[...]

Het is ook zo in- en in walgelijk, dat mannen seksueel geweld bewust inzetten als wapen tegen vrouwen in de oorlog. Wij zijn dan toch goed af om zonder oorlog te leven, al zou ik hier in Nederland de mannen ook niet de kost willen geven die diep in hun hart (en sommigen niet eens diep) vrouwen minderwaardig vinden en er eigenlijk een hekel aan hebben.Beschaving is maar een heel dun laagje. Zowel bij mannen als vrouwen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:32:

[...]

Gelukkig dat er dit soort acties zijn, waarbij mensen dan toch nog even de impuls krijgen om iets te doen, of er even bij stil te staan.Ja ,eens hoor en ik vermoed dat in deze ontwikkeling (individualisme en dusdanig opvoeden) uiteindelijk vanzelf ook weer een kentering gaat komen. Een ding is namelijk echt zeker dat we allemaal doodgaan en dat echt alles (uiteindelijk) verandert.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:36:

[...]

Dus ik als kinderloze ben een egoist die niet geraakt wordt door dit soort dingen?

Huh?? Bizar hoe je dit leest zeg. Ik heb het toch niet over jou? Ik ben zelf ook kinderloos fyi.

Wat een agressieve reactie
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 december 2014 @ 18:30:

Ik hoop het Yasmijn.

Ik heb zelf na zo'n nare ervaring goede hulp en opvang gekregen.

Dat die meiden dat niet krijgen, het allemaal alleen moeten rooien en dan ook nog te bang zijn.... daar snijdt me door mijn ziel.

Dat heb ik wel wat voor over, en dat ik het nu ook tijdelijk niet breed heb boeit me dan minder.

Want tijdelijk.En dat 'minder breed' is ook maar zo relatief he. Ik roep hier altijd heel hard dat ik geen nagel heb om m'n reet te krabben, maar verdomme ik heb toch eigenlijk een luizenleventje als ik mezelf vergelijk met mensen die een paar landjes verderop opgroeien in de meest walchelijke omstandigheden. Alleen daarom al vind ik die SR echt een heel goed initiatief, dat mensen hier in gaan zien dat ze het eigenlijk best wel getroffen hebben en niet zo moeten zeiken. En dat er dan ook nog mensen zijn die dat niet willen snappen, soit. Die komen zichzelf echt nog wel eens tegen, hoop ik dan, maar wezenlijk me druk maken lukt me ook niet.
quote:hatsetats schreef op 20 december 2014 @ 18:36:

[...]

Beschaving is maar een heel dun laagje. Zowel bij mannen als vrouwen.

Soms wel ja, helaas.

En soms verrassen mensen je ook weer met hoe liefdevol en betrokken ze kunnen zijn, zonder dat er voor hen iets tegenover staat. Dat bestaat gelukkig ook nog.
Hebben jullie het nu over een topic op het forum? Ik kan even niet volgen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:38:

[...]

Huh?? Bizar hoe je dit leest zeg. Ik heb het toch niet over jou? Ik ben zelf ook kinderloos fyi.

Wat een agressieve reactieIk denk dat jij doelt op één bepaalde forummer hier? En ik denk dat iedereen die hier nu (mee) leest en geen kinderen heeft zich door jouw post voelt aangesproken. Misschien iets duidelijker neerpennen op wie je doelt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:34:

[...]

Mwoah...het komt wel dichtbij he, vooral als je kinderen hebt. Dit is dan in oorlogsgebied maar vorig heb ik een actie gedaan voor minderjarige meisjes in India, China, Nepal, Thailand etc die in bordelen gedwongen seks hebben. Veel mensen werden er wel door geraakt. Maarja, de kinderloze egoïst raak je er niet mee nee Huh? Dus als je geen kinderen hebt ben je een egoïst? Spannende stelling.
quote:StoraHuntur schreef op 20 december 2014 @ 18:21:

Juist, walchelijk dat je in NL naar de voedselbank moeten durft te vergelijken met door rebellen te worden ontvoerd om vervolgens verkracht en verminkt te worden. Kotssmiley.Dat is idd wel een heel vreemde vergelijking.
quote:doornroosje9 schreef op 20 december 2014 @ 18:41:

Hebben jullie het nu over een topic op het forum? Ik kan even niet volgen.Het gaat in ieder geval over Serious Request en de uiteenlopende reacties van mensen (ook op dit forum) op dit jaarlijkse initiatief.
quote:Enn schreef op 20 december 2014 @ 18:41:

[...]

Ik denk dat jij doelt op één bepaalde forummer hier? En ik denk dat iedereen die hier nu (mee) leest en geen kinderen heeft zich door jouw post voelt aangesproken. Misschien iets duidelijker neerpennen op wie je doelt? Ja, dank je Enn, dat je me snapt maar vind het dan ook zo lullig om dat dan met naam op te schrijven. Ik dacht dat het nav het topic en de discussie hierboven wel duidelijk was dat ik naar haar refereerde
@doornroosje; serious request
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 december 2014 @ 18:41:

[...]

Huh? Dus als je geen kinderen hebt ben je een egoïst? Spannende stelling.Nee, dat stel ik niet
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:36:

[...]

Relax. Ze zegt nergens dat kinderlozen egoïsten zijn. Ze had het over een kinderloze egoïst. (Er zijn ook egoïsten mét kinderen)

Althans, zo interpreteer ik het.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:43:

[...]

Ja, dank je Enn, dat je me snapt maar vind het dan ook zo lullig om dat dan met naam op te schrijven. Ik dacht dat het nav het topic en de discussie hierboven wel duidelijk was dat ik naar haar refereerdeJippie, dat was voor mij niet duidelijk en ik voelde me inderdaad aangesproken. Nu niet meer, duidelijk dat je het had over één persoon en niet over alle kinderlozen.
Ja maar als jij er dan toch voor kiest om je op iemand persoonlijk te richten doe het dan met naam en toenaam want anders veroorzaak je verwarring.
Gelukkig. The air is weer clear.
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:43:

[...]

Ja, dank je Enn, dat je me snapt maar vind het dan ook zo lullig om dat dan met naam op te schrijven. Ik dacht dat het nav het topic en de discussie hierboven wel duidelijk was dat ik naar haar refereerdeOh die . Die snap ik nog steeds niet. Volgens mij is het best een aardig mens, maar ze beweegt hemel en aarde om maar zo naar en egoïstisch en harteloos mogelijk over te komen, al meer dan tien jaar lang. Het moet je hobby maar zijn zeg.
quote:Enn schreef op 20 december 2014 @ 18:46:

Ja maar als jij er dan toch voor kiest om je op iemand persoonlijk te richten doe het dan met naam en toenaam want anders veroorzaak je verwarring.Heb het aangepast. Beter zo?
Ja!

Ik snapte het toch al!
quote:Enn schreef op 20 december 2014 @ 17:52:

Ik ben nu elke leer aan het bijlezen hoe de banenmarkt van de toekomst eruit zal gaan zien. Ik lees nog niets nieuws en we moeten allemaal de techniek in.

Zeker.

We leveren elk jaar 1500 psychologen af ( wtf) en de Rotterdamse haven heeft al jaren vacatures in de technische en logistieke sector die ze niet ingevuld krijgen.

Meer aandacht voor beta-vakken op school en die tweede verplichte buitenlandse taal er af.
Je bent zelf een theepot
Ah, nu begrijp ik het. Ik kon het nergens vinden.
quote:Steinbeck schreef op 20 december 2014 @ 18:45:

[...]

Jippie, dat was voor mij niet duidelijk en ik voelde me inderdaad aangesproken. Nu niet meer, duidelijk dat je het had over één persoon en niet over alle kinderlozen.Excuus, niet de bedoeling. Aangepast!
quote:jippie55 schreef op 20 december 2014 @ 18:48:

[...]

Excuus, niet de bedoeling. Aangepast!Vriendjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven