Napraattopic 15

22-12-2014 19:35 3099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ok.

Helder.

Misschien zen/relax muziek aanzetten? Dat roept weinig emotie op maar kan wel helpen afleiden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fluim schreef op 24 december 2014 @ 01:15:

een goed tikkende klok is de oplossing. er hangt er eentje, maar die moet ik denk vlak achter me hangen ;)Ok, ook een goed idee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
morgen een spijkertje hameren dus!
maar zal ook eens op relax geluiden zoeken. de zee misschien. met meeuwen, scheitende meeuwen
Goed idee! Ik ga lekker slapen en voor straks: Slaap zacht.
slaap lekker en droom je stoutste dromen
quote:fluim schreef op 24 december 2014 @ 01:18:

maar zal ook eens op relax geluiden zoeken. de zee misschien. met meeuwen, scheitende meeuwenkabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel FLETSH! kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel kabbel
hahahaha hardop
quote:Enn schreef op 24 december 2014 @ 00:07:

Hoe dan ook een gevolg van alles is dat ze in mijn ogen vrij manipulatief schrijft en dat ik daarom na één keer meelezen volkomen ben afgehaakt. Blegh, ik houd niet van drammers of ze er nou wel of niet iets aan kunnen doen.

In RL is daar wel wat aan te doen. Ik werk met cliënten met psychiatrische problematiek (in combinatie met een verstandelijke beperking) en zelf duidelijk zijn, zeggen waar het op staat en je eigen verwachtingen van omgang met elkaar duidelijk maken kan prima en werkt ook goed. Het zijn geen makkelijke mensen en daar kunnen ze vaak niks aan doen, maar ook die mensen mogen gewoon aangesproken worden.

Op een forum is dat al lastig en ik vind het ook niet de plek, maar er heerst een bepaalde sfeer en er zijn bepaalde regels 'verzonnen' over hoe er gepraat mag worden met/tegen/over Bente en dat is de tendens van dat topic. Dat is zeer zeker niet mijn manier. Al zou het er anders gaan zou ik trouwens nog niet meeschrijven, omdat ik niet denk dat het helpt, eerder tegenwerkt.
quote:Amaqanda schreef op 24 december 2014 @ 01:48:

[...]

Dat is zeer zeker niet mijn manier..Wat zou jouw manier zijn? ( even gesteld dat je wel mee zou schrijven )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zakelijker, directer.

Niet de discussie aangaan over bewegen/eten en alles rondom de ziekte, dat is voor therapie. Sterker nog, ik negeer dat het liefste en begin ergens anders over, over hoe ze zich voelt bijvoorbeeld. Dan krijg je toch een ander gesprek, wat ook kan helpen. Want voelt ze zich redelijk goed, heb je een positief gesprek. Voelt ze zich klote, kan je daar wat over babbelen zonder dat meteen de stoornis de boventoon voert.

In het voorbeeld van vandaag: over wandelen vervangen met boodschappen doen, waarna ze het daarna niet zo bedoelde maar eigenlijk wilde horen dat ze dat niet moest doen. Daar zou ik haar vertellen dat ik dat niet geloof, maar dat ze dingen verdraaid omdat ze negatieve reacties krijgt (wat begrijpelijk is, want het was een rare post). Het is niet erg dat ze dat doet en zich bewust zijn van het feit dat zoiets niet normaal is, is positief (wat ik dan ook benoem). een welles/nietes discussie over dit soort dingen ga ik dan ook niet aan, niet relevant vind ik.

Er zit gerust wel een stuk begrip in mij, want ze is erg ziek. Maar dat vind ik echt geen excuus om alles wat ze zegt en denkt goed te praten, daar heeft iemand ook niks aan. Het is wel lekker makkelijk.

Als je je rot voelt, uit het en opbeurende woorden zijn dan altijd fijn (daar ben ik niet te beroerd voor). Daar wil ik wel over praten, over gevoelens en onmacht, maar dan alleen als steun en niet als hulp.

Ik zou haar niet proberen te 'helpen', hoe goedbedoeld ook, zolang ze hier 'geholpen' wordt is dat naar mijn mening een reden om zich niet door anderen te laten helpen (even daar gelaten of ze zonder forum wel hulp aanneemt).

Ik denk dat ik bij bijna alles wat ze nu schrijft en wat ik heb gelezen (want ik heb lang niet alles gelezen) zou zeggen: bespreek dit tijdens therapie.

Ik vind dat jij BGB ook wel zakelijk bent, maar ik denk niet dat dat wat oplevert in dit geval. Bedekken met de mantel der liefde is wat gewaardeerd wordt en dat is heel mooi, maar ik kan er weinig mee.

Dit is een veel te lange post en eigenlijk ben ik ook niet helemaal tevreden met wat ik neergezet heb, maar op dit tijdstip en op mobiel heb ik wat moeite met het vinden van de juiste woorden.
Het dieptepunt is bereikt. Het is nu niet alleen meer 'leuke vriendinnen gezocht' maar 'leuke vriendinnen gezocht om oud en nieuw mee te vieren'

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt heel sneu. Ook de OP zelf.
quote:Amaqanda schreef op 24 december 2014 @ 02:51:

Het dieptepunt is bereikt. Het is nu niet alleen meer 'leuke vriendinnen gezocht' maar 'leuke vriendinnen gezocht om oud en nieuw mee te vieren'

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt heel sneu. Ook de OP zelf.Eitje, ben je jezelf verloren? Ik zie je Ava niet meer.
Goedemorgen allemaal en in het bijzonder RASA, die ik op de vroege ochtend gemist heb
Goedemorgen iedereen
quote:Amaqanda schreef op 24 december 2014 @ 02:51:

Sorry dat ik het zeg, maar dat vind ik echt heel sneu. Ook de OP zelf.? Waarom is dat sneu?
quote:Steinbeck schreef op 24 december 2014 @ 06:21:

Goedemorgen allemaal en in het bijzonder RASA, die ik op de vroege ochtend gemist heb Betrapt. Uitgeslapen tot 7 uur. Heerlijk, ik geloof dat ik weer over mijn slaapproblemen heen ben!
Fijn Rasa, slaapproblemen suck.
Morgûh. Nog één dag werken dit jaar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Goedemorgen. Kind slaapt nog

Heerlijk, dat ben ik niet gewend.
Hier was kind vroeg wakker. Hij hoopte op sneeuw.

Hij ging heel teleurgesteld naar opa.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Misschien dit weekend sneeuw. Ik hoop het. Had vorig jaar snowboots voor dochter gekocht: geen vlokje. Dit jaar geen snowboots dus, dat snap je.
Goedemorgen

Ginger half 9 boodschappen doen red je nu niet meer :-)
ja ook een goeiemorgen zonder zorgen.

en amei, mooi dat je haar uitgebreid beantwoord. maar verwacht hoogstens een regel of 2 of een heel mooie lange quote van eoa gezondheidssite terug.
Goeiemorgen ladies!

Rasa

Sneeuw is alleen leuk als je er niet voor woon/werkverkeer doorheen hoeft.

Zo nog even de laatste boodschappen halen, ik verheug me er nu al op, die hysterische drukte.

Alsof de wereld vergaat. Mijn AH is alleen morgen gesloten en gewoon open op 2e Kerstdag.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven