Napraattopic 167 met geklets, chocolade, kikkers en muizen
maandag 27 november 2023 om 18:37
Beste forummers,
Welkom in napraat 167! De pepernoten editie!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 165:
overig/napraattopic-165-met-geklets-en- ... es/502246#
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 167! De pepernoten editie!
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 165:
overig/napraattopic-165-met-geklets-en- ... es/502246#
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 8 december 2023 om 18:54
Dat is jammer. Wij hebben een badkamerhok maar wel met bad. We gaan in maart de badkamer verbouwen en zijn zo aan het puzzelen dat er opnieuw een bad in kan want ik gebruik dat echt veel om mijn gammele lijf een beetje op dreef te krijgen.
Wil alles wat je hebt aan huisdieren tegen je aan komen plakken? Dat vind ik altijd troostend en warm

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
vrijdag 8 december 2023 om 19:21
Vandaag bedacht ik dat ik vol au vent wilde maken. Dus hoppa boodschappen doen. Met twee tassen vol groenten, kruiden, aardappels e.d. ging ik aan de slag met de groentebouillon. Om daarna te ontdekken dat ik geen kip gekocht had...
En weer door de kou naar de poelier. Maar uiteindelijk wel een hele pan ouderwetse vol au vent en daar aten we zelf gemaakte friet bij. En nu ben ik in dubio: Morgen ga ik naar schoonvader en die vindt dit maaltje 'feest'. Dus; doneer ik de rest van de pan of vries ik het (Alles is voor Bassie) in.

vrijdag 8 december 2023 om 19:53
een portie voor schoonvader en de rest invriezenOlleGrieze schreef: ↑08-12-2023 19:21Vandaag bedacht ik dat ik vol au vent wilde maken. Dus hoppa boodschappen doen. Met twee tassen vol groenten, kruiden, aardappels e.d. ging ik aan de slag met de groentebouillon. Om daarna te ontdekken dat ik geen kip gekocht had...En weer door de kou naar de poelier. Maar uiteindelijk wel een hele pan ouderwetse vol au vent en daar aten we zelf gemaakte friet bij. En nu ben ik in dubio: Morgen ga ik naar schoonvader en die vindt dit maaltje 'feest'. Dus; doneer ik de rest van de pan of vries ik het (Alles is voor Bassie) in.
![]()
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

vrijdag 8 december 2023 om 20:52
OlleGrieze schreef: ↑08-12-2023 19:21Vandaag bedacht ik dat ik vol au vent wilde maken. Dus hoppa boodschappen doen. Met twee tassen vol groenten, kruiden, aardappels e.d. ging ik aan de slag met de groentebouillon. Om daarna te ontdekken dat ik geen kip gekocht had...En weer door de kou naar de poelier. Maar uiteindelijk wel een hele pan ouderwetse vol au vent en daar aten we zelf gemaakte friet bij. En nu ben ik in dubio: Morgen ga ik naar schoonvader en die vindt dit maaltje 'feest'. Dus; doneer ik de rest van de pan of vries ik het (Alles is voor Bassie) in.
![]()
Dat noemen wij hier ragout. Maar is inderdaad heel lekker!

vrijdag 8 december 2023 om 21:37
PersiesMia schreef: ↑08-12-2023 17:29Ik snap je wel, en ik ben ook niet wereldvreemd, maar het ging mij er om dat er gewoon helemaal niet wordt verondersteld dat iedereen kerstvakantie heeft. En er is wel een dé kerstvakantie (maar niet voor iedereen, nee): die is namelijk rondom de kerst. Bovendien hebben ook in allerlei sectoren die gewoon doorgaan veel mensen ook hun kerstvakantie. Volgens mij werkt die TO niet in het onderwijs (hoop ik dan maar....
Ik stel helemaal niet dat iedereen kinderen heeft of kerstvakantie het was gewoon een algemeen vraag voor wie dus wel vakantie heeft ,
En ik werk inderdaad niet in onderwijs, al snap ik niet wat dat er mee te maken heeft.
Het is gewoon een algemeen gezellig topic ,
vrijdag 8 december 2023 om 21:46
En veel werk om te maken. Ik heb (Dank Dolfijntje) een bakje voor schoonvader gemaakt en de rest in de vriezer gestopt. Kijk ik morgen wel weer wat ik kook bij schoonvader als avondeten.

vrijdag 8 december 2023 om 23:08
Nee, dat lees ik ook niet inderdaad. Gewoon bedoeld als praattopic denk ikBlauweelf41 schreef: ↑08-12-2023 21:37Persies
Ik stel helemaal niet dat iedereen kinderen heeft of kerstvakantie het was gewoon een algemeen vraag voor wie dus wel vakantie heeft ,
En ik werk inderdaad niet in onderwijs, al snap ik niet wat dat er mee te maken heeft.
Het is gewoon een algemeen gezellig topic ,

zaterdag 9 december 2023 om 06:21

Ik ben al zo moe. Waarom word ik dan om fucking 4.30u wakker, en dan ook echt klaarwakker!? Ik wil gewoon slapen... Gisteren al hartstikke wazig en chagrijnig en hoopte dat vandaag, na een nachtje lekker slapen, beter zou zijn maar ik zie het somber in.
Oh, dit had beter in het klaagtopic gekund maar ben te chagrijnig om dit aan te passen. En heb ook een zere keel en pms en hoofd- en rugpijn. Sorry voor het geklaag, hoop dat jullie nog lekker op één oor liggen, maar dat zal wel niet (althans niet allemaal).

zaterdag 9 december 2023 om 06:23
Ja inderdaad maar blijkbaar mag ik hier niet meer praten
Maar goed ik trek mij er verder niks van aan, iedereen mag hier schrijven en het topic is gezellig ,
Ik vind kletsen gewoon leuk
zaterdag 9 december 2023 om 07:20
Schei toch uit met dat soort rare slachtofferige passief agressieve uitspraken.Blauweelf41 schreef: ↑09-12-2023 06:23Ja inderdaad maar blijkbaar mag ik hier niet meer praten
Maar goed ik trek mij er verder niks van aan, iedereen mag hier schrijven en het topic is gezellig ,
Ik vind kletsen gewoon leukeen ban mijn grootste hobbys
![]()
Is je topic verwijderd? Nee!!! Dus het mag.
En anderen mogen het een stom/oninteressant/dom topic vinden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 9 december 2023 om 07:27

zaterdag 9 december 2023 om 07:34
Ik doe helemaal geen slachtoffer gedrag en ik mag zeggen wat ik wil
Iedereen mag vinden wat hij/zij wil.
Prima vind je het stom of niet interessant prima ,maar ik impliceer niks .daar ging het mij om .
Ik zeg alleen dat ik gewoon een gezellige klets topic over de kerst vakantie wil starten omdat ik gezellig wil praten,omdat ik nu eenmaal van praten hou en praten is echt een hobby van mij .
zaterdag 9 december 2023 om 07:41
Ik ben ook al vanaf vijf uur wakker ( opvliegers en gesnurk) Ik ga er vanuit dat het komende nacht wel goed gaat.Mia schreef: ↑09-12-2023 06:21![]()
Ik ben al zo moe. Waarom word ik dan om fucking 4.30u wakker, en dan ook echt klaarwakker!? Ik wil gewoon slapen... Gisteren al hartstikke wazig en chagrijnig en hoopte dat vandaag, na een nachtje lekker slapen, beter zou zijn maar ik zie het somber in.
Oh, dit had beter in het klaagtopic gekund maar ben te chagrijnig om dit aan te passen. En heb ook een zere keel en pms en hoofd- en rugpijn. Sorry voor het geklaag, hoop dat jullie nog lekker op één oor liggen, maar dat zal wel niet (althans niet allemaal).
Dit weekend de boom opzetten en de rest van het huis versieren.
Sterkte met je pms en de rest van je klachten.
Maar mensen gaan voorbij

zaterdag 9 december 2023 om 07:42
Blauweelf41 schreef: ↑09-12-2023 07:34Ik doe helemaal geen slachtoffer gedrag en ik mag zeggen wat ik wil
Iedereen mag vinden wat hij/zij wil.
Prima vind je het stom of niet interessant prima ,maar ik impliceer niks .daar ging het mij om .
Ik zeg alleen dat ik gewoon een gezellige klets topic over de kerst vakantie wil starten omdat ik gezellig wil praten,omdat ik nu eenmaal van praten hou en praten is echt een hobby van mij .
Prima. Doe je topic.
Maar hou dan op met janken hier en richt je op je gezellige topic.

zaterdag 9 december 2023 om 07:48
Blauweelf41 schreef: ↑09-12-2023 07:44Ik jank niet
Ik heb dat niet nodig ik geef reactie op iets wat niet klopt meer niet
Fijne dag
Janken dus.
Fijne dag meid

zaterdag 9 december 2023 om 07:57
Wat leuk wat ga je doen ?