Napraattopic 20

09-01-2015 19:07 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

lees hier de OP van het napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 09-01-2015 19:50
Reden: Link aangepast
% gewijzigd

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:misspoez schreef op 10 januari 2015 @ 22:17:

Ik had zo'n goed voornemen, iets met huiswerk op zaterdagavond. Mislukt.Ja natuurlijk is dat mislukt. Wie maakt er nu huiswerk op zaterdagavond??
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 10 januari 2015 @ 22:32:

[...]

Ja natuurlijk is dat mislukt. Wie maakt er nu huiswerk op zaterdagavond??'s Morgens moest ze heien natuurlijk, bij Siepel voor de deur.
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 januari 2015 @ 22:37:

[...]

's Morgens moest ze heien natuurlijk, bij Siepel voor de deur.

Dat leidde meteen tot een verkapt zaterdagtopic.
Ik zit te vakantie-googelen. We zijn er alleen nog niet uit of we echt echt op vakantie gaan dit jaar, want we gaan ook de badkamer laten renoveren. Genoeg geld uitgegeven dacht ik dan.

Maar... dit is het laatste jaar dat dochter nog niet leerplichtig is. We zitten nu te dubben of we daar toch nog van willen gaan profiteren, door in september naar Florida te gaan. Ergens voelt het alleen wel raar en niet helemaal handig om dochter dan na een paar weken school alweer mee te nemen met vakantie.

voor mezelf dat ik ga zitten googelen, want dan wil ik dus wèl gaan natuurlijk.

En wat een luxeprobleem ook nog.
quote:*Ginger* schreef op 10 januari 2015 @ 22:57:

Ik zit te vakantie-googelen. We zijn er alleen nog niet uit of we echt echt op vakantie gaan dit jaar, want we gaan ook de badkamer laten renoveren. Genoeg geld uitgegeven dacht ik dan.

Maar... dit is het laatste jaar dat dochter nog niet leerplichtig is. We zitten nu te dubben of we daar toch nog van willen gaan profiteren, door in september naar Florida te gaan. Ergens voelt het alleen wel raar en niet helemaal handig om dochter dan na een paar weken school alweer mee te nemen met vakantie.

voor mezelf dat ik ga zitten googelen, want dan wil ik dus wèl gaan natuurlijk.

En wat een luxeprobleem ook nog.Pas op voor scholen die moeilijk doen over de schoolgang van 'reeds ingeschreven vierjarigen'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 10 januari 2015 @ 23:08:

[...]

Pas op voor scholen die moeilijk doen over de schoolgang van 'reeds ingeschreven vierjarigen'Die hebben er niks over te zeggen toch?
Ik moet zoon ook maar eens gaan inschrijven op school...
Kunnen ze daar moeilijk over doen? Ze is niet leerplichtig tot in november.
quote:*Ginger* schreef op 10 januari 2015 @ 23:15:

Kunnen ze daar moeilijk over doen? Ze is niet leerplichtig tot in november.Ze kunnen misschien moeilijk doen, maar wettelijk sta je in je recht toch?
quote:*Ginger* schreef op 10 januari 2015 @ 23:15:

Kunnen ze daar moeilijk over doen? Ze is niet leerplichtig tot in november.Nee hoor, jullie kunnen gewoon op vakantie. Florida is heerlijk, doen dus
Ik zou het wel even melden als je kind gaat inschrijven , trouwens, dat je van plan bent op vakantie te gaan. Gewoon, voor de netjes.
Als je een kind van 4 thuis houdt kan de leerplichtambtenaar niet optreden
quote:misspoez schreef op 10 januari 2015 @ 23:17:

Ik zou het wel even melden als je kind gaat inschrijven , trouwens, dat je van plan bent op vakantie te gaan. Gewoon, voor de netjes.Dat wordt op internet inderdaad geadviseerd, om wel de school in te lichten dat je kind thuis houdt voor bepaalde tijd.
Je kan er ook voor kiezen kind pas na haar vijfde jaar naar school te sturen. Of gaat ze al?
quote:Amaqanda schreef op 10 januari 2015 @ 23:19:

[...]

Dat wordt op internet inderdaad geadviseerd, om wel de school in te lichten dat je kind thuis houdt voor bepaalde tijd.

Dat lijkt me vanzelfsprekend. Beetje raar om zonder bericht niet te komen

Ik zou het zeggen als kind gaat wennen op school.
Ik heb de schoolgids er even bij gepakt. School geeft aan bij verlofaanvragen voor leerplichtige kinderen dat dat niet kan de eerste twee weken van het schooljaar. Maar a. Dochter is niet leerplichtig en b. We zouden dan waarschijnlijk half september gaan, dus niet de eerste twee weken.

Lijkt mij geen probleem, formeel gezien dan. Al lijkt het me wel gek om haar eerst naar school te laten gaan en dan twee weken later weer mee op vakantie te nemen. Maar goed, dat is vast een kronkel in mijn hoofd.
quote:Istar_ schreef op 10 januari 2015 @ 23:21:

[...]

Dat lijkt me vanzelfsprekend. Beetje raar om zonder bericht niet te komen

Ik zou het zeggen als kind gaat wennen op school.Dat vind jij ik ook hoor... Maar dat gebeurd ook wel eens niet denk ik.
Ze gaat al sinds eind oktober, dus ik denk dat we het dan voor de zomervakantie even melden als het idd zo door zou gaan.

Pas naar school vanaf vijf, wat een horror. Kind stond met drie al te stuiteren om te gaan.
Ik vind het niet raar hoor Ginger, ik geef je groot gelijk!
quote:*Ginger* schreef op 10 januari 2015 @ 23:22:

Ze gaat al sinds eind oktober, dus ik denk dat we het dan voor de zomervakantie even melden als het idd zo door zou gaan.

Pas naar school vanaf vijf, wat een horror. Kind stond met drie al te stuiteren om te gaan. Lijkt mij ook heel raar, pas met 5. Volgens mij zijn de meeste kinderen er voor hun vierde al wel aan toe.
Je kan ook overwegen je dochter na Florida naar school te doen. Lijkt me voor iedereen wat overzichtelijker, en wettelijk is er geen enkel probleem.
O, ik zat te googelen op regelgeving.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar heb er ooit gedoe over opgevangen.

Maar de overheidsite is behoorlijk duidelijk: de leerplichtambtenaar doet hier niks tegen.

En ik zou adviseren: lekker gaan nu het nog kan
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Ik zit bij amerikakids te kijken, die hebben zulke leuke bouwstenen.
quote:Amaqanda schreef op 10 januari 2015 @ 23:13:

Ik moet zoon ook maar eens gaan inschrijven op school...Veertien is ie nu hè?
Oh, er is al een nieuwe napraat en hij zit al weer bijna vol.

Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven