Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
28-05-2025 19:54
Nou ja, ik vind wel dat de mods soms erg onzichtbaar zijn. En dan heb ik het niet over Vreselijke Misstanden waar meteen voor gestaft moet worden (dat doe ik sowieso vrij zelden), maar gewoon over dingetjes als anonimiseren of pijlers blokkeren. Het ging een tijdje beter maar ik heb het idee dat het wat dat betreft weer hard achteruit holt.

En inderdaad, die smilies kan ik zelf ook nog. Is eerder vertoond, bij de Violen :lol:

De slordigheden vind ik ook wel onnodig en door de veelheid ervan irritant soms. Verzoeken die blijkbaar door geen enkele bijlezende mod ergens gedocumenteerd worden waardoor ze soms wel meer dan 3 keer herhaald moeten worden. Een klein beetje meer structuur aanbrengen lijkt me geen overbodige luxe.

Maar dat ze onzichtbaar zijn lijkt me aan de onderbezetting te liggen en daar kunnen de mods zelf dan weer niks aan doen, dat zou ik dan een beetje lullig vinden om hen kwalijk te nemen. Dan beter de barricaden op bij Kompas.
S-Groot schreef:
28-05-2025 21:21
De slordigheden vind ik ook wel onnodig en door de veelheid ervan irritant soms. Verzoeken die blijkbaar door geen enkele bijlezende mod ergens gedocumenteerd worden waardoor ze soms wel meer dan 3 keer herhaald moeten worden. Een klein beetje meer structuur aanbrengen lijkt me geen overbodige luxe.

Maar dat ze onzichtbaar zijn lijkt me aan de onderbezetting te liggen en daar kunnen de mods zelf dan weer niks aan doen, dat zou ik dan een beetje lullig vinden om hen kwalijk te nemen. Dan beter de barricaden op bij Kompas.
Ja of stiptheidsacties. Alleen anonimiserings- en blokkeerverzoeken honoreren en voor de rest de boeren laten dorsen. Zo lastig moet dat niet zijn want daarvoor hoeven ze maar twee topics bij te houden. Waarmee meteen maar is aangegeven waarom ik niet zo goed snap waarom die twee dingen zo problematisch zijn.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Joppie schreef:
28-05-2025 19:29
Hier een keer een bezorger die voor ons huis stopte met zijn busje, weer gas gaf en doorreed. Even later een melding op mijn telefoon dat ik niet thuis was😳

Hier - terwijl ik met licht aan in de woonkamer zat - een briefje in de bus 'We hebben u gemist'.
En dan doorkarren naar het afhaalpunt.
Ook een methode natuurlijk.
-- tijdelijk mottoloos --
Explorista schreef:
28-05-2025 21:41
Hier - terwijl ik met licht aan in de woonkamer zat - een briefje in de bus 'We hebben u gemist'.
Hier rijden ze dan gewoon de straat voorbij :lol:

Al gebeurt dat echt al een tijdje niet meer.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
En ik begrijp het nog ook, want het is echt rottig om hier te rijden, als je al kan rijden, maar dan een afhaalpunt op 4 kn verderop is gewoon ruk als je geen auto meer kan rijden.
Ruin it yourself.
Ik word zeer agressief van die klote eksters die hier continu zitten te krijsen.
Heerlijk, die natuur.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
28-05-2025 21:52
Ik word zeer agressief van die klote eksters die hier continu zitten te krijsen.
Heerlijk, die natuur.
Eksters geen problemen mee, koerende duiven daarentegen :bonk:
Solomio schreef:
28-05-2025 21:52
Heerlijk, die natuur.

Ik vind veel vogels in mijn tuin echt heel leuk. Maar eksters en duiven (6)
Coffee is never my cup of tea
Hier geen duif te horen.

Hannah Arendt
Ik zag vandaag op een drukke rotonde een paar scholeksters met een kleintje nog in camouflage kleuren. Ik was bang dat die daar niet zou overleven, maar een paar uur later zaten ze aan de andere kant.

Dat kleintje was echt te schattig!

Afbeelding
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Koekoek kun je anders ook echt koekoek van worden kan ik je zeggen.

Moiren schreef:
28-05-2025 21:45
Hier rijden ze dan gewoon de straat voorbij :lol:

Al gebeurt dat echt al een tijdje niet meer.

Hebben ze hier ook vaak gedaan, vanavond weer geloof ik. Was ook wel irritant: de verzender had de bestelling in 2 pakketten gedaan, beide zelfde vervoerder maar de ene zou vandaag overdag komen en de andere in de avond. Vond ik niet nodig dat er 2 keer voor gereden zou moeten worden dus ik had ze allebei naar zaterdag overdag verplaatst. Zie ik eind van de middag dat de avondlevering toch onderweg is. Zucht, bied die optie van het verplaatsen dan niet als je er toch niks mee doet. Maar goed uiteindelijk zijn ze mijn straat alsnog voorbijgereden en komt het pakket vrijdag. Die andere nu ook maar naar vrijdag verplaatst. Nu hopen dat ze dan wel in 1 keer bezorgd kunnen worden.

Vorige keer dat ik het verplaatst had waren ze ook alsnog op de oorspronkelijke dag gekomen.
S-Groot schreef:
28-05-2025 22:04
Koekoek kun je anders ook echt koekoek van worden kan ik je zeggen.
Dat is hier een verboden woord :O
Ruin it yourself.
Ik heb niks tegen duiven.

Hoewel je dat niet zou denken, als je die foto gezien had van een jankende LV in 1973 op de Dam met een duif op haar kop :lol:
(Herman Finkers)
Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
28-05-2025 22:17
Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
Waar?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
yasmijn schreef:
28-05-2025 22:18
Waar?
Loep me maar.
(Herman Finkers)
Explorista schreef:
28-05-2025 21:41
Dan heb je nog geluk. Bij mij karden ze altijd door naar de buren, maar ze vertelden er nooit bij welke buren.

Afhaalpunt heb ik niets op tegen, ik laat ze tegenwoordig altijd meteen naar het afhaalpunt kachelen. Scheelt mij een hoop ergernis en het is nog beter voor het milieu ook.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 28-05-2025 22:22
19.82% gewijzigd
(Herman Finkers)
Haha LV (dit sloeg op die duiven op je hoofd, lees net dat je mss op t strafbankje mag, maar mss ook niet 🙏)

Krijsende eksters weinig last van hier, maar we hebben hier achter het huis een kolonie kraaien (kouwen) die smorgens luidruchtig vergaderen en als ze weer op honk zijn dat weer dunnetjes overdoen.

Ik hoor dat eigenlijk nooit meer.

Hier is net een nestje zwaluwen uitgekomen in de garage.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 28-05-2025 22:33
15.42% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
28-05-2025 22:21

Afhaalpunt heb ik niets op tegen, ik laat ze tegenwoordig altijd meteen naar het afhaalpunt kachelen. Scheelt mij een hoop ergernis en het is nog beter voor het milieu ook.
Bizar, maar die zijn hier gewoon niet meer voor DHL. Elke winkelier die het ooit deed is er mee gestopt.
Ruin it yourself.
Jemig LV, ik zal je missen! Wel eens trouwens met de trol-kwalificatie.

Moiren schreef:
28-05-2025 22:08
Dat is hier een verboden woord :O

Ik zie het steeds vaker langskomen, denk dat het weer mag :proud: . Bovendien heet het vermaledijde beest nou eenmaal zo en wat nog erger is: hij roept het ook steeds!
Lady*Voldemort schreef:

Wanne gek!

Nou, veel plezier met candycrushen mocht het zover komen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
28-05-2025 22:31
Wanne gek!

Nou, veel plezier met candycrushen mocht het zover komen.
Ja ik heb gelukkig nog een paar goudstaven :lol:
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
28-05-2025 22:25
Bizar, maar die zijn hier gewoon niet meer voor DHL. Elke winkelier die het ooit deed is er mee gestopt.
Mijn DHL-afhaalmeneer is mijn beste vriend. Als ik daar aan kom wapperen in de regen schenkt ie me een kopje koffie zodat ik lekker op kan warmen :love:
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
28-05-2025 22:20
Loep me maar.
Gevonden.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Lady*Voldemort schreef:
Mss kun je met Elodea mee, haar pubers vermaken.

Hannah Arendt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven