Napraattopic 2025.4, met geklets.
zaterdag 12 april 2025 om 00:31
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.4 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 28 mei 2025 om 21:21
Lady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 19:54Nou ja, ik vind wel dat de mods soms erg onzichtbaar zijn. En dan heb ik het niet over Vreselijke Misstanden waar meteen voor gestaft moet worden (dat doe ik sowieso vrij zelden), maar gewoon over dingetjes als anonimiseren of pijlers blokkeren. Het ging een tijdje beter maar ik heb het idee dat het wat dat betreft weer hard achteruit holt.
En inderdaad, die smilies kan ik zelf ook nog. Is eerder vertoond, bij de Violen![]()
De slordigheden vind ik ook wel onnodig en door de veelheid ervan irritant soms. Verzoeken die blijkbaar door geen enkele bijlezende mod ergens gedocumenteerd worden waardoor ze soms wel meer dan 3 keer herhaald moeten worden. Een klein beetje meer structuur aanbrengen lijkt me geen overbodige luxe.
Maar dat ze onzichtbaar zijn lijkt me aan de onderbezetting te liggen en daar kunnen de mods zelf dan weer niks aan doen, dat zou ik dan een beetje lullig vinden om hen kwalijk te nemen. Dan beter de barricaden op bij Kompas.
woensdag 28 mei 2025 om 21:25
Ja of stiptheidsacties. Alleen anonimiserings- en blokkeerverzoeken honoreren en voor de rest de boeren laten dorsen. Zo lastig moet dat niet zijn want daarvoor hoeven ze maar twee topics bij te houden. Waarmee meteen maar is aangegeven waarom ik niet zo goed snap waarom die twee dingen zo problematisch zijn.S-Groot schreef: ↑28-05-2025 21:21De slordigheden vind ik ook wel onnodig en door de veelheid ervan irritant soms. Verzoeken die blijkbaar door geen enkele bijlezende mod ergens gedocumenteerd worden waardoor ze soms wel meer dan 3 keer herhaald moeten worden. Een klein beetje meer structuur aanbrengen lijkt me geen overbodige luxe.
Maar dat ze onzichtbaar zijn lijkt me aan de onderbezetting te liggen en daar kunnen de mods zelf dan weer niks aan doen, dat zou ik dan een beetje lullig vinden om hen kwalijk te nemen. Dan beter de barricaden op bij Kompas.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 28 mei 2025 om 21:41
Hier - terwijl ik met licht aan in de woonkamer zat - een briefje in de bus 'We hebben u gemist'.
En dan doorkarren naar het afhaalpunt.
Ook een methode natuurlijk.
-- tijdelijk mottoloos --
woensdag 28 mei 2025 om 21:45
Hier rijden ze dan gewoon de straat voorbijExplorista schreef: ↑28-05-2025 21:41Hier - terwijl ik met licht aan in de woonkamer zat - een briefje in de bus 'We hebben u gemist'.

Al gebeurt dat echt al een tijdje niet meer.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 28 mei 2025 om 21:47
woensdag 28 mei 2025 om 22:03
Ik zag vandaag op een drukke rotonde een paar scholeksters met een kleintje nog in camouflage kleuren. Ik was bang dat die daar niet zou overleven, maar een paar uur later zaten ze aan de andere kant.
Dat kleintje was echt te schattig!
Dat kleintje was echt te schattig!

Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 28 mei 2025 om 22:04
Koekoek kun je anders ook echt koekoek van worden kan ik je zeggen.
Hebben ze hier ook vaak gedaan, vanavond weer geloof ik. Was ook wel irritant: de verzender had de bestelling in 2 pakketten gedaan, beide zelfde vervoerder maar de ene zou vandaag overdag komen en de andere in de avond. Vond ik niet nodig dat er 2 keer voor gereden zou moeten worden dus ik had ze allebei naar zaterdag overdag verplaatst. Zie ik eind van de middag dat de avondlevering toch onderweg is. Zucht, bied die optie van het verplaatsen dan niet als je er toch niks mee doet. Maar goed uiteindelijk zijn ze mijn straat alsnog voorbijgereden en komt het pakket vrijdag. Die andere nu ook maar naar vrijdag verplaatst. Nu hopen dat ze dan wel in 1 keer bezorgd kunnen worden.
Vorige keer dat ik het verplaatst had waren ze ook alsnog op de oorspronkelijke dag gekomen.
Hebben ze hier ook vaak gedaan, vanavond weer geloof ik. Was ook wel irritant: de verzender had de bestelling in 2 pakketten gedaan, beide zelfde vervoerder maar de ene zou vandaag overdag komen en de andere in de avond. Vond ik niet nodig dat er 2 keer voor gereden zou moeten worden dus ik had ze allebei naar zaterdag overdag verplaatst. Zie ik eind van de middag dat de avondlevering toch onderweg is. Zucht, bied die optie van het verplaatsen dan niet als je er toch niks mee doet. Maar goed uiteindelijk zijn ze mijn straat alsnog voorbijgereden en komt het pakket vrijdag. Die andere nu ook maar naar vrijdag verplaatst. Nu hopen dat ze dan wel in 1 keer bezorgd kunnen worden.
Vorige keer dat ik het verplaatst had waren ze ook alsnog op de oorspronkelijke dag gekomen.
woensdag 28 mei 2025 om 22:11
woensdag 28 mei 2025 om 22:17
Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 28 mei 2025 om 22:18
Waar?Lady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 22:17Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 28 mei 2025 om 22:21
Dan heb je nog geluk. Bij mij karden ze altijd door naar de buren, maar ze vertelden er nooit bij welke buren.Explorista schreef: ↑28-05-2025 21:41Hier - terwijl ik met licht aan in de woonkamer zat - een briefje in de bus 'We hebben u gemist'.
Afhaalpunt heb ik niets op tegen, ik laat ze tegenwoordig altijd meteen naar het afhaalpunt kachelen. Scheelt mij een hoop ergernis en het is nog beter voor het milieu ook.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 28-05-2025 22:22
19.82% gewijzigd
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 28 mei 2025 om 22:22
Haha LV (dit sloeg op die duiven op je hoofd, lees net dat je mss op t strafbankje mag, maar mss ook niet
)
Krijsende eksters weinig last van hier, maar we hebben hier achter het huis een kolonie kraaien (kouwen) die smorgens luidruchtig vergaderen en als ze weer op honk zijn dat weer dunnetjes overdoen.
Ik hoor dat eigenlijk nooit meer.
Hier is net een nestje zwaluwen uitgekomen in de garage.
Krijsende eksters weinig last van hier, maar we hebben hier achter het huis een kolonie kraaien (kouwen) die smorgens luidruchtig vergaderen en als ze weer op honk zijn dat weer dunnetjes overdoen.
Ik hoor dat eigenlijk nooit meer.
Hier is net een nestje zwaluwen uitgekomen in de garage.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 28-05-2025 22:33
15.42% gewijzigd
woensdag 28 mei 2025 om 22:25
Bizar, maar die zijn hier gewoon niet meer voor DHL. Elke winkelier die het ooit deed is er mee gestopt.Lady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 22:21
Afhaalpunt heb ik niets op tegen, ik laat ze tegenwoordig altijd meteen naar het afhaalpunt kachelen. Scheelt mij een hoop ergernis en het is nog beter voor het milieu ook.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 28 mei 2025 om 22:29
woensdag 28 mei 2025 om 22:31
Lady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 22:17Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
Wanne gek!
Nou, veel plezier met candycrushen mocht het zover komen.
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 28 mei 2025 om 22:34
woensdag 28 mei 2025 om 22:37
Mijn DHL-afhaalmeneer is mijn beste vriend. Als ik daar aan kom wapperen in de regen schenkt ie me een kopje koffie zodat ik lekker op kan warmen

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 28 mei 2025 om 22:39
Gevonden.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 28 mei 2025 om 22:42
Mss kun je met Elodea mee, haar pubers vermaken.Lady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 22:17Nou jongens, tot overmorgen. Ik heb zojuist Dante uitgemaakt voor domme trol en ik sta daar vierkant achter al is het risico op een ban vrij groot. Kan ik morgen lekker candycrushen.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt