Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 3 september 2025 om 20:47
woensdag 3 september 2025 om 20:56
Ik bedoel eerder dat ik daar geen oproer over zie.
Ik weet eigenlijk niet of ik het zelf problematisch vind. Ik reageer daar niet en ook niet in het minnaartopic en ik vraag me af wat ik hier eigenlijk van vind. Het is stikirritant om steeds in een topic over bepaalde zijpaden te tetteren, maar dat heb ik zelf vast ook wel eens gedaan.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 3 september 2025 om 20:57
Logisch, geen reet meer te beleven hier.Rabarbara schreef: ↑03-09-2025 20:56Ik bedoel eerder dat ik daar geen oproer over zie.
Ik weet eigenlijk niet of ik het zelf problematisch vind. Ik reageer daar niet en ook niet in het minnaartopic en ik vraag me af wat ik hier eigenlijk van vind. Het is stikirritant om steeds in een topic over bepaalde zijpaden te tetteren, maar dat heb ik zelf vast ook wel eens gedaan.
woensdag 3 september 2025 om 21:24
In de meeste topics is een andere mening toegestaan. Met dus enkele uitzonderingen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 21:37
De berichten van deze TO passen in mijn hoofd toch zo niet bij wat zij ergens schrijft te verdienen
mode-beauty/0-1-ct-diamant-voor-30-euro ... ges/512960
woensdag 3 september 2025 om 21:43
Ik had haar al ff geloept. Raar topic.Star⁴ schreef: ↑03-09-2025 21:37De berichten van deze TO passen in mijn hoofd toch zo niet bij wat zij ergens schrijft te verdienen
Edit: ik had geloept om de leeftijd van haar kinderen ff te checken. Ik vind het namelijk een raar sieraad voor een kleuter.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 22:55
Huh? Ik kan toch bovenmodaal verdienen maar mijn kinderen geen sieraad willen geven van honderden euro's omdat ze simpelweg nog kind zijn? Hoog inkomen betekent bizar dure cadeaus? Nou, ik plunder nog steeds maandelijks de Hema hoor.Star⁴ schreef: ↑03-09-2025 21:37De berichten van deze TO passen in mijn hoofd toch zo niet bij wat zij ergens schrijft te verdienen
woensdag 3 september 2025 om 22:56
woensdag 3 september 2025 om 23:08
Precies wat ik niet bedoelde.
woensdag 3 september 2025 om 23:39
Wow, wat een goede post is dit!feow schreef: ↑03-09-2025 17:06Dat komt omdat Meds daar nogal wat mensen klem kletste. Dat er toch knap wat mis moet zijn in je hoofd als je zo gelukkig wordt van leugens, bedrog en over de rug van een onwetende ander plezier maken. (=vrije vertaling, in het echt was ze veel genuanceerder). Dat was *pruillip* helemaal niet leuheuk voor de schrijfsters daar. Een deel trok zich terug, een deel bleef met Meds in gesprek (waarvan een deel enthousiast en een deel tegen heug en meug) en een deel ging klagen.
En de mods gingen mee met de klagers. Niet direct, maar uiteindelijk wel.
En regelmatig wordt daar nog gejubelt dat dat zo’n goede ingreep was. De blamage dat je geen kritiek mag hebben op je ontwikkeling als je je gelukkig maken met het beschadigen van anderen. Of dat als off-topic ziet.
Het is NIET de bedoeling van een topic waar het beschadigen van anderen gevierd en gedeeld wordt dat praatjes over normale omgangsvormen, menselijkheid en fatsoen de overhand krijgen, daar open je maar een apart topic voor.
Ik vind het ronduit bizar dat je van de mods geen kritiek mag hebben op het beschadigen van mensen, op het topic waar dat zonder enige moeite als bijzaak (of niet mijn zaak) gepresenteerd wordt.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
donderdag 4 september 2025 om 08:34
donderdag 4 september 2025 om 08:37
Misschien reageren mensen niet vanuit algemene moraalridderigheid maar omdat ze ooit zelf iets van dien aard hebben meegemaakt. Daar kan je leven nogal van ontploffen natuurlijk, en ik kan me best voorstellen dat dat je blik blijvend nogal kleurt.
Theoretisch zijn de meeste mensen reuze ruimdenkend.
Theoretisch zijn de meeste mensen reuze ruimdenkend.

donderdag 4 september 2025 om 08:46
Er zijn daar mensen die het vanaf die kant hebben meegemaakt en waar prima op gereageerd wordt over en weer. Gehak wordt niet gewaardeerd, net zoals dat niet wordt gewaardeerd in vega-, kinderloze of zomerhaterstopics niet wordt gewaardeerd.
Zoals overal gaat het ook om de manier waarop.
Overigens zijn er niet alleen maar vreemdgangers die daar posten. Minnaren kan op meer manieren.
Zoals overal gaat het ook om de manier waarop.
Overigens zijn er niet alleen maar vreemdgangers die daar posten. Minnaren kan op meer manieren.
donderdag 4 september 2025 om 09:23
Wat mij betreft kun je alleen oordelen over jezelf.GriebusDus schreef: ↑04-09-2025 08:37Misschien reageren mensen niet vanuit algemene moraalridderigheid maar omdat ze ooit zelf iets van dien aard hebben meegemaakt. Daar kan je leven nogal van ontploffen natuurlijk, en ik kan me best voorstellen dat dat je blik blijvend nogal kleurt.
Theoretisch zijn de meeste mensen reuze ruimdenkend.![]()
Ik zou gek worden als blijkt dat mijn partner vreemdgaat.
Maar dat kan voor anderen heel anders zijn.
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 september 2025 om 09:40
donderdag 4 september 2025 om 11:01
Ik hoop in dit opzicht juist dat er meer afkeuring komt. Maar ik heb er ook geen zin in dat topic daarvoor te gebruiken, dus men heeft er geen last van verder.
Si abra la puerta hay lobos.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in