Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 4 september 2025 om 20:04
Solomio schreef: ↑04-09-2025 19:18Ik verbaas me nog vaak over hoeveel ideeën mensen blijken te hebben over eten, zoals: eerst een boterham met hartig, dan met zoet. Hoeveel hapjes een kind moet proberen. Hoeveel een kind nodig heeft. Dat een kind alles moet (leren) eten.
Wat hebben mijn kinderen dan geluk gehad met hun moeder.![]()
Hier nog een geluksvogel.
•
donderdag 4 september 2025 om 20:08
Hier zelfs twee geluksvogels. Ik heb werkelijk nooit zin gehad om een strijd te maken van eten, slapen en zindelijk worden. En zo gek: ze eten nu best goed, gaan op tijd naar bed als het echt noodzakelijk is en ze poepen en plassen allebei keurig op de wc.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 4 september 2025 om 20:10
Vooral heel veel zorgen en angsten. Dus tja, dan kun je met kinderen je lol op natuurlijk want vanaf ver voor de conceptie kun je je werkelijk overal druk over maken. Zwaar. Wel jammer als je kinderen daar dan ook mee belast worden.
donderdag 4 september 2025 om 20:15
En dat worden ze, want deze moest al met zijn vlekkerige beentje op de foto voor de dames van het forum. Nou ken ik dat kind natuurlijk verder niet maar de mijne zouden meteen hebben bedacht dat er dan vast iets heel bijzonders was met dat beentje en dat moet je natuurlijk helemaal niet willen.
Ik herinner me ineens dat ze bij zoon op school ineens zeiden dat ie maar beter niet meer in een korte broek (tot dan tot diep in de herfst zijn favoriete dracht) kon verschijnen, want de andere kinderen vonden zijn littekens eng. Het heeft me potvolblomme tien jaar gekost voordat die arme jongen zijn blote benen weer aan de wereld durfde te laten zien

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 4 september 2025 om 21:32
Ik heb het vaker geschreven: mijn oudste was en is een makkelijke eter. Wilde altijd wel proeven en ook als ie het niet zo lekker vond at ie het gewoon op.Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2025 20:08Hier zelfs twee geluksvogels. Ik heb werkelijk nooit zin gehad om een strijd te maken van eten, slapen en zindelijk worden. En zo gek: ze eten nu best goed, gaan op tijd naar bed als het echt noodzakelijk is en ze poepen en plassen allebei keurig op de wc.
Ik dacht serieus dat dat kwam door mijn briljante eetopvoeding.

En toen kwam mijn jongste.

Iedereen die ook maar 1 seconde trots is op zijn/haar briljante opvoeding zou een kind als mijn jongste moeten krijgen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 september 2025 om 21:35
Solomio schreef: ↑04-09-2025 21:32Ik heb het vaker geschreven: mijn oudste was en is een makkelijke eter. Wilde altijd wel proeven en ook als ie het niet zo lekker vond at ie het gewoon op.
Ik dacht serieus dat dat kwam door mijn briljante eetopvoeding.![]()
En toen kwam mijn jongste.![]()
Iedereen die ook maar 1 seconde trots is op zijn/haar briljante opvoeding zou een kind als mijn jongste moeten krijgen.
Meestal volstaat een tweede kind per definitie wel.

donderdag 4 september 2025 om 21:38
Hopelijk heb je gelijk.
Ik heb altijd weer de briljante moeder-van-3 in gedachten, waarbij dus zelfs een derde kind niet geholpen heeft.
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 september 2025 om 21:39
Fijn dan dat al die vrouwen zich zo vaak onbezorgd en onbezoldigd laten aborteren.Kidneybean schreef: ↑04-09-2025 19:36Sjonge. Ik zit in een groep op Facebook met andere dames van mijn leeftijd (twintigers/dertigers) en nu wordt er een opzet van chatgpt gedeeld dat er menselijke cellijnen gebruikt worden voor vaccinaties. Vooral uit geaborteerde foetussen![]()
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 4 september 2025 om 21:51
Buren van mij gaan dit weekend trouwen.
Feest is in onze tuin.
Ze werken allebei met verstandelijk gehandicapten en zijn gewend om alles minutieus te plannen.
Ik krijg net het draaiboek voor de komende dagen (feest voorbereiden, feest houden, opruimen) en ik zit in een soort bewondering te kijken hoe ze echt elke scheet gepland hebben, met namen en tijden en....
Feest is in onze tuin.
Ze werken allebei met verstandelijk gehandicapten en zijn gewend om alles minutieus te plannen.
Ik krijg net het draaiboek voor de komende dagen (feest voorbereiden, feest houden, opruimen) en ik zit in een soort bewondering te kijken hoe ze echt elke scheet gepland hebben, met namen en tijden en....
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 september 2025 om 22:35
donderdag 4 september 2025 om 22:49
Lady*Voldemort schreef: ↑04-09-2025 20:08Hier zelfs twee geluksvogels. Ik heb werkelijk nooit zin gehad om een strijd te maken van eten, slapen en zindelijk worden. En zo gek: ze eten nu best goed, gaan op tijd naar bed als het echt noodzakelijk is en ze poepen en plassen allebei keurig op de wc.
Wat een wonder!

•
donderdag 4 september 2025 om 23:19
donderdag 4 september 2025 om 23:36
Ik hou niet erg van brood. Liefst ontbijt ik met nasi ofzo.
Ondanks dat, en zonder logopedist, eten mijn kinderen redelijk normaal.
Maar ik denk dat ze van de 20 jaar dat ik ze in huis had, zeker de jongste toch een jaar of 10 beroerd gegeten heeft.
Hij is niet heel groot voor een man dus misschien had ik toch meer moeten dwingen

vrijdag 5 september 2025 om 07:31
Mijn slechte eter is 2 cm kleiner dan mijn goede eter. Terwijl de groeiprognose gelijk was.Merys schreef: ↑04-09-2025 23:36Ik hou niet erg van brood. Liefst ontbijt ik met nasi ofzo.
Ondanks dat, en zonder logopedist, eten mijn kinderen redelijk normaal.
Maar ik denk dat ze van de 20 jaar dat ik ze in huis had, zeker de jongste toch een jaar of 10 beroerd gegeten heeft.
Hij is niet heel groot voor een man dus misschien had ik toch meer moeten dwingen![]()
We hebben het over 1,93 m en 1,95 m.

David Dunning
David Dunning
vrijdag 5 september 2025 om 07:33
Was in mijn jeugd heel normaal.
Eerst hartig, dan zoet.
En bij de arme kennissen was de rest boterhammen met 'tevredenheid'. Met alleen boter in dit geval.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 5 september 2025 om 07:41
Ik mijn jeugd ook, maar je zou verwachten dat dat idee inmiddels wel veranderd is.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 5 september 2025 om 07:49
vrijdag 5 september 2025 om 08:22

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in