Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 11 november 2025 om 16:39
Wees eens creatief en bedenk een andere reden.
Hint: ik heb het gecheckt na de negatieve reacties van Moi.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 november 2025 om 16:44
Solo kent haar pappenheimers.
En verder: wat een gezeik hier. Solo had zelf ook haar twijfels, maar besloot toch het verdrietige nieuws te delen om te voorkomen dat men zich tot in lengte van dagen af zou vragen waar [...] nou uithing (met ongetwijfeld de bijbehorende al dan niet grappige speculaties). Een aantal mensen zou het anders hebben aangepakt en dat is ook prima, en daarmee is alles eigenlijk wel gezegd wat mij betreft.
Vaarwel [...], ik zal je droge opmerkingen en je eeuwige verbeteringen erg missen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:54
Reden: Privacy
1.74% gewijzigd
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
dinsdag 11 november 2025 om 16:56
Nog 1 ding:
ik denk dat Solo het sowieso niet goed gedaan zou hebben. Als ze niks gezegd had, waren er mensen die zich af bleven vragen waar [...] was.
Maar nu Solo het gemeld heeft, zijn er mensen die daar, wellicht terecht, over vallen.
Solo heeft ook verder niets medegedeeld. Het bericht van haar was netjes.
Ikzelf merk dat ik het bij nader inzien toch wel prettig vind dat ik het weet.
Dag [...]
ik denk dat Solo het sowieso niet goed gedaan zou hebben. Als ze niks gezegd had, waren er mensen die zich af bleven vragen waar [...] was.
Maar nu Solo het gemeld heeft, zijn er mensen die daar, wellicht terecht, over vallen.
Dag [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:55
17.00% gewijzigd
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
dinsdag 11 november 2025 om 17:03
dinsdag 11 november 2025 om 17:09
Eens.Azura schreef: ↑11-11-2025 16:56Nog 1 ding:
Dag [...]![]()
![]()
Van mij ook een 'dag'
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:56
1.69% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 11 november 2025 om 17:38
Wij hebben binnenkort een vrienden-avondje en het thema is deze keer: borrelplankje per land.
Super leuk natuurlijk, maar ik heb Griekenland gekozen ik denk makkelijk een fles ouzo, tzaziki, komkommer, feta-dip en pita-broodjes.. maar ik kom dus niet veel verder qua simpele borrelhapjes.
Dus nu ga ik er ook maar kip souvlaki bij maken om koud te serveren ofzo? En borrelspiesje met blokje tomaat, feta en komkommer?
Goed er zijn iets van 5 landen (per 2 personen) dus dan heb je al 5 borrelplankjes. Ook nog Mexico, Italie, Amerika en Nederland. Dus dat hoeft allemaal ook niet heel uitgebreid want komt toch nooit allemaal op anders.
Wel weer een leuk idee. Vorige keer was het een kleurenthema.
Super leuk natuurlijk, maar ik heb Griekenland gekozen ik denk makkelijk een fles ouzo, tzaziki, komkommer, feta-dip en pita-broodjes.. maar ik kom dus niet veel verder qua simpele borrelhapjes.
Dus nu ga ik er ook maar kip souvlaki bij maken om koud te serveren ofzo? En borrelspiesje met blokje tomaat, feta en komkommer?
Goed er zijn iets van 5 landen (per 2 personen) dus dan heb je al 5 borrelplankjes. Ook nog Mexico, Italie, Amerika en Nederland. Dus dat hoeft allemaal ook niet heel uitgebreid want komt toch nooit allemaal op anders.
dinsdag 11 november 2025 om 17:58
dinsdag 11 november 2025 om 18:00
Dolmadakia, calamaria, gehaktballetjes in tomatensaus.SirDidymus schreef: ↑11-11-2025 17:38Wij hebben binnenkort een vrienden-avondje en het thema is deze keer: borrelplankje per land.
Of google even op 'mezes' .
Ook een Pluviofiel
dinsdag 11 november 2025 om 18:01
noglangnietjarig schreef: ↑11-11-2025 17:58Ff gegoogled, ziet er lekker uit!
Ik zie het land van de tapas, Spanje!!!, er niet tussenstaan Sir D.
Wat hebben ze in Amerika aan tapas-gerechtjes?
Haha nee klopt! Die is overgeslagen... Amerikaans is hot-dog, popcorn, Coca-Cola, chicken-wings... dat soort dingen. Tja we mochten allemaal zelf kiezen, en niemand koos Spanje haha.
Had wel makkelijk geweest ook met grote kannen Samgria, ik ga mijn keuze misschien nog wel aanpassen! Zelf ook gewoon he-le-maal niet aan gedacht!
dinsdag 11 november 2025 om 18:01
Rotspul is het. 1 keer en nooit meer.SirDidymus schreef: ↑11-11-2025 17:56Ja is met filodeeg en spinazie/feta toch? Vind ik erg lekker maar heb ik een keer gemaakt en verkloot... ik kan niks met filodeeg....![]()
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
dinsdag 11 november 2025 om 18:11
dinsdag 11 november 2025 om 18:16
Moet het zelf gemaakt?SirDidymus schreef: ↑11-11-2025 17:56Ja is met filodeeg en spinazie/feta toch? Vind ik erg lekker maar heb ik een keer gemaakt en verkloot... ik kan niks met filodeeg....![]()
Bij de Griekse winkel halen? Tiropita, gavros (zoute visjes), bougatsa, stokjes met watermeloen en feta, Tzatziki, olijven, Humus, gigantes (bonen)...
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 11 november 2025 om 18:24
doornroosje9 schreef: ↑11-11-2025 18:16Moet het zelf gemaakt?
Bij de Griekse winkel halen? Tiropita, gavros (zoute visjes), bougatsa, stokjes met watermeloen en feta, Tzatziki, olijven, Humus, gigantes (bonen)...
Ja maar hier in Kleinklekkersdorp zit er natuurlijk geen Griekse winkel in de buurt... kan weleens online kijken idd!
dinsdag 11 november 2025 om 18:43
Ik kan ook niks met filodeeg, dus ik gebruik in voorkomende gevallen altijd van dat lullige bladerdeeg want dan lukt het welSirDidymus schreef: ↑11-11-2025 17:56Ja is met filodeeg en spinazie/feta toch? Vind ik erg lekker maar heb ik een keer gemaakt en verkloot... ik kan niks met filodeeg....![]()
"Walchelijk!"
dinsdag 11 november 2025 om 19:02
Dat kan ook prima inderdaad. Is gewoon minder bewerkelijk en steviger. Je zit niet met Grieken aan tafel he.Lady*Voldemort schreef: ↑11-11-2025 18:43Ik kan ook niks met filodeeg, dus ik gebruik in voorkomende gevallen altijd van dat lullige bladerdeeg want dan lukt het wel![]()
Afkoelen heeft gewerkt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in