Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 11 november 2025 om 10:05
Je onderschat de achterkamers. Moi heeft een punt.doornroosje9 schreef: ↑11-11-2025 10:04Wie ik ben ja, maar dat is ook geen geheim. Ik ken ook alleen de mensen hier waar ik persoonlijk contact mee gehad heb.
dinsdag 11 november 2025 om 10:06
Thx.Mariana schreef: ↑11-11-2025 10:05Wat valt er dan te vragen aan bij de mods?
Juist omdat [...] zo anoniem was hier (ze heeft volgens mij nooit iets geschreven over werk, woonplaats, leeftijd, etc) bevat het bericht geen naw. En het is wat mij betreft inderdaad beter om het te posten dan om nog iedere keer de 'waar is [..]' te moeten lezen terwijl je weet dat ze overleden is.
Wel een rot bericht, en een rotmanier om er zo achter te komen Solo![]()
De reactie zijn wat mij betreft wel illustratief voor hoe het forum geworden is.
Ik had echt verwacht dat mensen blij zouden zijn dat ik het meldde.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:34
Reden: Quote aangepast
1.74% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 november 2025 om 10:07
[...] zat in één achterkamer, met mij. Jaren geleden.
Echt niemand weet verder ook maar iets van haar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:35
Reden: Privacy
1.98% gewijzigd
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 november 2025 om 10:09
Het gaat niet om jou of de mensen, het gaat om [...]. Als zij het gewild had was het wel gemeld, met zekerheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:35
1.32% gewijzigd
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 11 november 2025 om 10:09
Ze zat ook in de Koffer. Dus nogmaals, onderschat de achterkamers niet en wat er gedeeld werd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:37
1.66% gewijzigd
dinsdag 11 november 2025 om 10:30
Weet ik veel, of die misschien iets hebben vernomen - vooral dat het niet meteen "out in the open is". Ik schrijf ook dat ik het lastig vind, hè, en verder alleen welke route ik eerder zou nemen in de situatie die Solomio beschrijft. Daar denk jij kennelijk anders over dan ik, dat kan.Mariana schreef: ↑11-11-2025 10:05Wat valt er dan te vragen aan bij de mods?
Juist omdat [...] zo anoniem was hier (ze heeft volgens mij nooit iets geschreven over werk, woonplaats, leeftijd, etc) bevat het bericht geen naw. En het is wat mij betreft inderdaad beter om het te posten dan om nog iedere keer de 'waar is [...]' te moeten lezen terwijl je weet dat ze overleden is.
Wel een rot bericht, en een rotmanier om er zo achter te komen Solo![]()
Ik heb zelf jaren geleden het (jong) overlijden van een vroegere vriendin vernomen via een Facebookbericht van een kennis of vriendin van haar. Dat vond ik nogal dubbel, ook omdat dat bericht nogal gedetailleerd was en daarmee m.i. ongepast om zo op Facebook te gooien. Anderzijds bleek de kaart naar mijn vorige adres te zijn gegaan en kon ik na de ouders van de vriendin gebeld te hebben de uitvaart nog bijwonen. Anders had ik het waarschijnlijk alsnog wel gehoord, maar een stuk later. Maar goed, dat is nog wel van een iets andere orde, wat mij betreft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:38
0.89% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 11 november 2025 om 10:31
dinsdag 11 november 2025 om 11:34
dinsdag 11 november 2025 om 11:40
dinsdag 11 november 2025 om 11:42
Maar jij bent sowieso al toch meer open dan [....]?
[...] deelde zeer zelden iets persoonlijks op Viva. Ik vind het dan ook niet oké om op eigenhoutje een zelf gepuzzeld bericht te plaatsen.
Maar hè, dat ben ik hè. Genoeg die het blijkbaar wel oké vinden.
[...] deelde zeer zelden iets persoonlijks op Viva. Ik vind het dan ook niet oké om op eigenhoutje een zelf gepuzzeld bericht te plaatsen.
Maar hè, dat ben ik hè. Genoeg die het blijkbaar wel oké vinden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:40
3.66% gewijzigd
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 11 november 2025 om 11:43
Wat een verdrietig nieuws....
Ik heb verder geen mening over het delen van haar overlijden hier aangezien het alleen een, voor mij, anonieme forumnaam betreft.
En, zoals Merys ook zegt, ik heb het ook niet op een lijstje staan voor kennisgeving. Als iemand mij persoonlijk kent hier, mag diegene dat best melden onder de bekende forumnaam van mij.
Ik heb verder geen mening over het delen van haar overlijden hier aangezien het alleen een, voor mij, anonieme forumnaam betreft.
En, zoals Merys ook zegt, ik heb het ook niet op een lijstje staan voor kennisgeving. Als iemand mij persoonlijk kent hier, mag diegene dat best melden onder de bekende forumnaam van mij.
dinsdag 11 november 2025 om 11:46
Maar jij deelt al een flink deel van jouw leven.SirDidymus schreef: ↑11-11-2025 11:43Wat een verdrietig nieuws....
[...] deed dat niet. Ik vind dat echt een verschil.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2025 21:41
0.85% gewijzigd
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 11 november 2025 om 11:51
dinsdag 11 november 2025 om 11:53
Vind ik niet. Dit is met een megafoon op het dorpsplein lopen roepen. Zeker bij iemand die zó op zichzelf was.Merys schreef: ↑11-11-2025 11:51Stel, je woont in een dorp. Je gaat dood maar wil de begrafenis besloten.
Na de uitvaart wordt dat hoe dan ook bekend en gaat het in de categorie "heb jij ook gehoord dat Truus dood is? Zat haar zoon niet bij jouw kinderen op school etc".
Dit is echt van dezelfde orde wat mij betreft hoor.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 11 november 2025 om 12:16
dinsdag 11 november 2025 om 12:18
dinsdag 11 november 2025 om 12:27
Eens!SirDidymus schreef: ↑11-11-2025 11:43Wat een verdrietig nieuws....
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
dinsdag 11 november 2025 om 12:29
Even uitzoomend; ik denk dat gezien de stijgende leeftijd op het forum, dit in de toekomst vaker zal voorkomen. Misschien zinvol voor ons forummers om toch ergens vast te leggen, hier dan wel 'thuis' wat te doen in geval van overlijden. Wel of niet melden op fora?
Ik vind het niet erg dat Solomio het noemt, zo gaan die dingen, zo is het leven.
Ik vind het niet erg dat Solomio het noemt, zo gaan die dingen, zo is het leven.
dinsdag 11 november 2025 om 12:32
Ik heb de eerste pb al binnen, van iemand die zegt: als ik dood neerval mag je dat op Viva zetten.Courage schreef: ↑11-11-2025 12:29Even uitzoomend; ik denk dat gezien de stijgende leeftijd op het forum, dit in de toekomst vaker zal voorkomen. Misschien zinvol voor ons forummers om toch ergens vast te leggen, hier dan wel 'thuis' wat te doen in geval van overlijden. Wel of niet melden op fora?
David Dunning
David Dunning
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in