Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 639 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
framboise-t schreef:
12-11-2025 18:46
Ik vond je bericht heel voorzichtig en respectvol geformuleerd. Ik hoop dat je het gedoe een beetje naast je neer kunt leggen. De kool is het sop niet waard.
+1
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
AllyMcBeal schreef:
12-11-2025 21:30
Ja zeg dat kan iedereen wel beweren :whip:
Ik kan natuurlijk ook heel iemand anders zijn. Maakt mijn identiteitscrisis nog groter O_O
Moi, je hebt pb.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Neuro-spicy???????

kinderen/volwassen-en-hoe-ondersteunen/ ... ges/513702

:roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Je kan dit verkeerd opvatten, maar het is écht niet verkeerd bedoeld. Hoef je niet te geloven, maar dan heb ik in ieder geval geschreven wat ik wil schrijven.

Ik geloof dat niemand slechte intenties had.
Het allereerste bericht noemde al twijfel over plaatsen. Ik geloof niet dat ik ook maar ergens iets gelezen heb wat de juiste intenties aanviel. Alleen niet iedereen had bij de afweging voor ‘toch plaatsen’ gekozen. En dat kan, meningen verschillen.
Ik kan me voorstellen dat je ook dat wil benoemen, dat je een andere afweging gemaakt zou hebben bij plaatsen.

Het wissen daarna was vast ook heel goed bedoeld, maar slecht gedaan (in een quote is de naam blijven staan) en in mijn ogen hopeloos naïef. Met precies het ongewenste effect.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Privacy. Tja. Wat valt er nog te zeggen.

Gelukkig wordt er wel goed geïnvesteerd in extra advertentiemogelijkheden op het forum. Wordt er toch nog op een manier aan het forum gewerkt.
Marlijn schreef:
12-11-2025 21:09
O hallo Solo, ja, ik nick dubbel inderdaad.
Zolang je er maar bent 😊
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
framboise-t schreef:
12-11-2025 18:46
Ik vond je bericht heel voorzichtig en respectvol geformuleerd. Ik hoop dat je het gedoe een beetje naast je neer kunt leggen. De kool is het sop niet waard.
Eens. Solo :heart:

Afbeelding
Nou.... gaat allemaal weer lekker hier op het forum. Gezellig kun je het niet echt meer noemen zo...
Solomio schreef:
12-11-2025 22:15
Neuro-spicy???????

kinderen/volwassen-en-hoe-ondersteunen/ ... ges/513702

:roll:
Wordt best vaak gezegd ipv neurodivers. Of vind je neurodivers ook :roll:?
Wombat schreef:
12-11-2025 23:32
Wordt best vaak gezegd ipv neurodivers. Of vind je neurodivers ook :roll:?
Neuro-spicy heb ik nog nooit gehoord.

Neurodivers wordt m.i. verkeerd gebruikt, omdat je daar volgens mij iedereen mee aanduidt.

David Dunning
Godsamme, ik log weer eens in na een paar dagen. Eén grote ellende hier. En ja, ik weet wie "zij die niet genoemd mag worden" was. Kende haar natuurlijk niet persoonlijk, maar las haar al zo lang zo graag.

En LV nu op anoniem. Komt hopelijk snel weer terug. En die mods zijn imo totaal van het padje. Die moderatie hier slaat helemaal nergens meer op. GVD.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Goedemorgen ☀️
Zijn we nog steeds boos, verdrietig en teleurgesteld?
Of zijn we vandaag weer lief?
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Juist omdat we lief zijn, zijn we boos, verdrietig en teleurgesteld. Jij bedoelt zoet of braaf ipv lief, denk ik :)
Ik ben vooral erg blij :heart:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Het is al weer 10 jaar geleden.
(George Patton)
oudebaas schreef:
13-11-2025 07:09
Goedemorgen ☀️
Zijn we nog steeds boos, verdrietig en teleurgesteld?
Of zijn we vandaag weer lief?
Ik ben nog wel verdrietig, omdat een door mij zeer gewaardeerde forumster er niet meer is.

En verder probeer ik vooral de lieve en fijne reacties te zien.

David Dunning
oudebaas schreef:
13-11-2025 07:31
Het is al weer 10 jaar geleden.
Wat?

David Dunning
Solomio schreef:
13-11-2025 07:48
Wat?
Dat ik wachtte op mijn eerste operatie voor kanker en allerlei scans had.

En precies vandaag de Bataclan aanslagen in Parijs.
(George Patton)
Ik ben ook wel boos eigenlijk, wat een gezeik over zo'n nare gebeurtenis. En weer een lievelingsforummer weg. :facepalm:
ModeratorViva schreef:
11-11-2025 22:15
Beste forummers,

Na overleg hebben we besloten om de berichtgeving die vanmiddag is geplaatst te verwijderen ivm de privacy van betrokkene. We hebben begrip voor het bericht, maar zijn ook van mening dat tenzij je zeker weet dat degene waar het om gaat het op prijs stelt dat het wordt gemeld, het beter is om dit niet te doen.
We begrijpen ook de behoefte om hierover te kunnen praten en dit staan wij ook gewoon toe. Maar houdt hierbij de privacy van betrokkenen in gedachten.

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Ik ben blij dat ik het via mijn gisteren ontdekte 'Buuf' Djessy heb vernomen. Ik had er ook een knoop in mijn maag van. Ik ben het ook eens met wat Djessy hier daarna schreef en wil alvast het volgende gemeld hebben, dan ligt dat ook maar vast. Als mij (alsof iemand mij gaat missen trouwens) wat overkomt heeft Djessy mijn volledige volmacht dat hier te melden. Ik heb haar toch al soort van overgehaald om even naar elkaar toe te lopen en koffie te drinken. Dus vanuit mij 'Dank Solo'. Het was een bericht wat ik liever niet had gelezen. Maar dat was alleen omdat ik liever had dat het nooit gebeurd was en lag dus niet aan jou. Ik had haar zeker op een gegeven moment echt gaan missen en gedacht: zou ze gestopt zijn? Een ban gekregen? Of wat dan ook. HIer had ik nooit aan willen denken... Ik ben er verdrietig van, maar ik ben dankbaar dat je het gisteren wilde delen.
oudebaas schreef:
13-11-2025 07:56
Dat ik wachtte op mijn eerste operatie voor kanker en allerlei scans had.
Ow, wauw. Had je verwacht dat je na 10 jaar nog zou leven?

David Dunning
Bedankt voor het delen, Solo.
Anders was ik me blijven afvragen: waarom post ze niet meer?
Dit heb ik voor u getest.
10 jaar is wel iets om te vieren OB!
Fijn.

En raarrr weer. LV en xxx acuut op anoniem terwijl het verzoek van Pelle gewoon blijft staan
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2025 13:53
Reden: nicks koppelen
2.86% gewijzigd
BeeDifferent schreef:
13-11-2025 08:49
10 jaar is wel iets om te vieren OB!
Fijn.

En raarrr weer. LV en xxx acuut op anoniem terwijl het verzoek van Pelle gewoon blijft staan
:blond:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-11-2025 13:53
Reden: quote aangepast
3.25% gewijzigd

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven