Napraattopic 58
donderdag 24 maart 2016 om 18:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 4 april 2016 om 12:09
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 12:04:
[...]
Het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen waarom mensen vasthouden aan een cultuur die zo ver van de onze staat. En de antireligieuzen grijpen zo'n discussie aan om te proberen mensen te overtuigen van hoe achterlijk hun cultuur is. Dat sommige mensen wél hechten aan een cultuur die wij niet begrijpen, is moeilijk te vatten voor sommigen.
Of doelde je daar ook niet op?
jij snapt het.
Het advies aan zo een meisje geven om maar "voor zichzelf op te komen" en het huis uit te gaan, zodat vader ervan leert, is naar mijn idee van de zotte en levensgevaarlijk. Het is zo makkelijk om advies te roepen, maar ze moet het nog altijd alleen doen.
[...]
Het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen waarom mensen vasthouden aan een cultuur die zo ver van de onze staat. En de antireligieuzen grijpen zo'n discussie aan om te proberen mensen te overtuigen van hoe achterlijk hun cultuur is. Dat sommige mensen wél hechten aan een cultuur die wij niet begrijpen, is moeilijk te vatten voor sommigen.
Of doelde je daar ook niet op?
jij snapt het.
Het advies aan zo een meisje geven om maar "voor zichzelf op te komen" en het huis uit te gaan, zodat vader ervan leert, is naar mijn idee van de zotte en levensgevaarlijk. Het is zo makkelijk om advies te roepen, maar ze moet het nog altijd alleen doen.
maandag 4 april 2016 om 12:13
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 12:09:
[...]
jij snapt het.
Het advies aan zo een meisje geven om maar "voor zichzelf op te komen" en het huis uit te gaan, zodat vader ervan leert, is naar mijn idee van de zotte en levensgevaarlijk. Het is zo makkelijk om advies te roepen, maar ze moet het nog altijd alleen doen.Ja emancipatie staat niet altijd gelijk aan intellect.
[...]
jij snapt het.
Het advies aan zo een meisje geven om maar "voor zichzelf op te komen" en het huis uit te gaan, zodat vader ervan leert, is naar mijn idee van de zotte en levensgevaarlijk. Het is zo makkelijk om advies te roepen, maar ze moet het nog altijd alleen doen.Ja emancipatie staat niet altijd gelijk aan intellect.
maandag 4 april 2016 om 12:52
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 12:04:
[...]
Of doelde je daar ook niet op? Maar het begrip is wederzijds?????
Kan jij bevatten dat "veel...of sommigen.. mensen" zich geen beeld kunnen vormen van iets dat in hun ogen ver-van-hun-cultuur staat?
[...]
Of doelde je daar ook niet op? Maar het begrip is wederzijds?????
Kan jij bevatten dat "veel...of sommigen.. mensen" zich geen beeld kunnen vormen van iets dat in hun ogen ver-van-hun-cultuur staat?
LOEP ME MAAR aub.
maandag 4 april 2016 om 13:10
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 13:07:
[...]
Niet met zoveel woorden zei ze dat, maar daar komt het in mijn ogen op neer. Als je dat zo schrijft.
Ja, daarom wou ik TO de kans geven om uit te leggen wat ze bedoelt.
Maar het stond er behoorlijk bot, ja. Die arme muggen hebben er ook niet om gevraagd om zo geboren te worden!
Ik ga zo te peerd, doei, laters!
[...]
Niet met zoveel woorden zei ze dat, maar daar komt het in mijn ogen op neer. Als je dat zo schrijft.
Ja, daarom wou ik TO de kans geven om uit te leggen wat ze bedoelt.
Maar het stond er behoorlijk bot, ja. Die arme muggen hebben er ook niet om gevraagd om zo geboren te worden!
Ik ga zo te peerd, doei, laters!
maandag 4 april 2016 om 13:25
quote:missie_m schreef op 04 april 2016 @ 12:52:
[...]
Maar het begrip is wederzijds?????
Het zou goed kunnen dat het niet wederzijds is, maar dat lijkt mij niks toevoegen aan de discussie....
In het betreffende topic heb ik verder niet meer inhoudelijk gereageerd. Het staat te ver van mijn belevingswereld af, dus ik heb niks toe te voegen. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten proberen om TO ervan te overtuigen dat ze iets moet doen wat ze helemaal niet wil doen.
[...]
Maar het begrip is wederzijds?????
Het zou goed kunnen dat het niet wederzijds is, maar dat lijkt mij niks toevoegen aan de discussie....
In het betreffende topic heb ik verder niet meer inhoudelijk gereageerd. Het staat te ver van mijn belevingswereld af, dus ik heb niks toe te voegen. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten proberen om TO ervan te overtuigen dat ze iets moet doen wat ze helemaal niet wil doen.
Oh dear, how sad, never mind.
maandag 4 april 2016 om 13:25
maandag 4 april 2016 om 13:27
maandag 4 april 2016 om 14:16
quote:Star schreef op 04 april 2016 @ 14:08:
Het maakt niet uit wat het onderwerp is, normaal communiceren schijnt op Actueel voor sommigen toch echt heel moeilijk te zijn, pffffff.
Ik trap er elke keer weer in.
Ik noem het een unieke dynamiek.
Het lukt mij de laatste tijd goed om op m'n handen te zitten........
Het maakt niet uit wat het onderwerp is, normaal communiceren schijnt op Actueel voor sommigen toch echt heel moeilijk te zijn, pffffff.
Ik trap er elke keer weer in.
Ik noem het een unieke dynamiek.
Het lukt mij de laatste tijd goed om op m'n handen te zitten........
Oh dear, how sad, never mind.