Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 16:38:

[...]

Ik zeg niet dat het een pretje is hè.

Maar er komt geen eigen prestatie bij kijken. Seks hebben, negen maanden wachten en er komt een kind. Niet op een aangename manier, maar een prestatie is het niet. Het gebeurt gewoon en al zou je willen, tegenhouden kun je het niet.

Kinderen goed opvoeden is dan wel weer een prestatie......

Bevallen is wel degelijk een prestatie.

Het is alleen een prestatie die onontbeerlijk is.

Het móet volbracht worden.

Er is geen andere optie.

Dat maakt het niet iets onbeduidends, in tegendeel.

Je kunt halverwege het beklimmen van een berg omkeren. En dan nog zal de klimmer bejubeld worden om zijn/haar poging en durf.

Bij een bevalling is dat onmogelijk.

Nogmaals, ga het eerst eens proberen voor je er zo laatdunkend over praat.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 16:54:

[...]

Er is geen andere optie.

Je kunt halverwege het beklimmen van een berg omkeren.

Nogmaals, ga het eerst eens proberen voor je er zo laatdunkend over praat.Eens.
CIZ ergenis

De TO wil even van zich afschrijven, prima toch? Gaandeweg het topic krijg ik het idee dat de antwoorden sommige reagerende forummers niet bevalt.

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 16:47:

[...]

Joh, misschien bedoelt ze gewoon dat ze trots is op (en blij is met) haar kinderen en niet direct op haar prestaties als moeder. Ik begrijp jouw ergernis echt niet.Dat zou ook best kunnen inderdaad . Ik ben niet trots op het feit dat ik ben bevallen, maar wel op mijn kinderen. Die zijn best heel leuk namelijk, ondanks hun opvoeding .

[...]

Maar er komt geen eigen prestatie bij kijken. Seks hebben, negen maanden wachten en er komt een kind. Niet op een aangename manier, maar een prestatie is het niet. Het gebeurt gewoon en al zou je willen, tegenhouden kun je het niet.

Kinderen goed opvoeden is dan wel weer een prestatie......Schijnt regelmatig met een sportieve prestatie vergeleken te worden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

[...]

Kinderen goed opvoeden is dan wel weer een prestatie......

En jij denkt dat die baby er zo uit komt rollen? Daar moet een vrouw echt wel wat voor presteren hoor. Nooit van dichtbij meegemaakt? Zo ja, mag je wel meer respect hebben voor je vrouw.

Ik krijg bulten van jouw uitspraak.
@Honeymoonquiz, in het voorbij gaan las ik ergens dat je niet zo lang geleden bevallen bent van je tweede kind?

Gefeliciteerd!!!

Alles goed gegaan, iedereen blij?

Dat irritante OP geverwijder
quote:WaaromPorque schreef op 23 april 2016 @ 17:05:

[...]

En jij denkt dat die baby er zo uit komt rollen? Daar moet een vrouw echt wel wat voor presteren hoor. Nooit van dichtbij meegemaakt? Zo ja, mag je wel meer respect hebben voor je vrouw.

Ik krijg bulten van jouw uitspraak.

Ook eens.

Op de een of andere manier kijk ik met meer bewondering naar een vrouw met een kleine baby, dan naar een kerel die een voetbalwedstrijd heeft gewonnen.

Maar goed, dat zal ook wel raar zijn dan.
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 16:49:

[...]

Daar gaat het mij juist voor een deel om. Als een kind krijgen een prestatie is, hebben de vrouwen die dat niet kunnen dan gefaald?

Begrijp me goed, die woorden probeer ik je niet in de mond te leggen hoor. Maar een kind krijgen lukt wel of niet en daar heb je hoegenaamd geen invloed op....Niet gebaard, niets waard
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 16:32:

[...]

Dat is het ook.

Het worden althans.

Ik zie het jou nog niet doen.

En ook al zijn we talloze vrouwen bevallen, het blijft een grote gebeurtenis en trots zijn op het resultaat lijkt me niks vreemds.

Als je daar al bulten van krijgt.

Tuurlijk ben je trots op je kind, maar ik noem mezelf geen trotse moeder hoor hier op het forum.

Een beetje hetzelfde als die topics 'als mama een baan zoeken' enzo. Dan snap ik de bulten wel.
quote:hatsetats schreef op 23 april 2016 @ 17:15:

[...]

Niet gebaard, niets waard Haha dat is natuurlijk ook grote onzin
quote:hatsetats schreef op 23 april 2016 @ 17:15:

[...]

Niet gebaard, niets waard Flauw.
quote:simbalabimba schreef op 23 april 2016 @ 17:13:

@Honeymoonquiz, in het voorbij gaan las ik ergens dat je niet zo lang geleden bevallen bent van je tweede kind?

Gefeliciteerd!!!

Alles goed gegaan, iedereen blij?Ja alles gaat goed! Dank je. En ik vond het wel weer een beetje een prestatie. Ze floepen er toch niet zomaar uit heb ik gemerkt
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:16:

[...]

Tuurlijk ben je trots op je kind, maar ik noem mezelf geen trotse moeder hoor hier op het forum.

Een beetje hetzelfde als die topics 'als mama een baan zoeken' enzo. Dan snap ik de bulten wel.Daar krijg ik dus ook bulten van, van die mensen die zichzelf na het baren alleen nog maar beschouwen als mama (niet eens als moeder, maar als mama, yuk) en verder niks.
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 17:17:

[...]

Ja alles gaat goed! Dank je. En ik vond het wel weer een beetje een prestatie. Ze floepen er toch niet zomaar uit heb ik gemerkt Gefeliciteerd!
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 16:54:

[...]

Er is geen andere optie.

Je kunt halverwege het beklimmen van een berg omkeren. En dan nog zal de klimmer bejubeld worden om zijn/haar poging en durf.

Nogmaals, ga het eerst eens proberen voor je er zo laatdunkend over praat.

Ik denk dat deze discussie nergens toe leidt, dus misschien kunnen we er maar beter mee stoppen. Maar op die laatste zin wil ik nog even reageren. Ik praat er niet laatdunkend over en mocht het zo overkomen, dan was dat niet de bedoeling. Ik weet ook wel dat bevallen zwaar en pijnlijk is, dus dat heb ik nooit willen bagatelliseren.

Ik denk dat het vooral neerkomt op een ander gebruik van het woord prestatie. Wat mij betreft is een prestatie iets dat je door eigen inzet hebt weten te bereiken. En wat je dus zonder die inzet niet had kunnen bereiken. Misschien dat anderen het anders zien......
Oh dear, how sad, never mind.

[...]

Een beetje hetzelfde als die topics 'als mama een baan zoeken' enzo. Dan snap ik de bulten wel.Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel.

[...]

Een beetje hetzelfde als die topics 'als mama een baan zoeken' enzo. Dan snap ik de bulten wel.Ik noem mezelf ook geen trotse moeder of (erger) mama. Maar zeggen dat er geen enkele eigen prestatie komt kijken bij het krijgen/baren van een kind vind ik ook weer zo wat...
quote:Goede-Fee schreef op 23 april 2016 @ 17:16:

[...]

Flauw.Nee hoor, een gevleugelde VF uitdrukking van jaren her. En daar moest ik opeens aan denken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:BridgetteDubois schreef op 23 april 2016 @ 17:14:

[...]

Ook eens.

Op de een of andere manier kijk ik met meer bewondering naar een vrouw met een kleine baby, dan naar een kerel die een voetbalwedstrijd heeft gewonnen.

Maar goed, dat zal ook wel raar zijn dan.Ach, alleen een man kan zo een ondoordachte opmerking maken. Dan heb ik al geen zin meer om uit te leggen wat er allemaal fout kan gaan en fout gaat voor honderden vrouwen in derde wereld landen bv.
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 16:51:

[...]

Nee die hebben dan niet gefaald, wat een vreemde gedachtegang. Zo vind ik ook niet dat mensen die niet gestudeerd hebben, hebben gefaald of dat mensen die nooit een marathon hebben gelopen hebben gefaald. Dat iets een prestatie is, zegt toch verder niets over mensen die die prestatie niet hebben geleverd?

Maar hoezo is bevallen een prestatie? Het is een lichamelijke inspanning (voor de meesten in ieder geval ).

Ik vind presteren bij een bevalling een verkeerd woord denk ik.
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 17:20:

[...]

Ik noem mezelf ook geen trotse moeder of (erger) mama. Maar zeggen dat er geen enkele eigen prestatie komt kijken bij het krijgen/baren van een kind vind ik ook weer zo wat...

Jij hebt er vast niks zelf voor moeten doen toch? Gewoon liggen met de benen wijd en afwachten.

(Gefeliciteerd trouwens )
quote:WaaromPorque schreef op 23 april 2016 @ 17:20:

[...]

Ach, alleen een man kan zo een ondoordachte opmerking maken. Dan heb ik al geen zin meer om uit te leggen wat er allemaal fout kan gaan en fout gaat voor honderden vrouwen in derde wereld landen bv.

Dat ik een man ben, kan ik niet ontkennen. Ondoordacht is de opmerking zeker niet.

Ja, er kan heel veel fout gaan bij een bevalling, maar is het een prestatie van de vrouw in kwestie als die dingen niet fout gaan?
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:21:

[...]

Maar hoezo is bevallen een prestatie? Het is een lichamelijke inspanning (voor de meesten in ieder geval ).

Ik vind presteren bij een bevalling een verkeerd woord denk ik.Hayek kwam daarmee hoor, met het woord prestatie, dat zijn niet mijn woorden of die van de TO die trots is op haar nageslacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven