Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:doornroosje9 schreef op 23 april 2016 @ 17:38:

Het gaat toch ook niet over de pijn bij de bevalling? Dat zegt hij toch helemaal niet?

Ik snap wat Hayek wil zeggen en ik ben het er mee eens.Dat zegt toch verder ook niemand?
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 april 2016 @ 17:40:

[...]

Dat zegt toch verder ook niemand?Jawel. BD.
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:16:

[...]

Tuurlijk ben je trots op je kind, maar ik noem mezelf geen trotse moeder hoor hier op het forum.

Een beetje hetzelfde als die topics 'als mama een baan zoeken' enzo. Dan snap ik de bulten wel.

Moet iedereen zelf weten.

De een is trots op een baan, een opleiding, een hobby, de ander is trots op moeder zijn.

Laat zo'n vrouw lekker trots zijn.

Als ze zichzelf waardelozemoeder of tegenmijnzinmoeder had genoemd was dát weer een bron van commentaar geweest.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 17:43:

[...]

Moet iedereen zelf weten.

De een is trots op een baan, een opleiding, een hobby, de ander is trots op moeder zijn.

Laat zo'n vrouw lekker trots zijn.

Als ze zichzelf waardelozemoeder of tegenmijnzinmoeder had genoemd was dát weer een bron van commentaar geweest.Hier is toch de plek om dat te zeggen? Anders wordt het zo off topic daar
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:41:

[...]

Jawel. BD.Huh? Ik zeg gewoon dat het te vergelijken is met de eindeloze discussies over het pijnlijkste; een bevalling of een trap tegen je handel.
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 16:49:

[...]

Daar gaat het mij juist voor een deel om. Als een kind krijgen een prestatie is, hebben de vrouwen die dat niet kunnen dan gefaald?

Begrijp me goed, die woorden probeer ik je niet in de mond te leggen hoor. Maar een kind krijgen lukt wel of niet en daar heb je hoegenaamd geen invloed op....

Wat een rare gedachtengang.

Echt, slaat nergens op.

Ik zeg, bevallen vind ik wel degelijk een prestatie. Ik zeg niks over vrouwen die niet bevallen. Dat doen ze of uit vrije keuze niet of omdat dat niet lukt. Ik zeg gewoon dat ík bevallen wel degelijk een prestatie vind en dat ik het raar vind dat je zegt dat het iets is waar je niets aan kunt doen. Dat kan namelijk best maar als je een kind wil en kúnt krijgen zul je die prestatie moeten leveren.
quote:BridgetteDubois schreef op 23 april 2016 @ 17:45:

[...]

Huh? Ik zeg gewoon dat het te vergelijken is met de eindeloze discussies over het pijnlijkste; een bevalling of een trap tegen je handel.

Ja maar er werd gevraagd wie er begon over een pijnlijke bevalling. Nou jij dus

Want daar reageerde Roosje weer op volgens mij.
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:49:

[...]

Ja maar er werd gevraagd wie er begon over een pijnlijke bevalling. Nou jij dus

Want daar reageerde Roosje weer op volgens mij.Hm volgens mij werd er al in andere posts gepraat over pijn...
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 17:48:

[...]

Echt, slaat nergens op.

Ik zeg, bevallen vind ik wel degelijk een prestatie. Ik zeg niks over vrouwen die niet bevallen. Dat doen ze of uit vrije keuze niet of omdat dat niet lukt. Ik zeg gewoon dat ík bevallen wel degelijk een prestatie vind en dat ik het raar vind dat je zegt dat het iets is waar je niets aan kunt doen. Dat kan namelijk best maar als je een kind wil en kúnt krijgen zul je die prestatie moeten leveren.

Precies! Je moet. Natuurlijke gang van zaken. Het is niet iets waar je voor kunt trainen of leren o.i.d.

Dus in zoverre kan je er niks aan doen, dat kind moet er hoe dan ook uit.

[...]

Echt, slaat nergens op.

Ik zeg, bevallen vind ik wel degelijk een prestatie. Ik zeg niks over vrouwen die niet bevallen. Dat doen ze of uit vrije keuze niet of omdat dat niet lukt. Ik zeg gewoon dat ík bevallen wel degelijk een prestatie vind en dat ik het raar vind dat je zegt dat het iets is waar je niets aan kunt doen. Dat kan namelijk best maar als je een kind wil en kúnt krijgen zul je die prestatie moeten leveren.Eensch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hatsetats schreef op 23 april 2016 @ 17:25:

Voor mij is een prestatie is wat niet 'iedereen' kan. Een record op 10km schaatsen of een driedubbele looping met een zesvoudige axl zoals Epke. In principe is elk vrouwenlijf gemaakt om te bevallen. Dat het voor de vrouw zelf een prestatie is en een unieke ervaring ja, dat begrijpt iedereen.

Nou, precies.

Een persoonlijke prestatie dus.

Niet een waar een medaille tegenover staat maar voor de bevaller zelf (vaak) een heel ding.

[...]

Echt, slaat nergens op.

Ik zeg, bevallen vind ik wel degelijk een prestatie. Ik zeg niks over vrouwen die niet bevallen. Dat doen ze of uit vrije keuze niet of omdat dat niet lukt. Ik zeg gewoon dat ík bevallen wel degelijk een prestatie vind en dat ik het raar vind dat je zegt dat het iets is waar je niets aan kunt doen. Dat kan namelijk best maar als je een kind wil en kúnt krijgen zul je die prestatie moeten leveren.Nogmaals: het zal wel liggen aan wat ik versta onder een prestatie. Iets onvermijdelijke zie ik niet als een prestatie...
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 17:51:

[...]

Precies! Je moet. Natuurlijke gang van zaken. Het is niet iets waar je voor kunt trainen of leren o.i.d.

Dus in zoverre kan je er niks aan doen, dat kind moet er hoe dan ook uit.Dan is het nog wel een persoonlijke prestatie!
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 17:53:

[...]

Dan is het nog wel een persoonlijke prestatie!Ik ga naar de kroeg; we gaan het niet eens worden hier.
quote:simbalabimba schreef op 23 april 2016 @ 16:36:

Ik begrijp de kreet 'trotse moeder' wel. Ja, natuurlijk mag je trots zijn op jezelf en op je kinderen, ondanks dat velen je zijn voorgegaan en dat die allemaal blij zijn met hun kinderen. De benaming zal misschien in het betreffende topic zo gedaan zijn, omdat de TO aangeeft het niet altijd even makkelijk te vinden. En daarvoor 'excuseert' ze zich als het ware bij voorbaat al, door aan te geven dat ze d'r echt wel trots op is.

Zoiets.

Ja, inderdaad. Zo las ik het ook. Heeft verder ook niets met presteren oid te maken want daar had die vrouw het ook helemaal niet over. Al vind ik een kind baren trouwens wel een hele prestatie. Drie keer gedaan en ben er nog moe van

Honeymoonquiz van harte gefeliciteerd. Fijn dat alles goed is gegaan. Veel geluk samen!
quote:Hayek schreef op 23 april 2016 @ 17:53:

[...]

Nogmaals: het zal wel liggen aan wat ik versta onder een prestatie. Iets onvermijdelijke zie ik niet als een prestatie...

Jij begint over prestatie hoor.

Jij noemt het zo.

En in het licht van al dan niet iets presteren vind ik een kind krijgen wel degelijk een prestatie.

Maar goed, jij hebt zo je eigen interpretatie van dat woord.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 april 2016 @ 17:58:

[...]

Jij begint over prestatie hoor.

Jij noemt het zo.

En in het licht van al dan niet iets presteren vind ik een kind krijgen wel degelijk een prestatie.

Maar goed, jij hebt zo je eigen interpretatie van dat woord.Ja, ik denk echt dat het een kwestie is van hoe je woorden interpreteert. Ik koppel trots aan een prestatie en een prestatie aan iets dat iemand niet zomaar kan. Het was voor mij best leerzaam om te zien hoe anders anderen daarover denken....
Oh dear, how sad, never mind.
Ik denk ook dat het aan het interpreteren ligt.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb net neutraal aan man gevraagd hier "wat vind jij van een bevalling?"

Antwoord: "dat vind ik een hele prestatie, heb daar wel bewondering voor".

Hij leest vast mee in dit topic want ik heb het woord prestatie niet genoemd.
quote:BridgetteDubois schreef op 23 april 2016 @ 18:10:

Hij leest vast mee in dit topic want ik heb het woord prestatie niet genoemd.Die is allang blij dat hij dat niet zelf hoeft te doen.
Life is short. Eat dessert first.

Hij leest vast mee in dit topic want ik heb het woord prestatie niet genoemd.Letterlijk zo gevraagd? Ga ik ook even doen

Hij leest vast mee in dit topic want ik heb het woord prestatie niet genoemd.

Kan geen toeval meer zijn he
Geweldadig zegt hij
quote:doornroosje9 schreef op 23 april 2016 @ 18:13:

[...]

Die is allang blij dat hij dat niet zelf hoeft te doen. O wat was ik kwaad na mijn 1e bevalling. Hij was aan de diarree. De verloskundige zei dat ik even moest gaan douchen en dat hij erbij moest blijven. Omdat je lijf na een bevalling heftig kan reageren (trillen etc) moet er iemand bij je blijven. Dus vroeg ze of hij even bij mij kon staan, dan kon zij naar de baby. Als hij niet wilde, dan zou zij bij me blijven. Stond ik uiteindelijk toch alleen daar omdat hij naar de wc moest. O wat voelde ik me alleen en ellendig. Hormonen....
quote:Star schreef op 23 april 2016 @ 18:17:

Geweldadig zegt hij Hahahahah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven