Napraattopic 61

07-06-2016 17:00 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
:-)... of :Q Kwijlend
Het gaat toch niet serieus weer over de ^^?
Ik zou de hele zooi deleten Pumps.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Yes, de uitleg is leuk. :-)
quote:tattou schreef op 18 juni 2016 @ 00:37:

Het gaat toch niet serieus weer over de ^^?^^
Een nummer van Prince dan nog, gewoon voor de leuk

Ook leuk voor hier.

Whats the matter with your life
Het was weer een leuke vrijdag avond voor velen, ik ga lekker slapen.

Morgen, vandaag F1, dus goodnight
Ik zocht iets anders maar krijg deze: https://www.youtube.com/watch?v=Q1dzGf5eA7s
Oh gek, ik krijg dit

https://www.entrepreneurs-journey.com/8 ... community/
Ik zocht ook iets anders trouwens.
quote:tattou schreef op 17 juni 2016 @ 23:48:

Als je mij serieus goed leest (en dus niet gedeeltes blokkeert) dan zie je dat ik altijd hetzelfde zeg. Ik haat roddelen, kwaadspreken over mensen die er zelf niet bij zijn vind ik erg fout, en groepen/groepjes/personen buitensluiten ook niet. Dat is waar het op neerkomt bij mij.Dat kan op het forum helemaal niet, dus hierover miepen is volgens mij best wel nzs.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Tattou, je bent stierlijk vervelend als het over napraat vs. actueel gaat.

Op actueel worden mensen besproken en beoordeeld n.a.v. wie of wat ze zijn.

Op napraat worden mensen besproken en beoordeeld n.a.v. wat ze doen.

Het eerste vind ik ronduit verwerpelijk. Het tweede is een normaal en logisch gevolg van menselijke interactie. En, wellicht het belangrijkste, de besprokene kan er in geval van het tweede zelf invloed op uitoefenen: aanpassen wat diegene doet. Als de besprokene in kwestie dat nodig zou vinden.

Op wie of wat je bent heeft niemand invloed.

Maar op de één of andere manier wil die nuance, die imho zó groot is dat je wel heel erg je best moet doen om 'm niet te zien, maar niet bij jou landen. Dat verschil tussen kritiek om wie je bent en kritiek om wat je doet is groot, heel groot. Voor de bekritiseerde, maar ook als je gaat oordelen over de motieven van de criticaster (wat jij aan de lopende band doet).

Oh ja, voor de volledigheid: jij wordt hier op napraat niet bekritiseert om wie of wat je bent, maar om wat je doet. En wat je doet is bij vlagen kwetsend maar vooral bloody irritating.
Dus wat je doet is wat je bent? Is dat altijd zo, ben je daar zeker van?
quote:tattou schreef op 18 juni 2016 @ 01:02:

Waar haal je dàt nou weer vandaan???

Echt, ik zit met mijn mond vol tanden en dat gebeurt me niet gauw. Hoe kom je erbij dat dàt is wat ik bedoel? Dat dàt is wat ik wil zeggen? Ik heb het over het verschil tussen wat je doet en wat je bent, en jouw conclusie is dat ik wil zeggen dat wat je doet bepaalt wat je bent?

Echt... ik weet niet waar ik moet beginnen met uitleggen waarom jouw gevolgtrekking niet klopt.

*fles drank zoekt*
quote:tattou schreef op 18 juni 2016 @ 01:02:

Lees het nou eens overdag. Als je niet moe of geïrriteerd bent.

Misschien snap je dan wel het verschil tussen doen en zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik geef het stokje door naar de volgende.
Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Goedemorgen, wat een jezelf veel te serieus nemende zeurpiet ben jij Tattou. En dan telkens dat Engels er tussendoor, denk je dat je interessanter of intelligenter overkomt, als je dat doet? Dan zou ik voortaan toch wat vaker op de 3 vmbo taalfouten letten die je met je Engels maakt.
quote:Bij_Zonder schreef op 18 juni 2016 @ 00:59:

Op actueel worden mensen besproken en beoordeeld n.a.v. wie of wat ze zijn.

Op napraat worden mensen besproken en beoordeeld n.a.v. wat ze doen.

.quote:tattou schreef op 18 juni 2016 @ 01:02:

Dus wat je doet is wat je bent? Is dat altijd zo, ben je daar zeker van?Begrijpend lezen. Blijkbaar niet voor iedereen vanzelfsprekend.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 17 juni 2016 @ 23:34:

[...]

Nogmaals, je quote Star en vroeg haar iets. So what? Ze heeft je niet geantwoord. Misschien heeft ze het niet/wel gelezen, misschien was ze wel/niet weg? Misschien had ze er gewoon geen zin aan.Euh...... ok ik heb iets gemist geloof ik
quote:tattou schreef op 17 juni 2016 @ 23:27:

[...]

Ik heb een hele nette vraag gesteld hoor vandaag over de icecream man, maar geen antwoord weer.

Ah, hier gaat het over. Nou als je kijkt, heb ik je net een reactie gegeven. Nog voor ik hier kwam.

Dus je stelling (wat die ook moge zijn) klopt niet
quote:Alixane schreef op 18 juni 2016 @ 00:29:

Mensen, aan hoogheidswaanzin en het :ikbenzogoedenhebgelijk" is niets opgewassen. Vechten tegen de bierkaai.

Wat wel leuk is.....FC Twente houdt zijn licentie en blijft in de Eredivisie voetballen........joeppieeeee!

Nou jippie voor de Graafschap.

Verder eens met Bijzonder.
quote:Alixane schreef op 18 juni 2016 @ 00:29:

Mensen, aan hoogheidswaanzin en het :ikbenzogoedenhebgelijk" is niets opgewassen. Vechten tegen de bierkaai.

Wat wel leuk is.....FC Twente houdt zijn licentie en blijft in de Eredivisie voetballen........joeppieeeee!
Het was hier gisteravond een doldriest feest in de stad (was er niet bij maar zag alles voorbij komen op FB)

De opluchting is enorm. Het gaat ook niet alleen om de club an sich maar alle medewerkers, elk bedrijf wat afhankelijk is van de FCT, elke toeleverancier. 1000den mensen.

Noem maar op.
quote:Bij_Zonder schreef op 18 juni 2016 @ 01:09:

[...]

Waar haal je dàt nou weer vandaan???

Echt, ik zit met mijn mond vol tanden en dat gebeurt me niet gauw. Hoe kom je erbij dat dàt is wat ik bedoel? Dat dàt is wat ik wil zeggen? Ik heb het over het verschil tussen wat je doet en wat je bent, en jouw conclusie is dat ik wil zeggen dat wat je doet bepaalt wat je bent?

Echt... ik weet niet waar ik moet beginnen met uitleggen waarom jouw gevolgtrekking niet klopt.

*fles drank zoekt*Bij mij valt ook de bek er van open Bij, maar je hebt het weer netjes en duidelijk verwoord hoor, daar ligt het echt niet aan.
I like being a mess. It's who I am.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven