Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 21 augustus 2016 @ 10:26:

[...]

Ik had jouw jas en tas gepakt en de deur vriendelijk doch beslist achter je dicht gedaan.Amen
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 11:03:

[...]

Zomerfeest is hier vaak met meer mensen dan alleen de bewoners, dus wrsch meer vergelijkbaar met jouw dorpsfeest.

En ja, er worden hier wel eens mensen aangesproken op hun gedrag als ze het feest erg verstoren.

En er zitten dan her en der groepjes mensen te praten met elkaar en als daar dan iemand bij komt zitten die de boel enorm verstoort is dat niet prettig en zal daar zeker iets van gezegd worden. Of diegene daar dan vervolgens wat mee doet is de vraag.

Vergelijkbaar met bijv nu bij Pejeka: er wordt gezegd dat het vervelend gevonden wordt wat ze doet en er wordt gevraagd om ermee op te houden. Helaas doet ze dat niet. Hoe de anderen daar dan weer op reageren is ook wisselend. Hangt bijv ook af van of je die persoon al vaker zo vervelend hebt zien doen, waardoor je weet dat reageren geen effect heeft.

Ik snap wat je bedoelt.

Alleen, dit is het vf. En ervaring leert dat 'vervelend doen' nauwelijks wordt aangepakt.

Vervelend reageren, als in drammen, wordt in sommige gevallen bestraft maar bijna nooit bij al lang forumenden. Er wordt eens gegumd maar notoire drammers en zuigers kunnen hier rustig hun gang gaan.

Valt mij althans op.

Er wordt (blijkbaar) ook niet gestafd of zo

Zolang het niet op de man is, of schelden, niks aan de hand. Zelfs racisme wordt vrolijk door de vingers gezien. Daar regent het in dit topic regelmatig klachten over.

Daarbij is vervelend of storend gedrag deels subjectief, toch? Hoe het ervaren wordt althans.
Ongewenst gedrag moet je gewoon negeren. Als iemand geen reactie meer krijgt stopt het vanzelf een keertje.
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 11:17:

[...]

Ik snap wat je bedoelt.

Alleen, dit is het vf. En ervaring leert dat 'vervelend doen' nauwelijks wordt aangepakt.

Vervelend reageren, als in drammen, wordt in sommige gevallen bestraft maar bijna nooit bij al lang forumenden. Er wordt eens gegumd maar notoire drammers en zuigers kunnen hier rustig hun gang gaan.

Valt mij althans op.

Er wordt (blijkbaar) ook niet gestafd of zo

Zolang het niet op de man is, of schelden, niks aan de hand. Zelfs racisme wordt vrolijk door de vingers gezien. Daar regent het in dit topic regelmatig klachten over.

Daarbij is vervelend of storend gedrag deels subjectief, toch? Hoe het ervaren wordt althans.er wordt wel gestaft tegen racisme, maar het mag blijkbaar. Stukken kopieren van neo-nazi websites, geen probleem hoor. Hier kan alles.
quote:S-Meds schreef op 21 augustus 2016 @ 11:25:

[...]

er wordt wel gestaft tegen racisme, maar het mag blijkbaar. Stukken kopieren van neo-nazi websites, geen probleem hoor. Hier kan alles.Uh uh, niet alles. Iemand een puber noemen is ontzettend op de man spelen.
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2016 @ 11:03:

[...]

Zomerfeest is hier vaak met meer mensen dan alleen de bewoners, dus wrsch meer vergelijkbaar met jouw dorpsfeest.

En ja, er worden hier wel eens mensen aangesproken op hun gedrag als ze het feest erg verstoren.

En er zitten dan her en der groepjes mensen te praten met elkaar en als daar dan iemand bij komt zitten die de boel enorm verstoort is dat niet prettig en zal daar zeker iets van gezegd worden. Of diegene daar dan vervolgens wat mee doet is de vraag.

Vergelijkbaar met bijv nu bij Pejeka: er wordt gezegd dat het vervelend gevonden wordt wat ze doet en er wordt gevraagd om ermee op te houden. Helaas doet ze dat niet. Hoe de anderen daar dan weer op reageren is ook wisselend. Hangt bijv ook af van of je die persoon al vaker zo vervelend hebt zien doen, waardoor je weet dat reageren geen effect heeft.IRL is toch anders dan een forum Solo
Je bent zelf een theepot
Negeren negeren is de kunst. Alhoewel sommige ook wel de kick erop hebben om steeds maar op die zogenaamde vervelende mensen te reageren.
quote:SuzanneSuus schreef op 21 augustus 2016 @ 11:28:

[...]

IRL is toch anders dan een forum SoloSommige mensen willen nu eenmaal dat alles precies zo gast als zij willen, irl of forum.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Jemig, Hatsetats, ongesteld? Of hebben jullie een fittie die aan incidentele meelezers voorbij is gegaan?
Am Yisrael Chai!
quote:S-Meds schreef op 21 augustus 2016 @ 11:25:

[...]

er wordt wel gestaft tegen racisme, maar het mag blijkbaar. Stukken kopieren van neo-nazi websites, geen probleem hoor. Hier kan alles.

Bedoel ik.

En dat ondanks luidkeelse protesten, al heel lang.

Actie ondernemen op 'vervelend gedrag' als in topics kapen en drammen, denk niet dat dat snel doorgevoerd wordt, zo'n maatregel.
quote:fashionvictim schreef op 21 augustus 2016 @ 11:44:

Jemig, Hatsetats, ongesteld? Of hebben jullie een fittie die aan incidentele meelezers voorbij is gegaan?

Eens.

Hats, wat is dat, dat je zo vaak op Solo zit te vitten?
quote:fashionvictim schreef op 21 augustus 2016 @ 11:44:

Was ik maar ongesteld.

Nee hoor, ik word alleen gestoord van dat "alles moet op mijn manier".
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
ligt het aan mij of is die persoon met die lange teksten en veel smileys er in, die tijdje terug is geband, weer terug?
quote:strikjemetstippels schreef op 21 augustus 2016 @ 11:49:

ligt het aan mij of is die persoon met die lange teksten en veel smileys er in, die tijdje terug is geband, weer terug?Waar?
Waar waar waar?
quote:Tas29 schreef op 21 augustus 2016 @ 11:34:

Negeren negeren is de kunst. Alhoewel sommige ook wel de kick erop hebben om steeds maar op die zogenaamde vervelende mensen te reageren.Niet iedereen snapt het negeren, niet iedereen wil negeren
Je bent zelf een theepot

ligt het aan mij of is die persoon met die lange teksten en veel smileys er in, die tijdje terug is geband, weer terug?

Nee, die heb ik en anderen ook trouwens ook ontdekt.

Had die niet een perma?
Ja, waar?
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 11:46:

[...]

Eens.

Hats, wat is dat, dat je zo vaak op Solo zit te vitten?Dit. Valt echt zo hard op.
Life is short. Eat dessert first.

ligt het aan mij of is die persoon met die lange teksten en veel smileys er in, die tijdje terug is geband, weer terug?Waar?
Je bent zelf een theepot
Mag ik dat zeggen? Ik kreeg iig het idee in dit topic: Goosefraba in "presentatrices geschorst, geen loon, eer..."

en na loepen helemaal

(ik merk zulke dingen echt nooit op en alles gaat aan mij voor bij maar dit heb ik nog wel mee gekregen)
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 11:56:

[...]

Nee, die heb ik en anderen ook trouwens ook ontdekt.

Had die niet een perma?Ja die met die persoonlijke gegevens onthullen toch? en die pb's?
quote:simbalabimba schreef op 21 augustus 2016 @ 10:32:

[...]

Maar als het zo uitkomt wordt dit ook goedgekeurd want: een to moet er niet op rekenen dat er altijd maar mee gepraat met haar wordt, het is hier geen knuffelclub enz.

Daar ging het gisteren niet over. Ze veranderde gewoon het hele onderwerp en hield maar niet op met haar gepreek.

Zwaar off topic dus.
quote:strikjemetstippels schreef op 21 augustus 2016 @ 11:56:

Mag ik dat zeggen? Ik kreeg iig het idee in dit topic: Goosefraba in "presentatrices geschorst, geen loon, eer..."

en na loepen helemaal

(ik merk zulke dingen echt nooit op en alles gaat aan mij voor bij maar dit heb ik nog wel mee gekregen)Na scannen: zou zomaar kunnen.
Oh, dat is die hippiewippie uit dat thuistopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven