Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Het grappige is dat ik een oerhollandse naam heb en achternaam. Ik kom op sollicitaties wordt ik raar aangeken alsof ze iemand anders verwachten.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:13:

[...]

Ik wil absoluut niet zo genoemd worden.Jij misschien niet maar je kunt niet voor alle donkere mensen praten.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:15:

Het grappige is dat ik een oerhollandse naam heb en achternaam. Ik kom op sollicitaties wordt ik raar aangeken alsof ze iemand verwachten.Dat heb ik ook met mijn niet Hollandse namen. Erg leuk altijd
quote:khemam schreef op 08 september 2016 @ 23:15:

Maar de anti racisten lobby is nu toch juist op zwart en wit uitgekomen en mensen uit india enzo zijn bruin.

Ik vind het persoonlijk echt een zinloze discussie wat alleen maar afleid van de echte issues. Gek genoeg zijn de meeste mensen het over de belangrijke zaken wel eens als het over racisme gaat. Maar ja haarklieven is natuurlijk veel spannender. Zwart, bruin, gekleurd, getint, kleurling, negerin, afro europeaan, boeit me echt geen moer wat je mij noemt. De toon maakt de muziek en de context bepaald mijn reactie. "Tje" erachter en we hebben ruzie. "Die" ervoor en ik ben alert want ik ruik een generalisatie.

En dan maakt het eigenlijk niet uit wel wood je gebruikt. Ik vind zwarte vrouwen erg mooi is niks mis mee.

Maar gekleurde mensen stinken is heel fout.

Zie je hoe de aanduiding van de groep eigenlijk irrelevant is Cookie? Zo zie ik het hoor, en je directe omgeving houd echt wel rekening met jouw persoonlijke voorkeur.Het is jouw goed recht hoor even goede vrienden. Maar ik wens niet zo aangesproken te worden.
quote:khemam schreef op 08 september 2016 @ 23:15:

Maar de anti racisten lobby is nu toch juist op zwart en wit uitgekomen en mensen uit india enzo zijn bruin.

Ik vind het persoonlijk echt een zinloze discussie wat alleen maar afleid van de echte issues. Gek genoeg zijn de meeste mensen het over de belangrijke zaken wel eens als het over racisme gaat. Maar ja haarklieven is natuurlijk veel spannender. Zwart, bruin, gekleurd, getint, kleurling, negerin, afro europeaan, boeit me echt geen moer wat je mij noemt. De toon maakt de muziek en de context bepaald mijn reactie. "Tje" erachter en we hebben ruzie. "Die" ervoor en ik ben alert want ik ruik een generalisatie.

En dan maakt het eigenlijk niet uit wel wood je gebruikt. Ik vind zwarte vrouwen erg mooi is niks mis mee.

Maar gekleurde mensen stinken is heel fout.

Zie je hoe de aanduiding van de groep eigenlijk irrelevant is Cookie? Zo zie ik het hoor, en je directe omgeving houd echt wel rekening met jouw persoonlijke voorkeur.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:05:

[...]

Idd, het stamt af van de nare tijd.In de nare tijd waren we negers, nikkers en kaffers. Zwart was toen nog gewoon een kleur.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:17:

[...]

Het is jouw goed recht hoor even goede vrienden. Maar ik wens niet zo aangesproken te worden.

Ik spreek jou toch ook niet aan?

Ik heb geen idee wat jouw huidskleur is. Vast niet zo intens donker als die van mijn collega, gezien jouw afkomst.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 september 2016 @ 23:16:

[...]

Jij misschien niet maar je kunt niet voor alle donkere mensen praten.Klopt. Maar hier wordt ook voor alle donkere mensen gesproken dat ze allemaal zwart genoemd mogen worden.
quote:gedanst schreef op 08 september 2016 @ 23:19:

[...]

Klopt. Maar hier wordt ook voor alle donkere mensen gesproken dat ze allemaal zwart genoemd mogen worden.Dit dus.

[...]

Klopt. Maar hier wordt ook voor alle donkere mensen gesproken dat ze allemaal zwart genoemd mogen worden.Nee hoor.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:13:

[...]

Ik wil absoluut niet zo genoemd worden.

En niemand noemde jou hier zwart btw.

Er werd gesproken over de zwarte man van een collega van een forumster. En jij vloog er boven op. Terwijl er niets raars/naars mee bedoeld was.

Je hoeft natuurlijk niet iedere keer bovenop die kast te klimmen.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 23:18:

[...]

Ik spreek jou toch ook niet aan?

Ik heb geen idee wat jouw huidskleur is. Vast niet zo intens donker als die van mijn collega, gezien jouw afkomst.Staat er in mijn text jouw naam? Ik reageer op khemam. Het gaat niet over jouw hoor.

[...]

Klopt. Maar hier wordt ook voor alle donkere mensen gesproken dat ze allemaal zwart genoemd mogen worden.Nee hoor.
Ik dacht dat even geleden raar gedaan werd door een bepaalde forumster over het op anoniem gaan van iemand die later toch wel weer herkenbaar terugkomt.

Nu heb ik het idee dat diezelfde persoon zelf op anoniem is gegaan en nu ook herkenbaar terug is
quote:gedanst schreef op 08 september 2016 @ 23:13:

[...]

Maar voor heel veel donkere mensen ook niet. Dus vandaar dat de term m.i. 'donkere mensen' beter gepast is dan 'zwarte mensen.Als het om een individu gaat sowieso wel ja, maar in een discussie over racisme is het weer gebruikelijk om het uit de VS geleende "zwarte mensen" en "witte mensen" als termen die naar sociale constructen verwijzen te gebruiken. Idd in oa de "Black Lives Matter" beweging.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 september 2016 @ 23:20:

[...]

En niemand noemde jou hier zwart btw.

Er werd gesproken over de zwarte man van een collega van een forumster. En jij vloog er boven op. Terwijl er niets raars/naars mee bedoeld was.

Je hoeft natuurlijk niet iedere keer bovenop die kast te klimmen.Wie klimt hier op de kast. Ik zeg daar wat van openbaar forum enzo...
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:20:

[...]

Staat er in mijn text jouw naam? Ik reageer op khemam. Het gaat niet over jouw hoor.Onder andere jij reageerde nogal heftig toen ik zei dat mijn collega zwart is.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:17:

[...]

Het is jouw goed recht hoor even goede vrienden. Maar ik wens niet zo aangesproken te worden.Prima, maar dat betekent niet dat iemand die het over zwart heeft dat denigrerend of racistisch bedoelt.
Wat zie je wit : mot je poepe ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:BridgetteDubois schreef op 08 september 2016 @ 23:21:

Ik dacht dat even geleden raar gedaan werd door een bepaalde forumster over het op anoniem gaan van iemand die later toch wel weer herkenbaar terugkomt.

Nu heb ik het idee dat diezelfde persoon zelf op anoniem is gegaan en nu ook herkenbaar terug is

Yep.

Same old same old.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:21:

[...]

Wie klimt hier op de kast. Ik zeg daar wat van openbaar forum enzo...

Ja tuurlijk joh. Lees jezelf nou eens terug. Je staat volgens mij stampvoetend te typen
quote:BridgetteDubois schreef op 08 september 2016 @ 23:21:

Is het niet om te gillen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2016 @ 23:24:

[...]

Is het niet om te gillen?Ja
quote:SallySpectra schreef op 08 september 2016 @ 23:23:

[...]

Prima, maar dat betekent niet dat iemand die het over zwart heeft dat denigrerend of racistisch bedoelt.Dat mag ik zelf bepalen als lezer op dat moment. Dat bepaal jij niet voor mij kom nou het moet niet gekker worden.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:25:

[...]

Dat mag ik zelf bepalen als lezer op dat moment. Dat bepaal jij niet voor mij kom nou het moet niet gekker worden.

Jij bepaalt hoe je het opvat.

De schrijver bepaalt hoe hij het bedoelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven