Napraattopic 65

31-08-2016 13:41 4136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 23:29:

[...]

Zelfs mijn leerlingen snappen dat.Hier duidelijk niet iedereen.
quote:khemam schreef op 08 september 2016 @ 23:29:

[...]

Nee maar snap je mij ook als ik zeg dat er toch een soort van algemene naam gebruikt moet worden als je het over donkere mensen hebt en de afkomst is niet geheel duidelijk. Erger nog mijn antilliaanse buurman is blond met blauwe ogen maar al generaties lang van curacao. Als ik het over hem als antilliaan heb is de beeldvorming toch van een donkere man.

En zolang wij als gekleurde mensen er onderling niet uit zijn wat verwacht je dan van truus en piet die eigenlijk helemaal niet bezig hoeven te zijn met zulke kwesties. Ze willen niemand kwetsen maar krijgen geen duidelijk antwoord op hoe het dan wel moet. Snap best dat sommigen dan zeggen, ik ben bang om mijn mond open te doen want ik word bijna opgevreten.Zou het niet gewoon zo moeten zijn dat huidskleur helemaal geen issue meer is? In de ideale wereld?
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 08 september 2016 @ 23:31:

[...]

Zou het niet gewoon zo moeten zijn dat huidskleur helemaal geen issue meer is? In de ideale wereld?

Ja.
quote:gedanst schreef op 08 september 2016 @ 23:30:

[...]

O. Nou sorry hoor.

Ik probeer je gewoon te begrijpen.Je hoeft haar niet te begrijpen hoor ze heeft verder niks toe te voegen dus denkt ik wil ook mijn slag halen. Maar het kan mij weinig interesseren wat men over mij denkt. Niemand hoeft zich beter te gedragen want we zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:27:

[...]

Ben je gedram van zondag vergeten?Wat heeft dat hier mee te maken? En ook totaal wat anders. Dat is appels met stoeptegels vergelijken.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:32:

[...]

Je hoeft haar niet te begrijpen hoor ze heeft verder niks toe te voegen dus denkt ik wil ook mijn slag halen. Maar het kan mij weinig interesseren wat men over mij denkt. Niemand hoeft zich beter te gedragen want we zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje.Dat niet.

[...]

Zou het niet gewoon zo moeten zijn dat huidskleur helemaal geen issue meer is? In de ideale wereld?Was dat maar waar het is een droom die nog moet uitkomen.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 23:33:

[...]

Dat niet.Oja zeker wel.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:33:

[...]

Oja zeker wel.Ik zie echt geen enkele overeenkomst tussen jouw schuitje en mijn schuitje.

[...]

Je hoeft haar niet te begrijpen hoor ze heeft verder niks toe te voegen dus denkt ik wil ook mijn slag halen. Maar het kan mij weinig interesseren wat men over mij denkt. Niemand hoeft zich beter te gedragen want we zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje.

Oke.

Vond het alleen een beetje een raar antwoord. That's all.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 september 2016 @ 23:32:

[...]

Wat heeft dat hier mee te maken? En ook totaal wat anders. Dat is appels met stoeptegels vergelijken. is hetzelfde
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 23:34:

[...]

Ik zie echt geen enkele overeenkomst tussen jouw schuitje en mijn schuitje.Zeker wel

[...]

Zou het niet gewoon zo moeten zijn dat huidskleur helemaal geen issue meer is? In de ideale wereld?Geweldig! Krijg ik daar dan ook de ideale man en kinderen?
quote:khemam schreef op 08 september 2016 @ 23:35:

[...]

Geweldig! Krijg ik daar dan ook de ideale man en kinderen?En een perfect lichaam!
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:34:

[...]

Zeker welLeg eens uit dan, want dan begrijp ik het niet.
quote:khemam schreef op 08 september 2016 @ 23:35:

[...]

Geweldig! Krijg ik daar dan ook de ideale man en kinderen?Nee.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar

[...]

Je hoeft haar niet te begrijpen hoor ze heeft verder niks toe te voegen dus denkt ik wil ook mijn slag halen. Maar het kan mij weinig interesseren wat men over mij denkt. Niemand hoeft zich beter te gedragen want we zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje.

Nou nee hoor, sommigen hebben een minder luxe bootje. " je zuster op een houtvlot " en niet iedereen hoeft te roeien met de riemen die hij heeft : die hebben een motorboot.

Jij zit niet in mijn schuitje en ik wil niet in de jouwe. Het enige wat we allemaal gemeen hebben met elkaar is dit forum.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:33:

[...]

Was dat maar waar het is een droom die nog moet uitkomen. Jij maakt er een groter probleem van dan wie dan ook in deze discussie. Mijn mening.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 23:35:

[...]

Leg eens uit dan, want dan begrijp ik het niet.We zitten allebei op een forum en zijn bijna dagelijks online. En we kunnen mateloos aan elkaar irriteren terwijl we elkaar niet kennen. als je dat aan buitenstaander uit legt die een sociaal leven heeft en geen tijd heeft om op een forum zich enorm hoeft lopen op te winden. Lachen ze ons vierkant uit.
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:38:

[...]

We zitten allebei op een forum en zijn bijna dagelijks online. En we kunnen mateloos aan elkaar irriteren terwijl we elkaar niet kennen. als je dat aan buitenstaander uit legt die een sociaal leven heeft en geen tijd heeft om op een forum zich enorm hoeft lopen op te winden. Lachen ze ons vierkant uit.Jij hebt geen sociaal leven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 september 2016 @ 23:39:

[...]

Jij hebt geen sociaal leven ?Jij wel dan?
Wat is het ineens ongezellig hier
quote:Cookielyon schreef op 08 september 2016 @ 23:38:

[...]

We zitten allebei op een forum en zijn bijna dagelijks online. En we kunnen mateloos aan elkaar irriteren terwijl we elkaar niet kennen. als je dat aan buitenstaander uit legt die een sociaal leven heeft en geen tijd heeft om op een forum zich enorm hoeft lopen op te winden. Lachen ze ons vierkant uit.

O, dat vind ik nou iets heel anders dan in hetzelfde schuitje zitten.

in hetzelfde schuitje varen/zitten (=met dezelfde omstandigheden te maken hebben, vrijwel dezelfde situatie)

Wij hebben totaal niet dezelfde omstandigheden, want mijn leven is totaal anders dan het jouwe.

Hooguit dat we elkaar vanuit de boot toezwaaien bij het langs varen.

[...]

Je hoeft haar niet te begrijpen hoor ze heeft verder niks toe te voegen dus denkt ik wil ook mijn slag halen. Maar het kan mij weinig interesseren wat men over mij denkt. Niemand hoeft zich beter te gedragen want we zitten namelijk allemaal in hetzelfde schuitje.En? Heb ik "mijn slag gehaald"?
Ik krijg gelukkig wel slaap van dit vreselijk interessante gespreksonderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven