Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrouwjagersma schreef:
04-08-2018 09:10
Nu ja, in dat geval zou ik gewoon posten wat ik wilde, ook al word je herhaaldelijk aangesproken op de toon en/of inhoud van je berichten. Dan strijd je immers voor de goede zaak, het Ultieme Recht om je wars van sociale conventies puur en alleen persoonlijk te uiten zonder enige vorm van inleving in andere mensen. Voorwaarts dan maar!
Heb je nog hapjes?
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
vrouwjagersma schreef:
Nu ja, in dat geval zou ik gewoon posten wat ik wilde, ook al word je herhaaldelijk aangesproken op de toon en/of inhoud van je berichten. Dan strijd je immers voor de goede zaak, het Ultieme Recht om je wars van sociale conventies puur en alleen persoonlijk te uiten zonder enige vorm van inleving in andere mensen. Voorwaarts dan maar!
Ja zo zwart wit kun je t ook zien.
Je kunt ook ophouden met aanspreken.
Je kunt zoveel eigenlijk, denk ik.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik zal wel weer overhouden, maar toch ga ik taart en hapjes halen/maken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrouwjagersma schreef:
Als je er zo erin wil staan is het alleen zo onhandig om lange tenen te hebben en alles als op de man te zien.
Maar hey, dat ligt dan altijd aan de ander ;-D
Vanzai schreef:
04-08-2018 08:14
Mensen zonder controle-issues voelen geen behoefte om anderen van een forum te bannen.
Nou iemand die zich regelmatig racistisch uitlaat (openlijk of tussen neus en lippen door) mag echt wel geband worden.
Daar ging deze hele discussie over.
Ik weet niet om welke opmerking pejeka nu zijn ban te danken heeft, maar het zou mij niets verbazen als het weer iets in die trant blijkt te zijn.
Het is in ieder geval duidelijk dat volgens het bansysteem pejeka nu minstens een week had moeten krijgen - waarschijnlijk zelfs meer.
impala schreef:
04-08-2018 05:38
Ik ook. Mensen die niet gevoelig zijn voor groepsdruk. Wat jij 'sfeer' noemt.

Je zou Don Quichot eens een keer moeten lezen. Mooi voorbeeld van sfeer of groepsdruk veroorzaakt door al die molens.
Loullah schreef:
04-08-2018 09:25
Nou iemand die zich regelmatig racistisch uitlaat (openlijk of tussen neus en lippen door) mag echt wel geband worden.
Daar ging deze hele discussie over.
Ik weet niet om welke opmerking pejeka nu zijn ban te danken heeft, maar het zou mij niets verbazen als het weer iets in die trant blijkt te zijn.
Het is in ieder geval duidelijk dat volgens het bansysteem pejeka nu minstens een week had moeten krijgen - waarschijnlijk zelfs meer.
Loullah, wat maakt dat bannen jou zo bezig houden?
Dwangmatige dwarspissers zijn net zo goed onderhevig aan groepsdruk als ruggengraatloze meelopers.
impala schreef:
Da’s toch typisch dat ik een andere gemeenschappelijke deler zie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Solomio schreef:
04-08-2018 06:52
Citeer jij nou een paragraaf uit de DSM5? :roll:
Ik zou niet durven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady*Voldemort schreef:
04-08-2018 09:38
Dwangmatige dwarspissers zijn net zo goed onderhevig aan groepsdruk als ruggengraatloze meelopers.
Eens. Ik hoop dat ik je zo goed begrijp :)

Maar ik zie wel vaker dat een forummer een beetje fanatiek op een topic ingaat, een groepje dan een rij drammenzuugensnerenstoken posts doet, dan een pagina wellesnietus en dan bloedt het topic dood.

Maar goed, ik ben nog niet zo lang lid, dus ik weet niet hoe alle onderlinge relaties, de Matties en het oude zeer werken.

Ik leer in ieder geval erg veel mooie uitdrukkingen, geweldig hoe sommigen iets kunnen verwoorden.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
04-08-2018 09:58
Eens. Ik hoop dat ik je zo goed begrijp :)

Maar ik zie wel vaker dat een forummer een beetje fanatiek op een topic ingaat, een groepje dan een rij drammenzuugensnerenstoken posts doet, dan een pagina wellesnietus en dan bloedt het topic dood.

Maar goed, ik ben nog niet zo lang lid, dus ik weet niet hoe alle onderlinge relaties, de Matties en het oude zeer werken.

Ik leer in ieder geval erg veel mooie uitdrukkingen, geweldig hoe sommigen iets kunnen verwoorden.
Er zijn idd veel topics waar men met verschillende meningen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Het lijkt dan logisch om te spreken van twee kampen en elkaar aan te vallen op groepsgedrag, meelopen etc. Imho ga je daarmee voorbij aan het gegeven dat iedereen een eigen mening heeft. Volgens mij zijn er weinig mensen die een bepaalde mening hebben omdat een andere forummer die heeft.
Er zijn hier forummers wiens mening vaak met die van mij overeenkomen. We komen elkaar ook vaker tegen in verschillende topics omdat er een zelfde soort interesse is. Je kunt ons dan zien als matties, maar ook als twee individuen die blijkbaar veel gemeenschappelijke delers hebben.
Doordat je dan een gelijkwaardige mening hebt, zul je elkaars verhaal dus ook steunen, aanvullen etc.

En ik kan met diezelfde posters ook wel eens botsen. Het verschil is wel dat we dat van elkaar accepteren, respecteren en er een discussie over kunnen voeren. Niet met als doel de ander te overtuigen van het eigen gelijk, tenminste dat is mijn doel niet bij een discussie. Zonder dat er aanvallend en verdedigend wordt gereageerd op elkaar. En zelfs als dat wel eens gebeurt, dan mag dat er zijn. In mijn ervaring praat je het even uit, laat je het rusten en daarna los. De volgende keer is er niets meer aan de hand.

En ja, er zijn forummers die elkaar ook privé bevriend zijn. En je vrienden heb je vaak omdat ze een gezamenlijk iets hebben. When people are like each other they tend to like each other. Dan zie je ze idd wat makkelijker tussen regels doorlezen, wellicht komen ze dan ook sneller voor elkaar op. Net als in de echte wereld. Neemt niet weg dat ook zij het hier wel oneens kunnen zijn en dat ook gewoon posten.
Oh en erg leuk dat je nieuwe taaldingen leert en dat leuk vindt.

Je schrijft goed Nederlands hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. :redrose:
GenieInABottle schreef:
04-08-2018 10:19
Er zijn idd veel topics waar men met verschillende meningen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Het lijkt dan logisch om te spreken van twee kampen en elkaar aan te vallen op groepsgedrag, meelopen etc. Imho ga je daarmee voorbij aan het gegeven dat iedereen een eigen mening heeft. Volgens mij zijn er weinig mensen die een bepaalde mening hebben omdat een andere forummer die heeft.
Ik denk dat het zeker wel gebeurt, maar lang niet zo veel als mensen denken.

Het rare is dat ik juist de mensen die dat meeloopgedrag aan de kaak willen stellen vaak nogal meeloperig vind.
Of vooral 'kijk mij eens niet meelopen' willen uitstralen. Wat uiteindelijk hetzelfde effect heeft.
Solomio schreef:
04-08-2018 10:29

Het rare is dat ik juist de mensen die dat meeloopgedrag aan de kaak willen stellen vaak nogal meeloperig vind.
Of vooral 'kijk mij eens niet meelopen' willen uitstralen. Wat uiteindelijk hetzelfde effect heeft.
Helemaal eens.
Ik denk zelf, in ieder geval in de topics waar ik kom, dat het best meevalt. Bij sommigen valt het wel op. Maar meer omdat eentje dan een mening heeft en de ander alleen maar die mening quoot en de persoon gaat verdedigen (als in *** schrijft zo helder, anderen lezen bewust niet etc...), en dat dan in meerdere topics.
Ik ga er voor het gemak gewoon maar uit dat iedereen zijn eigen mening neer zet.
Solomio schreef:
04-08-2018 10:29

Precies.

Degene die zonder aanziens des inhouds per definitie de spookrijder verdedigt omdat ie veel tegenliggers heeft, vind ik veel sterker in fanatiek groepsgedrag, dan alle anderen die de gemeenschappelijke mening delen dat die spookrijder naar de andere baan moet gaan.

Het lijkt op heel hard roepen dat je je rug recht houd, terwijl je tegelijkertijd heel hard negeert dat je daarbij je ogen dicht houd.
Lady*Voldemort schreef:
04-08-2018 09:38

Wat een pracht van een zin :flirting:
GenieInABottle schreef:
04-08-2018 10:35
Helemaal eens.
Ik denk zelf, in ieder geval in de topics waar ik kom, dat het best meevalt. Bij sommigen valt het wel op. Maar meer omdat eentje dan een mening heeft en de ander alleen maar die mening quoot en de persoon gaat verdedigen (als in *** schrijft zo helder, anderen lezen bewust niet etc...), en dat dan in meerdere topics.
Ik ga er voor het gemak gewoon maar uit dat iedereen zijn eigen mening neer zet.
Ik ga daar meestal ook vanuit.
En over heel veel dingen zijn niet zo heel veel meningen mogelijk (eens, oneens, geen mening), dus dan heb je al snel dat er groepjes ontstaan met dezelfde mening over dat betreffende onderwerp.
En dan is er natuurlijk altijd een kansje dat datzelfde groepje later ook over iets anders dezelfde mening blijkt te hebben.
Et voila, je hebt een groepje en je bent matties.
GenieInABottle schreef:
04-08-2018 10:20
Oh en erg leuk dat je nieuwe taaldingen leert en dat leuk vindt.

Je schrijft goed Nederlands hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. :redrose:
Dank je :)

Nog een paar jaar meelezen en oefenen en gooi ik ook de ene na de andere prachtige oneliner het forum op ;)
Er is een grote gemeenschappelijke deler te vinden tussen mijn mening en de meningen van Solo, Genie en Shifty als in weergegeven op de voorgaande pagina. ;-D

(vertaling: eens!)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
04-08-2018 11:44

Nog een paar jaar meelezen en oefenen en gooi ik ook de ene na de andere prachtige oneliner het forum op ;)
:proud:
04-08-2018 11:44

Kijk maar uit, als je te mooi schrijft dan krijg je daar weer commentaar op.
impala schreef:
:rofl:
LOEP ME MAAR aub.
impala schreef:
04-08-2018 05:47
Ow sorry, zie nu idd dat shifty steeds jou quote en niet andersom.

Precies.
LOEP ME MAAR aub.
TanteBedelia schreef:
04-08-2018 08:36
Ik haat verjaardagen..

Dat kan. Vooral met deze temperatuur.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven