Napraattopic deel 102

13-08-2018 17:13 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2018 11:59
Pejeka’s vorige 24 uurs was toch al niet terecht ?
Zijne zijn nooit terecht.
Geen bijzonderheden
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 12:01
Ik zie geen ban staan tot begin juni.
Tot zover heb ik terug gekeken.
Dan heb je niet goed gekeken.
Ik zie er eentje december 2015
van een week
Wilhetnietweten schreef:
15-08-2018 12:02
Ga even opnieuw kijken.
yasmijn schreef:
Hij kan een irritant stuk vreten zijn, maar eigenlijk valt hij nooit ergens op te pakken, volgens mij. Nee, hij is geen fan van de multiculti samenleving, maar een echt racistische post heb ik hem nooit zien schrijven. Zo slim / keurig is hij dan ook weer wel.
Hij laat zich nooit provoceren.
Dus ik ben heel benieuwd waar hij een ban voor heeft gehad.
Wie maakt me wijzer ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wilhetnietweten schreef:
15-08-2018 12:02
Inderdaad 2 augustus nog een 24 uurs ban.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:08
0.66% gewijzigd
yasmijn schreef:
Ik bedoelde dat hij toen - volgens die gewelllldige regels - al langer had moeten krijgen.
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 12:04
Ik zie er eentje december 2015
van een week
2 augustus heeft hij nog een ban gekregen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 12:06
Inderdaad augustus nog een 24 uurs ban.
En die - heb ik me hier laten vertellen - had al langer moeten duren. Of ik ben vreselijk in de war, hoor.
yasmijn schreef:
Denk dat het bij hem een soort optelsommetje is. Hij wordt kennelijk zo vaak gestaft, dat ze zo af en toe een keer een ban geven. En ergens snap ik het ook wel. Hij gooit overal te pas en te onpas zijn stokpaardjes in de discussie. En is daardoor ook vaak off-topic en daar ergeren mensen zich (vaak) aan.
Wilhetnietweten schreef:
15-08-2018 12:08
Denk dat het bij hem een soort optelsommetje is. Hij wordt kennelijk zo vaak gestaft, dat ze zo af en toe een keer een ban geven. En ergens snap ik het ook wel. Hij gooit overal te pas en te onpas zijn stokpaardjes in de discussie. En is daardoor ook vaak off-topic en daar ergeren mensen zich (vaak) aan.
Ik snap wel dat men zich ergert. Snap niet dat de mods dan overstag gaan. Zal even lekker zijn, zeg : als je maar vaak zat staft Krijgt een ander een ban.
charlottew88 schreef:
15-08-2018 12:07
2 augustus heeft hij nog een ban gekregen.
Dat zag ik al
ook 3 mei een 48 uurs ban
15-08-2018 12:05
Hij kan een irritant stuk vreten zijn, maar eigenlijk valt hij nooit ergens op te pakken, volgens mij. Nee, hij is geen fan van de multiculti samenleving, maar een echt racistische post heb ik hem nooit zien schrijven. Zo slim / keurig is hij dan ook weer wel.
Hij laat zich nooit provoceren.
Dus ik ben heel benieuwd waar hij een ban voor heeft gehad.
Wie maakt me wijzer ?
Hij zegt inderdaad nooit ‘ik vind moslims inferieur’ of ‘zwarten zijn ghetto’. Maar is dat het enige wat racistisch kan zijn dan?
Hij insinueert het anders wel vaak genoeg en doet het best openlijk ook zodat je weet wat hij bedoelt.
Loullah schreef:
15-08-2018 12:16
Hij zegt inderdaad nooit ‘ik vind moslims inferieur’ of ‘zwarten zijn ghetto’. Maar is dat het enige wat racistisch kan zijn dan? Nee, zeker niet
Hij insinueert het anders wel vaak genoeg en doet het best openlijk ook zodat je weet wat hij bedoelt.
Klopt. Maar hoe hij dat doet ( best knap moet ik toegeven ) valt er blijkbaar niet veel tegen te doen.
“ ik ben geen fan van gemengde huwelijken “ : vind jij dat een racistische uitspraak ?
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 12:12
Dat zag ik al
Precies.
15-08-2018 12:11
Ik snap wel dat men zich ergert. Snap niet dat de mods dan overstag gaan. Zal even lekker zijn, zeg : als je maar vaak zat staft Krijgt een ander een ban.
Ik denk toch dat je het daarom moet zien als een optelsommetje. Beetje vergelijkbaar met de opvoeding van je kinderen. Als ze een keer hun vuile sokken niet in de wasmand gooien, erger je je eraan, zeg je er wat van en dat is het dan. Maar als je dat tig keer achter elkaar hebt gezegd, een waarschuwing hebt gegeven (als je nou je sokken niet in de wasmand gooit, dan...) en de sokken liggen nog niet in de wasmand, dan volgt er een ban voor Pejeka. :proud:
15-08-2018 12:20
Klopt. Maar hoe hij dat doet ( best knap moet ik toegeven ) valt er blijkbaar niet veel tegen te doen.
“ ik ben geen fan van gemengde huwelijken “ : vind jij dat een racistische uitspraak ?
Op zichzelf misschien niet.
In het geval van pejeka staan zulke uitspraken echter nooit op zichzelf. Hij kan er een hele topic mee vullen en dan is het (volgens mij) overduidelijk hoe hij erin staat en wat hij er precies mee bedoelt zonder dat het letterlijk geschreven word.
Volgens de mods bekijken hun het hele context. Daarom lijkt het me heel vreemd dat het ze niet opvalt wat de bedoeling zijn van dat mens.
TanteBedelia schreef:
15-08-2018 12:12
Dat zag ik al
Bij 3 maanden geen ban, begin je toch weer vooraan? Op 1 dag na 3 maanden, zou wel heel erg zijn.
Κιττεηs schreef:
15-08-2018 10:51
Is dat een nieuwe functie?
Ik wil het je in een pb wel even uitleggen :whistle:
;-D
Nou ja.. dat dus..
Wilhetnietweten schreef:
15-08-2018 12:27
Ik denk toch dat je het daarom moet zien als een optelsommetje. Beetje vergelijkbaar met de opvoeding van je kinderen. Als ze een keer hun vuile sokken niet in de wasmand gooien, erger je je eraan, zeg je er wat van en dat is het dan. Maar als je dat tig keer achter elkaar hebt gezegd, een waarschuwing hebt gegeven (als je nou je sokken niet in de wasmand gooit, dan...) en de sokken liggen nog niet in de wasmand, dan volgt er een ban voor Pejeka. :proud:
Waarschuwingen zijn niet transparant.
15-08-2018 12:36
Waarschuwingen zijn niet transparant.
Klopt, maar in dit geval is het echt wel duidelijk hoor.
15-08-2018 12:11

Mods wordt vaak kwalijk genomen dat ze niet binnen de context beoordelen. Als ze in dit geval sneller dan bij een ander een maatregel treffen, omdat iemand nou eenmaal een golf van negativiteit mee neemt, dan beoordelen ze dus binnen de context. Wat mij betreft niks mis mee.
Wilhetnietweten schreef:
15-08-2018 12:30
Bij 3 maanden geen ban, begin je toch weer vooraan? Op 1 dag na 3 maanden, zou wel heel erg zijn.
Nee hoor, dan ga je 1 trap terug.

Als niemand op Pejeka reageert zal dat gedrag echt wel afnemen. Iets met voeden en niet voeden.
Loullah schreef:
15-08-2018 12:27
Op zichzelf misschien niet.
In het geval van pejeka staan zulke uitspraken echter nooit op zichzelf. Hij kan er een hele topic mee vullen en dan is het (volgens mij) overduidelijk hoe hij erin staat en wat hij er precies mee bedoelt zonder dat het letterlijk geschreven word.
Volgens de mods bekijken hun het hele context. Daarom lijkt het me heel vreemd dat het ze niet opvalt wat de bedoeling zijn van dat mens.
Jij had toch ook eens een keer een ban gekregen, die onterecht was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven