Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 21:57
en wie bepaalt dan dat je irritant bent ? Stalken, iemands gegevens op het forum gooien, racistische uitlatingen doen, dat zijn goeie banredenen. Mallotig zijn, irritant doen, op elk topic een andere gezinssamenstelling hebben zijn dat niet.

Als je geen omweggetje weet te vinden kun je het forum niet meer op. Je IP adres krijgt een ban.

Dat bepaalt de forumbeheerder dan. Ik zeg ook niet dat deze forummer zo specifiek slecht was of zo, daar ken ik deze forummer helemaal niet goed genoeg voor; ik kijk alleen naar de intensiteit van negatieve reacties op deze forummer en op basis daarvan concludeer ik dat het een enigszins negatief-aanwezig-element is op dit forum (met meerdere nicks en met 'bijzondere afspraken'). En als de forumbeheerder vindt dat op basis van de hoeveelheid negativiteit die iemand met zich mee brengt de desbetreffende van het forum geknikkerd wordt dan heb ik daar alle begrip voor. Net zoals jezelf ook een keer aangaf dat je helemaal geen interesse hebt om te leuk te forummen met contactgestoorde forummers omdat ze verstorend zijn voor het normaal functioneren van het forum.

Maar goed ik vind die kortzichtige negatieve eeuwigdurende oogkleppenvreemdelingenhaat van pjk bijvoorbeeld ook niet kleurrijk. Maar het is niet mijn forum.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
24-09-2018 22:26
: een sloot vol ouwe koeien.
Een zure sloot vol ouwe koeien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dana schreef:
24-09-2018 22:26
.

Eigenlijk beste een aardige typering van het vf: een sloot vol ouwe koeien.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
24-09-2018 22:29
Deze Pappenheimer is hier ook al 17 jaar hoor.
Ik had die LenaLuthor wel herkend maar die andere 2 nicks nog niet gelezen.

En ik vroeg aan Eunice-Kathleen (die sinds 22 september deze nick heeft)waarom zij zo overtuigd was.
Als ik jou loep denk ik ook dat je een nieuweling bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-09-2018 22:33
Een zure sloot vol ouwe koeien?
:proud: Ik had eerst getypt: "een sloot vol ouwe koeien en zure stieren" maar vond het wat te veel beeldspraak voor in 1 zin.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:35
Als ik jou loep denk ik ook dat je een nieuweling bent.

Mag je denken.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
24-09-2018 22:32
Dat bepaalt de forumbeheerder dan. Ik zeg ook niet dat deze forummer zo specifiek slecht was of zo, daar ken ik deze forummer helemaal niet goed genoeg voor; ik kijk alleen naar de intensiteit van negatieve reacties op deze forummer en op basis daarvan concludeer ik dat het een enigszins negatief-aanwezig-element is op dit forum (met meerdere nicks en met 'bijzondere afspraken'). En als de forumbeheerder vindt dat op basis van de hoeveelheid negativiteit die iemand met zich mee brengt de desbetreffende van het forum geknikkerd wordt dan heb ik daar alle begrip voor. Net zoals jezelf ook een keer aangaf dat je helemaal geen interesse hebt om te leuk te forummen met contactgestoorde forummers omdat ze verstorend zijn voor het normaal functioneren van het forum. Daarom is het maar goed dat ik hier niets bepaal. Ik vind bepaalde types hier enorm storend, inderdaad. Maar om ze om die reden te - laten - bannen gaat veels te ver. En het forum en normaal functioneren ? Ha ha . Hoe geinig.


Maar goed ik vind die kortzichtige negatieve eeuwigdurende oogkleppenvreemdelingenhaat van pjk bijvoorbeeld ook niet kleurrijk. Maar het is niet mijn forum.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:35
Als ik jou loep denk ik ook dat je een nieuweling bent.
Nee, joh. Helemaal niet zelfs.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-09-2018 22:42
Nee, joh. Helemaal niet zelfs.
Ik herken altijd alleen maar Dingus. Die dus net geband is....

Zou het nog helpen als we een lans voor d’r proberen te breken op het modtopic?
Ik heb al 100 jaar af en aan ruzie met d’r , maar dat wilde ik graag nog 100 jaar zo houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:45
Ik herken altijd alleen maar Dingus. Die dus net geband is....

Zou het nog helpen als we een lans voor d’r proberen te breken op het modtopic?
Ik heb al 100 jaar af en aan ruzie met d’r , maar dat wilde ik graag nog 100 jaar zo houden.
ja want zij heeft naar mijn idee niet de regels overtreden onder deze nicks.
als het gaat om die flippantypost destijds in het napraattopic dan hadden de mods haar toen al een perma moeten geven en geen halfslachtige afspraken moeten maken. Die santies staan ook niet genoemd in de huisregels.
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:40
Daarom is het maar goed dat ik hier niets bepaal. Ik vind bepaalde types hier enorm storend, inderdaad. Maar om ze om die reden te - laten - bannen gaat veels te ver. En het forum en normaal functioneren ? Ha ha . Hoe geinig.

Ik bepaal het ook niet, maar ik klaag ook niet als de forumbeheerder wel dat soort beslissingen neemt. Ik vind bannen van uitgesproken negatieve elementen prima. En ik zou niet weten waarom dat 'veels te ver gaat'. Het enige waar je, wat mij betreft, over zou kunnen discussiëren is of je het in individuele gevallen met de beslissing eens bent.

Maar weer los daarvan is dit natuurlijk ook een volslagen nutteloze discussie omdat het uitdelen van permabannen hetzelfde effect heeft als het masker van de bankovervaller in de cel gooien.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 22:54
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2018 22:52
ja want zij heeft naar mijn idee niet de regels overtreden onder deze nicks.
als het gaat om die flippantypost destijds in het napraattopic dan hadden de mods haar toen al een perma moeten geven en geen halfslachtige afspraken moeten maken. Die santies staan ook niet genoemd in de huisregels.
Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
24-09-2018 22:54
Ik bepaal het ook niet, maar ik klaag ook niet als de forumbeheerder wel dat soort beslissingen neemt. Ik vind bannen van uitgesproken negatieve elementen prima. En ik zou niet weten waarom dat 'veels te ver gaat'.

Omdat het subjectief is. En onderhevig kan zijn aan PMS of het doorkomen van je verstandkies. Misschien vindt een preutse forumbeheerder paardenklupperts wel negatieve elementen. Kun je nog zo mooi binnen de lijntjes forummen, ben je alsnog de lul
.

Het enige waar je, wat mij betreft, over zou kunnen discussiëren is of je het in individuele gevallen met de beslissing eens bent.

Maar weer los daarvan is dit natuurlijk ook een volslagen nutteloze discussie omdat het uitdelen van permabannen hetzelfde effect heeft als het masker van de bankovervaller in de cel gooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er waren toch forummers die na een jarenlange permaban op een gegeven moment terug mochten komen 'met afspraken'? Soort generaal pardon met voorwaarden, na de zoveelste wisseling van de wacht in het modteam?

Op zich niet verkeerd. Alleen een beetje raar om die afspraken tot in het oneindige door te laten lopen. Ooit houdt zo'n proeftijd toch eens op, zou je zeggen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
24-09-2018 23:00
Er waren toch forummers die na een jarenlange permaban op een gegeven moment terug mochten komen 'met afspraken'? Soort generaal pardon met voorwaarden, na de zoveelste wisseling van de wacht in het modteam?

Op zich niet verkeerd. Alleen een beetje raar om die afspraken tot in het oneindige door te laten lopen. Ooit houdt zo'n proeftijd toch eens op, zou je zeggen.
ja maar daar ging dit toch niet om? ze had nooit een perma volgens mij maar deed op een gegeven moment een pantypost in napraat.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:45
Ik herken altijd alleen maar Dingus. Die dus net geband is....

Zou het nog helpen als we een lans voor d’r proberen te breken op het modtopic?
Ik heb al 100 jaar af en aan ruzie met d’r , maar dat wilde ik graag nog 100 jaar zo houden.
:love:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2018 23:02
ja maar daar ging dit toch niet om? ze had nooit een perma volgens mij maar deed op een gegeven moment een pantypost in napraat.
Oh, ik dacht van wel. Maar misschien vergis ik me daar dan in.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
S-Meds schreef:
24-09-2018 22:52
ja want zij heeft naar mijn idee niet de regels overtreden onder deze nicks.
als het gaat om die flippantypost destijds in het napraattopic dan hadden de mods haar toen al een perma moeten geven en geen halfslachtige afspraken moeten maken. Die santies staan ook niet genoemd in de huisregels.

De huisregels bieden ruim voldoende handvaten om een forummer op algemene gedraging te beoordelen en te sanctioneren:


"Sanoma biedt op Viva.nl een forum aan en vindt respectvolle communicatie, de sfeer op haar website en de veiligheid van haar bezoekers uitermate belangrijk.

De beheerder behoudt zich het recht voor om bezoekers het recht tot posten te ontnemen, mochten zij zich naar het oordeel van de beheerder misdragen.
"
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:45
Ik herken altijd alleen maar Dingus. Die dus net geband is....

Zou het nog helpen als we een lans voor d’r proberen te breken op het modtopic?
Ik heb al 100 jaar af en aan ruzie met d’r , maar dat wilde ik graag nog 100 jaar zo houden.
Proberen kan altijd.

Ik herken aan hoe en wat er geschreven wordt dat iemand hier al langer is. Geen idee verder van vorige nicks. Boeit me ook niet zo en valt niet bij te houden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:58
Omdat het subjectief is. En onderhevig kan zijn aan PMS of het doorkomen van je verstandkies. Misschien vindt een preutse forumbeheerder paardenklupperts wel negatieve elementen. Kun je nog zo mooi binnen de lijntjes forummen, ben je alsnog de lul.

Precies wat ik zeg: het principe van 'je forum beheren= mensenwerk' is prima; het enige waar je, wat mij betreft, over zou kunnen discussiëren is of je het in individuele gevallen met de beslissing eens bent.

Dat is dan omdat het subjectief is. En diezelfde subjectiviteit vind je dan weer prima als je zegt dat mods nou eens een keer moeten leren om opmerkingen binnen de context plaatsen.

(waarom type je iedere keer in mijn tekst?)
S-Meds schreef:
24-09-2018 22:29
maar volgens mij is haar nick op anoniem. en heeft ze nu een perma op haar nieuwe nicks. hoe moet ze dan terugkeren want de problemen zijn nog niet voorbij daar in de klei
Een nieuwe nick aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-09-2018 23:05
Proberen kan altijd.

Ik herken aan hoe en wat er geschreven wordt dat iemand hier al langer is. Geen idee verder van vorige nicks. Boeit me ook niet zo en valt niet bij te houden.
Meds en ik hebben ons best gedaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
shifty schreef:
24-09-2018 23:09
Precies wat ik zeg: het principe van 'je forum beheren= mensenwerk' is prima; het enige waar je, wat mij betreft, over zou kunnen discussiëren is of je het in individuele gevallen met de beslissing eens bent.

Dat is dan omdat het subjectief is. En diezelfde subjectiviteit vind je dan weer prima als je zegt dat mods nou eens een keer moeten leren om opmerkingen binnen de context plaatsen.

(waarom type je iedere keer in mijn tekst?) Omdat dat leuk is
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
24-09-2018 22:45
Ik herken altijd alleen maar Dingus. Die dus net geband is....

Zou het nog helpen als we een lans voor d’r proberen te breken op het modtopic?
Ik heb al 100 jaar af en aan ruzie met d’r , maar dat wilde ik graag nog 100 jaar zo houden.
Mee eens. Beláchelijke ban. Zeker als je bedenkt dat er andere forummers zijn die óók afspraken hadden met de mods, maar gewoon al jaaaaaaaaren met hun negatieve gedrag door mogen gaan zonder dat er ooit een consequentie aan zit.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
24-09-2018 23:09
.

(waarom type je iedere keer in mijn tekst?)
Gewoon omdat het kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven