Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Loullah schreef:
01-09-2018 09:59
Mijn punt dat ik vind dat het lijkt alsof mensen tegenwoordig makkelijker een etiketje krijgen staat ik nog steeds bij.
Er zijn overigens veel wetenschappers en psychologen die het ook eens zijn met deze stelling. DSM-model heeft alweer 5 versies gehad sinds zijn introducties in de jaren '50. De laatste is ca 5 jaar oud. Bij elke versie lijkt het erop alsof de begrippen steeds ruimer worden en er komen steeds nieuwe dingen bij dus dan is het helemaal niet gek dat wij denken dat er tegenwoordig meer gekken rondlopen volgens die geweldige psychologen die je toch met 'iets' moeten diagnosticeren. Homoseksualiteit was vroeger ook een stoornis maar door maatschappelijk druk toch maar verwijderd. Asperger idem ditto. Daarvoor in de plaatst is er een waslijst aan nieuwe " stoornissen" toegevoegd.

Heb jij je verdiept in de evolutie van de psychiatrie de afgelopen 10-15 jaar?

Overigens beweer ik nergens dat iedereen zich aanstelt. Waar lees jij dat?
Ik leg eerder de schuld neer bij de artsen die maar de behoefte voelen om een label te plakken want anders kunnen ze je niet behandelen. Dit puntje is sinds de introductie van het laatste DSM model heel vaak ter sprake gekomen samen met het feit dat de psychiatrie zich te veel laten beïnvloeden door maatschappelijk druk.
Jammer dat de essentie van wat ik schreef je 100% ontgaan is. Maar ja, het past Wellink een patroon.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
nina1966 schreef:
01-09-2018 22:36
Nou ja dus, wel. Weten wat je mankeert is wel degelijk een diagnose stellen.
Diagnose. (vaststelling) Vaststelling van een aandoening, ziekte of klacht.
Alleen moet dat wel door een arts.
Ik wist voordat ik de officiële diagnose kreeg ook wel wat ik had.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tiana_76 schreef:
01-09-2018 22:52
Welnee. Ik kan weten dat ik niet van grote groepen houd, snel overprikkeld raak, last heb van het afwijken van mijn routine en toch niet mezelf de diagnose ASS hebben gegeven. Bijvoorbeeld dan.
Maar dan weet je toch niet wat jou ‘mankeert’?
Deze persoon zegt dat ze dat wel weet en dus geen diagnose nodig heeft.
Solomio schreef:
02-09-2018 06:48
Ik wist voordat ik de officiële diagnose kreeg ook wel wat ik had.
Dat kan heel goed, ja.
Loullah schreef:
02-09-2018 07:20
Dan weet je toch wel wat je mankeert... dan heb je dus moeite met grote groepen, snel overprikkeld en moeite met schakelen, de klachten zijn dan toch duidelijk? Hou toch op met je irritante gedrag. Je hebt geen diagnose nodig om te weten waar je klachten van hebt. Als iets een naam krijgt zijn niet ineens je klachten magisch verschenen of verdwenen.
Echt wat een onzin.

@ Stippie, mag ik jou straks een pb'tje sturen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Loullah schreef:
02-09-2018 07:20
Dat heet zelfkennis.

David Dunning
Solomio schreef:
02-09-2018 07:53
Dat heet zelfkennis.

Dat woord kent Lullah niet.
Solomio schreef:
02-09-2018 07:53
Dat heet zelfkennis.
kan. maar zou net zo goed zelf-diagnose kunnen heten. hangt er een beetje vanaf wat voor benaming je die mankementen geeft.
niet omdat achteraf blijkt dat je gelijk hebt wil zeggen dat dat het niet is.
Poeh zeg, een naar karakter herken je zo ook wel. Daar hoeft geen psychiater bij te komen.

Jammer dat er geen therapie voor bestaat.
Is dat hier nu nog altijd bezig? Er was toch een apart topic voor dit onderwerp?
aliva schreef:
02-09-2018 08:14
Is dat hier nu nog altijd bezig? Er was toch een apart topic voor dit onderwerp?
Klopt. ik was ook even 'afwezig', maar kennelijk mistten ze mij heel erg want mijn nick werd meermaals genoemd en weer genoemd dus ik dacht ik kom even lekker kletsen. :proud:
Loullah schreef:
02-09-2018 08:22
Klopt. ik was ook even 'afwezig', maar kennelijk mistten ze mij heel erg want mijn nick werd meermaals genoemd en weer genoemd dus ik dacht ik kom even lekker kletsen. :proud:
Wat voor leuks ga je vandaag doen? Lekker naar buiten aan de wandel? Of even paar uurtjes de stad in, of een museum bezoeken?
Het gaat heerlijk weer worden vandaag.
Denk dat ik een strandwandeling met de hond ga doen.( waar honden mogen komen natuurlijk)
Loullah schreef:
Geloof me, Je kunt hier gemist worden als kiespijn. Maar napraat is er voor iedereen, ook voor irritante zuigerds.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
TanteBedelia schreef:
02-09-2018 08:48
Wat voor leuks ga je vandaag doen? Lekker naar buiten aan de wandel? Of even paar uurtjes de stad in, of een museum bezoeken?
Het gaat heerlijk weer worden vandaag.
Denk dat ik een strandwandeling met de hond ga doen.( waar honden mogen komen natuurlijk)
Vandaag ga ik me huis schoonmaken en tussendoor jullie verwennen met mijn aanwezigheid op viva. :hyper:
Ik ga niet naar buiten aan de wandel omdat ik niet gek ben op honden en andere soort beesten. Sorry het is geen sneer naar jou toe maar het is wel een feit dat in dit mooie weer je allemaal honden tegenkomt op parken ed, daarnaast alle muggen en vliegen vanwege al het bbq'en en buiteneten.. Heel misschien vanavond maar niet overdag.
Loullah schreef:

Ga je nog antwoord geven op wat ik vroeg of ben je toch niet zo'n "straight shooter" als je beweert te zijn.
Wat is het toch met sommige mensen om steeds ruzie te willen maken?
Laat gaan als je het allemaal zo vervelend vind. wie is er nu aan het zuigen?
Loullah schreef:
02-09-2018 08:57
Misschien kan je voor jezelf iets anders gaan doen, shoppen ( geen hond in de winkel) Naar een museum, naar een vriendin, naar de bioscoop.
Loullah schreef:

Nee, ik stelde je een oprechte vraag
Het feit dat je die weigert te beantwoorden zegt mij genoeg.
Poets ze! :bye:
Loullah schreef:
Nou, wat een nare mensen toch hier op Viva. Willen alsmaar ruzie. Terwijl jij alleen maar gezelligheid komt brengen.

David Dunning
Solomio schreef:
02-09-2018 09:06
Nou, wat een nare mensen toch hier op Viva. Willen alsmaar ruzie. Terwijl jij alleen maar gezelligheid komt brengen.
Of ik nu gezelligheid kom brengen of niet maakt verder toch niet uit want als mensen ruzie met je willen maken gaan ze dat doen ongeacht hoe je reageert.
Afbeelding
Loullah schreef:
02-09-2018 09:18
Of ik nu gezelligheid kom brengen of niet maakt verder toch niet uit want als mensen ruzie met je willen maken gaan ze dat doen ongeacht hoe je reageert.
Dabedoelik.

David Dunning
Star² schreef:
02-09-2018 09:21
Afbeelding
Thanks!
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 02-09-2018 09:36
Reden: Plaatje plakken lukt niet.
57.03% gewijzigd
Is er ergens een topic over hoe je een plaatje plakt? (Ik heb genoeg posts) Soms ben ik echt een digibeet. :facepalm:

(EDIT: dit is inderdaad een zelfdiagnose. En nu?)
wilhetnietweten wijzigde dit bericht op 02-09-2018 09:42
17.77% gewijzigd
Wilhetnietweten schreef:
02-09-2018 09:38
Is er ergens een topic over hoe je een plaatje plakt? (Ik heb genoeg posts) Soms ben ik echt een digibeet. :facepalm:

Zoek een plaatje.
Rechtermuisknop => view image info
Selecteer wat er bij location staat
Klik op het schilderijtje hieronder en plak wat je gekopieerd hebt ertussen

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven