Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
karin6789 schreef:
02-09-2018 17:34
:-?

Oh. Nou ja, gezien het onderwerp dacht ik dat 'gekanood' bedoeld was als verkapt synoniem voor bepaalde vreselijke vleselijke handelingen. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk. :biggrin:
:blabla:
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 17:48
97.71% gewijzigd
shifty schreef:
02-09-2018 17:43
Oh. Nou ja, gezien het onderwerp dacht ik dat 'gekanood' bedoeld was als verkapt synoniem voor bepaalde vreselijke vleselijke handelingen. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk. :biggrin:
Ik dcht precies wat jij dacht Shifty :-D
Pipistrello schreef:
02-09-2018 17:31
Sommige mensen hebben ook echt overal verstand van hè.

Ik denk dat dat het kruis is wat je moet dragen als je straight shooter bent; iets googlen waar je nog nooit van gehoord hebt en vervolgens met een vrij grote stelligheid onzin verkondigen. Waarbij je stelligheid suggereert dat je er veel ervaring mee hebt of vrij stellig onnozel bent.
shifty schreef:
02-09-2018 17:55
Ik denk dat dat het kruis is wat je moet dragen als je straight shooter bent; iets googlen waar je nog nooit van gehoord hebt en vervolgens met een vrij grote stelligheid onzin verkondigen. Waarbij je stelligheid suggereert dat je er veel ervaring mee hebt of vrij stellig onnozel bent.
Ach, kruis, kruis, het schijnt juist wel mee te vallen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
02-09-2018 17:56
Ach, kruis, kruis, het schijnt juist wel mee te vallen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

Inderdaad, je hebt gelijk. Valt eigenlijk best te overzien doordat ze het niet overzien.
shifty schreef:
02-09-2018 18:04
Inderdaad, je hebt gelijk. Valt eigenlijk best te overzien doordat ze het niet overzien.
Mooi he?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
Bij lvb’ers noemen ze dat zelfoverschatting.
JollyRider schreef:
02-09-2018 18:06
Mooi he?

Prachtig :biggrin:
Loullah schreef:
02-09-2018 17:36
je mag het gerust vertellen
my lips are sealed.
Nou je vingers nog. En je gedachten. En dan nog vertellen we jou niets. Puh.
JollyRider schreef:
Toch wel een interessant linkje JollyRider
.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 18:44
98.54% gewijzigd
H=je mag doen wat je wil.
Ik kende het principe wel, maar de naam niet, leuk om te lezen.

Minder slimme mensen denken vaker iets zeker te weten, slimme mensen twijfelen over veel. En dat is niet zo handig, want mensen die overal over twijfelen hebben veel meer moeite om anderen van iets te overtuigen dan mensen die heel zeker van zichzelf zijn. Hoe genuanceerder, hoe lastiger het is om een boodschap over te brengen. Je ziet het bijvoorbeeld in discussies onder nieuwsberichten op facebook goed terug. De oneliners krijgen bijval, die bijdragen twijfel of nuance laat zien wordt te ingewikkeld gevonden. Of de mensen die twijfelen kiezen ervoor helemaal niks te zeggen waardoor de schreeuwers in verhouding veel meer ruimte krijgen.

Tenminste, dat valt me vaak op.

Edit: Of misschien hoop ik al lezend wel gewoon dat er veel mensen die wat genuanceerder denken wel bestaan maar dat ze gewoon niks zeggen ;-D
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
02-09-2018 19:16

Minder slimme mensen denken vaker iets zeker te weten, slimme mensen twijfelen over veel. En dat is niet zo handig, want mensen die overal over twijfelen hebben veel meer moeite om anderen van iets te overtuigen dan mensen die heel zeker van zichzelf zijn. Hoe genuanceerder, hoe lastiger het is om een boodschap over te brengen. Je ziet het bijvoorbeeld in discussies onder nieuwsberichten op facebook goed terug. De oneliners krijgen bijval, die bijdragen twijfel of nuance laat zien wordt te ingewikkeld gevonden. Of de mensen die twijfelen kiezen ervoor helemaal niks te zeggen waardoor de schreeuwers in verhouding veel meer ruimte krijgen.

Edit: Of misschien hoop ik al lezend wel gewoon dat er veel mensen die wat genuanceerder denken wel bestaan maar dat ze gewoon niks zeggen ;-D

Ergo Trump
Make Viva Great Again :yes:
MevrouwJack schreef:
02-09-2018 19:16

Doet me denken aan de uitspraak van Maarten van Rossem deze week bij De Slimste Mens:
Wie veel weet, weet dat er nog meer is wat hij niet weet.
Wie niet veel weet, weet niet dat hij nog veel meer niet weet.
Loullah schreef:
02-09-2018 19:25
Make Viva Great Again :yes:

Ergo Lullah
shifty schreef:
02-09-2018 19:44
Ergo Lullah
Ergo Shitty :yes:
Loullah schreef:
02-09-2018 19:50
Ergo Shitty :yes:

Ik schatte je al niet zo creatief in, maar ik vind dat je op z'n minst je best kan doen om je eigen beledigingen te verzinnen.
shifty schreef:
02-09-2018 19:54
Ik schatte je al niet zo creatief in, maar ik vind dat je op z'n minst je best kan doen om je eigen beledigingen te verzinnen.
Nee want ik kom hier voor de gezelligheid en niet om met "creatieve" beledigingen rond te strooien, over pubergedrag gesproken.
Loullah schreef:
02-09-2018 19:58
Nee want ik kom hier voor de gezelligheid en niet om met "creatieve" beledigingen rond te strooien, over pubergedrag gesproken.

Oh dat vind ik ook leuk! Wanneer ga je beginnen?
Gezelligheid. Tuurlijk joh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Loullah schreef:
Alleen jammer dat je totaal niet gezellig bent.
¡Apagando las luces!
Loullah schreef:
Ik kom hier ook voor de gezelligheid, blijkbaar verstaan we er beide iets anders onder. Dat kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven