Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 17 september 2018 om 21:50
Dat laatste waag ik dus te betwijfelen. Zowel de autisme-diagnose van man als de ADHD-diagnose van zoon hebben slechts tot een cursusje psycho-educatie geleid en dat was het dan wel, qua hulp. Voor zoon was dat extra sneu, want op die psycho-educatie had ie het echt onwijs naar zijn zin met die gastjes die net zo waren als hij en na vier bijeenkomsten zag ie ze nooit meer. Hij was daar echt een beetje verdrietig over.
En op school gaan ze hem ook niet beter kunnen helpen als ie ineens een autist blijkt. Hij blijft dan immers externaliserend en lastig toch. Dus ja, ik zal de hemel prijzen als die medicijnen wat doen. En thuis hoeft ie ze niet, dat hebben we hem wel plechtig moeten beloven.
maandag 17 september 2018 om 21:56
Maar dat het in je lymfe zit zegt toch niet altijd dat 't klaar is? Mijn tante (zus van mijn moeder) kreeg 17 jaar geleden ook darmkanker. Had het toen al zo erg dat ze symptomen kreeg en uitzaaiingen had naar de lever (stadium 4 dan). Ze kreeg chemo en werd geopereerd (met stoma als gevolg), in eerste instantie werd tegen haar gezegd dat ze er maar vanuit moest gaan dat ze nog maar 4 maanden zou hebben. Inmiddels is ze er nog steeds en 7 jaar geleden "schoon" verklaard. Toen was dat nog na 10 jaar dat je moest "wachten".redbulletje schreef: ↑10-09-2018 21:38Jee heftig Yas!
Maar hij had dan geen uitzaaiingen?
Dat topic waar het volgens mij over ging was al uitgezaaid in de lymfeklieren. Dan zit het dus gewoon echt overal in je lichaam. Kan best dat het zich dan een tijdje rustig houdt zolang er nog geen gewenning van de chemo opgetreden is, maar schoon?
Ik weet niet meer precies hoe of wat ze precies hebben gedaan qua operatie/chemo of wat de volgorde was, ik was destijds zo jong dat ik het niet begreep (ik wist niet beter of ze lag een hele tijd in't ziekenhuis en toen was ze weer thuis) en zelf praat ze er eigenlijk nooit meer over.
maandag 17 september 2018 om 23:16
Heftig LV, hopelijk slaat de medicatie aan. Het blijft moeilijk om een goede school met goede begeleiding voor kinderen met ADHD, HIQ en autisme te vinden. Hopelijk helpt zijn HIQ hem om met zijn ADHD en mogelijk autisme om te leren gaan. Wel fijn dat hij het met de andere leerlingen goed kan vinden.Lady*Voldemort schreef: ↑17-09-2018 20:24Oh, en hehe. School heeft heel lang lopen zeiken en zoon heeft heel lang dwars gelegen, maar nu is ie er toch eindelijk van overtuigd dat ie die door school zo gewenste medicatie maar beter kan proberen omdat school zich anders handelingsverlegen verklaart en dan kan ie de rest van zijn leven lekker thuis gaan zitten, want andere scholen voor mijn zoon zijn er niet. Leve mijn zoon, maar wat een kutschool.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
dinsdag 18 september 2018 om 01:15
Geen orthopedagoog of ergotherapeut? Mijn zoon heeft tot dusver alleen de sticker HIQ gescoord. Daar zit nu al een batterij aan ‘ondersteuners’ aan vast.Lady*Voldemort schreef: ↑17-09-2018 21:50Dat laatste waag ik dus te betwijfelen. Zowel de autisme-diagnose van man als de ADHD-diagnose van zoon hebben slechts tot een cursusje psycho-educatie geleid en dat was het dan wel, qua hulp. Voor zoon was dat extra sneu, want op die psycho-educatie had ie het echt onwijs naar zijn zin met die gastjes die net zo waren als hij en na vier bijeenkomsten zag ie ze nooit meer. Hij was daar echt een beetje verdrietig over.
En op school gaan ze hem ook niet beter kunnen helpen als ie ineens een autist blijkt. Hij blijft dan immers externaliserend en lastig toch. Dus ja, ik zal de hemel prijzen als die medicijnen wat doen. En thuis hoeft ie ze niet, dat hebben we hem wel plechtig moeten beloven.
Zou jouw zoon dat wel graag willen denk je?
dinsdag 18 september 2018 om 01:53
Het gaat me er bij onze jongste vooral om dat de hulp op dit moment vastloopt. De focus ligt tot nu toe op de stress door epilepsie en NAH in ons gezin en het gepest worden op de basisschool. Maar zijn bijzondere gedrag kan net zo goed veroorzaakt worden door iets autistisch. Dat zit nogal in de familie. Als dat zo is, dan slaat de hulp die hij nu krijgt, nergens op.Lady*Voldemort schreef: ↑17-09-2018 21:50Dat laatste waag ik dus te betwijfelen. Zowel de autisme-diagnose van man als de ADHD-diagnose van zoon hebben slechts tot een cursusje psycho-educatie geleid en dat was het dan wel, qua hulp. Voor zoon was dat extra sneu, want op die psycho-educatie had ie het echt onwijs naar zijn zin met die gastjes die net zo waren als hij en na vier bijeenkomsten zag ie ze nooit meer. Hij was daar echt een beetje verdrietig over.
dinsdag 18 september 2018 om 07:07
Clonidine?Lady*Voldemort schreef: ↑17-09-2018 20:42Hij wil het vooral proberen vanwege zijn klasgenoten, die hij niet graag zou missen. Die druk vindt hij net als wij enorm stom, maar hij ziet nu wel in dat er vrij weinig keus is. Hij is ook een lastig geval hoor, ADHD en HIQ. Daar is niks voor hier in de regio. Hij zit nu in een havo-klas met voor de rest allemaal lieve internaliserende autisten en daar valt ie een beetje buiten de boot, vooral volgens de docenten dan want met de jongens kan ie het prima vinden.
En dat spul, tja. Ritalin hebben we al geprobeerd, dat was niks. We gaan nu voor clonidine, dat kreeg hij toen na dat malle auto-ongeluk ook en dat had geheel onvoorzien een hele goede invloed op zijn gedrag, mits in een hele lage dosis. Mocht dat ook niks worden dan weet ik het even ook niet meer maar ik ben in ieder geval blij dat er weer even een opening is.
Dat krijg ik tegen zweetaanvallen, werkt alleen niet zo goed als ik had gehoopt.
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 18 september 2018 om 08:35
Ik vind het behoorlijk ver gaan dat een school kan eisen dat jouw kind medicatie slikt,,wat zullen jullie je machteloos voelen.Lady*Voldemort schreef: ↑17-09-2018 21:50Dat laatste waag ik dus te betwijfelen. Zowel de autisme-diagnose van man als de ADHD-diagnose van zoon hebben slechts tot een cursusje psycho-educatie geleid en dat was het dan wel, qua hulp. Voor zoon was dat extra sneu, want op die psycho-educatie had ie het echt onwijs naar zijn zin met die gastjes die net zo waren als hij en na vier bijeenkomsten zag ie ze nooit meer. Hij was daar echt een beetje verdrietig over.
dinsdag 18 september 2018 om 11:48
Eisen kunnen ze niet, maar soms is het echt niet te doen met een kind in de klas en dan zou het wel ontzettend kunnen helpen.Vlinder1963 schreef: ↑18-09-2018 08:35Ik vind het behoorlijk ver gaan dat een school kan eisen dat jouw kind medicatie slikt,,wat zullen jullie je machteloos voelen.![]()
![]()
dinsdag 18 september 2018 om 11:57
Is dit niet een trol ? Anderhalf jaar geleden aangemeld, 'nieuwe account vanwege herkenbaarheid', topic over jongensnaam. Nu depressie van haar man waar ze behoorlijk onwetend over tekeer gaat, en een afspraak bij een psycholoog om 'meer te leren over depressie' psyche/partner-depressief-ik-kan-er-nie ... ges/427840
Ik vind het een vreemd topic, iets teveel over de top en dan ook het voeren van forummers die reageren. Wat denken jullie ?
Ik vind het een vreemd topic, iets teveel over de top en dan ook het voeren van forummers die reageren. Wat denken jullie ?
nounou
dinsdag 18 september 2018 om 12:26
zazamaenade schreef: ↑18-09-2018 11:57Is dit niet een trol ? Anderhalf jaar geleden aangemeld, 'nieuwe account vanwege herkenbaarheid', topic over jongensnaam. Nu depressie van haar man waar ze behoorlijk onwetend over tekeer gaat, en een afspraak bij een psycholoog om 'meer te leren over depressie' psyche/partner-depressief-ik-kan-er-nie ... ges/427840
Ik zou echt niet weten waarom dit topic ook maar in de buurt komt van een trol topic. Iemand heeft moeite om om te gaan met de depressie van haar man; dat is ten eerste heel normaal en ten tweede nou niet echt wereldschokkend leuk om mee te trollen en ten derde gaat ze gewoon heel normaal in op posts. Het is gewoon bijna saai zo normaal als dat topic is.
Ze maakt een afspraak met de psycholoog om meer te leren over de depressie van haar man EN om handvaten te krijgen hoe ze daar goed mee om kan gaan. Wat is daar nou trollerig aan? Wie jaagt ze hiermee nou 'lekker op de kast'?
dinsdag 18 september 2018 om 12:39
Inderdaad.
Uiteraard wil je liever dat het lukt zonder medicatie. Maar soms gaat het echt niet. En niemand wil dat hij uitvalt zonder dat je eerst alles hebt geprobeerd. Want dan ben je nog verder van huis.
dinsdag 18 september 2018 om 12:40
shifty schreef: ↑18-09-2018 12:26Ik zou echt niet weten waarom dit topic ook maar in de buurt komt van een trol topic. Iemand heeft moeite om om te gaan met de depressie van haar man; dat is ten eerste heel normaal en ten tweede nou niet echt wereldschokkend leuk om mee te trollen en ten derde gaat ze gewoon heel normaal in op posts. Het is gewoon bijna saai zo normaal als dat topic is.
Ze maakt een afspraak met de psycholoog om meer te leren over de depressie van haar man EN om handvaten te krijgen hoe ze daar goed mee om kan gaan. Wat is daar nou trollerig aan? Wie jaagt ze hiermee nou 'lekker op de kast'?
Er is iets in wat ze schrijft wat ik vreemd vind, de té voor de hand liggende antwoorden,en dat er gelijk zoveel heftigheid onderling ontstaat. Als er de laatste dagen niet zoveel trollen waren komen bovendrijven had ik hier zeker niet aan gedacht.
Als ik uitga van een trol denk ik dat het juist reuze leuk is om met zoiets pijnlijks te trollen, (gezien wat er op het topic voor Jonari werd geschreven) omdat er in dit topic best wat mensen meeschrijven met ervaring, zo te lezen, en de emoties al oplaaien. Denk aan iemand die het leuk vind de emoties op dit forum flink op te stoken.
Ik heb er zelf overigens ook ervaring mee, depressie in een relatie, van beide kanten van de lijn.
Maar goed, ik vroeg het me gewoon af, en was benieuwd hoe anderen hiernaar keken. Ik ben er niet bepaald trots op dit topic met wantrouwen te bekijken, overigens.
nounou
dinsdag 18 september 2018 om 14:10
dinsdag 18 september 2018 om 14:12
En met de overgang naar de middelbare school begon toen zo goed! Misschien eens inderdaad op nieuw laten testen? Hij moet nog zoveel jaar in de schoolbanken zitten. Sterkte met alles!
dinsdag 18 september 2018 om 14:24
Ja precies. Ik ben zelf ook helemaal geen tegenstander van medicatie in dit soort gevallen, maar ik ben er wel tegen een veertienjarige (die nog met steekhoudende argumenten komt ook) min of meer te dwingen spullen te slikken die hij niet wil. Als dat al zou lukken. Gelukkig heeft ie zich nu wel bereid verklaard het te proberen, dus we gaan het zien.
dinsdag 18 september 2018 om 15:39
Maf he, dat op de man schrijven niet op prijs gesteld wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 18 september 2018 om 15:50
zazamaenade schreef: ↑18-09-2018 12:40Er is iets in wat ze schrijft wat ik vreemd vind, de té voor de hand liggende antwoorden,en dat er gelijk zoveel heftigheid onderling ontstaat. Als er de laatste dagen niet zoveel trollen waren komen bovendrijven had ik hier zeker niet aan gedacht.
Als ik uitga van een trol denk ik dat het juist reuze leuk is om met zoiets pijnlijks te trollen, (gezien wat er op het topic voor Jonari werd geschreven) omdat er in dit topic best wat mensen meeschrijven met ervaring, zo te lezen, en de emoties al oplaaien. Denk aan iemand die het leuk vind de emoties op dit forum flink op te stoken.
Ik heb er zelf overigens ook ervaring mee, depressie in een relatie, van beide kanten van de lijn.
Maar goed, ik vroeg het me gewoon af, en was benieuwd hoe anderen hiernaar keken. Ik ben er niet bepaald trots op dit topic met wantrouwen te bekijken, overigens.
Wat een kansloos dom gelul in dat topic. Hij moet maar gewoon naar buiten en wat leuks gaan doen