Napraattopic Deel 103

28-08-2018 20:45 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nemaìn’ schreef:
31-08-2018 20:04
Ik kan wel wat voorbeeldjes verzinnen.
Nou graag. Ik kan niet veel verzinnen dus blijkbaar.
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:05
Nou heel simpel, gewoon typen. Je gaat me niet vertellen dat ze hier allemaal geweldadige overvallen hebben overleefd. Dus waar moet je ptss van krijgen dan. Dat de bakker geen brood meer heeft?

Hemel.
Je snapt niet heel veel van je medemens hè?
nina1966 schreef:
31-08-2018 19:54
Is ptss het nieuwe hoogbegaafd of autisme oid? Jan en alleman zit er maar mee thuis lijkt het.
Kijk als je kindertjes in vlammen op hebt zien gaan of de bommen je om de oren vlogen snap ik het Maar waar kan je in het dagelijks leven nou in hemelsnaam ptss van oplopen.

Van heel veel dingen.
Nou ja je kunt ook verkracht zijn door je vader of zo.

Vind het wel opmerkelijk dat die diagnose steeds voor bij komt dat wel. En dat topic er over vind ik behoorlijk op bieden tegen elkaar en nodigt mij iig niet uit tot daar schrijven of zo. Maar PTSS is natuurlijk niet alleen wegens een overval of je eigen kinderen dood zien gaan, of een bom op je huis etc.
the_Wicked_Witch schreef:
31-08-2018 20:07
Hemel.
Je snapt niet heel veel van je medemens hè?
Ik sluit me hierbij aan voordat ik iets heel lelijks ga zeggen.
Ik ga op dat domme gezwets maar niet in. Beter voor alle partijen.

Ik heb een Provence rosé met een grote reep Tony Chocolonely met caramel en zeezout. Helemaal alleen voor mij. De man heeft een melkchocolade met hazelnoot. En we kijken voetbal.

Is even wennen hoor Noes, op de vrijdagavond :proud:
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:06

Misbruik
Mishandeling
Overval
Echtscheiding
Ongeluk
Brand
yasmijn schreef:
31-08-2018 20:10
Ik ga op dat domme gezwets maar niet in. Beter voor alle partijen.

Ik heb een Provence rosé met een grote reep Tony Chocolonely met caramel en zeezout. Helemaal alleen voor mij. De man heeft een melkchocolade met hazelnoot. En we kijken voetbal.

Is even wennen hoor Noes, op de vrijdagavond :proud:
Beter, geniet ervan!
Yasna schreef:
31-08-2018 20:11
Misbruik
Mishandeling
Overval
Echtscheiding
Ongeluk
Brand
Laat toch gaan.
Yasna schreef:
Misbruik
Mishandeling
Overval
Echtscheiding
Ongeluk
Brand
Het sop is de kool niet waard.
[quote
anoniem_69176b9c77370 wijzigde dit bericht op 31-08-2018 20:13
93.62% gewijzigd
yasmijn schreef:
31-08-2018 20:13
Is voetbal op vrijdag beter? :proud:
Had toch liever nog de zondag gehad. :lol:
He jakkes er gaat van alles mis met quoten
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:06
Open een topic?
Yasna schreef:
Misbruik
Mishandeling
Overval
Echtscheiding
Ongeluk
Brand
Ach kom op nou, van een scheiding?? Of brand (zonder dat je daar levend verbrande mensen bij hebt weg zien rennen}
Dan zou ik drie dubbel ptss moeten hebben.
moeder gaat dood Check,
2 x brand Check, 1 x buren en moest ik ontruimd en 1x vlak voor me terwijl ik met zoon op de tram stond te wachten Autootje ontploft suriname plein.
Overval, Check
Mishandeling Check
Ga me nou niet vertellen dat je daar allemaal maar ptss van krijgt , sorry hoor maar dat zijn toch echt dingen die gewoon bij het leven horen en waar je je maar een beetje tegen moet verzetten.
Btw autisme is ook erg maar dat is volgens hier ook een hype en krijgt iedereen maar een etiketje. Evenals gluten/tarwe intolerantie.
Ik vind het gewoon heel raar dat ineens zo veel mensen ptss hebben. En nee dat krijg je echt niet van een echtscheiding of je auto in de prak rijden hoor.
ZIekte van jezelf of een geliefde)
Ontvoering
Inbraak
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:17
Ach kom op nou, van een scheiding?? Of brand (zonder dat je daar levend verbrande mensen bij hebt weg zien rennen}
moeder gaat dood Check,
2 x brand Check, 1 x buren en moest ik ontruimd en 1x vlak voor me terwijl ik met zoon op de tram stond te wachten Autootje ontploft suriname plein.
Overval, Check
Mishandeling Check
Ga me nou niet vertellen dat je daar allemaal maar ptss van krijgt , sorry hoor maar dat zijn toch echt dingen die gewoon bij het leven horen en waar je je maar een beetje tegen moet verzetten.

:rofl:
Gelukkig ga jij daar niet over, dat scheelt.
nina1966 schreef:
moeder gaat dood Check,
Overval, Check
Mishandeling Check
Ik zeg niet dat je er automatisch PTSS van krijgt. Maar het kán.

Dat jij geen PTSS hebt ontwikkeld, betekent niet dat niemand dat kan ontwikkelen he?

Wat denk je wat het met je doet als je kind overlijdt bijvoorbeeld?
yasmijn schreef:
31-08-2018 20:13
Nee, beter met wat je aan het eten en drinken bent en voetbal op vrijdag is ook beter dan dat hele domme gezwets moeten lezen wat hier getypt wordt door een persoon.
nina1966 schreef:
moeder gaat dood Check,
Overval, Check
Mishandeling Check
Het is een extreme reactie van het lichaam en dan ook niet meteen 1 op 1 te koppelen aan de ernst van de situatie zo als jij het voor ogen hebt.

Dus waar jij of ik niet op reageren, kan een ander dat wel hebben. Nu kan je zelf er overheen zetten wel een goed advies zijn, en ik heb mijn bedenkingen ook wel bij dat ene topic waar bij iemand zelfs continu haar man bij zich moet hebben als zij haar tanden poetst, maar uiteindelijk heeft dat er dan niet zo veel mee te maken. Met de diagnose.
nina1966 schreef:
moeder gaat dood Check,
Overval, Check
Mishandeling Check
Maar jij bent gewoon écht een bikkel.
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:19
Btw autisme is ook erg maar dat is volgens hier ook een hype en krijgt iedereen maar een etiketje. Evenals gluten/tarwe intolerantie.
Ik vind het gewoon heel raar dat ineens zo veel mensen ptss hebben. En nee dat krijg je echt niet van een echtscheiding of je auto in de prak rijden hoor.
Kun jij alsjeblieft je vingers van dat toetsenbord halen?
Coconuts12 schreef:
31-08-2018 20:20
Nee, beter met wat je aan het eten en drinken bent en voetbal op vrijdag is ook beter dan dat hele domme gezwets moeten lezen wat hier getypt wordt door een persoon.
👍🏻😂
nina1966 schreef:
31-08-2018 20:19
Nee, maar je lichaam kan er wel op reageren. Ik heb een ernstig auto ongeluk gehad, en heb nu soms nog dat ik in eens onrustig ben en angstig als er iets gebeurt in de auto dat daar op doet lijken, of me ergens aan herinnert. Dat is een voorbeeld dan, van hoe een lichaam kan reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven