Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:25
Hetvrijewoord schreef: ↑20-10-2018 11:18Als je die racisten nou gewoon eens een keer bij forumnaam noemt?
Lijkt me verhelderend.
Want 'persoonlijk worden' staat wel in je boekje over discussie technieken?

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:30
fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 11:24Ik vind helemaal niet dat mensen die openlijk en meermaals op dit forum meningen als "alle zwarte mensen zijn lelijk" of "allochtonen hebben nog nooit iets aan deze maatschappij bijgedragen" delen erbij horen. Wat mij betreft zouden dergelijke mensen helemaal niet thuis horen op een niet-extreemrechtse site.
Ok, maar dat is een gemakkelijke. In dit voorbeeld koppel je een scheeftrekker aan een racist. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon scheeftrekkers die geen racist zijn. Maar bijvoorbeeld vooral meningloos lopen te zuigen.

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:30

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:33
Hetvrijewoord schreef: ↑20-10-2018 11:30Luister, als je het continue over racisten hebt in bepaalde topics dan moet je gewoon eens helder communiceren in plaats van iets roepen en snel de benen nemen.
Ah, de vraag niet beantwoorden door je stelling er gewoon weer in te gooien, staat uiteraard wel in je boekje over discussietechnieken.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:34
Oh, nou, ik heb dan ook vooral moeite -en al heel lang - met het racisme hier op het forum. Over andere zaken mogen anderen zich druk maken, ik vind dit ene issue wel genoeg om over te blijven zeiken.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 20 oktober 2018 om 11:59
Dat zijn nog de ergste inderdaad.
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 12:47
1.06% gewijzigd
.
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:02
Ik vind het interessant en nuttig om kennis te nemen van denkbeelden die bij mensen leven Ook als die extreem zijn. Daarom vind ik jouw posts vaak ook interessant.fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 11:24Ik vind helemaal niet dat mensen die openlijk en meermaals op dit forum meningen als "alle zwarte mensen zijn lelijk" of "allochtonen hebben nog nooit iets aan deze maatschappij bijgedragen" delen erbij horen. Wat mij betreft zouden dergelijke mensen helemaal niet thuis horen op een niet-extreemrechtse site.
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 12:03
2.49% gewijzigd
.

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:25
Dat is wel de basis ja, voor een zinvolle discussie.
Heb je meer aan dan aan dom gegniffel. Dat is alleen maar irritant.
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 12:39
16.35% gewijzigd
.

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:26
Ah ik begrijp hier uit dat je het boekje wel gelezen hebt, maar de moeilijke woorden niet zo goed snapt.
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:26
Het bijzondere vind ik dat die vrijheid van meningsuiting heul belangrijk is voor die bepaalde groep.shifty schreef: ↑20-10-2018 11:18En het is ook de vraag of we het wel willen oplossen. Volgens mij zijn de meeste het er wel mee eens dat een constructief gesprek leuker is dan een discussie met tunnelvisionisten. Ook lijkt de hoeveelheid tunnelvisionisten klein ten opzichte van de impact die ze hebben op de sfeer en de vorm van de discussie. Met name de extremere tunnelvisionisten, die de verhouding nogal scheef trekken, zijn best goed zichtbaar hier. Maar op het moment dat iemand zegt dat het wel eens tijd wordt om zo'n scheeftrekker van het podium af te flikkeren komt de CVM (Commissie voor Vrijheid van Meningsuiting) je enthousiast terugfluiten want ook de scheeftrekker hoort erbij; cumbaja.
Maar als je suggereert dat bijvoorbeeld Sylvana of de anti pieten óók vrijheid van meningsuiting hebben, dan is dat ineens iets wat ter discussie staat en 'zijn andere zaken belangrijker'.
De neonazi demonstratie in North Carolina, waar nota bene een dode is gevallen, werd hier heftig verdedigd onder het mom van "vrije rechten". Ondanks dat toen helemaal niet gediscussieerd werd over "verbieden" maar mensen gewoon hun afschuw uitspraken. Maar bij de wegblokkade wordt er gesuggereerd lintjes te geven.
Maar verder is het niet selectief hoor

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30
Discussiëren om het discussiëren met inzet van technieken kan best leuk zijn. Maar als die technieken worden gebruikt om de aandacht af te leiden van de boodschap wordt het al gauw minder gezellig. Het valt me tenminste op dat de pleitbezorgers van 'juiste' discussietechnieken dat vooral doen in discussies zoals deze. Alsof ze zeggen willen 'nee hoor, ik ben juist heel erg tegen racisme en zo, ik discussieer alleen maar'. Vermoorde onschuld noemen wij dat thuis.

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:43
Goed, jullie als oudgedienden zullen wel veel beter weten wie die racisten zijn, maar als relatief nieuwkomer vind ik het vrij bizar dat ook mensen die alleen maar een kritische noot ergens bij plaatsen op actueel ook meteen onder de racisten worden geschaard.Lady*Voldemort schreef: ↑20-10-2018 12:30Discussiëren om het discussiëren met inzet van technieken kan best leuk zijn. Maar als die technieken worden gebruikt om de aandacht af te leiden van de boodschap wordt het al gauw minder gezellig. Het valt me tenminste op dat de pleitbezorgers van 'juiste' discussietechnieken dat vooral doen in discussies zoals deze. Alsof ze zeggen willen 'nee hoor, ik ben juist heel erg tegen racisme en zo, ik discussieer alleen maar'. Vermoorde onschuld noemen wij dat thuis.

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:45
Iemand die te beroerd is om gewoon een hand te geven, omdat ie zo driftig met z'n fatsoensboekje loopt te wapperen, is anders best vermakelijk.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 12:46
1.81% gewijzigd

zaterdag 20 oktober 2018 om 12:46
Dat is inderdaad het grootste probleem. Iemand die een BN’er een zwart subsidiesponsje noemde had ik meteen van mijn forum geflikkerd. Maar nee hoor, dat gebeurt zelfs niet bij dit soort uitingen waar niet eens over te discussiëren valt of het racistisch is of niet. Deze persoon doet nog steeds gezellig mee op Actueel.fashionvictim schreef: ↑20-10-2018 11:11
Uiteindelijk komt het allemaal weer neer op een gebrek aan daadkracht en ballen van Viva zelf. Kennelijk zijn zij erop gebrand om op dit forum een podium te geven aan extreem rechts en racisme, maar ze zijn dan weer niet mans genoeg om daar gewoon voor uit te komen.
Als Viva-moderators dit soort types aan zou pakken scheelt dat een heleboel.
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:54
Ook zo’n mooi voorbeeld van niet modereren. In 2015/2016 was het vluchtelingentopic nog actueel. Nu is het een clubhuis voor het posten van berichten wat vluchtelingen fout doen. Zo kun je ook wel een algemeen Brabant topic of algemeen Amsterdam topic openen en daar alle berichtjes in stoppen over een individu uit die provincie of plaats die iets tegen de wet doet.TanteBedelia schreef: ↑20-10-2018 12:42Dit.
Een discussie kan best leuk zijn, maar dan is het na een avondje ook klaar met dat onderwerp, behalve hier op de viva, kan je rustig vluchtelingentopic 1 tot met 20 openen.
De discussie kan op de viva jarenlang doorgaan. Discussie tussen haakjes dan.