Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat is er tot nu toe aan bugs opgelost? Sinds 3-8-2017

Bron: profile/197998/posts

- Loepen/alle reacties bekijken
- Meerdere pagina’s in actieve en nieuwe topics
- Spam in sportpijler
- Navigeren van topic naar pijler
- De functie om topics favoriet te maken en reacties te bookmarken is sinds gisteren verbeterd maar daardoor moest de wijzig-knop het helaas ontgelden. Ik ben blij jullie te melden dat deze nu weer werkt.
- spamprobleem (29-3-2108)
- bad gateway
- general error
- url’s aanklikbaar
- Je motto is weer te zien nadat je een bericht gequote hebt.
- Motto’s zijn ook op mobiel weer zichtbaar
- Je komt weer bij je laatst gelezen bericht in een topic terecht. Dit werkt alleen als je altijd op hetzelfde device het forum bezoekt en als je browser niet privé staat.
- Het forum via de VIVA app heeft een update gekregen. Hierdoor is de forum stabieler en sneller bereikbaar via de applicatie. In de toekomst gaan we de app verder verbeteren.
- Ongewenste witruimtes zijn weggehaald, hierdoor hoef je minder ver te scrollen.
- Op mobiel/tablet hebben we een ‘lees meer’-button geplaatst, dit bevordert de laadtijd van het forum, zodat je op je mobiel sneller kunt forummen.
- Nieuwe zijbalk op desktop. Als ingelogde forummer heb je de bevoegdheid om deze in te klappen. Hierdoor verdwijnen ook de twee advertenties.
- Door de nieuwe update kunnen we vanaf vandaag accounts 'onloepbaar' (is dat een woord :?:) maken, hiervoor was dat niet mogelijk.
De accounts die de afgelopen maanden op anoniem zijn gegaan zullen binnenkort ook niet meer loepbaar zijn.
- Sinds vanmorgen werkte het loepen niet naar behoren. Dit zou nu weer moeten werken.
- De blokkeer/negeerfunctie is gefikst.
- Daarnaast zou het uitlogprobleem opgelost moeten zijn.
- De laatste weken is de IT-afdeling bezig geweest met de advertenties op het forum. Veel van jullie hadden hier erg last van, mede omdat ze ook zo groot waren. Dat zou nu een stuk minder moeten zijn.

Conclusie: er is nagenoeg niets opgelost en al helemaal niets noemenswaardigs.
feow schreef:
20-10-2018 16:38
Ik denk juist dat die grens het probleem is.
Want als je per bericht leest gaan mensen helemaal niet zo vaak over de grens.
En valt er dus ook weinig te modereren.

Terwijl er wel heel veel geframed wordt, en al lang niet meer omdat 'je hier zeker niets over mag zeggen in Nederland' maar bewust om op te jutten en te framen.

Maar ik word er uiteindelijk best blij van dat de grote belletjestrekroerganger niet veel meer klapvee heeft gekregen dat een klein zeer aanwezig en devoot groepje wat zichzelf in mijn ogen treurig snel en treurig vaak voor schut zet.

Ik zie gelukkig nergens dat de oen met zijn klapvee meer begrip of meer aanhang krijgt. Integendeel. Wel jammer dat ze het toch voor elkaar krijgen om zo'n groot stempel te drukken op een pijler. Omdat het niet meer prettig of mogelijk is om tussen zo veel ongenuanceerde framing te twijfelen of geen stelling te nemen.
Ze lijken er een groot stempel op te drukken. Maar dat komt m.i. meer doordat ánderen steeds zo heftig op reageren, en ook steeds extremer. En daarbij weer hun eigen klapvee meenemen. Het maakt je hier erg populair om mee te klappen, dus gebeurt dat steeds meer. Zwaan-kleef-aan.
De racisme bestrijders maken het probleem daardoor veel groter dan het zou hoeven zijn. Wat je aandacht geeft groeit.
.
impala schreef:
20-10-2018 20:47
Ze lijken er een groot stempel op te drukken. Maar dat komt m.i. meer doordat ánderen steeds zo heftig op reageren, en ook steeds extremer. En daarbij weer hun eigen klapvee meenemen. Het maakt je hier erg populair om mee te klappen, dus gebeurt dat steeds meer. Zwaan-kleef-aan.
De racisme bestrijders maken het probleem daardoor veel groter dan het zou hoeven zijn. Wat je aandacht geeft groeit.
Ach ja, de een klapt mee met de racisten en de ander met de racismebestrijders. Dus iets van eigen keuze zit er toch wel in niewaar, in dat meegeklap.
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En dan heb je ook nog de notoire plaatjesklappers :facepalm:
Lady*Voldemort schreef:
20-10-2018 21:39
Ach ja, de een klapt mee met de racisten en de ander met de racismebestrijders. Dus iets van eigen keuze zit er toch wel in niewaar, in dat meegeklap.
Als dat de enige keus is die je hebt is een discussie snel klaar. Misschien voortaan alleen nog maar een poll.. In welke hoek wil je staan..
Scheelt weer 80 pagina's aan posts doornemen.
yette schreef:
20-10-2018 15:57
Het is ook ontzettend moeilijk. Maar er moet gewoon een knoop doorgehakt worden. Door geen duidelijke grens te stellen, bieden ze een podium aan hele nare mensen die langzaam maar zeker de actueelpijler om zeep helpen. Het is steeds weer hetzelfde asociale gezuig en gedram. Als forumbeheer geen grens aangeeft, wordt het alleen maar erger. Nog even en Pegida komt hier discussietechnieken oefenen.

Dus het maakt niet zo uit of forumbeheer een fatsoenlijke grens KAN aangeven, forumbeheer MOET een grens aangeven.
Je kan op actueel juist nauwelijks meer schrijven wat je écht denkt, alles moet driedubbel verpakt worden in fluwelen handschoentjes. Ik doe vaak de moeite al niet meer, want je hebt er zo 'n ban aan je reet hangen vanwege het valse gestaf van mensen met 'n tegengestelde mening.
redbulletje schreef:
20-10-2018 22:04
Je kan op actueel juist nauwelijks meer schrijven wat je écht denkt, alles moet driedubbel verpakt worden in fluwelen handschoentjes. Ik doe vaak de moeite al niet meer, want je hebt er zo 'n ban aan je reet hangen vanwege het valse gestaf van mensen met 'n tegengestelde mening.
Dat is op het hele forum.

Verder vind ik het op actueel vaak een hoop gebraak en dus oninteressant.

Wim Kok is dood.
Christel78 schreef:
20-10-2018 22:02
Als dat de enige keus is die je hebt is een discussie snel klaar. Misschien voortaan alleen nog maar een poll.. In welke hoek wil je staan..
Scheelt weer 80 pagina's aan posts doornemen.
Zelfs die poll is al lang niet meer nodig.
redbulletje schreef:
20-10-2018 22:04
Jij was toch degene die vond dat ‘zwart subsidiesponsje’ een leuke en origineel bedachte term was en die bovendien totaal niet racistisch laat staan stafwaardig was?
Gelukkig post jij niet op actueel inderdaad. Het is daar al erg genoeg
Sowieso RB, als je hier meerdere bannen wegens racisme bijeen weet te sprokkelen moet je echt aardig je best doen hoor. Zo verschrikkelijk snel vinden ze hier iets niet racistisch.
Lilli-Putter schreef:
20-10-2018 22:33
Jij was toch degene die vond dat ‘zwart subsidiesponsje’ een leuke en origineel bedachte term was en die bovendien totaal niet racistisch laat staan stafwaardig was?
Gelukkig post jij niet op actueel inderdaad. Het is daar al erg genoeg

Welk deel van zwarte subsidiespons is precies het probleem? Ik gok het eerste. Sylvana profileert zichzelf nadrukkelijk op basis van haar huidskleur. Dan mogen anderen dat niet doen?
.
impala schreef:
20-10-2018 23:30
Welk deel van zwarte subsidiespons is precies het probleem? Ik gok het eerste. Sylvana profileert zichzelf nadrukkelijk op basis van haar huidskleur. Dan mogen anderen dat niet doen?
Het ging niet over Sylvana
bethweeter schreef:
20-10-2018 23:44
Het ging niet over Sylvana
Oh. Daar ging ik vanuit omdat ik hem wel goed gevonden vond, in haar geval. En het hier nu steeds over haar gaat.
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 23:50
13.02% gewijzigd
.
yette schreef:
20-10-2018 13:21
Dat is inderdaad irritant en het gebeurt net zo goed andersom. Sommige mensen zijn zó simpel dat ze maar in twee hokjes kunnen denken: wij en zij.
Ja, dit. Of het simpel genoemd kan worden weet ik niet, maar de hokjes lijken een gesprek dan in de weg te zitten. Ik heb er ook wel eens last van hoor en wat maakt me dat dan? Simpel of gewoon menselijk? Wellicht is menselijk zijn wel simpel. Dat zal het zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
impala schreef:
20-10-2018 23:47
Oh. Daar ging ik automatisch vanuit omdat ik hem wel goed gevonden vond, in haar geval.
Ik vind het in geen enkel geval goed gevonden.
Jezus krijst zeg :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
20-10-2018 23:51
Jezus krijst zeg :facepalm:
:proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pfffffffffffffffff.
Enn schreef:
20-10-2018 23:49
Ja, dit. Of het simpel genoemd kan worden weet ik niet, maar de hokjes lijken een gesprek dan in de weg te zitten. Ik heb er ook wel eens last van hoor en wat maakt me dat dan? Simpel of gewoon menselijk? Wellicht is menselijk zijn wel simpel. Dat zal het zijn.
Ordening aanbrengen door in hokjes te denken, is volgens mij gewoon menselijk. Maar hoe genuanceerder je de zaken ziet, hoe meer hokjes je uiteindelijk overhoudt.
Nemaìn’ schreef:
20-10-2018 20:37
Wat is er tot nu toe aan bugs opgelost? Sinds 3-8-2017

- Je komt weer bij je laatst gelezen bericht in een topic terecht. Dit werkt alleen als je altijd op hetzelfde device het forum bezoekt en als je browser niet privé staat

Nee hoor, ik kom nog steeds bij mijn eerste bericht uit. En ja, ik forum altijd via mijn telefoon en niet via een privétabblad.
Trotter schreef:
21-10-2018 06:46
Nee hoor, ik kom nog steeds bij mijn eerste bericht uit. En ja, ik forum altijd via mijn telefoon en niet via een privétabblad.
Wat bedoelen ze met browser op privé?

Ik forum zowel telefoon als laptop, maar ook als ik meerdere keren achter elkaar het zelfde device gebruik blijf ik stug terugkeren naar mijn eerste post in een topic. Nooit naar 'n vervolgpost, laat staan naar mijn laatst gelezen post.
Maar hoe forummen jullie dan? Ik via actieve topics, als ik het op wolkje klik kom ik bij de laatste post uit. Echt de laatste post, niet míjn laatste post.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik forum via 'gereageerd' dus enkel de topics waar ik zelf aan heb deelgenomen. Maar net even de proef op de som genomen en via actieve topics kom ik bovenaan pagina 1 uit. Dus dat werkt ook niet.
Bij topics waarin ik nooit heb gereageerd, kom ik op de eerste pagina terecht.

Bij topics waar ik wel op heb gereageerd kom ik bij mijn eerste reactie uit. Dus in het geval van deze Napraat: binnenkomst steevast op pagina 33, doorklikken naar de laatste pagina en vervolgens terug bladeren naar waar ik gebleven was.

Soms laadt de pagina trouwens maar drie berichten en ontbreekt het 'lees meer' knopje. Dan moet ik refreshen om dat knopje te zien en verder naar beneden te kunnen scrollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven