Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
bethweeter schreef:
20-10-2018 12:46
Dat is inderdaad het grootste probleem. Iemand die een BN’er een zwart subsidiesponsje noemde had ik meteen van mijn forum geflikkerd. Maar nee hoor, dat gebeurt zelfs niet bij dit soort uitingen waar niet eens over te discussiëren valt of het racistisch is of niet. Deze persoon doet nog steeds gezellig mee op Actueel.
Als Viva-moderators dit soort types aan zou pakken scheelt dat een heleboel.
Nou, dit dus. Maar in plaats daarvan komt er eerst het excuus dat ze nu eenmaal niet alles kunnen zien (waarom niet, eigenlijk? Ik ken grotere fora die niet bij een miljoenenbedrijf horen waar het de moderators prima lukt om alles te zien) , dan het verzoek om dergelijke berichten te staffen, maar als je dat vervolgens doet krijg je of zelf een ban of de mededeling dat Viva het beoordeeld heeft maar niks mis met die post vindt.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 20-10-2018 13:14
Reden: voor de hand liggende conclusie maar verwijderd ivm risico op eliminatie.
1.99% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
20-10-2018 13:09
Nou, dit dus. Maar in plaats daarvan komt er eerst het excuus dat ze nu eenmaal niet alles kunnen zien (waarom niet, eigenlijk? Ik ken grotere fora die niet bij een miljoenenbedrijf horen waar het de moderators prima lukt om alles te zien) , dan het verzoek om dergelijke berichten te staffen, maar als je dat vervolgens doet krijg je of zelf een ban of de mededeling dat Viva het beoordeeld heeft maar niks mis met die post vindt.

En als je dan mailt, dan besluiten ze op een gegeven moment gewoon niet meer te antwoorden. Onbeschoftheid ten top.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 13:17
2.63% gewijzigd
Star² schreef:
20-10-2018 13:11
En als je dan mailt, dan besluiten ze op een gegeven moment gewoon niet meer te antwoorden. Onbeschoftheid ten top.
Ja, precies.
Am Yisrael Chai!
En ik zwaai vast. :hello:
Am Yisrael Chai!
Star, wijzig mijn quote even. Please. :lips:
Am Yisrael Chai!
Done.
snug schreef:
20-10-2018 12:43
Goed, jullie als oudgedienden zullen wel veel beter weten wie die racisten zijn, maar als relatief nieuwkomer vind ik het vrij bizar dat ook mensen die alleen maar een kritische noot ergens bij plaatsen op actueel ook meteen onder de racisten worden geschaard.
Dat is inderdaad irritant en het gebeurt net zo goed andersom. Sommige mensen zijn zó simpel dat ze maar in twee hokjes kunnen denken: wij en zij.
impala schreef:
20-10-2018 12:56
Die wil mensen geen hand geven? Nou ja laat maar, ik laat deze wel aan me voorbij gaan. Het is dat het gezegd werd als reactie op mij.

Wat LV ook zegt, het is een soort oneigenlijk gebruik van fatsoensnormen.

Prima om je te houden aan een fatsoenlijke manier van discussiëren. Maar niet prima als je manier van discussiëren bestaat uit het roepen van discussieregeltjes, die je dan ook nog vooral van toepassing vindt op anderen, maar zelf niet hanteert. Je camoufleert dan het feit dat je een oneigenlijke discussie voert door heel hard te roepen dat anderen zich niet aan de discussieregels houden (je=algemeen, niet jij).

Jij reageerde wat negatief op Pipestrello die ook moest grinniken om het kromme van wat hvw doet. Het was dus geen grinniken tegen discussienormen, maar grinniken over iemand die ze wel hard roept maar ze zelf overduidelijk niet toe past. Vandaar dat ik weer op jouw post reageerde om dat aan te geven.
Ik denk gewoon dat ze bij Viva geen duidelijke grens willen aangeven waar racisme precies begint. Zelf vind ik iets al snel racisme, of het nou positieve of negatieve vooroordelen zijn, of je ze nou over een ander hebt of over jezelf. In mijn eentje vind ik het al lastig om voor mezelf te bepalen waar toelaatbaar racisme ophoudt en ontoelaatbaar racisme begint. Ik denk dat iedereen daarin een andere grens stelt en dat je er samen tot in den treure over door kan zeuren.

Viva moet hierin dus maar eens haar verantwoordelijkheid nemen en bepalen waar ze die grens trekken.
yette schreef:
20-10-2018 13:50
Ik denk gewoon dat ze bij Viva geen duidelijke grens willen aangeven waar racisme precies begint. Zelf vind ik iets al snel racisme, of het nou positieve of negatieve vooroordelen zijn, of je ze nou over een ander hebt of over jezelf. In mijn eentje vind ik het al lastig om voor mezelf te bepalen waar toelaatbaar racisme ophoudt en ontoelaatbaar racisme begint. Ik denk dat iedereen daarin een andere grens stelt en dat je er samen tot in den treure over door kan zeuren.

Viva moet hierin dus maar eens haar verantwoordelijkheid nemen en bepalen waar ze die grens trekken.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar in theorie met je eens.
.
yette schreef:
.
En dat dan ook doorgeven aan elke nieuwe stagiaire of junior moderator.

Wat zeg ik: een voorstel doen over de kaders van het toelaatbare op dit gebied, is een mooie stageopdracht. ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
shifty schreef:
20-10-2018 13:25
Wat LV ook zegt, het is een soort oneigenlijk gebruik van fatsoensnormen.

Prima om je te houden aan een fatsoenlijke manier van discussiëren. Maar niet prima als je manier van discussiëren bestaat uit het roepen van discussieregeltjes, die je dan ook nog vooral van toepassing vindt op anderen, maar zelf niet hanteert. Je camoufleert dan het feit dat je een oneigenlijke discussie voert door heel hard te roepen dat anderen zich niet aan de discussieregels houden (je=algemeen, niet jij).

Jij reageerde wat negatief op Pipestrello die ook moest grinniken om het kromme van wat hvw doet. Het was dus geen grinniken tegen discussienormen, maar grinniken over iemand die ze wel hard roept maar ze zelf overduidelijk niet toe past. Vandaar dat ik weer op jouw post reageerde om dat aan te geven.
Ik volg je niet. Maar dat komt misschien omdat ik sowieso uitcheck als iemand die domme grinnik smiley plaatst. Dan neem ik je niet meer serieus. Als je kritiek hebt op iemand, breng dat dan normaal onder woorden.
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 14:30
0.00% gewijzigd
.
|Courage| schreef:
20-10-2018 14:12
.
En dat dan ook doorgeven aan elke nieuwe stagiaire of junior moderator.

Wat zeg ik: een voorstel doen over de kaders van het toelaatbare op dit gebied, is een mooie stageopdracht. ;-D
:proud:
Als dat lukt, mag die stagiair van mij direct een titel achter zijn naam krijgen !
.
Ik vind dit filmpje van Asscher nog altijd erg goed en een goede graadmeter. Zou je het ook zo tegen je moeder, de baas of je buurvrouw zeggen? (En nee, ik ben geen ‘kneiterlinkse PvdA’er)

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 64%2F&_rdr
Pipistrello schreef:
20-10-2018 12:03
:hihi:
Als je technieken maar kloppen hé.
Ik had eerder natuurlijk een knipoog erbij moeten zetten, dom van mij.
Niet alles te serieus nemen, deed ik ook niet toen in het zwarte pieten topic (waar ik als pro werd weggezet, wat niet klopte) alles op 'discussietechniek' werd gegooid om de discussie om zeep te helpen.
Degene die daar meeschreven weten precies wie het daar zich daar 'schuldig' aan maakte. Ging helegaar nergens meer over.

Wat niet wil zeggen dat het continu gebruiken van drogredenaties een leuke discussie wel in de weg staat.
Hetvrijewoord schreef:
20-10-2018 15:06
Ik had eerder natuurlijk een knipoog erbij moeten zetten, dom van mij.
Niet alles te serieus nemen, deed ik ook niet toen in het zwarte pieten topic (waar ik als pro werd weggezet, wat niet klopte) alles op 'discussietechniek' werd gegooid om de discussie om zeep te helpen.
Degene die daar meeschreven weten precies wie het daar zich daar 'schuldig' aan maakte. Ging helegaar nergens meer over.

Wat niet wil zeggen dat het continu gebruiken van drogredenaties een leuke discussie wel in de weg staat.

De discussie daar werd wel door meer zaken om zeep geholpen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Hetvrijewoord schreef:
20-10-2018 11:18
Als je die racisten nou gewoon eens een keer bij forumnaam noemt?
Lijkt me verhelderend.

Grapjas.
Dan heb je meteen een ban te pakken.
Doe zelf maar wat moeite om erachter te komen wie racistische uitspraken doet, is echt niet moeilijk hier.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 15:15
0.31% gewijzigd
Quaintrelle schreef:
20-10-2018 15:13
De discussie daar werd wel door meer zaken om zeep geholpen.

Ben ik met je eens, dit was er een van.
yette schreef:

Ik denk vooral dat ze het niet KUNNEN.
Am Yisrael Chai!
bethweeter schreef:
20-10-2018 14:52
Ik vind dit filmpje van Asscher nog altijd erg goed en een goede graadmeter. Zou je het ook zo tegen je moeder, de baas of je buurvrouw zeggen? (En nee, ik ben geen ‘kneiterlinkse PvdA’er)

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 64%2F&_rdr
Leuke reactie van hem. En heel erg waar en eens.
Am Yisrael Chai!
snug schreef:
20-10-2018 12:43
Goed, jullie als oudgedienden zullen wel veel beter weten wie die racisten zijn, maar als relatief nieuwkomer vind ik het vrij bizar dat ook mensen die alleen maar een kritische noot ergens bij plaatsen op actueel ook meteen onder de racisten worden geschaard.
Ik merk wel dat mensen die veel op internet vertoeven, inclusief ikzelf, nuance verliezen.
Het is dan heel verfrissend om dezelfde gesprekken irl met mensen aan te gaan.
Dan hoor je weer wat common sense Ipv dat, als ik voor mezelf spreek, een mening gelijk wantrouw want 'verkeerde' term of nuance naar ' de andere kant'.
fashionvictim schreef:
20-10-2018 15:23
Ik denk vooral dat ze het niet KUNNEN.
Het is ook ontzettend moeilijk. Maar er moet gewoon een knoop doorgehakt worden. Door geen duidelijke grens te stellen, bieden ze een podium aan hele nare mensen die langzaam maar zeker de actueelpijler om zeep helpen. Het is steeds weer hetzelfde asociale gezuig en gedram. Als forumbeheer geen grens aangeeft, wordt het alleen maar erger. Nog even en Pegida komt hier discussietechnieken oefenen.

Dus het maakt niet zo uit of forumbeheer een fatsoenlijke grens KAN aangeven, forumbeheer MOET een grens aangeven.
Zorg gewoon zelf voor goeie Actueel onderwerpen.
Je maakt mij niet wij dat elk onderwerp dat aangekaart wordt, door nare mensen om zeep geholpen wordt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
yette schreef:

Alleen stel dat viva daarin een grens trekt en zij bepalen wat toelaatbaar is en een forum lid is het er niet mee eens, want niet volgens diens eigen normen, zou dat dan discussies voorkomen? Los van zuigen en extreme stellingen poneren aan beide kanten zie ik ook mensen pogen respectvol met elkaar te discussiëren alleen domweg een verschillende mening hebben. En die worden al snel weggezet in de ene of andere hoek. Op het moment dat iemand niet werkelijk kan respecteren dat iemand anders er een andere mening op na houdt is een discussie gedoemd te mislukken. Welke regels een forum ook stelt. De verantwoordelijkheid ligt ook echt bij alle deelnemers.
Ik denk juist dat die grens het probleem is.
Want als je per bericht leest gaan mensen helemaal niet zo vaak over de grens.
En valt er dus ook weinig te modereren.

Terwijl er wel heel veel geframed wordt, en al lang niet meer omdat 'je hier zeker niets over mag zeggen in Nederland' maar bewust om op te jutten en te framen.

Maar ik word er uiteindelijk best blij van dat de grote belletjestrekroerganger niet veel meer klapvee heeft gekregen dat een klein zeer aanwezig en devoot groepje wat zichzelf in mijn ogen treurig snel en treurig vaak voor schut zet.

Ik zie gelukkig nergens dat de oen met zijn klapvee meer begrip of meer aanhang krijgt. Integendeel. Wel jammer dat ze het toch voor elkaar krijgen om zo'n groot stempel te drukken op een pijler. Omdat het niet meer prettig of mogelijk is om tussen zo veel ongenuanceerde framing te twijfelen of geen stelling te nemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven