Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het moet gewoon ophouden met forummers in hokjes te gaan plaatsen. Net zoals dat gefit en gebitch op mensen die je in rl niet kent, super vermoeiend om te lezen.
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 12:20
Zeikende,zeurende,drammende het kan van alles zijn.
heel geloofwaardig
Solomio schreef:
16-12-2018 12:20
En dat zou dus zomaar je mening over die post gekleurd kunnen hebben.
Zeker als anderen die post niet als agressief hebben opgevat.
So focking what?

Ik hoef me toch goddorie niet te verantwoorden voor het feit dat ik iets als agressief ervaar?

Joh, de een vat "vieze vuile kankerhoer" nog niet op als agressie en de ander kan "sssst!" al als agressie opvatten. En hoe je dingen ervaart kan ook liggen aan je eigen stemming of aan de gelegenheid. Vandaar dat ik gister netjes aangaf dat ik er geen zin in had.

Respectloos om daar over te blijven doordrammen, zeker als jij niet degene was aan wie die opmerking gericht was.

Edit: Bovenstaande richt ik nu aan jou, maar geldt wat mij betreft in zijn algemeenheid.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 16-12-2018 12:29
6.02% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Coconuts12 schreef:
16-12-2018 12:19
Hier is de sneeuw alweer weg. Vanochtend was het al niet veel meer. Ik had vannacht op moeten staan.
Hier ligt nog veel sneeuw!
Life is short. Eat dessert first.
Kleuters. Echt waar.
¡Apagando las luces!
Solomio schreef:
16-12-2018 12:21
:roll:
Gewoon blank...................... ik blijf het een rare combinatie vinden.
En het woord medelander wordt nooit gebruikt voor een blank iemand, al zou dat theoretisch best kunnen.
Medelander = iemand die samen met de autochtonen in een land woont.
Nou ja niet hier, want ik ben nu niet thuis.
Life is short. Eat dessert first.
Coconuts12 schreef:
16-12-2018 12:24
Medelander = iemand die samen met de autochtonen in een land woont.
Raar woord ook.
doornroosje9 schreef:
16-12-2018 12:24
Hier ligt nog veel sneeuw!
Ik woon in het verkeerde land!
fashionvictim schreef:
16-12-2018 11:16

Ik was bovendien helemaal niet aan het trollhinten, ik las een aantal dingen van Ikigai waardoor ik haar herkende als degene die ik aan Nouschi heb gemaild. Verder heb ik niemand anders gemaild en vond ik het eigenlijk ook niet zo tof dat Nouschi dat wel ging doen. Dat is het enige waarin ik vind dat ik "fout zat", dat ik niet had ingeschat dat niet iedereen dezelfde etiquette daarin hanteert als ikzelf. Als Nouschi mij gemaild zou hebben en anderen hadden gezegd "doe mij ook eens een PB" zou ik geantwoord hebben dat als Nouschi dat met jou wil delen ze je zelf wel mailt.

Dus dat is het enige wat me spijt aan gisteravond.
Heb je op zich gelijk in. Ik twijfelde ook even maar naar Solo en Star vond ik wel kunnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
16-12-2018 12:26
Heb je op zich gelijk in. Ik twijfelde ook even maar naar Solo en Star vond ik wel kunnen.
Achteraf was dat dus niet zo'n goed idee want je ziet wat voor gezeik er van komt.
Am Yisrael Chai!
Wie heeft de term medelander bedacht?
DuchessMeganMarkle schreef:
16-12-2018 12:30

Youp van 't Hek volgens mij.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 12:27
Achteraf was dat dus niet zo'n goed idee want je ziet wat voor gezeik er van komt.

Klopt. Maar het had wat mij betreft ook wel op het forum gekund. Het is geen trollhinten maar praten over een vroegere poster. Geen gepermabande ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
DuchessMeganMarkle schreef:
16-12-2018 12:30
Lijkt in '89 te zijn bedacht door de Elsevier.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/medelander
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 12:23
So focking what?

Ik hoef me toch goddorie niet te verantwoorden voor het feit dat ik iets als agressief ervaar?

Joh, de een vat "vieze vuile kankerhoer" nog niet op als agressie en de ander kan "sssst!" al als agressie opvatten. En hoe je dingen ervaart kan ook liggen aan je eigen stemming of aan de gelegenheid. Vandaar dat ik gister netjes aangaf dat ik er geen zin in had.

Respectloos om daar over te blijven doordrammen, zeker als jij niet degene was aan wie die opmerking gericht was.

Edit: Bovenstaande richt ik nu aan jou, maar geldt wat mij betreft in zijn algemeenheid.
Over agressief gesproken.

Je mag echt heus waar van mij alles agressief vinden, daar tegenin gaan, maar dat anderen dan weer op jou reageren hoort daar ook bij.
Maar in mijn ogen gaf je niet netjes aan dat je er geen zin in had, maar kwam je behoorlijk agressief uit de hoek.

En ja, dat mag ik dus vinden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
S-Meds schreef:
16-12-2018 12:22
heel geloofwaardig
Als je perse overal racisme in wilt zien dan niet nee.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Solomio schreef:
16-12-2018 12:34
Over agressief gesproken.

Je mag echt heus waar van mij alles agressief vinden, daar tegenin gaan, maar dat anderen dan weer op jou reageren hoort daar ook bij.
Maar in mijn ogen gaf je niet netjes aan dat je er geen zin in had, maar kwam je behoorlijk agressief uit de hoek.

En ja, dat mag ik dus vinden.
Dat mag je inderdaad vinden, maar waarom moet daar een tig pagina's discussie over ontstaan? Zeker in het licht van Marana's en Star's kritiek aan het adres van Meds is dat vrij bijzonder. Zeker omdat ik, zoals ik al zei, in ieder geval het fatsoen had om er niet van alles over Nemain's persoonlijkheid, afkomst, religie, geaardheid etc bij te gaan slepen maar slechts zei dat ik haar forumgedrag niet trok/trek.
Am Yisrael Chai!
Head* schreef:
16-12-2018 10:13
Ik denk dat zij doelt op de post van Alkemade.
Precies. Waar niemand die zich zoooo stoort in zijn algemeenheid over nare tonen (ahum) inhoudelijk op reageert. Maar oh zo storend dat fv zich zonder te schelden ergert aan een andere medeforummer.
Dat mechanisme vind ik opvallend.
Nemaìn’ schreef:
16-12-2018 11:52
Ik heb helemaal niets te maken met de mevrouw die de bagger gooit. Dus laten jullie mij er maar gewoon buiten hoor.
Ik hoor je er ook weinig afstand van nemen. Ik zou niet zitten wachten op dit soort 'steun'. Maar misschien heb ik wat over heb hoofd gezien, ik heb nog weinig teruggelezen.
Oh, en Solomio,

Je kan veel van me zeggen, maar ik heb in ieder geval de empathie of het fatsoen of de common sense zo je wil, om als iemand aangeeft daar "vandaag" geen zin in te hebben tussen de regels door te lezen dat er kennelijk "vandaag" een reden is waarom diegene dat zegt. En dan dus inderdaad niet door te drammen.

Zouden meer mensen moeten doen.
Am Yisrael Chai!
Het-groepje schreef:
16-12-2018 12:38
Ik hoor je er ook weinig afstand van nemen. Ik zou niet zitten wachten op dit soort 'steun'. Maar misschien heb ik wat over heb hoofd gezien, ik heb nog weinig teruggelezen.
Ik zou toch eerst de context even lezen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Solomio schreef:
16-12-2018 12:21
:roll:
Gewoon blank...................... ik blijf het een rare combinatie vinden.
En het woord medelander wordt nooit gebruikt voor een blank iemand, al zou dat theoretisch best kunnen.
“Gewoon” in de zin dat de over, overgrote meerderheid een lichte huidskleur heeft hier. In Ghana zou iemand weer “gewoon zwart” zijn.
Verder worden Turken als medelander aangeduid terwijl die in de regel even wit zijn als de oorspronkelijke Nederlanders. Overigens zijn de meeste Turken “gewoon” blanke Nederlanders :-)
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Het-groepje schreef:
Ik heb het wel gelezen. Had mijn tijd beter kunnen gebruiken. Een kerststukje maken of zo.
Het-groepje schreef:
Ik heb niet eens gelezen wat ze geschreven heeft. Tegen de tijd dat ik het las stonden er alleen maar sterretjes.
Bovendien hou ik me principieel buiten dat soort discussies op Viva.

Maar ik begrijp dat het allemaal mijn schuld is dat die mevrouw iets racistisch (?) heeft geschreven.
Prima dan toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven