Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Over welk topic gaat het? De fittie die hier besproken wordt en zelf tot fittie ontaard?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
16-12-2018 11:48
Over welk topic gaat het? De fittie die hier besproken wordt en zelf tot fittie ontaard?
ik heb echt geen idee, als ik terugscrol lees ik een hoop gedoe over een forummer en hinten naar oude nicks al dan niet via PB
Heel Belangrijk Dus.
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:32
Oh ja en ik mocht blijkbaar ook niet reageren omdat het al een paar berichten geleden was gepost. Maar ja Het Groepje had het gequote dus daar reageer ik op.

En deze was ook leuk: je kan toch staffen, je hoeft het niet te herhalen.

Why???

Het is mij best helder wat hier gebeurt. Kamp Nemain wil Nemain verdedigen en dat is de reden van dit rare gedoe. Je mag nemain van mij verdedigen tot op het bot, zou ik ook doen. Maar daarnaast kan je best toegeven dat het idioot is dat in zo’n fittie FV weer de racistische bagger naar haar hoofd krijgt en dat dat idioot is.
Ik heb helemaal niets te maken met de mevrouw die de bagger gooit. Dus laten jullie mij er maar gewoon buiten hoor.
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:45
en hier de verklaring? er wordt heftige gereageerd (door het groepje? door mij?, wat is heftig?) op het bericht van alkemade maar niet op dat FV uitvalt naar Nemain.
1. ik heb die fittie niet gelezen
2. die fittie interesseert me niet
3. beide dames zijn pittig genoeg om het zelf uit te vechten
4. ik reageer op racisme zonder aanziens des persoons
Het bijzondere daaraan is dat ik bewust er geen discussie van heb gemaakt, ik vroeg Nemain haar agressie voor zich te houden en Inkie duikt er direct bovenop in de hoop dat er een discussie ontstaat. Ik kap dat direct af door te zeggen dat ik Nemain altijd agressief vindt en verder nergens meer op in te gaan maar vervolgens komen er een stuk of tig forummers daar hun plasje over doen. Over iets wat helemaal geen discussie was en naar de maatstaven van Marana "een belachelijke post" was of volgens Star "staf dat en klaar" was.

Lees maar terug, ik ben niet degene die hier een groot ding van maak en ik ben ook al niet degene die een groot ding van de kwestie Ikigai heeft gemaakt. Ik heb zelfs vrij weinig gezegd, en heb ook helemaal niet in achterkamertjes gezeten of wat dan ook. Ik heb Nouschi gemaild, en later van Star en Nouschi 1 bericht gehad. Ik had geen zin in discussie met Nemain, dat is alles.
Am Yisrael Chai!
feow schreef:
16-12-2018 11:30
Het is redelijk bevreemdend om hier zo veel posts te lezen die over een ander gaan terwijl het in mijn ogen zo enorm goed past op de schrijver zelf.
Dit

Echt, het is iedere keer weer ongelooflijk wat hier op dit topic gebeurt.
Nemaìn’ schreef:
16-12-2018 11:52
Ik heb helemaal niets te maken met de mevrouw die de bagger gooit. Dus laten jullie mij er maar gewoon buiten hoor.
ja sorry, het gaat ook niet over jou, maar over de mensen die vinden dat ik stelling had moeten nemen voor jou
en wat er verder gebeurt in achterkamers, wie wie agressief vindt of wie er nu weer irritant is dat boeit me allemaal voor geen meter
oudebaas schreef:
16-12-2018 11:48
Het gaat over mijn ene post over Nemain. Nemain kwam gisteren op haar immer charmante wijze eisen dat ik "Noem ze op dan" de overeenkomsten tussen ikigai en een andere forummer ging opsommen. Ik vond dat een agressieve, onbeschofte vraag en had bovendien niet voor niks die nick niet genoemd. Dus ik zei haar dat.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-12-2018 11:53
Het bijzondere daaraan is dat ik bewust er geen discussie van heb gemaakt, ik vroeg Nemain haar agressie voor zich te houden en Inkie duikt er direct bovenop in de hoop dat er een discussie ontstaat. Ik kap dat direct af door te zeggen dat ik Nemain altijd agressief vindt en verder nergens meer op in te gaan maar vervolgens komen er een stuk of tig forummers daar hun plasje over doen. Over iets wat helemaal geen discussie was en naar de maatstaven van Marana "een belachelijke post" was of volgens Star "staf dat en klaar" was.

Lees maar terug, ik ben niet degene die hier een groot ding van maak en ik ben ook al niet degene die een groot ding van de kwestie Ikigai heeft gemaakt. Ik heb zelfs vrij weinig gezegd, en heb ook helemaal niet in achterkamertjes gezeten of wat dan ook. Ik heb Nouschi gemaild, en later van Star en Nouschi 1 bericht gehad. Ik had geen zin in discussie met Nemain, dat is alles.
Je kunt veel zeggen over Inkie maar komaan die kun je niet betichten van het willen starten van een discussie. Hou op hoor, je hebt het over Inkie!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik vind deze discussies echt vermoeiend worden ook. Dit is al jaren zo dat ik hier kom. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 11:56
Het gaat over mijn ene post over Nemain. Nemain kwam gisteren op haar immer charmante wijze eisen dat ik "Noem ze op dan" de overeenkomsten tussen ikigai en een andere forummer ging opsommen. Ik vond dat een agressieve, onbeschofte vraag en had bovendien niet voor niks die nick niet genoemd. Dus ik zei haar dat.
Eisen? Jij beweert wat, ik vraag je het te onderbouwen met argumenten en dan is dat ineens agressief.
Natuurlijk.
Kia•Ora schreef:
Je kunt veel zeggen over Inkie maar komaan die kun je niet betichten van het willen starten van een discussie. Hou op hoor, je hebt het over Inkie!
Ik ken Inkie volgens mij helemaal niet, dus ik zou niet weten wat die wel en niet doet. Jullie schijnen allemaal te denken dat ik jullie allemaal ken maar ik lees ten eerste vrijwel nooit op Napraat en kom nooit in kletsgroepjes dus ik ken de meesten van jullie helemaal niet.

zij vroeg mij waarom ik in Nemain's post agressie las, en dat is toch het begin van een discussie? Want als ik daarop geantwoord had, had zij daar weer wat van gevonden en waren er allerlei andere mensen zich mee gaan bemoeien en daar had ik geen zin in, dus ik kapte haar af met "ik vind Nemain altijd agressief". En ben vervolgens het topic uitgegaan en naar bed gegaan.
Am Yisrael Chai!
Nemaìn’ schreef:
16-12-2018 11:58
Eisen? Jij beweert wat, ik vraag je het te onderbouwen met argumenten en dan is dat ineens agressief.
Natuurlijk.
Ja, ik vind dat een behoorlijke agressieve manier van formuleren. lk was niet met jou in gesprek he? Jij blert ineens terwijl ik met heel iemand anders aan het praten ben "Noem eens op dan!" Dat is geen vraag, hoor.

Als je dat irl zou doen zouden mensen zich kapot schrikken.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 16-12-2018 12:03
2.74% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Kia•Ora schreef:
Zo leest het net alsof je het over een lvb'er hebt.
S-Meds schreef:
16-12-2018 11:09
naïef van mij om te denken dat racisme door iedereen in dezelfde mate veroordeeld wordt. Dat het gedrag of de reputatie van het slachtoffer er niet toe doet. Maar blijkbaar is dat niet zo. Als het slachtoffer iets onaardigs heeft gedaan dan is een racistische post ineens een belachelijke post en hoef je niet op te reageren?
Maar FV plaatst een, in mijn ogen, belachelijke post richting Nemain.
Daar wordt op gereageerd, door 1 iemand wordt iets gezegd over FV's huidskleur.
Dat neemt verder toch niet weg dat FV gewoon een belachelijke post heeft geplaatst?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
fashionvictim schreef:
16-12-2018 12:00
Ik ken Inkie volgens mij helemaal niet, dus ik zou niet weten wat die wel en niet doet. Jullie schijnen allemaal te denken dat ik jullie allemaal ken maar ik lees ten eerste vrijwel nooit op Napraat en kom nooit in kletsgroepjes dus ik ken de meesten van jullie helemaal niet.

zij vroeg mij waarom ik in Nemain's post agressie las, en dat is toch het begin van een discussie? Want als ik daarop geantwoord had, had zij daar weer wat van gevonden en waren er allerlei andere mensen zich mee gaan bemoeien en daar had ik geen zin in, dus ik kapte haar af met "ik vind Nemain altijd agressief". En ben vervolgens het topic uitgegaan en naar bed gegaan.
Waarom schrijf je dan dat inkje er bovenop duikt in de hoop dat er een discussie ontstaat? Als je haar niet kent?
Life is short. Eat dessert first.
:fortune:

Vlam, pan , ban.
Groepje, kliekje, gedoe.

Maar van gtst snap ik niks als ik er nu inval. Allemaal nieuwe gezichten. Dus dit is niet als gtst.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
16-12-2018 12:02
Maar FV plaatst een, in mijn ogen, belachelijke post richting Nemain.
Daar wordt op gereageerd, door 1 iemand wordt iets gezegd over FV's huidskleur.
Dat neemt verder toch niet weg dat FV gewoon een belachelijke post heeft geplaatst?
Je mag alles belachelijk vinden, uiteraard. Dat maakt verder niet dat het ok belachelijk is. Nemain heeft een hele onbeschofte, agressieve manier van formuleren. Kennelijk denkt ze zelf dat "Noem eens op dan" een vraag is, daar denk ik anders over. Mijn kinderen mogen op de gang gaan zitten als ze zo'n toon tegen me aanslaan. Van een vreemde ben ik dus nog minder van die toon gediend.
Am Yisrael Chai!
doornroosje9 schreef:
16-12-2018 12:05
Waarom schrijf je dan dat inkje er bovenop duikt in de hoop dat er een discussie ontstaat? Als je haar niet kent?
Omdat ze dat deed. Ze vroeg waarom ik Nemain agressief vond en hoe ik dat kon lezen, dan vraag je toch om een discussie? Ik hoef me niet aan haar te verantwoorden, ik ken haar niet, ik had geen zin in discussie en koos er dus voor om haar vraag af te kappen.
Am Yisrael Chai!
En dat eeuwige gemiep over groepjes en kliekjes is ook niet echt leuk meer.
Iedereen die Nemain verdedigt zit nu blijkbaar in een groepje.
En iedereen die FV verdedigt zit ook in een groepje.
Man-o-man, wat nu als ik een volgende keer FV verdedig? Omdat ik dan toevallig vind dat zij gelijk heeft, waar ik nu vind dat ze ongelijk heeft?

David Dunning
Amaqanda schreef:
Dat is niet mijn bedoeling, sorry Ink. :rose:
Ik bedoelde dat ze niet doelbewust een (vervelende) discussie wilde starten en dat er in haar vragen geen andere (negatieve) gedachte zit behalve de vraag die ze stelt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Amaqanda schreef:
Lvb = iemand met een handicap?

Zo ja, eens.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Je mag alles belachelijk vinden, uiteraard. Dat maakt verder niet dat het ok belachelijk is. Nemain heeft een hele onbeschofte, agressieve manier van formuleren. Kennelijk denkt ze zelf dat "Noem eens op dan" een vraag is, daar denk ik anders over. Mijn kinderen mogen op de gang gaan zitten als ze zo'n toon tegen me aanslaan. Van een vreemde ben ik dus nog minder van die toon gediend.
IK heb in het verleden flinke ruzie met Nemain gehad, vanwege haar soms botte en in mijn ogen agressieve manier van posten, dus ik snap je heus wel.
Alleen vond ik deze specifieke post helemaal niet agressief en vond ik jouw reactie zeer onverwacht en overtrokken.

David Dunning
fashionvictim schreef:

Euhm, je bent je bewust van het feit dat geschreven woord heel anders geïnterpreteerd kan worden dan het gesproken woord? Ik zag er werkelijk niets aggressiefs in namelijk.
Jouw interpretatie van iemands formulering maakt het nog geen feit.
Solomio schreef:
16-12-2018 12:08
En dat eeuwige gemiep over groepjes en kliekjes is ook niet echt leuk meer.
Iedereen die Nemain verdedigt zit nu blijkbaar in een groepje.
En iedereen die FV verdedigt zit ook in een groepje.
Man-o-man, wat nu als ik een volgende keer FV verdedig? Omdat ik dan toevallig vind dat zij gelijk heeft, waar ik nu vind dat ze ongelijk heeft?
Dan ben je inconsequent en wordt je uit je andere groepje geflikkerd. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven