Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wij hadden ook zwijnen bij het avondeten. En paarlen.
strikjemetstippels schreef:
01-12-2018 22:03
Dat weet ik zo net niet als je cijfers ziet van wanbetalers van zorgverzekering bijvoorbeeld.

Nu ben ik zelf van mening dat je niet eindeloos mensen geld kunt toe smijten en heel eerlijk vind ik de belastingdruk absurd in NL (maar dat ligt imho meer aan de verspillende overheid), maar ik denk dat er heel wat mensen 1 foutje verwijderd zijn van een moeras aan schulden. Overigens zijn heel veel mensen maar 1 crisis verwijderd van de goot in mijn optiek, maar goed dat is een ander verhaal.

Dit inderdaad.
LOEP ME MAAR aub.
Het feit dat je je rekeningen niet betaalt, betekent niet direct dat je arm bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pipistrello schreef:
01-12-2018 19:17
Please missie doe nou niet net of je gek bent..

Ze heeft wel meer dingen geschreven die niet lekker waren en maakt verder ook geen bal uit. Ze is zelf vertrokken hé. Uit vrije wil geanonimiseerd. Ze had ook haar bannetje uit kunnen zitten en daarna weer lieflijk meeposten.

Ik wacht nog steeds op de naam van tenminste één topic. Als iets gewist of gewijzigd word kun je dat namelijk zien. En vaak zijn er quotes waar woorden herhaalt zijn. Als iets gewist of gewijzigd is is dat na te gaan.

Vast en zeker, ik schrijf ook vaak dingen die niet lekker waren/zijn. Maar die schrijf je juist omdat ze niet lekker zijn en over gediscussieerd moet of mag worden. Als jij iets niet lekker vind betekend dat niet dat het niet-lekker is en niet over geschreven mag worden. We leven gelukkig niet in een land waar men opgepakt word als je een andere mening hebt.

Ze heeft haar ban uitgezeten, maar ze werd hier beschuldigd iets gezegd te hebben, wat niet waar is. Als zij een ban krijgt voor iets onnozels maar zulke verdraaiingen niet gestraft of verwijderd worden, dán wou ze liever op anoniem schreef ze. De moderator had in dit geval gewoon even naar haar kunnen luisteren en kunnen toelichten waarom de één wel een ban krijgt en de ander 'voor-meer-op-de-man' niet, want het was van een kilometer afstand te zien dat 'het waarom' zij een ban had gekregen niet klopte.
missie_m wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:43
Reden: schrijffoutjes
1.23% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
viva-amber schreef:
02-12-2018 10:56
Het feit dat je je rekeningen niet betaalt, betekent niet direct dat je arm bent.
Klopt. Instinctief denk ik wel dat een groot deel van die wanbetalers en zorgmijders dat deels doen om dat er budget problemen zijn. Maar goed, dat weet ik uiteindelijk niet zeker.
viva-amber schreef:
02-12-2018 10:56

Mensen die hun ziektekostenverzekering niet konden betalen werden door Edith Schippers wanbetalers genoemd.
Denkfoutje van Schippers. Er zit een groot verschil tussen mensen die niet willen betalen (wanbetalers) en mensen die het niet kunnen betalen.

Als men één tientje heeft gaat men keuzes maken 'betaal ik het aan de zorgverzekering terwijl ik er geen gebruik van maak, of betaal ik het eten daarvan.
LOEP ME MAAR aub.
Hahaha. Dan schrijf je een artikeltje over forummers die niet dol op kerst zijn en dan pik je de reacties van een aantal forummers die op anoniem zijn gegaan eruit. Goeie reclame voor je forum.
https://www.viva.nl/werk-en-leven/833769/
bethweeter schreef:
02-12-2018 21:30
Hahaha. Dan schrijf je een artikeltje over forummers die niet dol op kerst zijn en dan pik je de reacties van een aantal forummers die op anoniem zijn gegaan eruit. Goeie reclame voor je forum.
https://www.viva.nl/werk-en-leven/833769/
En een 2 jaar oud topic, terwijl er nog een recente is.
Mijn god, wat belachelijk.
Geen bijzonderheden
Toch vreemd, dat ze zulke populaire topics, waarin zoveel wordt gereageerd als Napraat of Mod topic nooit op die manier in de schijnwerpers zetten. :biggrin:
Wat dom, alsof anoniem een modenaam is. En wat een luiheid van zo'n medewerker ook. Dat is toch geen journalistiek mensen.
Nemaìn’ schreef:
02-12-2018 21:33
En een 2 jaar oud topic, terwijl er nog een recente is.
Dat had ik nog niet eens gezien. En deze “content stagiaire” van Sanoma mag blijkbaar alleen maar van dit soort top tien-lijstjes maken voor Viva. Hopelijk mag ze voor andere uitgaven van Sanoma iets meer doen.
Betty_Slocombe schreef:
02-12-2018 21:47
Wat dom, alsof anoniem een modenaam is. En wat een luiheid van zo'n medewerker ook. Dat is toch geen journalistiek mensen.
.
In de verste verte niet.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Dit forum is echt zowat deaud.
Geen bijzonderheden
Betty_Slocombe schreef:
02-12-2018 21:47
Echte journalisten zijn sowieso zeldzaam. Velen maken zelfs van Twitterberichtjes nieuws. Verder wauwelen ze slechts persberichten en voorlichters na. Of ze schrijven een topic op een forum over.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Wie is er gevoelig voor andere forumsters en forummers? Dit omdat Lily in het Clichévrouw topic snel op anoniem ging nadat, onder andere ik, haar vertelde dat ze niet geëmotioneerd zou moeten raken als een anonieme forumster een nogal boude stelling post.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
oudebaas schreef:
03-12-2018 17:12
Wie is er gevoelig voor andere forumsters en forummers? Dit omdat Lily in het Clichévrouw topic snel op anoniem ging nadat, onder andere ik, haar vertelde dat ze niet geëmotioneerd zou moeten raken als een anonieme forumster een nogal boude stelling post.

Is ze op anoniem gegaan?
Overgevoelig, me dunkt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
03-12-2018 17:14
Overgevoelig, me dunkt.
Dan zit je niet lekker in je vel, denk ik. Als je je daardoor laat anonimiseren.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
03-12-2018 17:13
Is ze op anoniem gegaan?
Ja
doornroosje9 schreef:
03-12-2018 17:19
Dan zit je niet lekker in je vel, denk ik. Als je je daardoor laat anonimiseren.
Dat denk ik ook inderdaad.
(George Patton)
Een snowflake dus.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik denk het ook ja. Iedereen kan zomaar wat vinden van wat je hier neerzet. Tja, dat is dan fijn voor ze. Of zo.
De nieuwe mods heeft trouwens een kleine verbetering in taalgebruik :proud: Bugs worden nu tenminste doorgestuurd naar Sahid van de IT-afdeling in plaats van naar Bertus van de Technische Dienst.
doornroosje9 schreef:
Eens.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
doornroosje9 schreef:
Was vast omdat ze herkend werd toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven