Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 20 november 2018 om 18:33
Heel herkenbaarOudblond schreef: ↑20-11-2018 18:21Er zat een afkeurende ondertoon in en eigenlijk zei hij dat ik te mager (geworden) ben. Daarbij heeft een zakelijke relatie zich niet uit te spreken over mijn lijn. Andere 'grappige' opmerkingen zoals 'Geef haar maar het grootste stuk taart want ze past toch door het sleutelgat'. Ik rol nog net niet van mijn stoel van het lachen. NOT. Ongewild en chronisch ondergewicht (bij mij door ziekte) is een dagelijks gevecht om 100 gram erbij te krijgen. Niet grappig, niet leuk, niet gezond en stressvol. En dan heb ik het nog niet eens over de verkapte anorexia opmerkingen: 'Je moet echt gaan eten joh!'. Ik weet zelf best dat ik een aangeklede kapstok ben die geen taart verdraagt en daar hoef ik geen opmerkingen over van 'wildvreemden'. Die zijn voor mij niet alleen kwetsend maar ook gewoon pijnlijk.
ik heb ook een aantal jaar erg onder gewicht gezeten. Denk 50 kilo met 1.80 lengte. Oh wat vond ik het erg, ik wilde zo graag zwaarder worden. En dan constant allerlei opmerkingen incasseren en mensen die maar bleven doorvragen of ik geen eetprobleem had.
Toen ik eenmaal begon te klimmen in de kilo's was de opmerking 'jeetje wat ben jij aangekomen' een zin die ik van harte in ontvangst nam hoor. Dus dat is gewoon in dit universum voor sommigen mensen een compliment.
dinsdag 20 november 2018 om 18:37
Dat denk ik niet.

Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 20 november 2018 om 18:50
Mensen zijn inderdaad soms zo onbeschoft.Oudblond schreef: ↑20-11-2018 18:21Er zat een afkeurende ondertoon in en eigenlijk zei hij dat ik te mager (geworden) ben. Daarbij heeft een zakelijke relatie zich niet uit te spreken over mijn lijn. Andere 'grappige' opmerkingen zoals 'Geef haar maar het grootste stuk taart want ze past toch door het sleutelgat'. Ik rol nog net niet van mijn stoel van het lachen. NOT. Ongewild en chronisch ondergewicht (bij mij door ziekte) is een dagelijks gevecht om 100 gram erbij te krijgen. Niet grappig, niet leuk, niet gezond en stressvol. En dan heb ik het nog niet eens over de verkapte anorexia opmerkingen: 'Je moet echt gaan eten joh!'. Ik weet zelf best dat ik een aangeklede kapstok ben die geen taart verdraagt en daar hoef ik geen opmerkingen over van 'wildvreemden'. Die zijn voor mij niet alleen kwetsend maar ook gewoon pijnlijk.
Dat gegeven stoorde me toen eerder dan de opmerkingen over mijn dun zijn op zich.
Maar dat was omdat ik het zelf wel erg leuk vond, ik benadrukte het graag door enorme kisten te dragen en had een enorme bos haar. Plus dat ik er ook wel geld mee verdiende etc.
Dus ik was zo arrogant om mensen als 'jaloers' te bestempelen

Maar mensen moeten inderdaad eens leren hun kop te houden over andere mensen hun lijf.
dinsdag 20 november 2018 om 18:54
Mannentjes?whitewolves schreef: ↑20-11-2018 18:42Ik denk dat er wel wat mannentjes zijn die dat graag aan je willen uitleggen met behulp van voorbeelden.
Laat maar komen dan.
Geen bijzonderheden
dinsdag 20 november 2018 om 18:56
Zeker weten van niet. Ik maak nooit grappen.
Geen bijzonderheden

dinsdag 20 november 2018 om 19:04
dinsdag 20 november 2018 om 19:17
Oh
Geen bijzonderheden

dinsdag 20 november 2018 om 20:24
Dat is-ie ook.REDHOTHEAD schreef: ↑20-11-2018 20:10Ik dacht dat die uitdrukking ook hier wel bekend was, maar als jij het zelfs niet kent...

dinsdag 20 november 2018 om 21:26
ModeratorViva schreef: ↑20-11-2018 21:23Het topic '‘Den Haag is Racistisch’' is verwijderd ivm stemmingmakerij.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Huhhh??

dinsdag 20 november 2018 om 21:27
ModeratorViva schreef: ↑20-11-2018 21:23Het topic '‘Den Haag is Racistisch’' is verwijderd ivm stemmingmakerij.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Hebben jullie meer dan alleen de topictitel gelezen ? Het ging over de rapportage van de Raad van Europa wat betreft Nederlands overheidsbeleid.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-11-2018 21:29
1.63% gewijzigd
nounou

dinsdag 20 november 2018 om 21:28
Ik kreeg een waarschuwing met de mededeling om ‘dit soort topics’ niet meer te openen? Wat voor ‘soort’ topics mods?ModeratorViva schreef: ↑20-11-2018 21:23Het topic '‘Den Haag is Racistisch’' is verwijderd ivm stemmingmakerij.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

dinsdag 20 november 2018 om 21:28
Gelukkig was je fiets niet gejatkarin6789 schreef: ↑20-11-2018 17:39Was ik vanmorgen bij de AH.
Voor ik naar binnen ging, maakte ik een praatje met een oudere man. Zijn fiets stond namelijk naast de mijne. Over het weer en toen over begon hij over-die-wie-we-hier-niet-bij-naam-mogen-noemen. Nou de man was een pro en heel fanatiek. Ik bleef heel rustig en vertelde hem dat we toch echt beter konden kiezen voor anti, maar nee, zwarter dan zwart, vond de man.
"We zijn allemaal ooit slaaf geweest mevrouw". Nou ja, als U zich graag een slachtoffer wilt voelen, moet U dat vooral niet laten. En ik ben snel, druk, druk mompelend de AH ingeschoten. Hij was erg druk bezig bij onze fietsen ik dacht nog dat hij misschien moeite had met het slot te openen. Kom ik terug van het boodschappen doen, is mijn fietslamp er totaal afgerukt! Niet meer te repareren, ik zal er mee naar de fietsenmaker moeten.

dinsdag 20 november 2018 om 21:29
Wat voor stemmingmakerij? Er ontspon zich volgens mij een behoorlijk lopende discussie over racisme.ModeratorViva schreef: ↑20-11-2018 21:23Het topic '‘Den Haag is Racistisch’' is verwijderd ivm stemmingmakerij.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

dinsdag 20 november 2018 om 21:31
topics over racisme? Maar dat staat niet in de huisregels. Als spreken over racisme niet mag dan moet de bezem ook even door het Bij1 topic, het scheldende Rutte topic maar vooral de parel der stemmingmakerijk: het vluchtelingen topicKukita-Del-Barrio schreef: ↑20-11-2018 21:28Ik kreeg een waarschuwing met de mededeling om ‘dit soort topics’ niet meer te openen? Wat voor ‘soort’ topics mods?
dinsdag 20 november 2018 om 21:31
ollieopviva schreef: ↑20-11-2018 21:30ik vond het ook wel provoceren het artikel was heel erg oud en duidelijk bedoelt om het weer over sinterklaas en zwart piet te hebben.
Dat was volgens mij een misverstand, TO had even niet zo goed opgelet

zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-11-2018 21:32
7.25% gewijzigd
nounou

dinsdag 20 november 2018 om 21:32
nou nee, het ging over racisme. het is nogal oppervlakkig om dat enkel te bezien in sinterklaas en zwarte piet termenollieopviva schreef: ↑20-11-2018 21:30ik vond het ook wel provoceren het artikel was heel erg oud en duidelijk bedoelt om het weer over sinterklaas en zwart piet te hebben.
dinsdag 20 november 2018 om 21:33
Dunne mensen krijgen veel meer gezeur, dan dikke mensen, daar mag je vaak niets over zeggen. Ik krijg zovaak te horen of ik wel niet ziek ben.Het-groepje schreef: ↑20-11-2018 18:50Mensen zijn inderdaad soms zo onbeschoft.
Dat gegeven stoorde me toen eerder dan de opmerkingen over mijn dun zijn op zich.
Maar dat was omdat ik het zelf wel erg leuk vond, ik benadrukte het graag door enorme kisten te dragen en had een enorme bos haar. Plus dat ik er ook wel geld mee verdiende etc.
Dus ik was zo arrogant om mensen als 'jaloers' te bestempelen.
Maar mensen moeten inderdaad eens leren hun kop te houden over andere mensen hun lijf.

dinsdag 20 november 2018 om 21:33
Er waren ook diverse links gepost naar recentere artiklen over hetzelfde rapport. Het rapport ging helemaal niet over dat verbodem onderwerpollieopviva schreef: ↑20-11-2018 21:30ik vond het ook wel provoceren het artikel was heel erg oud en duidelijk bedoelt om het weer over sinterklaas en zwart piet te hebben.