Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
KaleKip schreef:
03-01-2019 12:29
Dit snap ik niet.. Als je te dik bent, dan is dat je eigen schuld, want je hebt die kilo's er zelf aan gegeten en je bent een slappeling dat je geen maat weet te houden. Maar als je wil afvallen dan valt het opeens niet onder je eigen controle?
En dat je een waarschuwing krijgt voor die post, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dan kunnen ze nog wel wat niet-motiverende posts bestraffen op het forum, staat er vol mee. Wat een onzin.
Ik probeer her en der wat begrip te kweken onder de goegemeente dat overgewicht en blijvend afvallen veel complexer zijn dan men graag wil doen geloven.
Dat lijkt demotiverend, maar op den duur zal het juist motiverender zijn, omdat de onvermijdelijke teleurstelling over het nog zwaarder worden voorkomen kan worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-01-2019 11:50
Ow, dat is heftig zeg.

Ik heb een waarschuwing gekregen.
Omdat ik tegen iemand met fors overgewicht heb gezegd dat blijvend afvallen maar voor weinig mensen is weggelegd en ze beter kan zorgen dat ze zich niet meer schaamt voor haar overgewicht.

Offtopic en niet motiverend.
😱😱😱😂😂😂😂

Ongelooflijk! Het zoveelste bewijs dat er geen kinderen aan knopjes morgen zitten.
AeonOfWinter schreef:
03-01-2019 11:03
[...]

Heftig en erg triest.
Wat een verdrietig bericht :hug: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Bedankt allemaal. Man en ik zijn er een beetje ontdaan van.

Solo: Wat een idioterie weer dit zeg!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dit forum wordt met de dag meer kapot gemaakt.
Solomio schreef:
03-01-2019 12:35
Ik probeer her en der wat begrip te kweken onder de goegemeente dat overgewicht en blijvend afvallen veel complexer zijn dan men graag wil doen geloven.
Dat lijkt demotiverend, maar op den duur zal het juist motiverender zijn, omdat de onvermijdelijke teleurstelling over het nog zwaarder worden voorkomen kan worden.
Dank voor de toelichting. Ik ben met je eens dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van afvallen, zeker als het om veel overgewicht gaat. En er wordt vaak gekozen voor een verkeerde aanpak, waardoor het resultaat inderdaad niet blijvend is. Het kwam op mij over dat je bedoelde dat het altijd hopeloos is, en dat vind ik niet. Staat mij bij dat jij ook ooit veel bent afgevallen? Of verwar ik je nu met een andere forummer? M'n geheugen voor forumnamen functioneert niet altijd naar wens O_o
Dus als iemand ervaringen vraagt over hoe je het beste vreemd kunt gaan mag je niet zeggen dat je vreemdgaan afkeurt, want dat is dan a) offtopic en b) demotiverend.
solomio wijzigde dit bericht op 03-01-2019 12:50
0.61% gewijzigd

David Dunning
KaleKip schreef:
03-01-2019 12:41
Dank voor de toelichting. Ik ben met je eens dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van afvallen, zeker als het om veel overgewicht gaat. En er wordt vaak gekozen voor een verkeerde aanpak, waardoor het resultaat inderdaad niet blijvend is. Het kwam op mij over dat je bedoelde dat het altijd hopeloos is, en dat vind ik niet. Staat mij bij dat jij ook ooit veel bent afgevallen? Of verwar ik je nu met een andere forummer? M'n geheugen voor forumnamen functioneert niet altijd naar wens O_o
Ik ben idd veel afgevallen, met behulp van een maagverkleining.
Zonder zo'n operatie lukt het vrijwel niemand om tientallen kilo's blijvend af te vallen.

David Dunning
AeonOfWinter schreef:
03-01-2019 12:39

Sterkte! :hug:
Solomio schreef:
Ik zat het mee te lezen vertel je de waarheid is het nog niet goed.
TanteBedelia schreef:
03-01-2019 12:50
Ik zat het mee te lezen vertel je de waarheid is het nog niet goed.
Nou ja, het is geen opwekkend verhaal.
En het gaat nog door daar.
Die julius snapt er echt niks van. Ook niet van wetenschappelijk onderzoek.

David Dunning
yasmijn schreef:
😱😱😱😂😂😂😂

Ongelooflijk! Het zoveelste bewijs dat er geen kinderen aan knopjes morgen zitten.
Ik..zal..langzaam..tegen..jou..praten.

O wacht, je bent oud..

IK ZAL LANGZAAM EN HARD TEGEN U PRATEN.

Oud en eigen mening?

Ikzalsneleninfantieltegenjepraten,hoezinloosook...

Komt ie:
De mods van nu zijn niet veel jonger dan de mods uit jouw gloriedagen.
Alleen deze mods zijn met de tijd meegegaan / kind van hun tijd.
Sneeuwvlokjes met een sjaal om tegen de kou.
Huilie, droeftoeter, weggewaaid dakraam: allemaal nare woorden die niet gezellig zijn en dus niet op ons leuke forum thuishoren.
Scherpe confronterende meningen? Slecht voor de sfeer en horen dus niet op ons leuke forum.

Tegenwoordig moet het forum sneeuwwit, zoals de vlokjes zijn. Niet te verwarren met maagdelijk wit trouwens, voor uitleg van dat wat sjaalvlokjes vinden dat belangrijk is verwijs ik naar de leesook. (Al vrees ik dat dat sneue dertigers zijn die hip en hitsig willen doen).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Ik weet wel zeker van wel! :proud:
feow schreef:
03-01-2019 13:19

Tegenwoordig moet het forum sneeuwwit, zoals de vlokjes zijn. Niet te verwarren met maagdelijk wit trouwens, voor uitleg van dat wat sjaalvlokjes vinden dat belangrijk is verwijs ik naar de leesook. (Al vrees ik dat dat sneue dertigers zijn die hip en hitsig willen doen).
Dat is niet waar. Op bepaalde pijlers mag je echt van alles zeggen.
feow schreef:
03-01-2019 13:19
Ik..zal..langzaam..tegen..jou..praten.

O wacht, je bent oud..

IK ZAL LANGZAAM EN HARD TEGEN U PRATEN.

Oud en eigen mening?

Ikzalsneleninfantieltegenjepraten,hoezinloosook...

Komt ie:
Alleen deze mods zijn met de tijd meegegaan / kind van hun tijd.
Sneeuwvlokjes met een sjaal om tegen de kou.
Huilie, droeftoeter, weggewaaid dakraam: allemaal nare woorden die niet gezellig zijn en dus niet op ons leuke forum thuishoren.
Scherpe confronterende meningen? Slecht voor de sfeer en horen dus niet op ons leuke forum.

Die nare lelijke stoute woordjes had ik niet eens gebruikt.

Er is in dat topic ook niks gegumd, want niks offtopic.

David Dunning
AeonOfWinter schreef:
03-01-2019 12:39

Solo: Wat een idioterie weer dit zeg!

Sterkte, dat is naar!
Solomio schreef:
03-01-2019 13:39
Die nare lelijke stoute woordjes had ik niet eens gebruikt.

Er is in dat topic ook niks gegumd, want niks offtopic.
Newsflash: het was geen officiële waarschuwing, maar meer een vraag om het ontopic te houden.

Mmmmm, ik moest wel akkoord gaan voordat ik verder kon forummen......
:blond:

David Dunning
Solomio schreef:
03-01-2019 14:14
Newsflash: het was geen officiële waarschuwing, maar meer een vraag om het ontopic te houden.

Mmmmm, ik moest wel akkoord gaan voordat ik verder kon forummen......
:blond:
Dat lijkt me echt wel een waarschuwing hoor. Anders moest je niet akkoord gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Januari, de afvalmaand. Ja, ik doe het ook weer eens. 20 kg kwijt, is me wel eerder gelukt en kon het ook vasthouden. Nu weer nodig wegens niet hebben kunnen sporten.

Maar waar het echt om gaat, op de afvaltopics komt de term “fatshaming” voor. Mag je geen mening hebben over iemand die veel te zwaar is?
Solomio schreef:
Ah, ik lees het nu! Wellicht heb je hierin gelijk. Maar ik denk ook dat het bij veel mensen wel eigen schuld is, net als bij veel rokers, drinkers en drugsgebruikers. Niet dat het eenvoudig is te stoppen, integendeel. Maar uiteindelijk is het vaak een kwestie van wilskracht.

Die waarschuwing is absurd natuurlijk.
oudebaas wijzigde dit bericht op 03-01-2019 17:24
53.39% gewijzigd
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Ja inderdaad.
En wat een belachelijke actie ... Ik vind het trouwens juist heerlijk om te beseffen dat het zo bijna niet te doen is om af te vallen. Dan kan ik tenminste gewoon gezond eten om het gezond eten, in plaats van mezelf uit te hongeren omdat het afvallen maar niet lukt ;-)
yasmijn schreef:
😱😱😱😂😂😂😂

Het is vooral een symptoom van de toename van “sneeuwvlokjes”, mensen die om het minste geringste gekwetst zijn. Vaak millennials die niet buiten hun safe space willen komen en dus maar overal een safe space van willen maken. Je ziet het ook op de universiteit. Je ziet het overigens ook aan een postmoderne term als “fatshaming”.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Solomio schreef:
03-01-2019 12:23
Volgens mij niet, maar ja, de goegemeente wil natuurlijk graag de illusie in stand houden dat je gewicht geheel onder je eigen controle valt.
Ik denk dar het deels wel onder controle te houden is. Ik zelf ben daar een goed voorbeeld van. Dat het voor anderen anders ligt geloof ik zonder meer. De meesten komen snel weer terug op hun oude gewicht na het lijnen. Dat kan ook een kwestie van terugvallen in het oude leefpatroon zijn natuurlijk. Het is niet zwart-wit.
(George Patton)
Het kan ook de andere kant opslaan, door mijn dwangmatige afvallen zit ik op ondergewicht. Psychisch is het zwaar voor mij, ik heb nu wel therapie, maar genieten is het niet. Ik ben snel misselijk, waardoor ik een vinger in mijn keel steek dat lucht voor mij op.
Solomio schreef:
03-01-2019 12:43
Ik ben idd veel afgevallen, met behulp van een maagverkleining.
Zonder zo'n operatie lukt het vrijwel niemand om tientallen kilo's blijvend af te vallen.
Ik ben jaren geleden meer dan 20 kg afgevallen. Omdat ik ook ging hardlopen en fietsen wist ik dit ruim 15 jaar vast te houden. Toen ik wegens K geopereerd werd en op halve kracht leef is het er weer bijgekomen in ruim drie jaar. Nu weer een poging, als ik geen behandelingen meer hoef kan ik ook weer sporten. Als het toch terminaal wordt.... ach, dan vermager je waar je bij staat....
(George Patton)
oudebaas schreef:
03-01-2019 17:27
Het is vooral een symptoom van de toename van “sneeuwvlokjes”, mensen die om het minste geringste gekwetst zijn. Vaak millennials die niet buiten hun safe space willen komen en dus maar overal een safe space van willen maken. Je ziet het ook op de universiteit. Je ziet het overigens ook aan een postmoderne term als “fatshaming”.

Hier vaak de ouwe wijven met een beperkt denkbeeld juist volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven