Napraattopic deel 107
zondag 16 december 2018 om 19:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 2 januari 2019 om 12:41
Als het slachtoffer schuldig is, kan je jezelf wijs maken dat het jou nooit zou overkomen. Blaiming the victim is even rot als logisch.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
woensdag 2 januari 2019 om 12:43
JollyRider schreef: ↑02-01-2019 12:41Als het slachtoffer schuldig is, kan je jezelf wijs maken dat het jou nooit zou overkomen. Blaiming the victim is even rot als logisch.
En verwerpelijk. Bah!
woensdag 2 januari 2019 om 12:50
woensdag 2 januari 2019 om 12:58
Het is een kwestie van geduld, wachten op de ene dag.....JollyRider schreef: ↑02-01-2019 12:36“jullie” Limburg? Het is ons Limburg. Die moerasdeltabewoners mogen blij zijn dat we ons in tweeen gedeeld hebben en een stukje bij hun willen horen.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
woensdag 2 januari 2019 om 12:59
woensdag 2 januari 2019 om 13:01
Ik denk echt dat het niet eens mogen stellen van de vraag hoe het zo gekomen is verwerpelijker is.
En dat heeft daarna niets met schuld te maken.
Al draai je met je blote gat hitsige rondjes in een donker steegje terwijl je met kreunende stem roept "ik heb zo'n jeuk!", dan nóg mag niemand iets doen tegen je wil.
Maar niks mogen vragen en elke vraag als veroordeling zien vind ik persoonlijk heel vreemd.
Maar goed, ik weet niet over welk topic dit gaat.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 2 januari 2019 om 14:07
woensdag 2 januari 2019 om 14:11
Het is mij ook overkomen bijna 30 jaar geleden en ik vind het mijn eigen stomme schuld. Wie gaat er dan ook skinny dippen in het hotelzwembad na 'n avondje doorzakken? Gewoon les van geleerd en voorkomen mezelf ooit nog 'ns in zo'n situatie te plaatsen.JollyRider schreef: ↑02-01-2019 12:41Als het slachtoffer schuldig is, kan je jezelf wijs maken dat het jou nooit zou overkomen. Blaiming the victim is even rot als logisch.
woensdag 2 januari 2019 om 14:17
Klopt. En al laat ik mijn deur open, niemand mag inbreken. Toch gebeurt het en is het verstandig te kijken in welke situaties je terechtkomt en hoe je jezelf kunt beschermen. Dat is geen victim blaming. Mensen weerbaarder maken lijkt me slim.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-01-2019 14:15Al loop ik naakt buiten, niemand heeft het recht om je te verkrachten. Je blijft met je poten van iemand af.
woensdag 2 januari 2019 om 14:19
Bah, wat rot dat je dat hebt meegemaakt. En toch is het niet jouw schuld. Natuurlijk ga je jezelf niet meer in zo'n situatie plaatsen als je zoiets hebt meegemaakt, maar die ander had nog altijd van je af moeten blijven.redbulletje schreef: ↑02-01-2019 14:11Het is mij ook overkomen bijna 30 jaar geleden en ik vind het mijn eigen stomme schuld. Wie gaat er dan ook skinny dippen in het hotelzwembad na 'n avondje doorzakken? Gewoon les van geleerd en voorkomen mezelf ooit nog 'ns in zo'n situatie te plaatsen.
Maar serieus, skinny dippen is een uitnodiging tot verkrachting? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 2 januari 2019 om 14:23
Het is net zo dom als door 'n drukke straat lopen met je tas half open hangend of 'n briefje van 50 wat uit je kontzak steekt. Er mag niemand van je stelen, maar als je zelf niet op je spullen past kan 't je toch overkomen.doornroosje9 schreef: ↑02-01-2019 14:19Bah, wat rot dat je dat hebt meegemaakt. En toch is het niet jouw schuld. Natuurlijk ga je jezelf niet meer in zo'n situatie plaatsen als je zoiets hebt meegemaakt, maar die ander had nog altijd van je af moeten blijven.
Maar serieus, skinny dippen is een uitnodiging tot verkrachting? Dat slaat toch helemaal nergens op?
Ik heb er overigens totaal geen trauma aan overgehouden en sta eerder versteld van al huidige #metoo verhalen waar er vaak niet eens sprake is van daadwerkelijke seks.
woensdag 2 januari 2019 om 14:34
Het kan je idd overkomen, maar dat maakt het niet jouw schuld. Dat is een groot verschil.redbulletje schreef: ↑02-01-2019 14:23Het is net zo dom als door 'n drukke straat lopen met je tas half open hangend of 'n briefje van 50 wat uit je kontzak steekt. Er mag niemand van je stelen, maar als je zelf niet op je spullen past kan 't je toch overkomen.
Ik heb er overigens totaal geen trauma aan overgehouden en sta eerder versteld van al huidige #metoo verhalen waar er vaak niet eens sprake is van daadwerkelijke seks.
Fijn dat je er geen trauma aan hebt overgehouden. Dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af. Niet iedereen reageert of voelt hetzelfde.
woensdag 2 januari 2019 om 15:47
relaties/blijven-of-scheiden/list_messa ... #p29424255
Hoe hebben die Vlamingen toch altijd het Groot Dictee gewonnen?
Hoe hebben die Vlamingen toch altijd het Groot Dictee gewonnen?
woensdag 2 januari 2019 om 16:11
Op de sekspijler staan anders weinig faptopics voor een vakantie.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-01-2019 14:27Het is behoorlijk druk op het forum, je merkt meteen dat het vakantie is.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
woensdag 2 januari 2019 om 16:40
Star² schreef: ↑02-01-2019 15:47relaties/blijven-of-scheiden/list_messa ... #p29424255
Hoe hebben die Vlamingen toch altijd het Groot Dictee gewonnen?![]()
woensdag 2 januari 2019 om 18:54
woensdag 2 januari 2019 om 18:55
Wat de pubers in vakantietijd naar de sekspijler brengt kan ik ook niet zeggen.
(George Patton)
(George Patton)
woensdag 2 januari 2019 om 20:06
Echt?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-01-2019 14:27Het is behoorlijk druk op het forum, je merkt meteen dat het vakantie is.
woensdag 2 januari 2019 om 20:09
Meestal hoeft een ander je niet eens schuldig te maken, want kan je dat zelf al prima.JollyRider schreef: ↑02-01-2019 12:41Als het slachtoffer schuldig is, kan je jezelf wijs maken dat het jou nooit zou overkomen. Blaiming the victim is even rot als logisch.
woensdag 2 januari 2019 om 20:09
Meestal hoeft een ander je niet eens schuldig te maken, want kan je dat zelf al prima.JollyRider schreef: ↑02-01-2019 12:41Als het slachtoffer schuldig is, kan je jezelf wijs maken dat het jou nooit zou overkomen. Blaiming the victim is even rot als logisch.