Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 28 februari 2019 om 22:50
Weet ik. Het is al minstens 8 jaar bezig (zo lang weet ik het).doornroosje9 schreef: ↑28-02-2019 22:41Hè bah, dat is echt kut. Je kan er voor hem of haar zijn, maar idd, het slachtoffer moet zelf de stap zetten.![]()
Maar tegenwoordig is het zo erg dat het slachtoffer minstens 4 keer per week toevlucht zoekt in mijn huis.
En het is allemaal zo irritant!
Dat het gebeurt. Dat ik niets kan doen. Maar ook...
Maar ook (en ik voel me zoooooo schuldig om deze gedachte) is het heel vermoeiend om steeds weer die veilige plaats te zijn. Elke seconde dat ik thuis ben, is het slachtoffer daar ook weer.
Ik heb steeds een agressieve man aan mijn deur, een agent op speeddial en ik kan niet eens meer de vaat doen zonder onderbreking.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

donderdag 28 februari 2019 om 22:51
Zeg haar dat het genoeg is geweest. Dat je wil helpen als ze weg wil, maar het zelf op moet lossen. Net als met een drugsverslaafde.DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 22:50Weet ik. Het is al minstens 8 jaar bezig (zo lang weet ik het).
Maar tegenwoordig is het zo erg dat het slachtoffer minstens 4 keer per week toevlucht zoekt in mijn huis.
Maar ook (en ik voel me zoooooo schuldig om deze gedachte) is het heel vermoeiend om steeds weer die veilige plaats te zijn. Elke seconde dat ik thuis ben, is het slachtoffer daar ook weer.
Ik heb steeds een agressieve man aan mijn deur, een agent op speeddial en ik kan niet eens meer de vaat doen zonder onderbreking.

donderdag 28 februari 2019 om 22:55
Wow, Dot, dat is heftig!DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 22:50Weet ik. Het is al minstens 8 jaar bezig (zo lang weet ik het).
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 28 februari 2019 om 22:55
Heb ik al heel vaak gezegd. Ik ben ook een enabler. Maar ik kan hem ook niet de deur wijzen wanneer hij met alweer een nieuw blauw oog aankomt.

donderdag 28 februari 2019 om 22:56
Hoeft ook niet. Verwijs hem naar het dichtstbijzijnde bureau.DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 22:55Heb ik al heel vaak gezegd. Ik ben ook een enabler. Maar ik kan hem ook niet de deur wijzen wanneer hij met alweer een nieuw blauw oog aankomt.
donderdag 28 februari 2019 om 23:00
Ik zie het arme dier al voor me, kutaction

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

donderdag 28 februari 2019 om 23:01
Wat een ellende zeg. Kan je zelf niet de politie bellen dan?DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 22:55Heb ik al heel vaak gezegd. Ik ben ook een enabler. Maar ik kan hem ook niet de deur wijzen wanneer hij met alweer een nieuw blauw oog aankomt.
I like being a mess. It's who I am.
donderdag 28 februari 2019 om 23:12
Ook al gedaan. Doet hij niets mee. Hij voelt zich schuldig.
En dus verandert er niets. En eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel ik nog aan kan.
En jullie kunnen ook niets doen, buiten alles zeggen wat maatschappelijke werksters ook al gezegd hebben. Ik denk dat ik het gewoon eens wilde schrijven. Gewoon eens zeuren over dat gevoel van machteloosheid.

donderdag 28 februari 2019 om 23:15
Het lijkt mij heel simpel. Hij wil on deze situatie blijven, jij hebt er last van. Zorg dat je er geen last meer van hebt.DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 23:12Ook al gedaan. Doet hij niets mee. Hij voelt zich schuldig.
En dus verandert er niets. En eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel ik nog aan kan.
En jullie kunnen ook niets doen, buiten alles zeggen wat maatschappelijke werksters ook al gezegd hebben. Ik denk dat ik het gewoon eens wilde schrijven. Gewoon eens zeuren over dat gevoel van machteloosheid.![]()
Tenzij het redder spelen meer oplevert dan het je kost.
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 23:16
4.78% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 23:16
Je moet als slachtoffer zelf een klacht maken.
Ik heb al vaak de politie gebeld. De buren al veel vaker. Maar als het slachtoffer geen klacht indient, kun je amper iets doen.
(en dat is dus héél frustrerend)
donderdag 28 februari 2019 om 23:22
Zegt mijn psycholoog ook. Maar dat is verdomme moeilijk. Dat is mijn familie. Iemand die een hele grote rol had in mijn opvoeding.
Simpel gezegd: ik word er helemaal gek van wanneer hij hier weer aan de deur staat, want dan is hij weer in elkaar geklopt. Maar ik word er ook gek van wanneer hij hier niet voor de deur staat, want dan ben ik bang dat hij dood is geslagen.

donderdag 28 februari 2019 om 23:26
Tsja, de keuze is aan jouDorothyParker schreef: ↑28-02-2019 23:22Zegt mijn psycholoog ook. Maar dat is verdomme moeilijk. Dat is mijn familie. Iemand die een hele grote rol had in mijn opvoeding.
Simpel gezegd: ik word er helemaal gek van wanneer hij hier weer aan de deur staat, want dan is hij weer in elkaar geklopt. Maar ik word er ook gek van wanneer hij hier niet voor de deur staat, want dan ben ik bang dat hij dood is geslagen.

donderdag 28 februari 2019 om 23:27
Wauw.
Weet amper nog iets te zeggen na die leuke toevoeging.
So long and thanks for all the fish

donderdag 28 februari 2019 om 23:29
O, te direct?DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 23:27Wauw.
Weet amper nog iets te zeggen na die leuke toevoeging.
So long and thanks for all the fish
Maar zo is het toch Dot? Levert het je wat op, dan blijf je het doen. Kost het je vooral, dan andere keuzes maken.
donderdag 28 februari 2019 om 23:37
Ja het klinkt hard maar ik denk dat dit de enige keuze is die je hebt.
Je kan er niks aan doen, je vindt het vreselijk dus als je er niet meer tegen kan of wil dan zal je echt voor jezelf moeten opkomen.
Hoe moeilijk ook.
I like being a mess. It's who I am.
donderdag 28 februari 2019 om 23:41
Ja zooo schattig. Ik vind de meeste reclames vreselijk om naar te kijken maar deze reclame is zoAllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 19:58Hebben jullie die Disneyland reclame gezien van dat kleine eendje dat zijn grote idool daar ziet? Haha ik vind dat zooo schattig.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 28 februari 2019 om 23:52
Ik heb verschillende apen in mijn familie en vriendenkring. Hebben? Ze zijn wel bloedirritant met hun apenstreken. Je mag ze gratis komen afhalen.DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 22:29Willen, niet van plan om dat te verwezenlijken![]()
Ik wil ook een otter en een kangoeroe en een eekhoorn en 5 verschillende apen en ...
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 28 februari 2019 om 23:54
Sterkte lieve DoDorothyParker schreef: ↑28-02-2019 23:22Zegt mijn psycholoog ook. Maar dat is verdomme moeilijk. Dat is mijn familie. Iemand die een hele grote rol had in mijn opvoeding.
Simpel gezegd: ik word er helemaal gek van wanneer hij hier weer aan de deur staat, want 4dan is hij weer in elkaar geklopt. Maar ik word er ook gek van wanneer hij hier niet voor de deur staat, want dan ben ik bang dat hij dood is geslagen.

vrijdag 1 maart 2019 om 01:14
Sterkte.DorothyParker schreef: ↑28-02-2019 23:22Zegt mijn psycholoog ook. Maar dat is verdomme moeilijk. Dat is mijn familie. Iemand die een hele grote rol had in mijn opvoeding.
Moi heeft trouwens wel een goed punt hoor.
Wat jij er uit haalt is uiteraard geen thee met een koekje, maar geruststelling van je angst.
Terwijl, ook hard: tegen doodslaan doe jij niks. Ook niet als je de haven bent voor als diegene netniet doodgeslagen is.
Heb je wel eens laten weten dat jouw huis nu onveilig en zonder rust wordt door de haven die diegene steeds bij jou zoekt zonder echt zelf hulp te zoeken? En zou je diegene ook af en toe elders kunnen zien en jouw huis sluiten voor diegene?
Ik heb ooit, heel bang dat ik daardoor het zetje de verkeerde kant op gaf, een dierbare verboden mij nog langer te bellen met haar acute doodswens. Ik wist heel goed dat de wens daarmee niet weg was en ook dat ze toen dacht nog eenzamer te zijn. Ik vond het doodeng. Maar het gaf wel heel veel rust. En de verantwoordelijkheid die ik (en ik wist heus wel dat dat gevoel onterecht was) voelde werd minder. Gelukkig bleek achteraf dat juist het stoppen van het zijn van noodlijn in dit geval juist hielp om weer zelf verder te kunnen. Maar dat wist ik niet toen ik de hoorn op de haak gooide. Ik wist alleen nog maar dat ik niet verder kon.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 1 maart 2019 om 01:17
Als ik enig idee had wie jij bent, forumtechnisch gesproken, zou ik het wellicht overwegen. Maar echt, wie ben jij?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2019 12:44
Reden: Op de man
Reden: Op de man
18.57% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 1 maart 2019 om 01:51
Ik kom ook nog ff om het hoekje piepen. Heel snel, want moet straks akelig vroeg op.
@Feow en anderen (jullie weten zelf wel dat ik je bedoel, ik weet t ook, maar ff precies opzoeken kost nu teveel tijd en als ik t niet opzoek vergeet ik vast per ongeluk iemand): thnx!
Dorothy en iederen die het verder kan gebruiken:
En ja Dorothy, ik denk ook dat Moire wijze woorden spreekt. Ik lees ze niet als dat jij maar een beetje de redder 'speelt' omdat je daar maar wat plezier aan beleeft of zo. Maar wel dat het jou blijkbaar iets oplevert om voor hem klaar te staan (bijvoorbeeld verlichting van je angst dat hem iets overkomt), terwijl je hem daarmee niet daadwerkelijk, definitief kunt redden op deze manier - en dat je tegen elkaar af moet wegen wat het zwaarst weegt. Als je niets doet, gaat je angst dat het met hem misgaat omhoog, en misschien ook daadwerkelijk het risico dat het met hem slecht afloopt. Dus als je doorgaat op deze manier, levert het je minder angst op en misschien ook wel een kleiner risico. Máár, doorgaan op deze manier lost tegelijkertijd ook niet echt structureel iets op. Het risico wordt op deze manier ook niet nul. Zeker op lange termijn niet. Dus het blijft afwegen. En dat is niet makkelijk, zoals Moire ook al zei. Maar het is wel een afweging om te maken.
@Feow en anderen (jullie weten zelf wel dat ik je bedoel, ik weet t ook, maar ff precies opzoeken kost nu teveel tijd en als ik t niet opzoek vergeet ik vast per ongeluk iemand): thnx!

Dorothy en iederen die het verder kan gebruiken:

En ja Dorothy, ik denk ook dat Moire wijze woorden spreekt. Ik lees ze niet als dat jij maar een beetje de redder 'speelt' omdat je daar maar wat plezier aan beleeft of zo. Maar wel dat het jou blijkbaar iets oplevert om voor hem klaar te staan (bijvoorbeeld verlichting van je angst dat hem iets overkomt), terwijl je hem daarmee niet daadwerkelijk, definitief kunt redden op deze manier - en dat je tegen elkaar af moet wegen wat het zwaarst weegt. Als je niets doet, gaat je angst dat het met hem misgaat omhoog, en misschien ook daadwerkelijk het risico dat het met hem slecht afloopt. Dus als je doorgaat op deze manier, levert het je minder angst op en misschien ook wel een kleiner risico. Máár, doorgaan op deze manier lost tegelijkertijd ook niet echt structureel iets op. Het risico wordt op deze manier ook niet nul. Zeker op lange termijn niet. Dus het blijft afwegen. En dat is niet makkelijk, zoals Moire ook al zei. Maar het is wel een afweging om te maken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)