Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 24 januari 2019 om 20:50
Ik heb er zo mijn theorie over, maar dat valt of onder de geloofwaardigheid van de mods in twijfel trekken of onder negatief forummen.Hetvrijewoord schreef: ↑24-01-2019 20:46Ongeloofwaardig, ik ken geen functies waar je zo kunt aankloten.
Mocht het zo zijn, zijn het gevalletjes pay peanuts get monkeys. Geldt overigens net zo goed voor de techneuten kant.

donderdag 24 januari 2019 om 20:53
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat moderators zich druk maken over hun geloofwaardigheid.
Sterker nog: het lijkt mij eigenlijk uitgesloten.

donderdag 24 januari 2019 om 20:59
Ja hoor, had laatst iemand een ban voor.Hetvrijewoord schreef: ↑24-01-2019 20:53Lijkt mij onwaarschijnlijk dat moderators zich druk maken over hun geloofwaardigheid.
Sterker nog: het lijkt mij eigenlijk uitgesloten.![]()

donderdag 24 januari 2019 om 21:05
Dat is iets anders dan je druk maken over je geloofwaardigheid m.i.
Het kan niet zo zijn dat je hier als een malle stier aan het moderaten gaat slaan en je tegelijk iets aantrekt of iemand je 'werk' geloofwaardig vindt. Laat staan dat ze zichzelf geloofwaardig achten.

donderdag 24 januari 2019 om 21:08
Als je iemand een ban geeft voor het in twijfel trekken van de geloofwaardigheid van het modteam lijkt het me dat je je daar dus wel druk om maakt.Hetvrijewoord schreef: ↑24-01-2019 21:05Dat is iets anders dan je druk maken over je geloofwaardigheid m.i.
Het kan niet zo zijn dat je hier als een malle stier aan het moderaten gaat slaan en je tegelijk iets aantrekt of iemand je 'werk' geloofwaardig vindt. Laat staan dat ze zichzelf geloofwaardig achten.

donderdag 24 januari 2019 om 21:18
Ik heb wel eens 48 uur opgelopen omdat de mod van dienst niet zo wenste te worden toegesproken. Dat schreef ze letterlijk, in de begeleidende PB. En ik had niet gescholden of niks hoor, alleen maar iets gemompeld van goh vind je dat zelf nou niet een beetje mal. Maar dat vond de mod van dienst dus bijzonder schofferend en daarom moest ik op de bank.
Gelukkig ben ik nogal blijmoedig van aard en is niet meteen mijn hele leven verwoest als ik per ongeluk twee dagen lang mijn plasjes niet kan doen op het forum, maar zulke incidenten geven natuurlijk wel te denken over de objectiviteit van de moderatie (en de hormoonhuishouding van de stagiaires).
Gelukkig ben ik nogal blijmoedig van aard en is niet meteen mijn hele leven verwoest als ik per ongeluk twee dagen lang mijn plasjes niet kan doen op het forum, maar zulke incidenten geven natuurlijk wel te denken over de objectiviteit van de moderatie (en de hormoonhuishouding van de stagiaires).

donderdag 24 januari 2019 om 21:26
Wat altijd frustratie oproept, is wanneer er willekeurig gereageerd wordt, zonder naar de context te kijken. Als leraar leer je heel snel niet "De volgende die nog wat zegt, stuur ik er uit" te zeggen, omdat je dan altijd zeker weet dat de liefste leerling van de klas aan het buurmeisje vraagt of ze een gummetje mag lenen.
Veel forummers zijn best gunnend, maar worden behandeld alsof ze getolereerd worden en toegesproken alsof ze opstandige kleuters zijn. Dat werkt niet. Helemaal als je zelf de boel niet op orde hebt.
Veel forummers zijn best gunnend, maar worden behandeld alsof ze getolereerd worden en toegesproken alsof ze opstandige kleuters zijn. Dat werkt niet. Helemaal als je zelf de boel niet op orde hebt.

donderdag 24 januari 2019 om 21:26
Nou ja, ik kan me op zich wel voorstellen dat je je een beetje schaamt als iemand open en bloot deelt dat je een waarschuwing hebt 'uitgevaardigd'.

donderdag 24 januari 2019 om 21:28
Dat je je dan voor je spelfouten en gramaticafouten schaamt begrijp ik wel.Lady*Voldemort schreef: ↑24-01-2019 21:26Nou ja, ik kan me op zich wel voorstellen dat je je een beetje schaamt als iemand open en bloot deelt dat je een waarschuwing hebt 'uitgevaardigd'.

donderdag 24 januari 2019 om 21:31
Voor exact zo'n incident heb ik eens een week opgelopen. Men was aan het kloten in het modtopic, de mod dreigde met maatregelen, ik kwam een doodnormale vraag stellen en bam, een week. Uiteindelijk is die ban wel teruggedraaid, maar toch.Betty_Slocombe schreef: ↑24-01-2019 21:26Wat altijd frustratie oproept, is wanneer er willekeurig gereageerd wordt, zonder naar de context te kijken. Als leraar leer je heel snel niet "De volgende die nog wat zegt, stuur ik er uit" te zeggen, omdat je dan altijd zeker weet dat de liefste leerling van de klas aan het buurmeisje vraagt of ze een gummetje mag lenen.

donderdag 24 januari 2019 om 21:32
Grammatica. Schaam je.
Voor dat 'uitgevaardigd' zou ik me trouwens ook schamen. Ik zie het al dat mijn kinderen lopen te etteren en dat ik dan roep dat ik een waarschuwing uitvaardig. Ze zouden me vierkant uitlachen, om die geloofwaardigheid maar weer eens van stal te halen.

donderdag 24 januari 2019 om 22:56
Lady*Voldemort schreef: ↑24-01-2019 21:26Nou ja, ik kan me op zich wel voorstellen dat je je een beetje schaamt als iemand open en bloot deelt dat je een waarschuwing hebt 'uitgevaardigd'.

Mispoes!
vrijdag 25 januari 2019 om 11:16
vrijdag 25 januari 2019 om 11:44
Wat nog veel dommer is dan een domme fout maken, is die niet herstellen. Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk, dat ze nog stééds waarschuwingen uitvaardigen. Kreeg er deze week weer eentje in de mailbox. Ik denk dat het al minstens 2 jaar geleden is, dat ze daar voor het eerst om zijn uitgelachen.
.

vrijdag 25 januari 2019 om 11:56
impala schreef: ↑25-01-2019 11:44Wat nog veel dommer is dan een domme fout maken, is die niet herstellen. Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk, dat ze nog stééds waarschuwingen uitvaardigen. Kreeg er deze week weer eentje in de mailbox. Ik denk dat het al minstens 2 jaar geleden is, dat ze daar voor het eerst om zijn uitgelachen.
Heb je dan liever dat ze de waarschuwingen overslaan en meteen een ban uitdelen?
Of liever helemaal geen moderatie?
vrijdag 25 januari 2019 om 12:02
Hoezo?
Ik vind het gewoon dom en onprofessioneel dat ze nog stééds het woord uitvaardigen gebruiken bij een waarschuwing. Dat was de titel van de pb die ik van de mods kreeg : waarschuwing uitgevaardigd.
Nog afgezien van het feit dat die waarschuwing weer nergens op sloeg en de mail verder ook krakkemikkig geformuleerd was.
.