Napraattopic deel 108

13-01-2019 22:55 3090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 20:55
Ik heb even moederadvies nodig. Kind gaat dit weekend logeren. Toen ik om het telefoonnummer van de ouders vroeg kreeg ik rollende ogen en de opmerking dat hij ‘ook op moet groeien’. Ouders ken ik verder niet. Is het echt dom om zoiets te vragen? :hihi:
Mijn zoon (14) gaat ook nogal eens uit logeren bij een vriend maar het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om hem het telefoonnummer van de ouders te ontfutselen. Ik vrees dat hij het niet eens heeft. Wel vraag ik zoon altijd even een appje te doen als hij in de trein naar huis zit, dat ik hem gezellig van het station kan halen, en daar houdt ie zich keurig aan. Toen ik 14 was hoefde ik trouwens ook nooit telefoonnummers van de ouders over te leggen, en toen kon ik nog geeneens even appen dat ik er aan zat te komen. Dus ja, ik vrees dat je zoon een punt heeft.
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 22:18
Steeds heen en weer langs het huis fietsen mag ook niet zeker :A:
Tuurlijk wel, jij wel maarre.......dat ziet er wel een beetje kinderachtig uit, hoor!
En als je iets niet wil, is het dat je kind je dat ziet doen...kinderachtig :biggrin:
Het verschil is dat toen ik als puber logeerde mijn ouders ook al die ouders kende.
Ik vind het lastig dat ik geen idee heb wat voor ouders het zijn en het kind ook niet ken.

Maar ja, hij moet ook opgroeien ;)
Ik ga niet langsfietsen, maar naar de Ikea, romantisch met mijn lief :hihi:
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 22:18
Steeds heen en weer langs het huis fietsen mag ook niet zeker :A:
Ben je helemaal gek geworden? Fietsen???

De auto nemen natuurlijk. 8-)
Life is short. Eat dessert first.
Wat Roosje zegt :rofl:
Wel fietsen, jullie zijn toch nog niet vergeten dat je van lichaamsbeweging gelukkig wordt?
doornroosje9 schreef:
13-02-2019 22:28
Ben je helemaal gek geworden? Fietsen???

De auto nemen natuurlijk. 8-)
Weet je hoe kut het is om na 17 uur nog een parkeerplek binnen een straal van 20 minuten lopen te vinden?
Phineas schreef:
13-02-2019 22:31
Wel fietsen, jullie zijn toch nog niet vergeten dat je van lichaamsbeweging gelukkig wordt?
Och hemel. Daar zit wel wat in ja. Maar is het zonder daglicht ook zinvol?
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 22:33
Och hemel. Daar zit wel wat in ja. Maar is het zonder daglicht ook zinvol?
Misschien kun je het gebrek aan daglicht compenseren door twee keer zo hard te fietsen?

Dat maakt de kans ook kleiner dat hij je ziet.
Phineas schreef:
13-02-2019 22:35
Misschien kun je het gebrek aan daglicht compenseren door twee keer zo hard te fietsen?

Dat maakt de kans ook kleiner dat hij je ziet.
Maar dan zie ik ook minder en dat doet niets aan mijn chronische vitamine D tekort.
Zou ook kunnen roeien.
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 22:37
Maar dan zie ik ook minder en dat doet niets aan mijn chronische vitamine D tekort.
Zou ook kunnen roeien.
Met de riemen die je hebt. Heel verstandig. En pilletjes nemen voor je vitamine D tekort. Succes, komt vast goed :)
Phineas schreef:
13-02-2019 22:39
Met de riemen die je hebt. Heel verstandig. En pilletjes nemen voor je vitamine D tekort. Succes, komt vast goed :)
Dat doe ik gelukkig allebei al ;)
Phineas schreef:
13-02-2019 22:31
Ik ben al dolgelukkig. :jump:
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 22:32
Weet je hoe kut het is om na 17 uur nog een parkeerplek binnen een straal van 20 minuten lopen te vinden?
Je moet er wel iets voor over hebben natuurlijk.
aliva schreef:
13-02-2019 22:04
"Wat zeiden ze bij de garage toen je hier telefonisch advies over in won ?"

Ik vind dat zo'n irritante manier van reageren. Zeg gewoon wat je te zeggen hebt in plaats van in het zo'n sneerderige vraag te gieten.
Vreselijk idd! Daar begint 1 mee en vervolgens neemt het halve forum het over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
13-02-2019 22:22
Mijn zoon (14) gaat ook nogal eens uit logeren bij een vriend maar het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om hem het telefoonnummer van de ouders te ontfutselen. Ik vrees dat hij het niet eens heeft. Wel vraag ik zoon altijd even een appje te doen als hij in de trein naar huis zit, dat ik hem gezellig van het station kan halen, en daar houdt ie zich keurig aan. Toen ik 14 was hoefde ik trouwens ook nooit telefoonnummers van de ouders over te leggen, en toen kon ik nog geeneens even appen dat ik er aan zat te komen. Dus ja, ik vrees dat je zoon een punt heeft.

Ik moest vroeger wel eerst telefoonnummers geven en mijn moeder ging ook gewoon bellen. :roll:

Voor slaapfeestjes en uitjes in de avond :-D
Niks mis mee om een adres en nummer te vragen.
Kolère.... ik krijg al lezend steeds vaker op dit forum het idee dat we teruggaan naar de jaren 50. En wedden dat ik dan ook nog uitgemaakt ga worden voor een zure oude zeikerd? Ik zou sommige vrouwen van nu rond de 30-35 jaar oud een opvoeding uit de jaren 70-80 hebben gegund want ze laten zich gewoon wegzetten in beelden uit de jaren 50 (onder het mom van wat een partner nodig heeft) en knikken daarbij ook nog eens vriendelijk. :roll:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Némaìn’ schreef:
13-02-2019 21:48
Hij wil weten waarom, want hij heeft zelf een telefoon en ik krijg het adres. Dus waarom?
Omdat ik hem willen kunnen bereiken in case zijn telefoon halfdood ergens aan een lader op de badkamer ligt. Omdat soms onverwacht nieuws niet rauw op je dak moet vallen over de telefoon. En omdat ik zelf als puber zo vaak zei bij vriendin x te logeren en zij vertelde thuis bij mij te logeren en dan zaten we een hele nacht in Rotterdam op het station omdat we natuurlijk geen enkele discotheek binnen mochten.
Enn, nog zo'n 17 jaar een dan hebben we weer een flowerpowerjaar.
En aangezien ik toch al een goede dertig jaar pislink ben dat dat ver voor mijn geboorte was ben ik daar wel voor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
15-02-2019 00:15
Enn, nog zo'n 17 jaar een dan hebben we weer een flowerpowerjaar.
En aangezien ik toch al een goede dertig jaar pislink ben dat dat ver voor mijn geboorte was ben ik daar wel voor.
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hele avond weg, 4 berichten bij te lezen. Verdeeld over 2 topics.
Lekker rustig wel. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het is heel rustig ja. Is iedereen gewoon aan het werk ipv aan het forummen ofzo?
PhoebeBananahammock schreef:
15-02-2019 13:21
Het is heel rustig ja. Is iedereen gewoon aan het werk ipv aan het forummen ofzo?

Ik denk dat de meesten gevlucht zijn voor alle advertenties en vunzige seksverhaaltjes. De rest heeft een ban.
Hoe help je een forum om zeep. :sigh:
PhoebeBananahammock schreef:
15-02-2019 13:21

De zon heeft even voorrang.
Het is lekker wandelweer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven