Napraattopic deel 111

29-04-2019 15:24 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
DuchessMeganMarkle schreef:
05-05-2019 12:05
Ik vind het namelijk geen raar topic. De reacties erop vind ik ergerlijk, de betweterige houding van sommigen is echt om misselijk van te worden. Er groeit een generatie op die niet veel weten over de 2e Wereldoorlog en om op deze forum te mogen posten moet je 16 zijn. Ik gok dat TO 18 is.

Onzin en slap excuus van die generatie.
Lady*Voldemort schreef:
Het doet me een beetje denken aan van die mensen die in een stiltecoupé tegen een paar beschaafd converserende mevrouwen beginnen te schreeuwen dat ze godverdomme hun bek moeten houden want we zitten hier in een stiltecoupé ja!!!
:rofl:
Nouschi schreef:
05-05-2019 12:06
Ja juist wel. Je begrijpt me verkeerd.
Ja is helder inmiddels ;-)
Ik vind het namelijk geen raar topic. De reacties erop vind ik ergerlijk, de betweterige houding van sommigen is echt om misselijk van te worden. Er groeit een generatie op die niet veel weet over de 2e Wereldoorlog en om op deze forum te mogen posten moet je 16 zijn. Ik gok dat TO 18 is.
TO is eind twintig.
En onderschat de huidige generatie niet. Mijn pubers plannen hun bezigheden om de herdenking heen. Zonder aansporing vanuit ons daartoe.
Het is de taak van de ouders en leerkrachten om te vertellen aan hun kinderen/leerlingen wat er allemaal gebeurt is in de 2e Wereldoorlog.
05-05-2019 12:10
Het is de taak van de ouders en leerkrachten om te vertellen aan hun kinderen/leerlingen wat er allemaal gebeurt is in de 2e Wereldoorlog.
Waarom denk je dat dat niet gebeurd?
There is always something happening, and it's usually right now
Lady*Voldemort schreef:
Het doet me een beetje denken aan van die mensen die in een stiltecoupé tegen een paar beschaafd converserende mevrouwen beginnen te schreeuwen dat ze godverdomme hun bek moeten houden want we zitten hier in een stiltecoupé ja!!!
:biggrin:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Lady*Voldemort schreef:
Of mijn buurvrouw tegen de kinderen in de tuin

"NIET SCHREEUWEN IN DE TUIN!!"
Tjezus, wat vals
Dat gebeurt dan ook gewoon, dus waar je opmerking over deze generatie vandaan komt is me een raadsel.
Volgens sommigen moeten we hier zeker ook begrip voor hebben. https://nos.nl/l/2283300

En begrip voor de Damschreeuwer van een aantal jaar geleden.
vivapimpelmees schreef:
TO is eind twintig.
En onderschat de huidige generatie niet. Mijn pubers plannen hun bezigheden om de herdenking heen. Zonder aansporing vanuit ons daartoe.
Vind ik best knap, dat de huidige generatie daar voor warm te krijgen is. Zij hebben doorgaans helemaal geen familieleden meer gekend die de oorlog nog zelf actief hebben meegemaakt.
bethweeter schreef:
05-05-2019 12:17
Volgens sommigen moeten we hier zeker ook begrip voor hebben. https://nos.nl/l/2283300

Ipv bij stil te staan bij oorlogen die al uitgespeeld zijn, kunnen we beter stilstaan bij de gevaren die het westen anno nu loopt.
bethweeter schreef:
05-05-2019 12:17

Huh?
Dat is toch van een hele andere orde dan de tijd niet in de gaten hebben of het gewoon gladweg vergeten?
There is always something happening, and it's usually right now
Star² schreef:
05-05-2019 12:13
Dat gebeurt dan ook gewoon, dus waar je opmerking over deze generatie vandaan komt is me een raadsel.
Ik was gisteren op verjaardag, waar ook neefjes en nichtjes tussen de 14 en 20 jaar waren. We hadden het over de 2e Wereldoorlog, en wat opa en oma mee hadden gemaakt, de jongeren wisten niet veel, terwijl ik op hun leeftijd al zoveel meer wist, omdat grootouders die de oorlog mee hadden gemaakt verhalen vertelde aan ons. Dat heeft de komende generatie niet meer, grootouders die de oorlog hebben meegemaakt.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 05-05-2019 12:23
0.51% gewijzigd
Star² schreef:
05-05-2019 12:13
Mijn dochter is er zelfs strenger in dan ik. Mijn zoon praat, zoemt, beatboxt en fluit 24 uur per dag, maar gisteren hield ie zowaar twee minuten zijn mond. Waar ik al heel blij mee was, maar dochter vond het nodig hem alsnog te kapittelen voor het feit dat hij tijdens die twee minuten gewoon doorging met de game die hij aan het spelen was :rofl:
05-05-2019 12:21
Ik was gisteren op verjaardag, waar ook neefjes en nichtjes tussen de 14 en 20 jaar waren. We hadden het over de 2e Wereldoorlog, en wat opa en oma mee hadden gemaakt, de jongeren wisten niet veel, terwijl ik op hun leeftijd al zoveel meer wist, omdat grootouders die de oorlog mee hadden gemaakt verhalen vertelde aan ons. Dat heeft de komende generatie niet meer, grootouders die de oorlog hebben meegemaakt.
N = 1
Mijn grootouders konden eeuwig vertellen over de oorlog.
Solomio schreef:
Genieten van bevrijdingspop uiteraard.
Hoef ik niet eens de deur voor uit.
Direct voor je deur?

Ik ga straks de stad in, benieuwd hoe druk het zal zijn. Maar ik ga fotograferen bij een rede die een documentairemaker geeft. Zin in!
05-05-2019 12:25
Mijn vader ook nog. Mijn kinderen krijgen nog genoeg mee.
Na hun generatie is het wel afgelopen.
05-05-2019 12:25
de mijne niet, die konden er niet over praten namelijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
05-05-2019 12:30
Alleen al dat feit zegt genoeg over hoe gruwelijk het moet zijn geweest.
anoniem_371845 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 12:35
5.19% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
05-05-2019 12:19
Huh?
Dat is toch van een hele andere orde dan de tijd niet in de gaten hebben of het gewoon gladweg vergeten?
Die TO kreeg een briefje te zien over de twee minuten stilte. Dat hadden ze in de gevangenis misschien niet. Misschien hadden ze daar geen caissière die ze erop wees.

Nu ben ik er (weer even) klaar mee.
Vesper- schreef:
05-05-2019 12:27
Mijn vader ook nog. Mijn kinderen krijgen nog genoeg mee.
Na hun generatie is het wel afgelopen.

Verhalen stoppen toch niet bij overlijden?
rosanna08 schreef:
05-05-2019 12:30
Mijn oma heeft wel eens verteld over de hongerwinter, maar mijn opa (die in een kamp had gezeten) heeft er nooit over gepraat. Wel had hij nog tot aan zijn dood nachtmerries waaruit hij dan schreeuwend ontwaakte, de arme man.
Star² schreef:
05-05-2019 12:36
Verhalen stoppen toch niet bij overlijden?
Is toch anders, dan als je het meegemaakt hebt. Net zoals de verhalen over de slavernij, mijn oma heeft dat zelf niet meegemaakt, maar de verhalen die zij heeft verteld, is ook heftig, maar komt lang niet zo hard binnen als de verhalen van mijn grootouders, die de oorlog mee hebben gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven