Napraattopic deel 111
maandag 29 april 2019 om 15:24
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 5 mei 2019 om 09:53
Weten jullie dat? Als je de op quote ben je in zware overtreding en krijg je een waarschuwing. Maar moet jouw foute actie dan ook altijd gestaft zijn?
En bah, wat irritant vind ik van die forummers die een topic openen en dan niet reageren als je een normale serieuze reactie geeft. Die alleen maar heel selectief reageren. Pfff.
Verder gaat het goed met me.
En bah, wat irritant vind ik van die forummers die een topic openen en dan niet reageren als je een normale serieuze reactie geeft. Die alleen maar heel selectief reageren. Pfff.
Verder gaat het goed met me.

zondag 5 mei 2019 om 10:04
@Jawlensky, ik reageer daarom bijna nooit meer op nieuwe TO's. Gebeurt zo vaak dat ze niet of nauwelijks meer terugkomen. Of dat ze hun hele OP weghalen.
En ik denk dat als je de OP quote en niemand staft je, dat het aan de moderators voorbij gaat. Volgens mij lezen ze echt niet zo fanatiek mee overal. Wat ik me dan weer afvraag, mag je wel een of twee zinnen uit de OP quoten?
En ik denk dat als je de OP quote en niemand staft je, dat het aan de moderators voorbij gaat. Volgens mij lezen ze echt niet zo fanatiek mee overal. Wat ik me dan weer afvraag, mag je wel een of twee zinnen uit de OP quoten?
zondag 5 mei 2019 om 10:05
Dat doe ik heel regelmatig, nog nooit een waarschuwing voor gehad.Jest schreef: ↑05-05-2019 10:04@Jawlensky, ik reageer daarom bijna nooit meer op nieuwe TO's. Gebeurt zo vaak dat ze niet of nauwelijks meer terugkomen. Of dat ze hun hele OP weghalen.
There is always something happening, and it's usually right now

zondag 5 mei 2019 om 10:07
Geen idee.Jest schreef: ↑05-05-2019 10:04@Jawlensky, ik reageer daarom bijna nooit meer op nieuwe TO's. Gebeurt zo vaak dat ze niet of nauwelijks meer terugkomen. Of dat ze hun hele OP weghalen.
Ik had vandaag de op gequote zonder er eigenlijk bij na te denken. Verder gewoon serieus gereageerd. Blijkbaar heeft iemand dan toch gestaft, want ik had een waarschuwing.

zondag 5 mei 2019 om 10:16
Jawlensky schreef: ↑05-05-2019 09:53Weten jullie dat? Als je de op quote ben je in zware overtreding en krijg je een waarschuwing. Maar moet jouw foute actie dan ook altijd gestaft zijn?
Verder gaat het goed met me.![]()
Ja, dat is toch al zeker een jaar of wat zo dat je de OP niet mag quoten.

zondag 5 mei 2019 om 10:24
Ja, dat zou kunnen. Je moet ook wat als je hier de hele tijd moet modereren. Misschien hebben zij de actueel pijler ook wel onder de negeer.
zondag 5 mei 2019 om 10:26
Dat was toch omdat best veel mensen ineens spijt hebben van het zwart op www? En dan de mogelijkheid moeten hebben om hun shit weer weg te halen? En omdat je uiteraard reageert op de OP en het irritant is als je daar door de quotes steeds langs moet scrollen?
Ik vind het best gek dat naast die antiquootmaatregel met bovenstaande motivatie straf krijgt voor het weghalen van een OP en die post op elke pagina als eerste langsscrollap geplaatst wordt.
Maar misschien zie ik het verkeerd of mis ik iets.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zondag 5 mei 2019 om 10:28
bethweeter schreef: ↑04-05-2019 23:56Er is iemand die het raar vindt dat een caissière geen producten scant tijdens de twee minuten stilte op 4 mei. En die caissière was ook nog eens tien seconden te vroeg begonnen met de twee minuten stilte.
Gekker moet het niet worden
O wow, ben dat topic nu aan het lezen. Vraag me dan echt af wat voor opvoeding zo iemand gehad heeft en of die opvoeding wel in Nederland geweest is als je zulke vragen moet stellen.

zondag 5 mei 2019 om 11:18
Nee hoor. Zat mensen die het niet boeit. En die werkelijk geen idee hebben hoe onze geschiedenis zo ongeveer verlopen is of weten wat er in WO II allemaal gebeurd is.

zondag 5 mei 2019 om 11:19
Of een keer naar Bergen Belsen sturen. In het infocentrum daar hebben ze filmpjes gemaakt door Britse soldaten van wat ze aantroffen toen ze het kamp bevrijd hadden.

zondag 5 mei 2019 om 11:20
Ik leer ook elke keer bij. "Onze" 2e wereld oorlog bijvoorbeeld is veel complexer dan de "bekende" dingen die er zijn gebeurd.
Ik las laatst dat ook Amerikaanse soldaten deel hebben genomen aan verkrachringen tijdens die oorlog. De Engelsen waren de enigen waar nagenoeg geen cijfers over bekend zijn.
zondag 5 mei 2019 om 11:24

zondag 5 mei 2019 om 11:26
Stil zijn en bewust ergens stil bij staan is niet hetzelfde.bethweeter schreef: ↑05-05-2019 11:24Ze weet het wel want ze zegt zelf dat ze thuis altijd stil is.
zondag 5 mei 2019 om 11:27
Met de trein zeker?

Godsklere zeg, ze weet niet precies hoe het zit, duidelijk een jonge niet zo slimme TO. Maar ze moet met pek en veren achterna over het forum gesleept worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zondag 5 mei 2019 om 11:30
Doe normaal zeg. Ik heb daar jaren dodenherdenking gehad. En als iemand niet weet hoe het zit is dat een prima plek om heel snel veel te leren over die verschrikking.

zondag 5 mei 2019 om 11:34
Maar daar gaat het in het topic niet om. Iedereen mag denken in die twee minuten wat hij/zij wil. Maar die TO vond eerst dat de caissière wel had kunnen scannen. Moest toen vermelden dat caissière tien seconden eerder dan de radio was. En zegt vervolgens dat als ze thuis is ze wel altijd stil is. (En nog wat dingen tussendoor).
Het gaat mij erom dat je respect moet opbrengen voor mensen die wel twee minuten stil willen zijn. En daar ontbrak het hier aan.
zondag 5 mei 2019 om 11:36
Iemand schreef dat die TO tegen de dertig is. In vergelijk met mij kun je dat jong noemen inderdaad. Maar in zijn algemeenheid kun je toch wel stellen dat iemand van die leeftijd weet dat er veel mensen twee minuten stil zijn.