Napraattopic deel 111

29-04-2019 15:24 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Jawlensky schreef:
05-05-2019 11:30
Doe normaal zeg. Ik heb daar jaren dodenherdenking gehad. En als iemand niet weet hoe het zit is dat een prima plek om heel snel veel te leren over die verschrikking.

Dat sturen zit mij dwars. Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Prima dat jij daar elk jaar heengaat maar laat iemand anders dat zelf even bepalen ja!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
bethweeter schreef:
05-05-2019 11:34
Maar daar gaat het in het topic niet om. Iedereen mag denken in die twee minuten wat hij/zij wil. Maar die TO vond eerst dat de caissière wel had kunnen scannen. Moest toen vermelden dat caissière tien seconden eerder dan de radio was. En zegt vervolgens dat als ze thuis is ze wel altijd stil is. (En nog wat dingen tussendoor).
Het gaat mij erom dat je respect moet opbrengen voor mensen die wel twee minuten stil willen zijn. En daar ontbrak het hier aan.
Ze begreep dus duidelijk niet dat het niet alleen letterlijk stil zijn is.
Ipv dat op een normale manier uit te leggen, is nu de conclusie dat zij geen respect heeft.
Ik vind dat gedram over respect ook stuitend als je leest hoe er tegen TO wordt gesproken.
bethweeter schreef:
05-05-2019 11:36
Iemand schreef dat die TO tegen de dertig is. In vergelijk met mij kun je dat jong noemen inderdaad. Maar in zijn algemeenheid kun je toch wel stellen dat iemand van die leeftijd weet dat er veel mensen twee minuten stil zijn.
Ja maar uit de OP kun je toch al concluderen dat ze niet precies van de hoed en de rand weet. Niet al te slim kwam dat op mij over in ieder geval.

Het is al zo erg dat het haar nu wordt verweten geen respect te tonen omdat ze het benzinestation rond die tijd ingaat. Echt kom op jongens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
05-05-2019 11:37
Dat sturen zit mij dwars. Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Prima dat jij daar elk jaar heengaat maar laat iemand anders dat zelf even bepalen ja!
Inderdaad.
bethweeter schreef:
05-05-2019 11:34
Maar daar gaat het in het topic niet om. Iedereen mag denken in die twee minuten wat hij/zij wil. Maar die TO vond eerst dat de caissière wel had kunnen scannen. Moest toen vermelden dat caissière tien seconden eerder dan de radio was. En zegt vervolgens dat als ze thuis is ze wel altijd stil is. (En nog wat dingen tussendoor).
Het gaat mij erom dat je respect moet opbrengen voor mensen die wel twee minuten stil willen zijn. En daar ontbrak het hier aan.
Andersom ontbreekt het ook aan respect voor TO.
Ja, ik heb ook iets gezegd over domheid, maar ja, daar kan ze natuurlijk ook niks aan doen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nouschi schreef:
05-05-2019 11:40
Ja maar uit de OP kun je toch al concluderen dat ze niet precies van de hoed en de rand weet. Niet al te slim kwam dat op mij over in ieder geval.

Het is al zo erg dat het haar nu wordt verweten geen respect te tonen omdat ze het benzinestation rond die tijd ingaat. Echt kom op jongens.
Massahysterie. Anders kan ik het niet zeggen. Al die uitroeptekens ook. Bah.
Vesper- schreef:
05-05-2019 11:40
Ze begreep dus duidelijk niet dat het niet alleen letterlijk stil zijn is.
Ipv dat op een normale manier uit te leggen, is nu de conclusie dat zij geen respect heeft.
Ik vind dat gedram over respect ook stuitend als je leest hoe er tegen TO wordt gesproken.

Precies dit. Vreselijk irritant. De een weet het nog beter dan de ander. Geruzie over en weer en waar gaat het over? Over 2 minuten stilte in het kader van herdenking, stilstaan bij.
Nouschi schreef:
05-05-2019 11:37
Weet je wat mij dwars zit? Dat jij ook maar 1 seconde denkt dat het ok is om te insinueren dat ik wie dan ook met een trein naar een concentratiekamp zou willen sturen. Die vergelijking vind ik totaal ongepast. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Jawlensky schreef:
05-05-2019 11:43
Weet je wat mij dwars zit? Dat jij ook maar 1 seconde denkt dat het ok is om te insinueren dat ik wie dan ook met een trein naar een concentratiekamp zou willen sturen. Die vergelijking vind ik totaal ongepast. Hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Moet je niet zeggen dat ze haar daarheen moeten sturen! En nou niet het slachtoffer gaat uithangen, alsjeblieft zeg.
Tja. Dankbaar zijn voor de vrijheid die wij genieten is mooi, maar het moet niet ontaarden in anderen verplichten hoe die vrijheid in te vullen. Met andere woorden: als iemand graag op 4 mei om acht uur een boodschapje wil doen moet ie dat ook zelf weten.
Nouschi schreef:
05-05-2019 11:47
Moet je niet zeggen dat ze haar daarheen moeten sturen! En nou niet het slachtoffer gaat uithangen, alsjeblieft zeg.

Ik heb jouw opmerking gestaft. Ik vind die nazi vergelijking totaal niet kunnen. Heeft niets te maken met slachtoffer. Maar toegeven dat je te ver gaat is blijkbaar niet aan jou besteed.
En nu hou ik erover op. Het is mijn tijd en energie niet waard om hier verder met jou over in discussie te gaan.
Jawlensky schreef:
05-05-2019 11:52
Ik heb jouw opmerking gestaft. Ik vind die nazi vergelijking totaal niet kunnen. Heeft niets te maken met slachtoffer. Maar toegeven dat je te ver gaat is blijkbaar niet aan jou besteed.
En nu hou ik erover op. Het is mijn tijd en energie niet waard om hier verder met jou over in discussie te gaan.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff té kinderachtig dit. Lezen is een vak apart, blijkt maar weer. Zelf toegeven dat je er misschien te hard ingaat is ook niet aan jou besteed of wel?
Echt bevrijdingsdagsfeer hier. :sarcastic:

David Dunning
Ik heb je teruggestaft trouwens. Zal ik even uitleggen hoe ik het bedoel, want dat is te moeilijk voor jou blijkbaar.
Nouschi schreef:
05-05-2019 11:27
Met de trein zeker? :sarcastic:

Godsklere zeg, ze weet niet precies hoe het zit, duidelijk een jonge niet zo slimme TO. Maar ze moet met pek en veren achterna over het forum gesleept worden.

Daar is napraat toch voor? Is het ooit wel eens goed bij jou?
Solomio schreef:
05-05-2019 11:57

Maak het eens gezellig dan? Wat ga jij bijvoorbeeld doen vandaag? Nog iets leuks?
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2019 11:47
Tja. Dankbaar zijn voor de vrijheid die wij genieten is mooi, maar het moet niet ontaarden in anderen verplichten hoe die vrijheid in te vullen. Met andere woorden: als iemand graag op 4 mei om acht uur een boodschapje wil doen moet ie dat ook zelf weten.
Vind ik ook.

Ik moest dan wel weer gniffelen om die 10 seconden (ik lees het een beetje als 'ja halloooo! we hebben nog 10 seconden hoor!), maar dat geeft ook wel weer aan dat ze er gewoon niet echt bij na heeft gedacht. Zal haar nu wss niet zo snel meer gebeuren.
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
Ongelooflijk toch?
Star² schreef:
Daar is napraat toch voor? Is het ooit wel eens goed bij jou?
Huh?

Oh ik snap wat je bedoelt. Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat het er hier ook over gaat maar figuurlijk achterna wordt gezeten.
Nouschi schreef:
05-05-2019 12:01
Huh?

Duidelijke vraag toch? Wordt er eens nagepraat, is het weer niet goed.
Jawlensky schreef:
05-05-2019 11:58
Maak het eens gezellig dan? Wat ga jij bijvoorbeeld doen vandaag? Nog iets leuks?
Genieten van bevrijdingspop uiteraard.
Hoef ik niet eens de deur voor uit.

David Dunning
Ik vind het namelijk geen raar topic. De reacties erop vind ik ergerlijk, de betweterige houding van sommigen is echt om misselijk van te worden. Er groeit een generatie op die niet veel weet over de 2e Wereldoorlog en om op deze forum te mogen posten moet je 16 zijn. Ik gok dat TO 18 is.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 05-05-2019 12:07
0.52% gewijzigd
Solomio schreef:
Het doet me een beetje denken aan van die mensen die in een stiltecoupé tegen een paar beschaafd converserende mevrouwen beginnen te schreeuwen dat ze godverdomme hun bek moeten houden want we zitten hier in een stiltecoupé ja!!!
Ah, crosspost.
Star² schreef:
05-05-2019 12:04
Duidelijke vraag toch? Wordt er eens nagepraat, is het weer niet goed.
Ja juist wel. Je begrijpt me verkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven