Napraattopic deel 112
dinsdag 21 mei 2019 om 18:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:04
Ik snap het verband niet.Moezy schreef: ↑24-05-2019 23:03Zo'n gevoel had ik bij het topic over euthanasie. Ben niet tegen euthanasie hoor, maar het is niet iets "natuurlijks" dus als je niet weet of je er bij wil zijn vooral niet doen. Heb me er maar buiten gehouden omdat ik geen idee heb hoe het is om je moeder te verliezen.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:07
Ik snap alleen wel dat je je vliegangst wil overwinnen als je kind ver weg in het buitenland woont of andere familieleden ofzo. In andere gevallen is het niet echt nodig.Solomio schreef: ↑24-05-2019 21:11Wat word ik toch altijd balorig van eem topic over vliegangst.
Echt, dan ga je lekker niet vliegen.
Maar dat schijnt toch echt aangepakt te moeten worden.
Ik wil daar dan over in discussie gaan, dat vliegangst juist heel goed is, omdat vliegen echt overal slecht voor is, dus prima als je dat niet doet.
Maar nee hoor, eigenlijk ben je een slapjanus als je je leven laat beïnvloeden door angst.
Nou ja, ik mijmer even, zo aan het begin van het weekend.
Ik vind vliegen niet erg. Ik ga graag op vakantie ver weg.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:08
@Orisa Ik vind het moeilijk om het uit te leggen zonder dat het verkeerd opgevat wordt of mensen denken dat ik "anti" ben maar ik doe een poging.
Zoals ik al zei ben ik niet tegen euthanasie. Maar het is wel iets waarbij andere mensen voor een keuze komen te staan of met een gevoel te maken krijgen, waarmee ze bij een natuurlijk verloop van zaken niet te maken zouden krijgen. Dus als je je daar niet prettig bij voelt hoef je er niet per se bij te zijn lijkt me.
Zoals ik al zei ben ik niet tegen euthanasie. Maar het is wel iets waarbij andere mensen voor een keuze komen te staan of met een gevoel te maken krijgen, waarmee ze bij een natuurlijk verloop van zaken niet te maken zouden krijgen. Dus als je je daar niet prettig bij voelt hoef je er niet per se bij te zijn lijkt me.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:10
Het gaat toch vooral om dat ze geen goed contact heeft met haar moeder? Daar heeft euthanasie of gewoon dood gaan toch niets mee te maken?Moezy schreef: ↑24-05-2019 23:08@Orisa Ik vind het moeilijk om het uit te leggen zonder dat het verkeerd opgevat wordt of mensen denken dat ik "anti" ben maar ik doe een poging.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:13
Omdat het toch anders is dan op een natuurlijke manier te sterven en sommige vinden dat idee heel akelig.
Een paar dagen geleden is mijn vader overleden. Zonder euthanasie. Ik was erbij en had het niet willen missen, ook niet als hij wel voor euthanasie had gekozen.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 23:20
0.00% gewijzigd
vrijdag 24 mei 2019 om 23:13
Ook bij een 'natuurlijk' verloop stel je jezelf de vraag of je erbij wilt zijn.Moezy schreef: ↑24-05-2019 23:08@Orisa Ik vind het moeilijk om het uit te leggen zonder dat het verkeerd opgevat wordt of mensen denken dat ik "anti" ben maar ik doe een poging.
Ik heb dat topic niet gelezen, maar als degene die gaat overlijden graag wil dat jij erbij bent dan doe je dat.
Dan zet je je eigen gevoeletjes maar even aan de kant.
Aangenomen dat de band verder goed is uiteraard.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 mei 2019 om 23:16
Voor sommige mensen wel. Die zijn bijvoorbeeld tegen euthanasie of vinden het een akelig idee en dan is de drempel om daarbij te zijn nog hoger.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:17

vrijdag 24 mei 2019 om 23:17
Mee eens.Solomio schreef: ↑24-05-2019 23:13Ook bij een 'natuurlijk' verloop stel je jezelf de vraag of je erbij wilt zijn.
Ik heb dat topic niet gelezen, maar als degene die gaat overlijden graag wil dat jij erbij bent dan doe je dat.
Dan zet je je eigen gevoeletjes maar even aan de kant.
Aangenomen dat de band verder goed is uiteraard.
vrijdag 24 mei 2019 om 23:19
Och...... gecondoleerd.Coconuts12 schreef: ↑24-05-2019 23:13Omdat het toch anders is dan op een natuurlijke manier te sterven en sommige vinden dat idee heel akelig.
Een paar dagen geleden is mijn vader overleden. Zonder euthanasie. Ik was erbij en had het niet willen missen, ook niet als hij wel voor euthanasie had gekozen.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 24 mei 2019 om 23:20
Dit bedoelde ik met 'nog ingewikkelder maken', maar dan beter verwoord.Coconuts12 schreef: ↑24-05-2019 23:16Voor sommige mensen wel. Die zijn bijvoorbeeld tegen euthanasie of vinden het een akelig idee en dan is de drempel om daarbij te zijn nog hoger.

vrijdag 24 mei 2019 om 23:21
Maar euthanasie of natuurlijk was niet het probleem. Het ging om de ontbrekende band met de moeder.Coconuts12 schreef: ↑24-05-2019 23:16Voor sommige mensen wel. Die zijn bijvoorbeeld tegen euthanasie of vinden het een akelig idee en dan is de drempel om daarbij te zijn nog hoger.
En sterkte

vrijdag 24 mei 2019 om 23:27
Dank je.
TO is de enige die moet beslissen of ze erbij wil zijn of niet. Ik zal het topic nog eens beter lezen. Ik dacht dat het ook mee speelde, maar dat is mss niet zo.
vrijdag 24 mei 2019 om 23:31
Coconuts12 schreef: ↑24-05-2019 23:13Omdat het toch anders is dan op een natuurlijke manier te sterven en sommige vinden dat idee heel akelig.

Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 25 mei 2019 om 01:26
Moezy schreef: ↑24-05-2019 23:03Zo'n gevoel had ik bij het topic over euthanasie. Ben niet tegen euthanasie hoor, maar het is niet iets "natuurlijks" dus als je niet weet of je er bij wil zijn vooral niet doen. Heb me er maar buiten gehouden omdat ik geen idee heb hoe het is om je moeder te verliezen.
Huh wat?
Goed dat je je stil gehouden hebt dus.