Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Konijnentanden

Paardenbek
Ezelsoren
Aardbeivlek
(Wat in de volksmond heel schattig ‘aardbeitje’ heet maar knap hinderlijk kan zijn als het zich uit als grote rode bult tussen je ogen bijvoorbeeld)
Oudblond schreef:
01-06-2019 22:10
OH! Nog dromen te gaan!
Slabek
Vissenogen
Kippenborst
En hondenogen natuurlijk
Ranveig schreef:
01-06-2019 20:34
Ik dacht bij Jujuken aan een verzuurde niet al te snuggere vrouw van minstens 50. Schrijft ze in een topic dat ze in de jaren 90 op de basischool zat. Soms vergis je je.

Maar dat niet al te snugger klopt wel toch :biggrin:
Pipistrello schreef:
01-06-2019 23:49
Maar dat niet al te snugger klopt wel toch :biggrin:
En zuur.

Ik zit volgens mij al weken tegen dezelfde lees ooks aan te kijken. Of ze lijken zo op elkaar dat het niet eens meer opvalt dat het wisselt.
Is het een prestatie als je je eigen ‘centjes’ verdiend?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
02-06-2019 08:52

Als je een kaboutertje bent misschien wel. Van alle volwassenen en vergevorderde pubers verwacht ik niet anders dan dat ze hun eigen geld verdienen. Gewoon harde euro's, voor centjes komen die hun bed niet meer uit.
Malagueña schreef:
02-06-2019 08:52
Dat stond bij de “lees ook’ toch? Inderdaad belachelijk ouderwets
bethweeter schreef:
02-06-2019 09:37
Dat stond bij de “lees ook’ toch? Inderdaad belachelijk ouderwets

Ja. Heb het artikel niet gelezen hoor, maar ik vond de titel zo belachelijk.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
02-06-2019 09:51
Ja. Heb het artikel niet gelezen hoor, maar ik vond de titel zo belachelijk.
Ik heb het artikel ook niet gelezen. Als het trouwens over een man zou zijn gegaan, hadden ze het nooit over ‘centjes’ gehad. Een vrouwenblad dat op deze manier verkleinwoorden gebruikt stamt uit de jaren zestig :-)
bethweeter schreef:
02-06-2019 09:56
Ik heb het artikel ook niet gelezen. Als het trouwens over een man zou zijn gegaan, hadden ze het nooit over ‘centjes’ gehad. Een vrouwenblad dat op deze manier verkleinwoorden gebruikt stamt uit de jaren zestig :-)
Als ik de Lees-Ook-tekst goed interpreteer gaat het nou juist over dat soort dingen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
02-06-2019 10:39
Als ik de Lees-Ook-tekst goed interpreteer gaat het nou juist over dat soort dingen.
Ik heb het artikel dan ook niet gelezen. Was afgeschrikt door de titel :-)
Of ik schrijf extreem onduidelijk, of mensen zijn echt niet best in begrijpend lezen.
Ranveig schreef:
02-06-2019 12:56
Of ik schrijf extreem onduidelijk, of mensen zijn echt niet best in begrijpend lezen.
Nee, is gewoon een andere zienswijze. ‘Jullie’ bekijken het vanuit je eigen beroepsgroep en weten daar de ins en outs van. De anderen bekijken het zoals de gemiddelde burger erop zal reageren.

Je kan het vergelijken met de opmerkingen die over de media in dat topic staan. Er wordt gedaan alsof de media maar wat doen voor de oplage. Maar in de meeste traditionele media gelden ook ethische regels. En de gemiddelde persoon ziet dat niet en begrijpt dat niet. Net zoals de discussie over beroepsgeheim vanuit verschillende kanten bekeken wordt.
bethweeter schreef:
02-06-2019 12:31
Ik heb het artikel dan ook niet gelezen. Was afgeschrikt door de titel :-)
Ik heb het artikel ook niet gelezen, maar heb de indruk uit de titel dat het er juist om ging om dat soort teksten belachelijk te maken.

David Dunning
Ranveig schreef:
02-06-2019 12:56
Het laatste.

David Dunning
bethweeter schreef:
02-06-2019 13:13
Nee, is gewoon een andere zienswijze. ‘Jullie’ bekijken het vanuit je eigen beroepsgroep en weten daar de ins en outs van. De anderen bekijken het zoals de gemiddelde burger erop zal reageren.

Je kan het vergelijken met de opmerkingen die over de media in dat topic staan. Er wordt gedaan alsof de media maar wat doen voor de oplage. Maar in de meeste traditionele media gelden ook ethische regels. En de gemiddelde persoon ziet dat niet en begrijpt dat niet. Net zoals de discussie over beroepsgeheim vanuit verschillende kanten bekeken wordt.
Andere zienswijze gecombineerd met slecht lezen.

David Dunning
Solomio schreef:
02-06-2019 14:01
Ik heb het artikel ook niet gelezen, maar heb de indruk uit de titel dat het er juist om ging om dat soort teksten belachelijk te maken.
Nee. Ik heb het even gelezen om dat te checken.
Orișa schreef:
02-06-2019 14:25
Nee. Ik heb het even gelezen om dat te checken.
Het leek me al sterk dat Viva opeens met zo’n soort artikel zou komen als het bij “lees ook” normaal om Kiki, hete pepers en de nieuwe baby van Jody Bernal gaat.
Er staat in de titel: Ik werk fulltime en verdien al sinds jaar en dag mijn eigen centjes. Ben ik trots op joh!

Op mij maakt dat de indruk dat het feit dat daar bij vrouwen op die manier naar gekeken wordt op de hak genomen wordt.

David Dunning
Solomio schreef:
02-06-2019 16:36
Er staat in de titel: Ik werk fulltime en verdien al sinds jaar en dag mijn eigen centjes. Ben ik trots op joh!

Op mij maakt dat de indruk dat het feit dat daar bij vrouwen op die manier naar gekeken wordt op de hak genomen wordt.
Bij mij ook. Dat 'joh' doet 't 'm. Dat gebruik ik ook vaak als ik wil aangeven dat iets niet erg serieus overkomt.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
02-06-2019 16:41
Bij mij ook. Dat 'joh' doet 't 'm. Dat gebruik ik ook vaak als ik wil aangeven dat iets niet erg serieus overkomt.
Exact.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven