Napraattopic deel 112
dinsdag 21 mei 2019 om 18:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 2 juni 2019 om 17:04
Ah, jij hebt het gelezen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 2 juni 2019 om 17:08
Dan schaam je je weer dat je vrouw bent.
Ha Thierry!
Ik ben al 38 en mij is geleerd, door mijn sterke moeder, maar ook door mijn vader om al van jongs af aan financieel onafhankelijk te zijn. Mijn eigen mening te hebben. Mij goed op te laten leiden, zodat ik wat van mijn leven kan maken. Dat heb ik gedaan. Ik werk fulltime en verdien al sinds jaar en dag mijn eigen centjes. Ben ik trots op joh!
En weet je wat, Thierry? Ik heb ook nog eens een gezin gesticht. Helemaal zelf, in mijn uppie. Zonder man. Een gezin met niet een, niet twee, maar al bijna drie kinderen. De derde zit, op mijn 38e, nog even in mijn buik maar is aanstonds. Dus zelfs ruim na mijn dertigste denk ik dat ik in mijn eentje aardig bijdraag om het gemiddelde aantal kinderen per vrouw in onze westerse samenleving aardig opkrik!
Het bouwen aan mijn gezin moeilijk of onmogelijk? Helemaal niet. Ik werk nog steeds fulltime en tóch heb ik even ruimte gemaakt in mijn drukke onafhankelijke vrouwenleven voor al drie succesvolle zwangerschappen.
Ik ben wel blij dat ik dan ’s avonds even niet hoef te koken voor mijn man, die de hele dag zo hard had gewerkt om geld te verdienen! Scheelde ook weer de afwas doen en ik kon lekker vroeg naar bed zonder enige huwelijkse verplichtingen aan mijn hoogzwangere lijf!
Dat er in deze tijd een vrouw is die vol trots naast zo’n type man wil lopen verbaast me. Wat moet je als vrouw dan een naar en ellendig leven hebben!
Moraal van dit verhaal? Vreselijk dat er mensen zijn die anno nu nog zó denken. Dat er vrouwen zijn die zich in deze tijd moedwillig een zodanig ondergeschikte rol toedichten. Ik ben er trots op dat ik mijn eigen boontjes dop en dat al jaren doe. Met of zonder man zou ik dat ook altijd blijven doen. Onafhankelijkheid maakt je sterk. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar dat de denkwijze van Baudet over vrouwen onzin is, lijkt me duidelijk!’
Ha Thierry!
Ik ben al 38 en mij is geleerd, door mijn sterke moeder, maar ook door mijn vader om al van jongs af aan financieel onafhankelijk te zijn. Mijn eigen mening te hebben. Mij goed op te laten leiden, zodat ik wat van mijn leven kan maken. Dat heb ik gedaan. Ik werk fulltime en verdien al sinds jaar en dag mijn eigen centjes. Ben ik trots op joh!
En weet je wat, Thierry? Ik heb ook nog eens een gezin gesticht. Helemaal zelf, in mijn uppie. Zonder man. Een gezin met niet een, niet twee, maar al bijna drie kinderen. De derde zit, op mijn 38e, nog even in mijn buik maar is aanstonds. Dus zelfs ruim na mijn dertigste denk ik dat ik in mijn eentje aardig bijdraag om het gemiddelde aantal kinderen per vrouw in onze westerse samenleving aardig opkrik!
Het bouwen aan mijn gezin moeilijk of onmogelijk? Helemaal niet. Ik werk nog steeds fulltime en tóch heb ik even ruimte gemaakt in mijn drukke onafhankelijke vrouwenleven voor al drie succesvolle zwangerschappen.
Ik ben wel blij dat ik dan ’s avonds even niet hoef te koken voor mijn man, die de hele dag zo hard had gewerkt om geld te verdienen! Scheelde ook weer de afwas doen en ik kon lekker vroeg naar bed zonder enige huwelijkse verplichtingen aan mijn hoogzwangere lijf!
Dat er in deze tijd een vrouw is die vol trots naast zo’n type man wil lopen verbaast me. Wat moet je als vrouw dan een naar en ellendig leven hebben!
Moraal van dit verhaal? Vreselijk dat er mensen zijn die anno nu nog zó denken. Dat er vrouwen zijn die zich in deze tijd moedwillig een zodanig ondergeschikte rol toedichten. Ik ben er trots op dat ik mijn eigen boontjes dop en dat al jaren doe. Met of zonder man zou ik dat ook altijd blijven doen. Onafhankelijkheid maakt je sterk. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar dat de denkwijze van Baudet over vrouwen onzin is, lijkt me duidelijk!’
zondag 2 juni 2019 om 17:14
Orișa schreef: ↑02-06-2019 17:08Dan schaam je je weer dat je vrouw bent.
Ha Thierry!
Bah, verkleinwoorden maken de gebruiker altijd kleiner, en dommer dan hij of zij misschien is. En dan dat moeten bewijzen dat zij toch echt wel voldoet aan TB's eis dat vrouwen moeten baren.
zondag 2 juni 2019 om 17:21
Ik lees in een topic over iemand die het heel spannend vind of ze een huis toegewezen krijgt van een reageerster het volgende "Als je het nu niet wordt, dan stond je naam gewoon niet op dit huisje......"
Zulke dingen hoor ik wel vaker, opmerkingen over banen, liefdes, huizen waaruit lijkt dat mensen geloven in een soort "huurhuispredestinatie". Zal wel geruststellend zijn, die gedachte dat vanalles voorbeschikt is. Vooral omdat teleurstellingen en tegenvallers altijd een opmaat zijn naar iets veel beters.
Zulke dingen hoor ik wel vaker, opmerkingen over banen, liefdes, huizen waaruit lijkt dat mensen geloven in een soort "huurhuispredestinatie". Zal wel geruststellend zijn, die gedachte dat vanalles voorbeschikt is. Vooral omdat teleurstellingen en tegenvallers altijd een opmaat zijn naar iets veel beters.
anoniem_383085 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 17:22
9.91% gewijzigd
zondag 2 juni 2019 om 17:23
Ja, want het betekent altijd dat er een beter/mooier/fijner huisje, baan of liefde op je wacht.Jawlensky schreef: ↑02-06-2019 17:21Ik lees in een topic over iemand die het heel spannend vind of ze een huis toegewezen krijgt van een reageerster het volgende "Als je het nu niet wordt, dan stond je naam gewoon niet op dit huisje......"
Nooit slechter. Gek genoeg.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 2 juni 2019 om 17:25
Ik houd die verkleinwoorden op een mislukte poging ironisch te zijn. Met iets teveel uitroeptekens, die blijkbaar nodig zijn om een punt te maken maar waardoor het meer lijkt alsof ze zichzelf aan het overtuigen is dan een ander. Ook jammer van de sneer aan het eind naar mensen die andere keuzes maken. Gelukkig mogen we godzijdank een eigen mening hebben (tenzij je bij de groep vrouwen hoort aan het begin van de alinea met hun nare en ellendige leven) en trekt ze de conclusie dat Baudets denkwijze onzin is, want zie haar eigen eigen verhaal. Tja.
Tjezus, wat vals
zondag 2 juni 2019 om 17:26
Ik wil niet van die geruststellende teksten. Gewoon 'aa kut' voldoet prima soms. Beetje cognitieve dissonantie moet je maar tegen kunnen.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 02-06-2019 17:28
9.30% gewijzigd
Tjezus, wat vals
zondag 2 juni 2019 om 17:27
MevrouwJack schreef: ↑02-06-2019 17:25Ik houd die verkleinwoorden op een mislukte poging ironisch te zijn. Met iets teveel uitroeptekens, die blijkbaar nodig zijn om een punt te maken maar waardoor het meer lijkt alsof ze zichzelf aan het overtuigen is dan een ander. Ook jammer van de sneer aan het eind naar mensen die andere keuzes maken. Gelukkig mogen we godzijdank een eigen mening hebben (tenzij je bij de groep vrouwen hoort aan het begin van de alinea met hun nare en ellendige leven) en trekt ze de conclusie dat Baudets denkwijze onzin is, want zie haar eigen eigen verhaal. Tja.
Misschien zijn zij wel een gouden match. Allebei niet echt van consequent en onderbouwd redeneren.
zondag 2 juni 2019 om 18:33
Betty_Slocombe schreef: ↑02-06-2019 18:17Ze zegt het een beetje mutsig, maar ik heb maar affiniteit met haar standpunt dan dat van Baudet.
Ik dacht, kom, ik vind eens wat anders.
Rebel!
zondag 2 juni 2019 om 18:33
Eens.Betty_Slocombe schreef: ↑02-06-2019 18:17Ze zegt het een beetje mutsig, maar ik heb maar affiniteit met haar standpunt dan dat van Baudet.
Ik dacht, kom, ik vind eens wat anders.
Life is short. Eat dessert first.
zondag 2 juni 2019 om 19:01
Die pijler staat bij mij onder de negeer. Heerlijk rustig.Betty_Slocombe schreef: ↑02-06-2019 18:44Ja, dat ben ik.
Man, wat is dat topic op actueel een ellende.
zondag 2 juni 2019 om 21:07
Nou, ik zal de suggestie van iets waar zeker weten wél je naam op staat maar niet herhalen omdat dat provoceren schijnt te zijn.Jawlensky schreef: ↑02-06-2019 17:21Ik lees in een topic over iemand die het heel spannend vind of ze een huis toegewezen krijgt van een reageerster het volgende "Als je het nu niet wordt, dan stond je naam gewoon niet op dit huisje......"
Ik zou het eerder als realistisch vooruitdenken willen willen omschrijven, maar modderwegen zijn ondoorgrondelijk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 2 juni 2019 om 21:17
Oh, man en ik ook. Mijn samples staan er nog, die van man krijgen we al niet op. Smerig vind ik ze niet eens, ik registreer nauwelijks smaak, maar ik word er na een paar slokken al misselijk vanPipistrello schreef: ↑01-06-2019 02:57Thanks! Ik heb ook de koelkast vol met die Starbucks soja staan (mocht testen voor Insiders) maar ik lees alleen maar dat mensen het goor vinden.
Durf bijna niet te proberen. Deel ze wel uit als ik weer thuis ben.