Napraattopic deel 113
zondag 9 juni 2019 om 17:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 24 juni 2019 om 15:36

maandag 24 juni 2019 om 15:39
Is geen stenigen, nee. Dood door schuld denk ik of doodslag. Stenigen is doelbewust iemand doden.

maandag 24 juni 2019 om 15:42
Coconuts12 schreef: ↑24-06-2019 15:39Is geen stenigen, nee. Dood door schuld denk ik of doodslag. Stenigen is doelbewust iemand doden.
Dat je nog moeite doet.
maandag 24 juni 2019 om 15:43
Coconuts12 schreef: ↑24-06-2019 15:27Ja, klopt. Maar is geen stenigen. Stenigen is 100% doelbewust iemand doden.
Het stenigen word toch ook door meerderen met één steen per persoon gedaan. Het kan bij de eerste steen mis gaan of bij de tiende steen. Zijn die eerste negen gooiers dan onschuldig en de tiende de dader?
"Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar" (Johannes 8:7, NBG-vertaling), waarmee hij wil zeggen dat in feite niemand in de positie is om haar te veroordelen.
LOEP ME MAAR aub.

maandag 24 juni 2019 om 15:48
Hier is een topic voor. Wat jij doet is niet napraten.missie_m schreef: ↑24-06-2019 15:43Het stenigen word toch ook door meerderen met één steen per persoon gedaan. Het kan bij de eerste steen mis gaan of bij de tiende steen. Zijn die eerste negen gooiers dan onschuldig en de tiende de dader?
"Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar" (Johannes 8:7, NBG-vertaling), waarmee hij wil zeggen dat in feite niemand in de positie is om haar te veroordelen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 24 juni 2019 om 15:49
Coconuts12 schreef: ↑24-06-2019 15:39Is geen stenigen, nee. Dood door schuld denk ik of doodslag. Stenigen is doelbewust iemand doden.
Juridischwoordenboek
Doodslag:
strafrecht - een ander opzettelijk van het leven beroven zonder dat sprake is van een tevoren beraamd plan. Maximum gevangenisstraf is 15 jaar.
Wikipedia:
Doodslag:Met doodslag wordt doorgaans "het door geweldpleging doden van een persoon" bedoeld.[1] Doodslag is in de meeste rechtstelsels van de wereld tevens een strafbaar feit. De exacte invulling van doodslag en vooral het verschil met moord verschilt per stelsel. In het Nederlandse en Belgische recht valt onder doodslag het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander. Wanneer er wel sprake is van voorbedachten rade spreekt men hier van moord.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 24 juni 2019 om 15:55
Valdemar_II schreef: ↑24-06-2019 15:43@ Missie-m: Zoek het eens op.
Stenigen is een ritueel, trivialiseer dit niet.

zoek zelf maar de betekenis van het woord 'ritueel' op.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 24 juni 2019 om 16:02

maandag 24 juni 2019 om 16:03
maandag 24 juni 2019 om 16:04
Laat toch ze wil het bewust niet snappen.Wilhetnietweten schreef: ↑24-06-2019 16:02Missie, stenigen is bijvoorbeeld een opgelegde doodstraf, dmv stenigen. In Bijbelse verhalen komt het voor en ook toegepast door moslims.
Naar iemand een steen gooien, met als doel iemand te verwonden, waarbij iemand "verkeerd" wordt geraakt, is toch echt iets heel anders.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 24 juni 2019 om 16:05
.........Omdat ik je de betekenis van het woord doodslag en de vergelijking van doodslag of moord heb gequote????
Ik heb twee of drie reactie's gegeven op het desbetreffende topic naar aanleiding van die ene post van bethweeter op napraat en vind het weer welletjes geweest.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 24 juni 2019 om 16:07
https://www.youtube.com/watch?v=GSw2Ka7bxuI
Dit is veel interessanter, dan het gezwets hierboven. Missie, geeft het op, je hebt gewoon geen gelijk.
Dit is veel interessanter, dan het gezwets hierboven. Missie, geeft het op, je hebt gewoon geen gelijk.

maandag 24 juni 2019 om 16:07
missie_m schreef: ↑24-06-2019 16:05.........Omdat ik je de betekenis van het woord doodslag en de vergelijking van doodslag of moord heb gequote????
Ik heb twee of drie reactie's gegeven op het desbetreffende topic naar aanleiding van die ene post van bethweeter op napraat en vind het weer welletjes geweest.
Missie, wil je die discussie ergens anders gaan voeren? Dit is geen napraten, dit is een discussie opnieuw voeren.

maandag 24 juni 2019 om 16:08
Nee hoor, omdat jij het niet wil snappen wat stenigen inhoudt. Wat ik wel met je eens ben is dat ik het ook wel weer welletjes vind.missie_m schreef: ↑24-06-2019 16:05.........Omdat ik je de betekenis van het woord doodslag en de vergelijking van doodslag of moord heb gequote????
maandag 24 juni 2019 om 16:10
Als ik nu gewoon 'mijn mening' zou geven kreeg ik een ban.
Dus quote ik jou, weet niemand waar ik het over heb.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 24 juni 2019 om 16:21
Pas dat nou ff aan. Straks komt er weer iemand op het idee dat te staffen.