Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 28 augustus 2019 om 22:43
O ja, begrijp ik ook niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 28 augustus 2019 om 23:31
O. Voor veel mensen heb ik helemaal geen respect. Ik heb wel fatsoen, en respect voor de mensheid wat ik dan kunstmatig oprek tot ook de ikmoethiereenheelanderregistervooropentrekken-mensen erin passen.
Tegen de tijd dat ik het roep vrees ik dat ik dat heel hard moet doen om mezelf te overtuigen...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

woensdag 28 augustus 2019 om 23:49
Ik vind respect eigenlijk een basisiets. Zegt verder ook weinig, behalve dat ik beleefd en vriendelijk ben en iemand als een mens behandel en diegene zal helpen als ie half dood op straat valt. Om geen respect meer te hebben voor iemand moet diegene echt wel heel gek doen.feow schreef: ↑28-08-2019 23:31O. Voor veel mensen heb ik helemaal geen respect. Ik heb wel fatsoen, en respect voor de mensheid wat ik dan kunstmatig oprek tot ook de ikmoethiereenheelanderregistervooropentrekken-mensen erin passen.
Tegen de tijd dat ik het roep vrees ik dat ik dat heel hard moet doen om mezelf te overtuigen...

donderdag 29 augustus 2019 om 07:52
Eens.
Maar die zin betekent net zoiets als: jij sterke vrouw jij.
David Dunning
David Dunning

donderdag 29 augustus 2019 om 07:52
Maar die basis zou dan gebaseerd moeten zijn op mens, niet op eigenschap. Ik hoor/lees heel vaak dat je respect moet hebben voor ouderen. Waarom voor ouderen wel en voor de rest maar niet?

donderdag 29 augustus 2019 om 07:55
Snap ik ook niet. Je hebt gewoon respect voor iedereen, totdat iemand bewezen heeft dat hij/zij geen respect meer verdient.

donderdag 29 augustus 2019 om 07:57
Het idee is denk ik nog steeds dat ouderen ook wijzer zijn.
Je hoeft maar heel even hier op het forum te kijken om te weten dat dat idee niet klopt.
David Dunning
David Dunning

donderdag 29 augustus 2019 om 07:58
Volgens de Van Dale wel. Daar kan ik dan weer weinig mee eigenlijk met dat soort termen.
donderdag 29 augustus 2019 om 08:00

donderdag 29 augustus 2019 om 08:04
Ik moest ook een beetje zoeken naar de juiste woorden, want hoogstaand/eerbied/ontzag klinkt zo groot meteen. Ik ga niet snel iemand een beetje lopen eerbiedigen. Het is voor mij niet iets wat ik als eigenschap koppel aan een persoon. Maar ik gebruik respect wel eens in combinatie met een bepaalde actie; als je bijvoorbeeld iets doet wat lastig is, maar je zet toch door dan vind ik dat knap; respect daarvoor.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 08:04
1.14% gewijzigd
donderdag 29 augustus 2019 om 08:04
Respect dat je iig niet een ongepaste smiley hebt gebruikt.
David Dunning
David Dunning

donderdag 29 augustus 2019 om 08:05
Ik denk dat ermee bedoelt wordt, houdt ook rekening met de ouderen. In de bus/trein opstaan voor een ouder iemand bijvoorbeeld.