Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 1 september 2019 om 18:30
Ik stop al mijn visite vol met voer, maar ik kan me er niet druk om maken dat andere mensen dat niet doen. Wie weet op welk vlak zij weer veel gastvrijer en genereuzer dan ik. Of niet. Ook goed. Zolang ik maar chips heb, zal het mij allemaal wat.
Maar goed, schoppen tegen skere Hollanders is altijd leuk, natuurlijk.

zondag 1 september 2019 om 18:31
Ik heb een AD-blocker, maar die artikels aan de zijkant ("Lees ook") blijven toch echt staan.SombraOnline schreef: ↑01-09-2019 18:28Dat hebben ze al zo vaak 'doorgegeven', maar er verandert weinig. De mods gaan hier niet over, zeggen ze.
Ik raad je aan het te blokkeren via een adblocker (als je via pc/laptop zit).

zondag 1 september 2019 om 18:32
Dat staat er (bijna) niet.
Meeste vinden het gewoon raar dat anderen er gewoon vanuit gaan dat je altijd ook uitgenodigd bent voor het eten, zonder dat er bij staat of gezegd word.
Die aanname vinden ze raar.
Vraag me echt af hoe je dat anders kan lezen.
Ik ga even voor je kijken hoe ik dat heb gedaan, ik zie ze namelijk niet meer. Was met een stukje code wat iemand ooit postte.
Edit: kan het zo snel niet meer vinden, maar met AdBlock kan je via rechtermuisknop zelf elementen blokkeren.
¡Apagando las luces!

Yup.Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 18:30Ik stop al mijn visite vol met voer, maar ik kan me er niet druk om maken dat andere mensen dat niet doen. Wie weet op welk vlak zij weer veel gastvrijer en genereuzer dan ik. Of niet. Ook goed. Zolang ik maar chips heb, zal het mij allemaal wat.

zondag 1 september 2019 om 18:33
Daar ook hoor, Ik vind het echt dom geleuter. Hier en daar.fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:32Wat kunnen jullie je overgevoelig aanstellen, zeg. Er is letterlijk niemand die iets over skere Hollanders heeft gezegd maar jullie zitten hier weer met zijn allen te jeremiëren.

zondag 1 september 2019 om 18:34
Lucifer2018 schreef: ↑01-09-2019 18:32Dat staat er (bijna) niet.
Meeste vinden het gewoon raar dat anderen er gewoon vanuit gaan dat je altijd ook uitgenodigd bent voor het eten, zonder dat er bij staat of gezegd word.
Precies. Het ging voornamelijk over de aannames die TO doet. En het toontje dat ik meen te lezen in haar OP.
En verder vind ik dat er ontzettend wordt gemiept over een uurtje rijden. Alsof het de Pan American highway is.

zondag 1 september 2019 om 18:35
Oh dat lees ik niet eens meer. Saaaaaaai.Betty_Slocombe schreef: ↑01-09-2019 18:30Ik stop al mijn visite vol met voer, maar ik kan me er niet druk om maken dat andere mensen dat niet doen. Wie weet op welk vlak zij weer veel gastvrijer en genereuzer dan ik. Of niet. Ook goed. Zolang ik maar chips heb, zal het mij allemaal wat.
Voor de rest eensch. Kan mij het bommen of ik ergens kan eten of niet. Zelf heb ik altijd nog wel een boterham in huis dus verhongeren zal ik heus niet meteen. En men zal best een reden hebben waarom wel eters of niet of zo.
zondag 1 september 2019 om 18:36
Lucifer2018 schreef: ↑01-09-2019 18:32Dat staat er (bijna) niet.
Ook dat is door niemand gezegd. Het lijkt wel alsof jij en nog wat anderen je plaatsvervangend aangevallen voelen.
Niemand heeft gezegd dat ze er altijd vanuit gaan dat ze mogen blijven eten, de TO en anderen hebben gezegd dat als ze uitgenodigd worden voor "van 15:30 tot ??? gezellig de vakantie afsluiten" dat ze het ongastvrij vinden dat dat kennelijk betekende dat ze voor het eten weer weg moest.
Ik vraag me dan weer af waar je vandaan haalt dat mensen aannemen dat ze altijd overal worden uitgenodigd voor het eten. De vraag van de TO is immers of je mensen eten aanbiedt als je ze om 15:30 uitnodigt. Het gaat dus om het tijdstip van uitnodigen.
Am Yisrael Chai!

zondag 1 september 2019 om 18:36
fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:32Wat kunnen jullie je overgevoelig aanstellen, zeg. Er is letterlijk niemand die iets over skere Hollanders heeft gezegd maar jullie zitten hier weer met zijn allen te jeremiëren.
Euh...twee forummers die iets schrijven hier.

zondag 1 september 2019 om 18:37
Maar niemand heeft het over skere Hollanders gehad! Dat verzinnen jullie zelf en gaan er vervolgens over janken. Slechts 1 persoon (en dat was ik niet) heeft geschreven dat Hollanders niet gastvrij zijn.
Am Yisrael Chai!

zondag 1 september 2019 om 18:39
Dat lijkt je dan verkeerd.fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:36Ook dat is door niemand gezegd. Het lijkt wel alsof jij en nog wat anderen je plaatsvervangend aangevallen voelen.
Niemand heeft gezegd dat ze er altijd vanuit gaan dat ze mogen blijven eten, de TO en anderen hebben gezegd dat als ze uitgenodigd worden voor "van 15:30 tot ??? gezellig de vakantie afsluiten" dat ze het ongastvrij vinden dat dat kennelijk betekende dat ze voor het eten weer weg moest.
Ik vraag me dan weer af waar je vandaan haalt dat mensen aannemen dat ze altijd overal worden uitgenodigd voor het eten. De vraag van de TO is immers of je mensen eten aanbiedt als je ze om 15:30 uitnodigt. Het gaat dus om het tijdstip van uitnodigen.

Wat ik zeg, vind gewoon irritant geleuter over nutteloze aannames. Gedram zoals dit soort reacties.

anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 18:39
2.21% gewijzigd

fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:32Wat kunnen jullie je overgevoelig aanstellen, zeg. Er is letterlijk niemand die iets over skere Hollanders heeft gezegd maar jullie zitten hier weer met zijn allen te jeremiëren.
Beter hier dan op dat topic toch?

Ik heb de 'discussie' hier nog even nagelezen, maar niemand hier die jou genoemd heeft hoor. Wat maakt dan dat je nu zo boos doet?fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:37Maar niemand heeft het over skere Hollanders gehad! Dat verzinnen jullie zelf en gaan er vervolgens over janken. Slechts 1 persoon (en dat was ik niet) heeft geschreven dat Hollanders niet gastvrij zijn.

zondag 1 september 2019 om 18:41
Ah, dat deed ik dan weer wel.
Tja, weet je, ik heb 2 dagen vrij in de week en heb een huishouden, een drukke baan waarvan ik gesloopt ben in het weekend, 2 koters die aandacht willen, ik zou er echt van balen als ik dan eigenlijk mijn hele vrije dag kwijt ben aan anderhalf uur visite en daar ook nog eens 2 a 3 uur voor in de auto heb gezeten. Ik vind dat zeker voor mijn peuter ook echt niet leuk, die is namelijk ook moe van de hele week en uren in de auto zitten is niet haar hobby.
Am Yisrael Chai!

zondag 1 september 2019 om 18:43
Wat bedoel je toch met "nutteloze aannames"? Dat is een soort stopwoordje van je, maar hoezo is de vraag "bieden jullie eten aan?" een aanname?Lucifer2018 schreef: ↑01-09-2019 18:39Dat lijkt je dan verkeerd.![]()
Wat ik zeg, vind gewoon irritant geleuter over nutteloze aannames. Gedram zoals dit soort reacties.![]()
Am Yisrael Chai!

zondag 1 september 2019 om 18:43
Niemand nog wel. Echt hoor, je lult maar wat in het rond.fashionvictim schreef: ↑01-09-2019 18:37Maar niemand heeft het over skere Hollanders gehad! Dat verzinnen jullie zelf en gaan er vervolgens over janken. Slechts 1 persoon (en dat was ik niet) heeft geschreven dat Hollanders niet gastvrij zijn.
Misschien je dat eens gaan afvragen waarom jij je zo persoonlijk aangevallen voelt door een paar algemene opmerkingen over dat topic. Die ook helemaal niet over jou gingen?

zondag 1 september 2019 om 18:44
Ik jank niet en ik voel me niet aangevallen. Ik ben geeneens niet geen Hollander.
Maar ik lees daar wel inderdaad dat Nederlanders niet gastvrij zijn, dat men in andere landen veel makkelijker is. Ik had een toekomende tijd moeten gebruiken, want ik deed min of meer een voorspelling over het verloop van dat topic. Het zou immers maar een kwestie van tijd zijn voor het er weer om gaat dat soep met broodjes geen maaltijd is of 4 gehaktballen in de pan en al die andere klassiekers.
Nogmaals, bij mij thuis is eten genoeg en ik ben opgevoed in een heel gastvrije subcultuur. Maar je kunt gewoon niet van mensen verwachten dat je eten krijgt wanneer ze het je niet expliciet vertellen, het is niet anders.
Maar ik lees daar wel inderdaad dat Nederlanders niet gastvrij zijn, dat men in andere landen veel makkelijker is. Ik had een toekomende tijd moeten gebruiken, want ik deed min of meer een voorspelling over het verloop van dat topic. Het zou immers maar een kwestie van tijd zijn voor het er weer om gaat dat soep met broodjes geen maaltijd is of 4 gehaktballen in de pan en al die andere klassiekers.
Nogmaals, bij mij thuis is eten genoeg en ik ben opgevoed in een heel gastvrije subcultuur. Maar je kunt gewoon niet van mensen verwachten dat je eten krijgt wanneer ze het je niet expliciet vertellen, het is niet anders.