Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lucifer2018 schreef:
01-09-2019 18:29
En de mozzarellasnijder. :roll:
Bestaat dat echt?
Lady*Voldemort schreef:
01-09-2019 18:39
Ik heb de 'discussie' hier nog even nagelezen, maar niemand hier die jou genoemd heeft hoor. Wat maakt dan dat je nu zo boos doet?
Ik ben helemaal niet boos, hoor. Ik vind het wel wat raar om niet in het topic zelf te reageren en dan hier dat topic heel erg te verdraaien. Dat is natuurlijk napraattopic eigen, maar ik vind het altijd wat stokerig overkomen. Het zijn ook altijd dezelfde types die dat doen.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-09-2019 18:43
Wat bedoel je toch met "nutteloze aannames"? Dat is een soort stopwoordje van je, maar hoezo is de vraag "bieden jullie eten aan?" een aanname?

Serieus? :rofl:

Als je de vraag stelt is het geen aanname. :idee:

Ik heb daar allang gezegd dat je dus geen aannames moet doen maar het gewoon kan vragen. Wat het geen aanname meer maakt. Duh. :roll: :-D :-D
fashionvictim schreef:
01-09-2019 18:41
Ah, dat deed ik dan weer wel.

Tja, weet je, ik heb 2 dagen vrij in de week en heb een huishouden, een drukke baan waarvan ik gesloopt ben in het weekend, 2 koters die aandacht willen, ik zou er echt van balen als ik dan eigenlijk mijn hele vrije dag kwijt ben aan anderhalf uur visite en daar ook nog eens 2 a 3 uur voor in de auto heb gezeten. Ik vind dat zeker voor mijn peuter ook echt niet leuk, die is namelijk ook moe van de hele week en uren in de auto zitten is niet haar hobby.

Niet alleen jij hoor, meerdere mensen deden het overkomen alsof het een halve wereldreis was. Dan vind je (je als in in het algemeen) die mensen gewoon niet echt leuk denk ik. Mijn broer woont op zo'n afstand en wij zien elkaar regelmatig gewoon even voor een uurtje.
Suðri schreef:
01-09-2019 18:45
Bestaat dat echt?
Blijkbaar. En het is geen gewoon mes.
Betty_Slocombe schreef:
01-09-2019 18:44
Ik jank niet en ik voel me niet aangevallen. Ik ben geeneens niet geen Hollander.

Maar ik lees daar wel inderdaad dat Nederlanders niet gastvrij zijn, dat men in andere landen veel makkelijker is. Ik had een toekomende tijd moeten gebruiken, want ik deed min of meer een voorspelling over het verloop van dat topic. Het zou immers maar een kwestie van tijd zijn voor het er weer om gaat dat soep met broodjes geen maaltijd is of 4 gehaktballen in de pan en al die andere klassiekers.

Nogmaals, bij mij thuis is eten genoeg en ik ben opgevoed in een heel gastvrije subcultuur. Maar je kunt gewoon niet van mensen verwachten dat je eten krijgt wanneer ze het je niet expliciet vertellen, het is niet anders.

Ik heb last van grenzeloze gastvrijheid maar ik weet nooit WAT ik ze te eten moet geven :biggrin:
Ik ben niet goed in improviseren.
Lucifer2018 schreef:
01-09-2019 18:43
Niemand nog wel. Echt hoor, je lult maar wat in het rond.
Misschien je dat eens gaan afvragen waarom jij je zo persoonlijk aangevallen voelt door een paar algemene opmerkingen over dat topic. Die ook helemaal niet over jou gingen?
Ik voel me niet aangevallen maar ik wil me ook geen ban laten aannaaien.
Am Yisrael Chai!
Murrmurr schreef:
01-09-2019 18:39
Het is toch gewoon het stereotype dat als je rond etenstijd bij de gemiddelde Nederlander nog op bezoek bent, je wordt weggekeken?
Misschien dat dat in de jaren 50 nog gebeurde. Ik ken het iig niet.
fashionvictim schreef:
01-09-2019 18:46
Echt, geen idee wat je nu weer voor rarigheid erbij haalt.
Ik scheur mozarella altijd zo'n beetje. Werkt prima.
herfstappeltaart schreef:
Ik heb last van grenzeloze gastvrijheid maar ik weet nooit WAT ik ze te eten moet geven :biggrin:
Thuisbezorgt.

September is appelplukmaand, Ik zou een appeltaart improviseren :proud:
Betty_Slocombe schreef:
01-09-2019 18:44
Ik jank niet en ik voel me niet aangevallen. Ik ben geeneens niet geen Hollander.

Maar ik lees daar wel inderdaad dat Nederlanders niet gastvrij zijn, dat men in andere landen veel makkelijker is. Ik had een toekomende tijd moeten gebruiken, want ik deed min of meer een voorspelling over het verloop van dat topic. Het zou immers maar een kwestie van tijd zijn voor het er weer om gaat dat soep met broodjes geen maaltijd is of 4 gehaktballen in de pan en al die andere klassiekers.

Nogmaals, bij mij thuis is eten genoeg en ik ben opgevoed in een heel gastvrije subcultuur. Maar je kunt gewoon niet van mensen verwachten dat je eten krijgt wanneer ze het je niet expliciet vertellen, het is niet anders.
Dat is inderdaad al gezegd. Door Lilalinda en Star.

So there.
Am Yisrael Chai!
Star² schreef:
01-09-2019 18:48
September is appelplukmaand, Ik zou een appeltaart improviseren :proud:

Ja lekker als warme maaltijd! :rofl:
fashionvictim schreef:

Huh?
Suðri schreef:
01-09-2019 18:47
Misschien dat dat in de jaren 50 nog gebeurde. Ik ken het iig niet.
Ik ken een gezin dat voldeed aan al die "een koekje en dan de trommel weg"-clichés. Ik heb mijn ogen uitgekeken daar. Feestjes met 20 gasten en dan een pak chocomel, twee flessen spa en een pak dubbeldrank. Een zak borrelnootjes erbij. Het was meer een soort culturele antropologie.
Lucifer2018 schreef:
Thuisbezorgt.

Ja zo kan ik het ook.
Ja lekker als warme maaltijd! :rofl:

Ja toch? :proud:
Lucifer2018 schreef:
Blijkbaar. En het is geen gewoon mes.
Ik denk er zoiets als een eiersnijer bij.
PoesinBoots schreef:
Huh?
Ja Precies.

Dat denk ik al vanaf opmerking 1 door haar hier, over dit topic.
fashionvictim schreef:

So there.
Nou. Dan lopen mijn voorspellende gaven achter.
Wat impliceer je precies? Het lijkt alsof je denkt dat ik post met jou in mijn achterhoofd, maar dat is niet het geval.
Betty_Slocombe schreef:
01-09-2019 18:47
Ik scheur mozarella altijd zo'n beetje. Werkt prima.
Ik zit in een fetafase.
fashionvictim schreef:

So there.

Klopt. En daar sta ik volledig achter.
Suðri schreef:
01-09-2019 18:50
Ik zit in een fetafase.
Dat is een goede fase om in te zitten. Ik heb een courgettemeer in huis (volkstuinovervloed) en die zijn eigenlijk alleen gevuld met een gefruit uitje, wat tomaten, rijst en feta weg te kauwen. En dan voornamelijk vanwege de feta.
Lucifer2018 schreef:
01-09-2019 18:50
Ja Precies.

Dat denk ik al vanaf opmerking 1 door haar hier, over dit topic.

Sommige mensen betrekken écht álles op zichzelf. Vind ik wonderlijk. En een beetje gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven