Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ach, nou is het kind al een autistje.
Wat is het hier bizar rustig! Het meest recente nieuwe topic is rond 1400 geopend, in de goede oude tijd was dat toch echt ondenkbaar!
vivapimpelmees schreef:
09-09-2019 16:36
Wat is het hier bizar rustig! Het meest recente nieuwe topic is rond 1400 geopend, in de goede oude tijd was dat toch echt ondenkbaar!
Welk topic was dat dan? Die van Mijn beste vriendin blijkt een heks te zijn, moet ik haar nu op de brandstapel zetten of eerst de waterproef laten doen?
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Star² schreef:
09-09-2019 13:52
Tering, een emmer wat over een vijfjarig jochie gooien.

viewtopic.php?f=12&t=449015&p=30367530&start=#p30367530

Ik hoop dat de TO al afgehaakt was bij de tips van redbulletje.
Such fun!1
oudebaas schreef:
09-09-2019 16:39
Welk topic was dat dan? Die van Mijn beste vriendin blijkt een heks te zijn, moet ik haar nu op de brandstapel zetten of eerst de waterproef laten doen?
De heksenjacht kwam iets later op gang, maar dat was inderdaad ook mijn gedachte: 1400, hmmmm....
Suðri schreef:
09-09-2019 14:28
Ach, nou is het kind al een autistje.
Hoeft niet natuurlijk, maar als het zo, plaatst dat alles wel in een ander perspectief. Ik zou in ieder geval anders reageren op een autistisch kindje dat steeds aan de deur komt, dan op een niet opgevoed kind. Overigens zou daar in geen geval een emmer water aan te pas komen, hoe krijg je het bedacht.... (en dan ook nog bijval krijgen, om te janken gewoon).
Phineas schreef:
09-09-2019 16:51
De heksenjacht kwam iets later op gang, maar dat was inderdaad ook mijn gedachte: 1400, hmmmm....
Dat is waar. Maar rond 1400 gebeurde het wel incidenteel. En vaak buiten de overheid en Inquisitie om door volksgerichten.

Maar misschien dat topic van die dame waarvan haar man westwaarts wil zeilen om Japan te bereiken. Hem is aangeraden om dat aan de mensen die een paar generaties later leven over te laten.
Puritanism:
(HL Mencken)
Phineas schreef:
09-09-2019 16:53
Hoeft niet natuurlijk, maar als het zo, plaatst dat alles wel in een ander perspectief. Ik zou in ieder geval anders reageren op een autistisch kindje dat steeds aan de deur komt, dan op een niet opgevoed kind. Overigens zou daar in geen geval een emmer water aan te pas komen, hoe krijg je het bedacht.... (en dan ook nog bijval krijgen, om te janken gewoon).
Het kind is 5.
Zet een playmobielpoppetje voor het raam als hij an mag bellen en anders niet. Net als dat hij jaloers en bezitterig kijkt, wat een hysterie.
Phineas schreef:
09-09-2019 16:53
Waarom zou je anders reageren?
Kind moet iets leren, wat ie blijkbaar niet 'vanzelf' leert.
Dus ga je met de ouders praten, of met het kind zelf.
Maakt toch helemaal niet uit of het autisme of een gebrek aan opvoeding is?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Handig dat ze tegenwoordig jonge moeders bij de AH verkopen voor al die papa’s die het niet alleen kunnen. Blijft het toch een beetje betaalbaar.
Hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot / tegen het zere been trap en sorry dat ik het onderwerp herhaal (volgens mij had iemand het laatst er ook al over op de Napraat). Maar dat topic over kanker in iemands vulva / vagina: ik weet het niet, ik vind het net even iets te frivool verteld, alsof iemand Anna's manier van schrijven wil kopiëren.
'Gelukkig' heb ik de ziekte niet van dichtbij meegemaakt en ik gun het ook helemaal niemand. Ik kan alleen niet plaatsen wat dat is met dat topic (sorry, uitleggen is soms niet aan mij besteed).
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
09-09-2019 21:03
Hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot / tegen het zere been trap en sorry dat ik het onderwerp herhaal (volgens mij had iemand het laatst er ook al over op de Napraat). Maar dat topic over kanker in iemands vulva / vagina: ik weet het niet, ik vind het net even iets te frivool verteld, alsof iemand Anna's manier van schrijven wil kopiëren.
'Gelukkig' heb ik de ziekte niet van dichtbij meegemaakt en ik gun het ook helemaal niemand. Ik kan alleen niet plaatsen wat dat is met dat topic (sorry, uitleggen is soms niet aan mij besteed).
Je bent niet de enige. Vind het laatste bericht nogal eh, bijzonder. Kan natuurlijk een manier van coping zijn.
¡Apagando las luces!
Wat erg als je de dag met je kinderen in shifts indeelt.
Suðri schreef:
09-09-2019 21:13
Wat erg als je de dag met je kinderen in shifts indeelt.
Het is altijd balen als de volgende ploeg je niet op tijd aflost.
SombraOnline schreef:
09-09-2019 21:12
Je bent niet de enige. Vind het laatste bericht nogal eh, bijzonder. Kan natuurlijk een manier van coping zijn.
Kan inderdaad (dat van coping). Maar inderdaad bijzonder. Ik wil er wat over zeggen, maar voor hetzelfde geld heb ik straks een ban aan m'n reet...
Betty_Slocombe schreef:
09-09-2019 21:15
Het is altijd balen als de volgende ploeg je niet op tijd aflost.
Nou inderdaad, werk je zomaar een uurtje teveel.
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 21:19
0.26% gewijzigd
Suðri schreef:
09-09-2019 18:35
Handig dat ze tegenwoordig jonge moeders bij de AH verkopen voor al die papa’s die het niet alleen kunnen. Blijft het toch een beetje betaalbaar.

:whut:

Bij onze AH kun je alleen voor kristalglazen sparen.
RikM schreef:
09-09-2019 21:19
:whut:

Bij onze AH kun je alleen voor kristalglazen sparen.
Ze hebben schijnbaar moeders in de Bonus tegenwoordig.
Zijdehoentje schreef:
Ik dacht er ook aan..
Zijdehoentje schreef:
09-09-2019 21:16
Kan inderdaad (dat van coping). Maar inderdaad bijzonder. Ik wil er wat over zeggen, maar voor hetzelfde geld heb ik straks een ban aan m'n reet...
Mwoah, er klopt een boel niet, dat stukje over eventuele kinderwens bijvoorbeeld, terwijl ze een paar maanden terug nog schreef wat voor kinderopvang ze afnamen. Kan bewust verdraaien zijn, maar ik betwijfel het.
Star² schreef:
09-09-2019 21:42
Mwoah, er klopt een boel niet, dat stukje over eventuele kinderwens bijvoorbeeld, terwijl ze een paar maanden terug nog schreef wat voor kinderopvang ze afnamen. Kan bewust verdraaien zijn, maar ik betwijfel het.
Vreemd inderdaad. Want waarom zou je over zo'n onderwerp liegen? Maar goed, er is wel meer wat ik niet begrijp.
Ook het gebruik van bepaalde smileys haar laatste bericht(en) vind ik opvallend.
Star² schreef:
09-09-2019 21:42
Of kind uit een eerdere relatie?

David Dunning
Allesmag een 24-uursban....

Bkijkbaar mag toch niet alles.

David Dunning
Zijdehoentje schreef:
Het kan heel goed zo zijn. Ik kan er als kankerpatiënt ook “frivool” over vertellen. Waarom zou je het gelijk met de ernst van een bevindelijk gereformeerde ouderling moeten brengen?
Puritanism:
(HL Mencken)
Zijdehoentje schreef:
09-09-2019 22:48
Vreemd inderdaad. Want waarom zou je over zo'n onderwerp liegen? Maar goed, er is wel meer wat ik niet begrijp.
Ook het gebruik van bepaalde smileys haar laatste bericht(en) vind ik opvallend.
Ik sprak mijn twijfel hier uit toen het topic net geopend was. Niet omwille van de 'toon' maar omdat voor mijn gevoel de snelheid en volgorde van onderzoeken/behandeling niet klopt. En na de tweede of derde update heb ik het uit mijn lijst verwijderd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven